|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Kostka stacyjki
Ferbus - 2011-09-18, 21:55 Temat postu: Kostka stacyjki Witam.
Koledzy, wczoraj moje Vento zrobiło mi przykrą niespodziankę... Pojechałem do Arkadii na zakupy, chcę wracać do domu, a tu psikus... Przekręcam kluczyk i nic... Kontrolki się nie zapalały, jak przekręcałem kluczyk do końca (żeby odpalić), to samochód odpalał, ale jak tylko puściłem kluczyk - gasł...
Modziłem z godzinę aż w końcu uświadomiłem sobie że to chyba wina kostki w stacyjce...
Jak ją docisnę pod odpowiednik kontem, to jest wszystko ok... Ale jak tylko puszczę, to rozłącza się...
"Przywiązałem" kostkę do stacyjki i jakoś dojechałem do rodziców...
Dziś już niestety nie było tak łatwo... "Wiązanie", już przestało być skuteczne... Ojciec upchnął jakimś cudem kawałek drewienka żeby się nie rozłączała i wróciłem do domu...
Powiedzcie mi czy muszę wymieniać całą stacyjkę, czy to może wina tylko kostki??
Dodam że jak mocniej przekręcę kluczyk i przytrzymam, to kontrolki zapalają się, puszczam - gasną...
Jakieś pomysły? Podpowiedzi? Miał ktoś kiedykolwiek taki problem?
Pzdr.
miki9a - 2011-09-18, 23:21
kolego ja miałem ostatnio podobnie u siebie tylko ze u mnie kontrolki sie zapalały po przekręceniu kluczyka zapalał ale jak tylko pościłem kluczyk to gasł mimo ze kontrolki się świeciły. wymiana kostki załatwiła problem a koszt to 15zł plus jakieś pól godz na wymianę
Ferbus - 2011-09-19, 12:23
Dobra, znalazłem info jak wymienić sobie tą kostkę, tylko powiedz mi czy muszę wyciągać stacyjkę, czy da radę dojść do tej śrubki i wymienić kostkę bez ściągania kierownicy, manetek i stacyjki?
Pzdr.
miki9a - 2011-09-19, 14:12
musisz wsio zdjąć razem ze stacyjka inaczej nie da rady
Ferbus - 2011-09-19, 14:44
A tą śrubę, od stacyjki jak wykręciłeś? Nacinałeś ją czy jak?
bradley - 2011-09-19, 14:50
Najgorsza robota to ponowne zamontowanie walka kierowniczego do przegubu krzyzakowego.
Samo odkrecenie kierownicy, manetek, pikus. Pozniej odkrecasz taka srube na klucz 13 ktora trzyma stacyjke, jak odkreciles juz walek z przegubu pod pedalami to mozesz kierownice zamontowac, lekko zakrecic srube i szarpnac. Wtedy walek wychodzi z przegubu, pozniej bierzesz srubokrecick krzyzak, byle cienki zeby wszedl do srodka od tylu stacyjki, odkrecasz srubke, wyjmujesz kostke i wsadzasz nowa.
Ferbus - 2011-09-19, 15:27
bradley napisał/a: | Najgorsza robota to ponowne zamontowanie walka kierowniczego do przegubu krzyzakowego.
|
To i to cholerstwo trzeba zdjąć?? Nie da rady samej stacyjki?
Demontowałem wszystko, więc wiem co i jak, ale stacyjki samej nigdy
bradley - 2011-09-19, 18:20
W serwisach maja chyba jakis specjalny sciagasz do tego. A metoda na wykrecenie walka jest "bezinwazyjna".
Walek na koncu ma specjalne wciecie w wieloklinie aby byl zamontowany w jednym polozeniu w przegubie kulowym a walek ciezko nalozyc jesli wczesniej nie wbije sie czegos w przegub aby go rozszerzyc (znacznie latwiejsze nasadzenie walka).
Najlepiej zapamietaj jak gleboko w przegubie jest zamocowany walek i zamontuj tak samo po wymienie. Bo to ze walek wszedl do przegubu to nie znaczy ze prawidlowo w nim siedzi.
miki9a - 2011-09-19, 19:34
ja u siebie nic pod pedałemi nie odkrecałem wsio z góry ładnie poszło.
bradley - 2011-09-19, 21:38
miki9a, widocznie u Ciebie juz byla sciagana stacyjka i schodzi. A metoda z wyjeciem walka kierowniczego jest dla tych ktorzy nie posiadaja sciagacza lub nie moga zdjac stacyjki bo za mocno siedzi.
miki9a - 2011-09-19, 22:03
ja używałem ściągacza właśnie bo bez tego drgnąć nie chciała
Ferbus - 2011-09-19, 23:12
Ehh.. to widzę że długa walka przede mną...
lesny1982 - 2011-09-20, 10:56
gdzies wstawialem foto relacje jak sciagnac wsio i wymienic stacyjke poszukaj i bez sciagacza prosze > http://forum.vwvento.org/...hlight=stacyjka
Ferbus - 2011-09-20, 12:39
O! dzięki wielkie
markus - 2011-09-21, 19:25
Ferbus uporałeś się z kostką? jak coś to w Nasielsku jest dobry fachman. W marcu u niego byłem na wymianie kostki. Nawet auto pod dom później odstawił
Ferbus - 2011-09-21, 21:00
No właśnie wróciłem z parkingu z kolegą uporaliśmy się z tym przy latarce w ok godzinę
Zrobiłem to tak:
- Zdjąłem kierownicę,
- Zdemontowałem manetki,
- Naciąłem główkę śruby zabezpieczającą stacyjkę (tą po lewej str.), po czym ją wykręciłem,
- Odkręciłem przegub,
- Wyjąłem drążek razem ze stacyjką,
- No i w końcu wymieniłem tą kostkę...
Składać oczywiście w odwrotnej kolejności
Warto dodać, że aby wymieniona kostka dobrze weszła na swoje miejsce, trzeba delikatnie pokręcić kluczykiem w stacyjce.
Wszystko już działa jak powinno jedynie kluczyk ciężko przekręcić, ale pewnie z biegiem czasu się to wyrobi.
Kupiłem kostkę firmy TIMMEN.
Przyznam się że po wyjęciu starej, nie doszedłem do tej pory co w niej jest nie tak rozebrałem ją, ale również nic nie widzę złego...
Pzdr.
|
|