Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - twardy przód

zB3ig - 2011-10-17, 14:58
Temat postu: twardy przód
większość tematów na forum dotyczy tylnego zawieszenia, ja zapytam w czym może tkwić problem jeżeli moje autko gry naciskam na przód siada nieznacznie, a jak jadę po wyboistej drodze to praktycznie nie czuć amortyzacji... tylko strasznie :mur: tłucze. z czym może byś problem, dodam że amorki wymieniłem na olejowe jakieś 4 miesiące temu.
Paweł J. - 2011-10-17, 18:15

Pewnie masz jakieś obniżajace spreżyny.

Poka foto z boku jak to wygląda-bedzie lepiej ocenić. ;)

zB3ig - 2011-10-17, 18:36

to stare zdjęcie jeszcze dawnego właściciela ale tylko takie mam, na dodatek to jest na zimowych kapciach 175/65, jak będę miał jakieś lepsze zdjęcia to wstawię
Paweł J. - 2011-10-17, 18:51

To chyba jednak seria, wiec moze sa gdzies luzy w zawiasie ??
zB3ig - 2011-10-17, 19:25

jak to sprawdzić?
chopin87 - 2011-10-17, 22:07

z tym ze to seria to bym polemizowal. ja mam silnik 1.9D do tego byly kola 185/60R14 i wygladal tak:




ale mimo wszystko cos musi byc w zawieszeniu skoro tlucze. jak nie ma luzow to moga byc amortyzatory. np. gazowki maja to do siebie ze bardzo czesto wala mimo iz sa dobre.

Paweł J. - 2011-10-17, 23:36

chopin87 napisał/a:
z tym ze to seria to bym polemizowal.

Auto z sierpami i bez inaczej wyglada, poza tym wychodziły sprezyny o rożnej twardosci, co sie odbijało na wysokosci auta.

zB3ig - 2011-10-18, 14:29

dopowiem jeszcze że tuleje wahacza mieniałem na początku roku, sprężyny mam koloru czarnego, z tego co pamiętam z forum to oryginalne twarde były czerwone, mniej twarde pomarańczowe.n jaką wysokość powinna mieć sprężyna po wyjęciu? ile zwoi powinna mieć?
chopin87 - 2011-10-18, 17:06

nie jestem pewien ale z tymi kolorami to chodzi chyba o pasek na czarnej sprezynie.
zB3ig - 2011-10-18, 18:00

tam już ta czarna farba w sumie odchodzi więc nawet nie wiem czy ten kolorowy pasek znajdę?
Hormon - 2011-10-18, 20:28

Może masz założone amortyzatory gazowe, wtedy auto zawias robi się twardy. Ojcu tak jakiś czas temu doradziłem i zakupiłem gazowe kyb, teraz na mnie klnie za każdym razem, że wcześniej auto płynęło po drodze, a teraz czuć każdą nierówność ehh.
zB3ig - 2011-10-18, 21:04

pisałem już wcześniej że założyłem niedawno nówki olejowe na przód. problem musi być w czymś innym
Hormon - 2011-10-18, 21:09

zB3ig napisał/a:
pisałem już wcześniej że założyłem niedawno nówki olejowe na przód. problem musi być w czymś innym


A sorry, przeczytałem że załozyles na tył te olejowe. W takim powiedz nam czy coś ci puka na nie równej drodze ? Bo może źle złożyłeś całość, chodź jakoś nie chce mi się w to wierzyć, no ale cuda się zdarzają :P

zB3ig - 2011-10-18, 21:19

wszystko złożone cacy nic nie puka nie stuka. zanim wymieniłem te amorki z przodu stał tak samo nisko tylko troszkę mocniej waliło na dołach
hrubek18 - 2011-10-18, 21:29

A Może poduszka amortyzatora już padła? :hmmm:
zB3ig - 2011-10-18, 23:20

zapomniałem napisać wcześniej że poduszki też wymieniłem :P tylko w sumie nie wiem czy dobrze to zrobiłem? ten kielich na wierzchu przykręciłem dość mocno i przy skręcie kołami on też się obraca. tak powinno być?
zB3ig - 2011-10-24, 19:23

chyba jednak sprężyny nie takie mam bo z jednej strony zwoje są ciaśniej ułożone więc chyba je wymienię,akie sprężyny polecacie na przód, tak żeby się elegancko jeździło po dziurawej drodze ale i żeby nie stał za wysoko? no i jeszcze ponowie wcześniejsze pytanie jak to ma byś z tymi talerzykami ?
zB3ig - 2011-10-25, 19:24

które lepsze sprężyny żeby było tak jak wcześniej napisałem
te
http://moto.allegro.pl/sp...61.html#gallery

czy takie
http://moto.allegro.pl/sp...61.html#gallery

?? ?

hrubek18 - 2011-10-25, 19:28

zB3ig, podałeś dwa razy ten sam link :)
a z tej firmy mam amorki i nie narzekam ale jakie robią sprężyny to nie wiem

zB3ig - 2011-10-25, 19:47

już się poprawiam, miałem wkleić to
http://moto.allegro.pl/sp...1869839104.html

czym się różnią te sprężyny od poprzednich, oprócz tego że w innych miejscach będą oparte?

hrubek18 - 2011-10-25, 20:18

Kolego te co podałeś to są do benzyny jak założysz je do klekota to będzie nisko siedział bo nasze silniki są cięższe.
Moim zdaniem założyć takie same jak były wcześniej :) ale niech wypowiedzą się też inni może coś źle mówie :)

hrubek18 - 2012-01-14, 16:53

Koledzy dzisiaj wymieniłem końcówki stabilizatora i autko zrobiło się sztywniejsze :D ale znalazłem jeszcze luz na tej gumie: http://www.aukcjoner.pl/g...72907-4.html#I4
ktoś wie jak to wymienić co trzeba odkręcić? :)

Paweł J. - 2012-01-16, 20:12

hrubek18, na pierwszy rzut oka, wygląda jakby ta guma była dzielona, przynajmniej na moim aucie jest takie złudzenie, ale raczej tak nie jest i musisz końcówki stabilizatora demontować od nowa i te gumki "nawlekać" na stabilizator od zewnątrz, przynajmniej tak mi się wydaje, a moja wiedza kończy się na wymianie końcówek stabilizatora.
hrubek18 - 2012-01-16, 20:27

kupie jutro nowe gumy i jak będą dzielone to obejdzie się beż większej zabawy :) ta obejma co trzyma gume jest na 2 śruby przykręcona?
Paweł J. - 2012-01-16, 21:13

dwie albo trzy......wydaje mi sie że jedna sruba jest do sanek a dwie do budy, ale to tak z pamięci mówię i moge sie mylić.....byc może jedna do sanek a druga do budy :mysli:
hrubek18 - 2012-01-16, 22:28

jutro zobaczę i dam znać jak to wygląda

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group