|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - Cóż to jest, macie też coś takiego ???
janes - 2007-02-24, 18:24 Temat postu: Cóż to jest, macie też coś takiego ??? Witam... Interesuje mnie coś co mam oboj filtra powietrza- zaznaczona na zdjęciach. Mój kumpel ma GOLF'a III GT z roku 1994 i nie ma czegoś takiego, mój kuzyn ma Vento 1.8 model silnika ADZ z roku 1997 i też tego nie ma, oglądałem inne Vento ale z silnikiem AAM i też tego nia miało... hm.. zastanawia mnie to...
Sądze że jest to podciśnienie od sterownia ssaniem , gdyż po zapaleniu z zaworka wydobywa się dźwięk "ssss" i gdy się zagrzeje milknie owy dźwięk a do dolnego zaworku dochodzą przewody....co o tym sądzicie...
Podłączyłem dziś moją furę do kompa ( VAG )i znalazł mi trzy błędy przedstawione na zdjęciu , nie wiem o co mu chodzi, gdyż z tego co wiem, silnik ABS nie posiada czujnika HALL'a - czujnik obrotu wału korbowego... co do pozostałych błędów kłania się nam błąd -czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz włącznik świateł hamowania lub znalazłem też że jest to sonda lambda...
Czekam na wasze posty ... pozdro...
spyro - 2007-02-25, 11:37
janes napisał/a: | silnikiem AAM |
ten silnik jest słabszy, ma 75 kucy i jest wizualnie też ciutkę inny. (oprócz wałka, parę pierdół innych).
Nie mam czegoś takiego wogóle...
marmarmarek - 2007-02-25, 15:01
a ja widze ale nie wiem co to jest...
ramzesdebno - 2007-02-25, 18:22
otóz te urzadzenie to EURO2!! w niemczech jest to bardzo czesto montowane w samochodach poniewaz zmniejsza emisje spalin(nie wiem w jaki sposób) przez co szkopy płacą mniejszy podatek czy ubezpieczenie!! widziałem to kiedys w sklepie i kosztowało to ponad 800 euro.
janes - 2007-02-25, 18:34
... hm słuszna uwaga, nie wpadłem na to, a w Briefie mam wpisane norme emisji spalin Euro 2, ciekawe jak to działa no nie, pewnie oszukuje coś kosztem czegoś.. albo jakieś dopalanie spalin, lub coś w stylu EGR'a... co o tym sądzicie... pozdro
tomala2301 - 2007-02-25, 20:13
Witam
00515 - to czujnik halla ale tym się nie przejmuj bo robiłeś diagnostyke przy włączonym tylko zapłonie , silnik miałeś przy tej diagnozie wyłączony
00522 - to błąd czujnika temperatury
00525 - to błąd sondy lambda
ale co do 00522 i 00525 to robiłeś diagnoze programem nie licencionowanym więc pewno to błędy sporadyczne lub poprostu miałeś przy włączonym zapłonie wyciągnięte kostke od czujnik i sondy więc prawdopodobnie komp załapał te błędy . Pozdrawiam Tomek
janes - 2007-02-25, 21:40
...hm.. piszecie błąd czujnika Halla, ale przecież silnik ABS nie ma takowego czujnika, albo się myle??? Zapłon był włączony ale czujniki nie były wypięte...
tomala2301 - 2007-02-26, 20:04
Najprawdopodobniej czujnik halla jest w aparaqcie zapłonowym ale tego na 100% nie powiem
janes - 2007-02-27, 00:13
...co do czujnika Halla to tak jak pisałeś, znajduje się w rozdzielaczu zapłonu.. jak to człowiek się uczy całe życie.. ;] - thx
Pozwolę sobie napisać jeszcze kilka słów na temat podłączenia Ventki do kompa, uczyniłem to poprzez kable z tylko z Linia K , +12V i GDN wszystko na złączu OBDII, piny usytuowane według prawidłowego schematu, Vag wersja 3.11 łączyła mi się tylko z ABS, AIR- BAG i silnikiem po czym na procedurze testu silnika zrywała połączenie i wszytko się wysypywało, lepszy będzie kabel z linia K i L prawda? Sprawdzają c auto na uczelnianym KTS’ie mogę sprawdzić wszytko, temperaturę silnika, obroty, odczyty z czujników , z sondy lambda, nawet można korygować licznik czy też sprawdzić szyber dach, centralny zamek czy inne rzeczy…Pozdro czekam na riposty
tomala2301 - 2007-02-27, 07:58
Tak potrzebny Ci fejs z linią K i L , co do KTS to owszem sprawdzisz parametry bierzące ale licznika tym nie skorygujesz u siebie w Vento , ani nie sprawdzisz testerem centralnego zamka i szyberdachu takich opcji testowania nie mają Vento . Co do odczytu czujników i sondy to jak ten KTS ma oscyloskop to to zrobisz . Pozdrawiam Tomek
kajty - 2007-03-01, 21:53
To z niebieską wtyczką to elektrozawór oparów paliwa , mam to w swojej Ventce AAM.
|
|