Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - opis schematu połączenia zaworków n75 i n18

rino125 - 2011-10-02, 20:30
Temat postu: opis schematu połączenia zaworków n75 i n18
Witam wszystkich forumowiczów:)
w ostatnim czasie wymieniłem zaworki n75, n18 oraz wszystkie przewody podciśnieniowe, poniewaz vento miało problem z mocą na 5 biegu tzn przy 3000obr, a predkosci 120km/h miał utrate mocy, nie zawsze, zauwazyłem ze przed magiczna predkoscia 120 odjąłem i dodałem gazu problemu nie było, a jak nie odjąłem to automatycznie wyłączyło turbo. Nie wiem czy zasada działania zaworkow n75 i n18 nie jest taka sama wiec założyłem obydwa n75. możliwe ze pomyliłem ktores przewody, tak ze prosił bym o zrozumiały całkowity schemat wszystkich przewodów. Też zastanawiam sie nad zamianą turbiny zaznaczajac ze moje vento posiada silnik afn 110 koni ze skręconą turbiną, bo ciągnie od 1200 obrotów. myślę na zamianą turbiny od vw passata b5 fl z 2003r. z silnikiem awx, lub avf. Pytanie moje brzmi czy nie bedzie jakichś problemów na drodze z zespoleniem turbiny z moimn slinikiem a mianowicie czy nie bedzie silnika przeładowywało, lub niedoładowywało, a jesli by dało sie to zespolić to co musiał bym przerobić, zostawić itd. z góry wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi i porady.

slaw71 - 2011-10-02, 22:19



1- filtr powietrza
2- N75
3- N18
4- do ECU
5- do gruszki turbo
6- do recyrkulatora spalin
7- przewód podciśnieniowy od pompy VACUM do serwa hamulcy
8- zaworek zwrotny na przewodzie "7
9- do zasobnika podciśnienia w lewym nadkolu"


Króćce podciśnień na zaworkach N75 i N18 są opisane.

VAC- oznacza podciśnienie i podłanczasz je pod wężyki gdzie jest podciśnienie wytworzone przez pompe vacum i zmagazynowane w zasobniku podciśnienia w nadkolu
ATM- oznacza ciśnienie atmosferyczne i podłanczasz to do wężyka wychodzącego z filtra powietrza
OUT oznacza wyjście sterujące zaworka i podłanczasz od N75 do turbo, a od N18 do recyrkulatora.

hrubek18 - 2011-10-04, 15:04

slaw71, posiadasz może opis całego podciśnienia do 1.9 TDI 90KM i rok produkcji 96
jest do chyba AHU ale nie jestem pewien :)

bradley - 2011-10-05, 19:28

Wpierw powinienes napisac co to za silnik. Inaczej podlacza sie n75 w AFN inaczej w 1Z. Jedno dziala na podcisnieniu drugie na cisnieniu.
Kolorkami przewodow to jest tak w 1Z do n75:
http://img833.imageshack.us/img833/5048/n75ahu.png

rino125 - 2011-10-15, 18:31

Pomogło tylko i wyłącznie czyszczenie turbiny, nie jakieś zaworki n75, czy n18. Jak by ktoś potrzebował, to mam takie na zbyciu. Jeśli ktoś ma podobny problem z Turbiną taki jak ja miałem oferuje naprawę:) Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group