|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Wymiana sprężyn,amorków i...
Piotr_Goldap - 2011-10-11, 18:13 Temat postu: Wymiana sprężyn,amorków i... Witam szanownych Ventomaniaków.Zabieram się za przód mego ventyla.Mam pytanie odnosnie kolumny Mcpersona.Co należy odkręcić z góry zeby wyjąć ją całą z amorkiem i sprężyna?Czy spręzyny trzeba scisnąć przed odkręcaniem góry czy można po wyjęciu,jest tam jakiś talerzyk górny tak jak z tyłu który trzyma spręzyny?Jak rozpoznać czy łozysko amorka jest do wymiany?
adamwwy - 2011-10-11, 18:43
Żeby wyjąć to tylko nakrętkę (na klucz 21mm chyba). Ściskasz po wyjęciu całego zestawu z auta. Nie pamiętam już dokładnie jak to jest tam zrobione z tym górnym mocowaniem, ale na pewno jak odkręcisz tą nakrętkę to cały McPerson wyjdzie. Łożysko jak jest do wymiany to ciężko się obraca lub skrzeczy przy skrętach. Jest wprasowane w górne mocowanie więc jak wymienisz poduszkę to wraz z łożyskiem i talerzykiem bo to jedna część. Od dołu amortyzator trzyma się na 2 śrubach, tylko tu taka uwaga: te śruby to też to regulacja kąta pochylenia koła więc po wymianie lub nawet tylko wyjęciu amortyzatora trzeba ustawić kąt.
Piotr_Goldap - 2011-10-11, 18:48
Aha więc jak odkręce ta nakrętke z góry to bez obawy że wystrzeli mi sprężyna.Rozumiem ze jest zabezpieczona jeszcze talerzykiem i druga nakrętka?A co do amorków to jak sprawdzic czy sa do wymiany,bo na stacji diagnostycznej powiedział mi ,że nie da rady na szarpakach sprawdzić bo mam pęknięte sprężyny.A ten kąt da radę samemu ustawić czy do diagnostyki?
hrubek18 - 2011-10-11, 21:59
amorki najlepiej sprawdzić na aucie czyli oprzeć się o daną stronę żeby się ugiął i puścić jak odbije do i zaraz wróci do starej pozycji to powinno być ok a jak będzie się bujał to źle Kolego kątów i zbieżności samemu nie ustawisz i nie słuchaj żeby ustawiać na stare punkty jak wszystko zrobisz pojedziesz i ustawią Ci na jakieś 30 do 50zł i masz pewność że będzie wszystko git
adamwwy - 2011-10-12, 01:20
Zbieżność i kąty da radę samemu ustawić, ale trzeba sobie do tego pospawać przyrządy. Sam tak robię od lat i jest ok w każdym aucie. Pomiar i regulacja zbieżności to 9 problemu, kąty czasem jednak trzeba było skorygować po ustawieniu.
zB3ig - 2011-10-12, 11:16
a jak sprawdzić czy sprężyny są do wymiany? bo moje autko coś ostatnio nisko stoi z przodu
Piotr_Goldap - 2011-10-12, 17:12
Jesli ktos wczesn98ej je zmieniał to może masz wsadzone z benzyny a nie z diesla
|
|