|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Szarpanie na zimnym i ciepłym silniku
piotrekb90 - 2011-07-08, 20:41 Temat postu: Szarpanie na zimnym i ciepłym silniku Panowie tak jak w temacie. Czy na benzynie czy na LPG silnik szarpie, przerywa jakby prąd pojawiał się i znikał, na jałowym obroty skaczą i lubi zgasnąć nawet na postoju, jak wcisne gwałtownie pedał gazu to okropnie szarpie jak delikatnie to mniej. Jak dpalam na zimnym silniku to na benzynie chodzi normalnie na wszystkie baniaki a jak silnik się zagrzeje, zgaszę go i odpalę to na benzynie chodzi tylko na 3 cylindry na LPG na wszystkie. Wymieniłem świece, kable (przełożyłem z Jetty 1.6 kable które miały pół roku), kopułkę, palec i nic dalej szarpie i jest coraz gorzej dodam że na noc odłączyłem aku ale to nic nie dało...co to może być??
krzys9262 - 2011-07-08, 22:31
z dolotem powietrza wszystko w porządku ? obstawiam między przepływomierzem a sonda Lambda...
szyszekCK - 2011-07-09, 00:01
Filtry kiedy zmieniane?
pablomed - 2011-07-09, 07:06
piotrekb90, szczególnie w tych silnikach daje w kość zepół nastawnik przepustnicy z TPS. Jesli jesteś pewien układu zapłonowego to na tym etapie wypada podłącyć się pod VAG - moze coś wyjdzie. Dopisz jeszcze jaka instalacja LPG sekwencja czy II generacja
piotrekb90 - 2011-07-10, 11:35
Filtr powietrza wymieniany miesiąc temu, gazu rok temu. Pod VAG-a podepne po weekendzie i zobaczymy co pokaże. Instalacja II gen. Landi Renzo...sprawdze jeszcze dokładnie układ dolotowy może tam jest jakaś nieszczelność.
piotrekb90 - 2011-07-13, 21:05
Byłem dziś u elektromechanika, podłączyliśmy pod VAG-a i pokazało takie błędy:
http://www.fotosik.pl/pok...342e76b073.html
oczywiście skasował je silnik pochodził trochę tylko na benzynie i było wszystko ok. Podłączyliśmy znowu i błędów już nie było.
Stwierdził że to może być coś nie tak z przepustnicą (jakiś czujnik), zła mieszanka.
Jechałem chwilę na benzynie i było ok. Przełączyłem na gaz i zaczeło się szarpanie, auto gaśnie...spowrotem na benzyne i jest tak samo. Szarpie że jechać się nie da...
Zaznaczam że układ dolotowy sprawdzany i jest szczelny. Co to może być??
szyszekCK - 2011-07-14, 00:30
A to przypadkiem nie jest to przepływomierz (oxygen sensor - no signal)? I moze go wrzuca w jakis tryb awaryjny. Tak mi sie wydaje
piotrekb90 - 2011-07-14, 06:18
Przepływomierz odłączył na samej benzynie i auto wogóle nie miło wolnych obrotów więc chyba dobry...
piotrekb90 - 2011-07-16, 22:16
Obecnie jeżdżę tylko na benzynie. Całkiem odłączyłem mikser od gazu. Auto o wiele lepiej przyspiesza, jest bardziej dynamiczne. Lecz problem nie został wogóle rozwiązany. Ciężko pali i szarpie podczas przyspieszania. Pomoże ktoś??
Danielos - 2011-07-17, 19:36
podpinam się pod temat,mam podobny problem...
bebos - 2011-07-24, 21:36
Wystarczy wpisać w Google Oxygen sensor i pokazuje sonde lambda. Jesli wywala ten błąd po włączeniu gazu to ja bym stawiał na winę gazu. Nie znam sie na gazie, ale jest cos takiego jak emulator sondy lambda może siadł czy coś. a jak komp złapie błąd z zlej mieszanki paliwa to później będzie źle chodził. Były na forum opisywane takie przypadki z gazem i trzeba bylo odlaczyc aku na noc pozniej odpalic na bezynie i zostawic do nagrzania auta, ale to nie dotyczy twojego auta bo u ciebie jest cos nie tak, a w tamtych przypadkach to normalna sprawa ze po dłuższym czasie komp trochę wariuje i trzeba go zresetować.
Niech ci ktoś usunie błąd i jeździj na benzynie zobacz co się będzie działo.
M4teusz - 2011-07-26, 20:22
Miałem podobny problem... Czasami chodził na 4,3 a zdarzało się że wszedł nawet na 2 cylindry szarpał na zimnym i ciepłym czasami potrafił zgasnąć. Byłem u gazownika podpiął się i stwierdził że sonda lambda jest już na wykończeniu i stąd te problemy. Wymieniłem sondę i jak narazie po problemie ani śladu. PS. kupiłem dokładnie taką samą sondę NGK (z jednym przewodem) jak na aukcji: http://allegro.pl/uniwers...1720989153.html
|
|