|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Pozostałe - Vento 1.9 TDI - użytkowanie
Kingu - 2007-02-15, 16:31 Temat postu: Vento 1.9 TDI - użytkowanie Proponuję w jednym temacie zebrać rady i spostrzeżenia dotyczące użytkowania Vento z tym konkretnym silnikiem, czyli 1.9 TDI. Mnie interesowałyby takie zagadnienia:
- wymiana okresowa części/płynów/olejów - co i jak często optymalnie
- styl jazdy - optymalne obroty, rozruch i gaszenie silnika w zimie
- ciśnienie w oponach - na stronie podane 2,6/3,0 (przód/tył) dla 185/60/40 w pełni załadowanego, mnie jednak odradzano takie ciśnienie proponując 2,2 lub 2,4 tak samo na przód i tył
kawalek - 2007-02-15, 20:41
Ja robie tak:
- wymiana oleju co 15tys.
- wymiana rozrządu co 80tys.
- styl jazdy:na zimnym silniku do 1800 obrotow, na gorącym max do 3000, prze zgaszeniem trzeba odczekać kilkadziesiąt sekund
- jeśli chodzi cisnienie w oponach to są rużne szkoły.
babyy82 - 2007-02-15, 21:11
Ja wymiana oleju raz do roku lub 15000
Jak jest bardzo zimno to podgrzewam swiecami 2 lub 3 razy przed uruchomoeniem a po uruchomieniu otwieram bramy itp coby sobie troche popracowal. Po gasze normalnie bo zanim pootwietam bramy to zdazy sobie juz popracowac na wolnych obrotach:P A jezdze jak mi pasuje akurat - czasem ledwo przekraczam 2000obr. a czasem krece do 4000
Jesli chodzi o cisnienie to uwazam ze to stanowczo za duzo. Dla takiego rozmiaru przod 2,2 tyl 2,0 chyba ze wieksze obciazenie i dluzsza trasa to tyl do 2,2
Gavel - 2007-02-15, 23:40
co do tego obciążenia to pełne załadowanie dotyczy sytuacji hardcorowej czyli np. trzech grubasów na tylnej kanapie i bagażnik załadowany po brzegi cegłami
liczby w instrukcji są orientacyjne i nie należy się ich trzymać kurczowo
ważne żeby nie schodzić dużo poniżej 2 barów i będzie spoko
a wracając do diesela:
ja olej wymieniam co 10-12, rozrząd co 60
Jak silnik jest zimny to zawsze jeżdżę spokojnie aż uzyska minimum 70°C ale staram się doczekać zawsze do 90. Jak już uzyska odpowiednią temperaturę to zdarza mi się go czasami na 2 czy 3 podciągnąć prawie do 4000 obrotów ale to tylko przy ostrym przyśpieszaniu.
Po dojechaniu na miejsce tak jak trzeba - zawsze trochę odczekuję zanim przekręcę kluczyk. Czasowo to wychodzi różnie bo zależy od tego jak była eksploatowana turbinka tuż przed dojechaniem
sebastian - 2007-02-15, 23:53
Ja u siebie pod maskę zaglądam często, zawsze sprawdzam stan wszystkich płynów i oleju. Rozrząd wymieniłem dopiero raz, zaraz po kupne auta, nie staram się wprowadzać auta w zbyt wysokie obroty, 2500 w zaasadzie to max. Zanim wyjadę z miasta w trasę, akurat zdąży się nagrzać, więc w drogę. Olej też wymieniałem, i chyba trzeba będzie znów go wymienić, bo zrobił się całkowicie czarny, jak smoła, a dochodzi już do 7000 kilometrów, i tak postanowiłem, że po takim przebiegu będę olej wymieniać. Wymeniłem też płyn chłodniczy tuż po zakupie auta. A mój styl jazdy to spokojny, nie szaleję... Co do ciśnienia w oponach, to różnie... napompuję normalnie, a tak wygląda, jakbym miał flaka, takie jakieś opony chyba mam, flakowate jakieś, ale na razie jest ok.
[ Dodano: 15-02-2007, 23:58 ]
Upsss... Miało być o dieslu, a ja sie tu z benzynką rozpędziłem, soooorki
Kingu - 2007-02-22, 12:31
Jakie oleje lejecie do swoich TDIków? Stosujecie te specjalne oleje do dieslów? Ponoć od zwykłych róznią się tylko nazwą i wyższą ceną(?). U mnie przy przebiegu ponad 176 tys. zwykły mineralny Mobil Super M.
Jak często wymieniacie olej w skrzyni biegów?
Z obrotami w moim podobnie jak w wyżej. Poza piątym biegiem nie jeżdżę na wyżej niż 2000 obrotów, a optymalnie (na słuch) silnik mruczy w moim przy 1700-1900. Przy zmianie biegów ciągnę do 2000-2300.
W zimie po 2-3 krotnym załączeniu stacyjki na ogół zapala za pierwszym razem.
babyy82 - 2007-02-22, 14:38
Cytat: | Poza piątym biegiem nie jeżdżę na wyżej niż 2000 obrotów, a optymalnie (na słuch) silnik mruczy w moim przy 1700-1900. |
No nie wiem czy takie obroty to jest takie zdrowe dla silnika. Mulisz go i turbo nie moze pracowac jak powinno i rozne takie zeczy. Panowe to ze nie krecicie silnika wiecej jak 2500 nie znaczy ze to jest dobre. Smiem twierdzic ze jest to nawet gorsze. TDI moc max ma przy okolo 4000 a moment przy prawie 2000 i w tym zakresie powinien pracowac silnik. Czerwone pole macie przy prawie 5000 wiec nie bojcie sie wyzszych obrotow. Nie mowie tu zeby go cisnac jak jest zimny czy ciagle do 4000 ale jeak silnik jest zagrzany to czasem trzeba go zdeowo przedonic zeby sie ruszylo to i owo. I gwarantije ze jazda miedzy 2000 a 3000 bedzie duzo zdrowsza dla silnika jak 1000 do 2000 sporadycznie do 2500.
Ale to sa wasze samochodziki i mozecie robic jak chcecie obym w przyszlosci nie trafil na jeden z waszych pojazdow
Gavel - 2007-02-22, 15:38
babyy82 napisał/a: | ale jeak silnik jest zagrzany to czasem trzeba go zdeowo przegonic zeby sie ruszylo to i owo |
zgadzam się z tym w 100%
dieselowi to trzeba od czasu do czasu dać w palnik
a jak ktoś nie lubi klekocząco-wyjącego dźwięku na wyższych obrotach to niech se benzynke kupi
kovval - 2007-02-22, 16:07
dobrze gadata obroty dieslowi nie szkodza. widaomo ze jak sie jedzie 150 to obroty nie beda rzedu 2000. tak jak babby 82 napisal. 2000-4000 jak najbardziej. nawet widac to na moim wykresie z hamowni. tylko jak jest zimny to nozka z gazu, poczekac az do 90 stopni dojdzie. a wiadomo ze pare kilometrow sie zejdzie. dbac trza o wozek i tyle. ale to nie znaczy zeby jechac na piatce 60km/h i obroty miec 1200. ja olejek wlasnie dzis zmienilem... przy 9500km. do tego zawsze zmieniam filtr powietrza i kabinowy (niektorzy mowia ze ..po co? ... a poto 40 zl mnie nie zbawi)...no i oczywiscie oleju. ON'a zawsze z najwyzszej polki leje. teraz jest tani jak barszcz moim znaniem. za V-power diesel'a dzis placilem 3,74. to co to jest. byly czasy ze 4,30 bylo i tez lalem to sie wszytko potem zwraca z nawiazka. gaszenie silnika - zawsze czekam z 1 - 2 min....jak przejechalem trase to i 5min. lepiej wiecej jak mniej.
spyro - 2007-02-22, 16:46
Gavel napisał/a: | jak ktoś nie lubi klekocząco-wyjącego dźwięku na wyższych obrotach to niech se benzynke kupi |
POPIERAM w 100% i dlatego śmigam od zawsze na benzynce
Chociaż nie obraziłbym się za silniczek diesla, 350 KM co jest w ostatniej wersji BMW 7
Kingu - 2007-03-04, 10:57
kovval napisał/a: | tylko jak jest zimny to nozka z gazu, poczekac az do 90 stopni dojdzie. |
Chodzi o unikanie gwałtownego przyspieszania, czy w ogóle o wolną jazdę do momentu rozgrzania silnika? Ja po minucie od odpalenia jadę 80/h. To źle?
kovval napisał/a: |
nie znaczy zeby jechac na piatce 60km/h i obroty miec 1200. |
To oczywiste. W moim TDI na trzecim biegu przy 2000 obrotów mam ok. 50/h, a na czwartym przy 2100-2200 80/h i tak jeżdżę w sposób ciagły. Dwójkę ciągnę do 2000-2200 i trójeczka. Nie widzę jazdy ciagłej na trzecim lub czwartym biegu przy 2500-3000 obrotów. Przecież ten silnik wyje i aż prosi o wyższy bieg. Muli mi już powoli poniżej 1700.
Jak jezdziłem na benzyniakach to to wszystko inaczej wyglądało.
kovval napisał/a: |
ja olejek wlasnie dzis zmienilem... przy 9500km. do tego zawsze zmieniam filtr powietrza i kabinowy (niektorzy mowia ze ..po co? ... a poto 40 zl mnie nie zbawi)...no i oczywiscie oleju. |
Filtry powietrza, kabinowy oleju - oryginalne, zamienniki, jakiś konkretny producent?
kovval napisał/a: |
ON'a zawsze z najwyzszej polki leje. teraz jest tani jak barszcz moim znaniem. za V-power diesel'a dzis placilem 3,74. to co to jest. byly czasy ze 4,30 bylo i tez lalem to sie wszytko potem zwraca z nawiazka. |
Temat rzeka pewnie... tankujecie swoje TDI na określonych stacjach, innymi słowy gdzie sprzedają najlepszą ropę?
Wrócę do pytania o olej silnikowy, stosujecie te specjalne do dieslów i jakie marki preferujecie?
Odkąd zima w pełni, przy każdym odpaleniu po dłuższym postoju chmura dymu za samochodem. Po minucie pracy silnika mija ale trochę obciach na parkingach taką lokomotywę odpalać Co radzicie?
No i jeszcze o elektrycznych szybach. Mam dziwny problem z jedną. Raz działa a raz nie. Czasem jak otworzę, nie można zamknąć i odwrotnie. Zawsze pomaga zgaszenie silnika i ponowne załączenie stacyjki
Gavel - 2007-03-04, 12:18
Kingu napisał/a: | tankujecie swoje TDI na określonych stacjach, innymi słowy gdzie sprzedają najlepszą ropę? | Ja tylko na Shellu i prawie zawsze VPowera. Nie zawiodłem się jeszcze (odpukać).
Kingu napisał/a: | stosujecie te specjalne do dieslów i jakie marki preferujecie? | specjalne
Ja od kupna jeżdżę na Shell Helix Plus Diesel 10W/40. Może nie najtańszy ale robię ok. 20 tys. rocznie więc stać mnie żeby raz na pół roku kupić baniak oleju
Kingu napisał/a: | Odkąd zima w pełni, przy każdym odpaleniu po dłuższym postoju chmura dymu za samochodem. Po minucie pracy silnika mija ale trochę obciach na parkingach taką lokomotywę odpalać Co radzicie? | Naucz się z tym żyć
To normalne - nie masz się co przejmować
theority - 2007-03-04, 12:25
Kingu napisał/a: | Odkąd zima w pełni, przy każdym odpaleniu po dłuższym postoju chmura dymu za samochodem. Po minucie pracy silnika mija ale trochę obciach na parkingach taką lokomotywę odpalać |
Trzeba było zobaczyć wydechy w Krzeczowie Prawie u każdego coś wyparskło, a było całkiem ciepło
kovval - 2007-03-04, 12:35
...
[ Dodano: 2007-03-04, 12:41 ]
Kingu napisał/a: | Chodzi o unikanie gwałtownego przyspieszania, czy w ogóle o wolną jazdę do momentu rozgrzania silnika? |
niskie obroty i bez gwaltownego przyspieszania. wszytko sie wiaze ze soba
Kingu napisał/a: | na czwartym przy 2100-2200 80/h |
3200 przy 200km/h na 5ce. takze szybciutko tez mozna jezdzic
Kingu napisał/a: | Filtry powietrza, kabinowy oleju - oryginalne, zamienniki, jakiś konkretny producent? |
zamienniki: knecht
Kingu napisał/a: | tankujecie swoje TDI na określonych stacjach |
tylko VPower diesel...czyli Shell. czasami BP ultimate. ale nigdy nic innego
Kingu napisał/a: | stosujecie te specjalne do dieslów i jakie marki preferujecie |
Olej Havoline Texaco Disel 15W40 ... znaczy mineral...5l = 80zl
theority napisał/a: | Prawie u każdego coś wyparskło |
theority te COS w twoim przypadku to powinienes wielkimi literami pisac ale u u mnie jak mu w *@$^*(^.... dalem przy zimnym silniku to dymek poszedl. taki urok
kawalek - 2007-03-04, 13:07
kovval napisał/a: | 3200 przy 200km/h na 5ce. takze szybciutko tez mozna jezdzic |
albo ja mam cos nie taz z moca albo ty kovval masz cos nie tak z prędkościomierzem. u mnie przy 3000 na 5ce było na liczniku 170km/h
no i producent podaje ze prędkość max to 180km/h (niestety nie miałem okazji jeszcze przetestować)
kovval napisał/a: | tylko VPower diesel...czyli Shell. czasami BP ultimate. ale nigdy nic innego |
ja tankuje na "neste" paliwko jest dobre (pomimo ceny 3,5zl/l).
ale chyba spróbuje tego vpower diesel:D
kovval napisał/a: | Olej Havoline Texaco Disel 15W40 ... znaczy mineral...5l = 80zl |
no to śmigamy na tym samym oleju:) tez polecam tani i dobry:)
spyro - 2007-03-04, 13:14
kawalek napisał/a: | ja tankuje na "neste" paliwko jest dobre |
Poczytaj w necie co w takim razie tankujesz. Neste ma jedno z gorszych paliw na świecie, czytaj najniższa jakość i stad taka cena. To tak jakbyś tankował u "cygana" (nie obrażam nacji ale wszystkie stacje w Łodzi pod władaniem cyganów omija się szerokim łukiem).
Ja od zawsze tankuje tylko na Schellu, omijam inne stacje, od biedy jak nie ma już Schella na trasie a kończy mi się paliwo wtedy szukam coś dużego (BP, Orlen), a tak to tylko i wyłącznie Schell. Prawko mam od 1999 roku i nigdy nie zawiodło mnie paliwo z Schella, więc chyba to coś mówi o jakości tych stacji...
Co do V-Powera... Mam trochę inne zdane tzn silniki jakie mamy (nie zaleznie czy benzyna czy diesel) nie są aż tak rozwinięte technologicznie, żeby dawało to jaką kolwiek różnicę, to tzw. placebo, czyli działa dobrze na naszą psychikę Ale najważniejsze, że tankujecie na dobrej stacji, nie na jakimś syfie..
kovval - 2007-03-04, 14:03
a sprawdze dzis ile mam przy 3000 obr na 5ce
Kingu - 2007-03-04, 15:59
Gavel napisał/a: |
Kingu napisał/a: | Odkąd zima w pełni, przy każdym odpaleniu po dłuższym postoju chmura dymu za samochodem. Po minucie pracy silnika mija ale trochę obciach na parkingach taką lokomotywę odpalać Co radzicie? | Naucz się z tym żyć
To normalne - nie masz się co przejmować |
Tyle, że jeszcze na jesieni nie miałem tej chmury spalin przy odpalaniu. Stąd szukam przyczyny. W zasadzie pojawiło się to równolegle początkiem z tankowania na pewnej stacji, przyjściem mrozów i pojawieniem się wycieków oleju z silnika. Nie wiem jednak czy to ma coś wspólnego z ową chmurą
babyy82 - 2007-03-07, 19:25
A ta chmura dymu to jakiego koloru jest?? bo jak czarna to za duza dawka lub niecalkowite spalanie np przez spalone swieczki.
A jesli niebieska to nie wiem dlaczego ale tez tak mam ale ginie po paru sokundach i wiecej sie nie pojawia wiec nie wnikam:P
kovval - 2007-03-07, 21:48
niebieska to zlo jak poszukasz na forum to znajdziesz . siwy dym . cos wtryskiwacze - chyba mi sie pamieta. w kzadym razie niedobrze
Kingu - 2007-03-08, 20:49
babyy82 napisał/a: | A ta chmura dymu to jakiego koloru jest?? bo jak czarna to za duza dawka lub niecalkowite spalanie np przez spalone swieczki.
A jesli niebieska to nie wiem dlaczego ale tez tak mam ale ginie po paru sokundach i wiecej sie nie pojawia wiec nie wnikam:P |
Ani czarna, ani niebieska, ot siwa. Przed upływem ok. minuty znika. No a ja wnikam, bo na jesieni tego nie było, a teraz jest i muszę się dowiedzieć dlaczego.
Paweł J. - 2007-03-12, 09:27
kurcze, 3200obrotów na minutę i 200km/h?? Jakoś duzo, czyli co przy 5000obrotów jakieś 280-290km/h?
U mnie w benzynie jak jechałem 205km/h to miałem jakieś 6100obrotów na minute a dalej to już nie cisnąłem bo obrotomierz zaczął wchodzić na czerwone pole.
Wiem że dizle mają mniejsze obroty ale żeby aż taka różnica....?? Jakieś to takie troche z kosmosu...
theority - 2007-03-12, 09:33
ja przy 180 już mam 4.800 obrotów
Gavel - 2007-03-12, 09:52
Tygrysisko napisał/a: | czyli co przy 5000obrotów jakieś 280-290km/h |
5 tys to w dieselku jest w połowie czerwonego pola więc nawet nie myśl o takich obrotach
Paweł J. - 2007-03-12, 15:10
ok. ale czy jest możliwe jechanie z prędkościa 200km/h przy 3200obrotach na minutę??
Gavel - 2007-03-12, 15:18
tego Ci nie powiem - ja tak szybko nie jeżdżę
ale podejrzewam że jeśli doszedłbym do takiej prędkości to obroty byłyby powyżej 4 tys.
theority - 2007-03-12, 15:20
Możliwe to jest tylko nie jestem pewny czy w Ventce TDI
Kingu - 2007-03-12, 21:18
Wracając do pytania. Czy jazda ciagła TDI 50/h na 3 biegu przy 2000 obrotów, czy 80/h na czwartym biegu przy 2100-2200 obrotów to Waszym zdaniem "mulenie" silnika TDI, nieprawidłowa jazda?
babyy82 - 2007-03-12, 21:47
Cytat: | Wracając do pytania. Czy jazda ciagła TDI 50/h na 3 biegu przy 2000 obrotów, czy 80/h na czwartym biegu przy 2100-2200 obrotów to Waszym zdaniem "mulenie" silnika TDI, nieprawidłowa jazda? |
To nie jest mulenie. Gorsza jest jazda na wyzszych biegach przy 1500 i jeszcze pod gorke. A mulenie to jak przy tych obrotach co napisales zmienialbys biegi na wyzsze
Gavel - 2007-03-12, 23:34
babyy82 napisał/a: | ...przy 1500 i jeszcze pod gorke |
pod górkę to już nie mulenie a wręcz katowanie silnika
Paweł J. - 2007-03-13, 01:36
[ Dodano: 2007-03-13, 01:37 ]
Gavel napisał/a: | tego Ci nie powiem - ja tak szybko nie jeżdżę
ale podejrzewam że jeśli doszedłbym do takiej prędkości to obroty byłyby powyżej 4 tys. |
Też mi się tak wydaje dlatego tym bardziej nie czaje co niektórych wcześniejszych wypowiedzi na forum w tym temacie
[ Dodano: 2007-03-13, 01:42 ]
kovval napisał/a: | ...
Kingu napisał/a: | na czwartym przy 2100-2200 80/h |
3200 przy 200km/h na 5ce. takze szybciutko tez mozna jezdzic |
dokładnie chodzi o oto
[ Dodano: 2007-03-13, 01:43 ]
Kingu - 2007-03-13, 16:38
Jechałem swoim do dechy - 180, a z małej górki do końca licznika - 200 i wprawdzie nie pamiętam ile wtedy było dokładnie obrotów ale na pewno więcej niż 3200. Chyba, że ktoś ma 6 biegową skrzynię w Vento
Swoją drogą trochę strach jeździć z takimi prędkościami tym autem, biorąc pod uwagę wiek ('96) i zaawansowanie technologiczne Vento. Ale 120-140/h na niemieckich autostradach sunie elegancko.
Słucham silnika i przy podanych przeze mnie wyżej wartościach prędkość/bieg/obroty praca mojego TDI wydaje mi się najkulturalniejsza, nie sapie, nie wyje [/list]
kovval - 2007-03-13, 19:26
dobra chlopaki przyznaje sie pomylilem sie...to ja powiedzialem ze 3200 obr przy 200km/h ..... przy 180km/h mam 3600, potem dosyc rosnie i jest przy 200 rowniusskie 4000. Musialem sprawdzic co by goloslowym nie byc. A tu zdjatko. nie udalo mi sie rownych 200 niestety cyknac....duuuze turbulencje i nic nie bylo widac.
Gavel - 2007-03-13, 19:30
tak z ciekawości zapytam: kovval kiedy robiłeś to zdjęcie?
spyro - 2007-03-13, 19:49
Gavel napisał/a: | kovval kiedy robiłeś to zdjęcie |
hehe, na chodniku w centrum Warszawy, akurat załapał na grilla jakąś babcię na pasach
A na poważnie, czy przypadkiem nie robiłeś takiej fotki jak wracaliście z Arlą ze Zlotu w Krzeczowie?
kovval - 2007-03-13, 21:32
dokladnie spyro, masz racje. to arla pomykala...dlatego takie duze obroty ona zawsze katuje auto mam filmiki jak wracalismy ze spociku w Toruniu...po ciemku i juz nowe zegary i tez okolo 200, ale nie wszedzie chodza.
Gunship - 2007-04-09, 22:15
Witajcie Dawno mnie tu nie było ale tak ten wasz temat nawiązuje do problemu który mnie czeka (najprawdopodobniej). Otóż do tej pory brykam swoją kosiarką na 1.6 Niestety razem z mechanikiem doszedłem do wniosku że nie ma sensu inwestować w to moje Vento i muszę się zastanowić prędzej czy później nad innym pojazdem. Oczywiście wybór padł na Vento
Mechanik doradził mi 1.9 TDI 90 a najlepiej 110. Zauważyłem że tutaj jesteście ekspertami więc czekam na wasze rady i opinie
Wady i zalety takiego sprzętu.
Pozdrawiam
Gun
kovval - 2007-04-09, 22:31
no i dobry wybor Gunship. aczkolwiek 110 KM bedzi ci trudno znalezc. a raczej bartdzo trudno. ja mam 90 i juz niedlugo zamierzam sobie zrobic 115 KM. zalet jest tyle ze nie sposob wymieniac....jak to vento. wady....typowe ventkowe.....a co do diselowkich.... to trzeba o niego troche bardziej dbac. ale czy to wada ??
Gavel - 2007-04-09, 23:00
Gunship witaj po przerwie.
Jak Ci się nie pali to poszukaj cierpliwie 110 choć tak jak napisał kovval nie jest to łatwe. Nie to żeby 90 było złe ale 110 to jest moim zdaniem rewelacja. Te silniki są bardzo dobre i wytrzymałe - wiele osób twierdzi że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) konstrukcja TDI w historii VW pod względem wytrzymałości więc wystarczy tylko trochę o taki silniczek (i o turbinę w szczególności) zadbać a odwdzięczy się naprawdę bezawaryjną pracą przez wiele, wiele lat
A jak jeszcze wpuścisz do kompa małego wirusika to robi się 140 i wtedy to już wogule bajka....
ach......
rozmarzyłem się...
też bym chętnie z kimś się zamienił na 110 ale jakoś chętnego nie mogę znaleźć...
ale jakby co to 90 też dobrze sobie radzi z Ventką więc ze swojej strony szczerze polecam
theority - 2007-04-09, 23:53
skoro chcesz sprzedać to może zamienimy się grillami (P.S. tez mam białe autko )
Dzolo - 2007-04-10, 00:09
theority napisał/a: | skoro chcesz sprzedać to może zamienimy się grillami (P.S. tez mam białe autko ) |
Ty sępie
Gunship, zamianiaj się z Theority'm , jak ktos bedzie miał
kupic furke to i tak kupi
Chodz ja na Twoim miejscu bym sobie zostawił do TDIka
theority - 2007-04-10, 00:15
Dzolo, dzięki za poparcie, tylko to ostatnie zdanie zbędne mi się wydaje (może nie zauważy )
Dzolo - 2007-04-10, 00:17
theority napisał/a: | to ostatnie zdanie zbędne mi się wydaje |
Za 5 zł moge zedytować
theority - 2007-04-10, 00:28
słabo się cenisz Popitka za to tylko kupisz
Dzolo - 2007-04-10, 00:33
theority, nie każdy tak tankuje jak Ty
Ja wole zamiast popitki kubusia i ze 2 banany hehehehe
Koniec OT
Gunship - 2007-04-10, 00:38
Panowie nie dzielcie przysłowiowej "skóry na niedźwiedziu" ! Decyzja jeszcze nie zapadła... ale jest wielce prawdopodobna. Dzięki za informację. Jedynymi dieslami jakimi miałem przyjemność jeździć to była Corsa w autoszkole i ostatnio Passatem B-6 2.5 TDI (bomba ) więc pojęcie o nich mam niskie.
Gavel - 2007-04-10, 00:55
Gunship napisał/a: | ostatnio Passatem B-6 2.5 TDI (bomba ) |
tu Cię zaskoczę może ale to wcale nie taka bomba podobno
może i jeździ fajnie (nie miałem okazji) ale opinie o tym silniku (głównie o awaryjności) są łagodnie mówiąc niezbyt zachęcające...
Gunship - 2007-04-10, 01:01
Powiem ci tak - jeździłem nim tydzień i jak dla mnie naprawdę jeździ się przyjemnie.
Nie wiem jak jest z awaryjnością - właściciel ma go dopiero miesiąc. Zobaczymy co wyjdzie w praniu. No ale klimatyzacja + wszystko podgrzewane + nawigacja Dla mnie użytkownika CL ki to luksus
spyro - 2007-04-10, 01:05
Hehe, no wiadomo, że taki passacik będzie nieźle wyposażony... Choć jakbyś trafił Vento VR6 w full wypasie (skóra itp, ta najdroższa wersja) to tez byś się rozpłynął
sebastian - 2008-01-16, 21:18
Od jakiegoś czasu śledzę ogłoszenia w Allegro dotyczące Venciaków z silniczkiem Diesla. Zauważyłem, że nawet same diesle czy diesle z turbo jedne mają, a drugie nie mają tej wajchy od sterowania kątem wyprzedzenia wtrysku (to niby ssanie). TDIki tego nie mają w ogóle jak i SDI. Większość Diesli ma tą wajchę, ale nie wszystkie. Czy to tak na prawdę, że nie widać na fotkach, to nie mają, czy muszą mieć?
Gavel - 2008-01-17, 00:00
w TDI nie ma tej wajchy ssania
w SDI chyba też nie bo to w zasadzie to samo co TDI tylko bez turbo
a nie ma bo to są silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa a nie z wtryskiem pośrednim do tzw. komory wstępnej jak to ma miejsce w silnikach D i TD
sebastian - 2008-01-17, 18:52
Czyli mówisz, że we wszystkich D i TD jest? Bo widziałem gołe diesle np. co na niektórych ogłoszeniach i jedne miały tą wajchę, a inne owej wajchy nie miały i to mnie właśnie zastanawia czy wszystkie prócz TDI i SDI mają?
[ Dodano: 2008-01-17, 18:55 ]
PS. A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail, czy to dopiero wyższa szkoła jazdy w nowszych autach, Golf IV przykładowo?
spyro - 2008-01-17, 23:02
sebastian napisał/a: | A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail |
Common Rail to dopiero teraz koncern VW wprowadza, nawet Golf V ma pompowtryski w deislu, teraz wprowadzili nową game na common railu... To samo w Audi, w nowym A4 jest na common railu bo jeszcze roktemu ciągle pakowali poczciwce na pompowtryskiwaczach.
Gavel - 2008-01-20, 01:20
sebastian napisał/a: | Czyli mówisz, że we wszystkich D i TD jest? | tego niestety nie wiem
ale w książce z serii "Sam naprawiam..." w opisie silników D i TD jest normalnie opis tej wajchy, jak jej używać itd. i nic nie piszą że występuje ona tylko opcjonalnie więc możnaby założyć że powinna być w każdym
sebastian napisał/a: | PS. A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail, czy to dopiero wyższa szkoła jazdy w nowszych autach, Golf IV przykładowo? |
Do Ventek nie wkładali seryjnie silników na pompowtryskach. Ten "wynalazek" wszedł w życie trochę później.
A Common Raila w Ventce tym bardziej nie ujrzysz - tak jak pisze Spyro dopiero niedawno koncern VW/Audi przerzucił się na ten system.
marasbilewski - 2009-09-16, 20:29
odświeże trochę temat... ;]
Mam pytanie czy wszystkie te porady jak użytkować TDI tyczą się również zwykłego TD ?
Kolega ostatnio mówił że na pompowtryski trzeba strasznie uważać itp bo jak się zje... to kolosalne koszta. Jak to jest w moim silniku czy ten wtrysk pośredni też jest wadliwy i może się zepsuć czy coś ? Jak go sprawdzić ?
bradley - 2009-09-16, 20:35
Jakie pompowtryskiwacze w TD? Przeciez to jest na komorze wirowej
Jak auto nie kopci przesadnie na czarno, nie leje sie spod wtryskiwaczy to znaczy, ze jest sprawne
marasbilewski - 2009-09-17, 10:58
Na część mojego pytania odpowiedział bradley , a co z drugą ?
Cytat: | Mam pytanie czy wszystkie te porady jak użytkować TDI tyczą się również zwykłego TD ? |
bradley - 2009-09-17, 17:00
Ale jakie konkretnie porady?
marasbilewski - 2009-09-17, 23:51
Mój motor to: 1.9 TD 75km
- styl jazdy - optymalne obroty, rozruch i gaszenie silnika w zimie
Co ile wymieniać olej w skrzyni? ktoś zadał takie pytanie w tym temacie i nie dostał odpowiedzi z tego co widziałem. On się jakoś zuużywa czy jak ?
dlaczego trzeba czekac przed zgaszeniem ?
Czy u mnie jest filtr przeciwpyłkowy ?
FWD350 - 2009-10-02, 08:16
marasbilewski, TD a TDI to ten sam styl uzytkowania róznica jest w tym ze nie masz IC o turbo tez musisz dbac wymiany oleju w silniku kazdy patrzy inaczej ja zalecam 10-12 tys
olej w skrzyni niby 100-120 tys
Cytat: | dlaczego trzeba czekac przed zgaszeniem ? |
co by wirnik w tyrbo zwolnił i nie chodził na sucho bez oleju niektórzy twierdza ze to sie turbo studzi.
SŁAWNY - 2009-10-02, 11:46
Gavel napisał/a: | Gunship witaj po przerwie.
Jak Ci się nie pali to poszukaj cierpliwie 110 choć tak jak napisał kovval nie jest to łatwe. Nie to żeby 90 było złe ale 110 to jest moim zdaniem rewelacja. Te silniki są bardzo dobre i wytrzymałe - wiele osób twierdzi że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) konstrukcja TDI w historii VW pod względem wytrzymałości więc wystarczy tylko trochę o taki silniczek (i o turbinę w szczególności) zadbać a odwdzięczy się naprawdę bezawaryjną pracą przez wiele, wiele lat
A jak jeszcze wpuścisz do kompa małego wirusika to robi się 140 i wtedy to już wogule bajka....
ach......
rozmarzyłem się...
też bym chętnie z kimś się zamienił na 110 ale jakoś chętnego nie mogę znaleźć...
ale jakby co to 90 też dobrze sobie radzi z Ventką więc ze swojej strony szczerze polecam |
Ja słyszałem że stare poczciwe 90KM AHU to silniki nie do zajechania zresztą mam przykład u mojego zimka miał mk3 tdi 90KM tylko nie wiem czy 1Z czy AHU zrobił nim półmiliona km jeździł na wszystkim olej opałowy ropa itd nie dbał wogóle i co silnik dalej działa a buda się poddała
co do dbania o silnik
-wymiana oleju co 8 tyś km Motul 6100 półsyntetyk chodz teraz zastanawiam się nad gulfem
-Pod maską siedze raz w tygodniu i sprawdzam wszystko jako że mój silnik nie ma łątwego życia
-Przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry
-Na zimnym silniku staram się nie przekraczać 2 tys obrotów(wiadomo czasem jednak łamie to bo znajdzie sie jakiś koleszko co chce się ze mną pościgać)
-Podczas wymiany oleju stosuje najpierw Motul Engine clener (powiem szczerze działa)
-Co jakiś czas preparat STP do czyszczenia wtrysków, formuła do diesla
-raz na miesiąc półtora myje se silniczek
-po dość ostrym upalaniu chłodze turbine około (długość spokojnie spalonej fajki)
-Przy spokojnej jeździe odliczam do 20 i gasze
-Przy odpalaniu czekam około 15-20 sekund (zazwyczaj podczas czekania wsadzam radio zapinam pas wyciągam graty z kieszeni do schowka )
Mój motor ogółem ma przejechane coś koło 310 tyś km z tym że cały czas siedział u naszych sąsiadów
|
|