|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - problem ze skrzynią. tdi
alexxx304 - 2011-11-05, 12:00 Temat postu: problem ze skrzynią. tdi witam mam taki problem ze biegi mi ciężko wchodzą.
olej sprawdziłem i jest okej.
przeważnie trójka ma wielkie problemy,
a są dni ze biegi zmienia się jednym paluszkiem jak to było wczoraj,
co może być??
chopin87 - 2011-11-05, 18:05
sprzeglo. mialem podobny przypadek w seicento jak wyleciala jedna sprezynka z tarczy.
sprawdz jeszcze czy wszystkie ciegna i walek zmiany kierunku sa ok
Hormon - 2011-11-05, 18:10
A jak dla mnie to skrzynia mówi papa. No chyba że sprzęgło ci dokładnie nie wyciska, ale sam jeździsz autem to chyba byś czuł ze sprzęgło niedomaga.
Przemek - 2011-11-05, 18:59
chopin87, kolega alexxx304, ma skrzynie na linki nie na wodzik . więc u niego możliwe że wybierak do którego zakłada się linki może ma gdzieś luz i trzeba by go wymienić.
chopin87 - 2011-11-05, 19:42
to przepraszam. wiedzialem ze sa wersje na linki i wersje na ciegna ale jeszcze nie lapie co jest gdzie ale generalnie chodzi o to samo czyli sprawdzenie czy nie ma luzow.
alexxx304 - 2011-11-08, 10:15
wybierak sam podejrzewałem na poczatku a sprzegielko jest nowe odziwo sachsa;)
lukasz17 - 2011-11-08, 17:37
skoro sprzeglo nowe to pozostaje skrzynia moze zly olej zalany byl i synchronizatory sie zacieraja
Hormon - 2011-11-08, 20:44
tak jak kolega pisze wcześniej, może masz zalany mineralny olej i przy niskich temperaturach ciężko biegi wchodzą, mi tak raz tzw mechaniki zalali mineralny to z pod firmy nie mogłem wyjechać, tylko 1 wchodziła.
hrubek18 - 2012-04-22, 22:38
podepnę się
mam u Siebie problem z pierwszym biegiem a dokładniej czasami wchodzi ładnie a raz na jakiś czas przy wkładaniu jedynki jest zgrzyt trochę niepokoi mnie ten zgrzyt z innymi biegami nie ma problemu, co to może być docisk a może wysprzęglik siada?
markus - 2012-04-28, 17:04
hrubek18 napisał/a: | mam u Siebie problem z pierwszym biegiem |
mam to samo w moim przypadku nie ma sprzęgła
hrubek18 - 2012-04-28, 23:34
kiedy zaczyna Ci pedał łapać?
markus - 2012-04-29, 08:49
ruszając z jedynki w miarę nisko bierze, ale za to jadąc na 4 lub 5 biegu, dodając mocniej gazu czuć jak obroty wzrastają niewspólmiernie do prędkości. U mnie może nie ma zgrzytu przy jedynce, ale nieraz jest problem żeby weszła
markus - 2013-05-19, 07:51
Odgrzeję temat. Od wczorajszego dnia, na zapalonym silniku nie mogę wrzucić żadnego biegu ( na zgaszonym normalnie wchodzą ) Co obstawiacie? wysprzęglik, czy może pompka sprzęgła?
bradley - 2013-05-19, 10:00
Obstawiam raczej zgon sprzegla.
Jak wbijesz bieg, wcisniesz pedal sprzegla i odpalisz samochod to co sie dzieje? Chce jechac czy stoi?
markus - 2013-05-19, 10:18
na jedynce dziwnie lekko szarpie autem. Ogólnie to na wciśniętym sprzęgle powoli jedzie, trzeba trzymać hamulec. Prawie jak automat
chopin87 - 2013-05-19, 10:34
to raczej sprzeglo sie skonczylo... tak jak pisales 29 kwietnia to juz byl objaw konczacego sie sprzegla bo zaczelo sie slizgac.
markus - 2013-05-19, 10:37
jaki jest przybliżony koszt części i ewentualnej robocizny?
areczek0000000 - 2013-05-19, 10:39
spróbuj odpowietrzyć układ sprzęgłowy
markus - 2013-05-19, 10:43
no własnie znajomy wczoraj podpowiedział, że może to wysprzęglik, bo gdyby padło sprzęgło to bym miał problem z jazdą i przyśpieszaniem. A normalnie wczoraj wbijałem biegi i wróciłem do domu. Tam jest chyba klucz "11 bo 10 za mały a 12 za luźny
Kruchy69 - 2013-05-19, 11:10
no moze byc i tak, albo lozysko oporowe, albo docisk wycielo i do konca nie mozna wysprzeglic i tez nie bedzie sie slizgalo. Zapowietrzony uklad tez bede dawal obajwy. Jak lozysko polecialo to powinno byc slychac takie specyficzne wycie i dragnie pedalu sprzegla.
bradley - 2013-05-19, 21:23
Sprzeglo kompletne ~300zl, robocizna tez tyle.
markus - 2013-05-20, 17:01
bradley, mógł byś opisać mniej więcej proces wymiany wysprzęglika? da radę to zrobić bez kanału, "od góry" ? i czy dużo ewentualnie z tym roboty?
Kruchy69 - 2013-05-20, 22:46
markus, a próbowales odpowietrzyć? Mnie sie wydaje ze jakby wysprzeglik był uszkodzony to by miał gdzies wyciek płynu.
markus - 2013-05-21, 06:56
no właśnie jeszcze nie próbowałem. Wczoraj po robocie miałem to zrobić, ale lał deszcz. Moze dziś spróbuję odpowietrzyć. Z tym że dopiero ok. 20tej Mam nadzieję że to pomoże. Zasada odpowietrzania jest taka sama jak w przypadku hamulcy? tzn kilka pompnięć pedałem i odkręcnie odpowietrznika?
Kruchy69 - 2013-05-21, 09:39
musi ta. w audi tak robiłem i bangla elgancko.
zB3ig - 2013-05-21, 10:41
Kruchy69 napisał/a: | Jak lozysko polecialo to powinno byc slychac takie specyficzne wycie i dragnie pedalu sprzegla. | masz gdzieś nagrany ten specyficzny dźwięk bo chyba ja mam takie objawy, zajadę niedługo na LKN może to się wsłuchasz bo chyba mam ten problem ale do końca nie wiem :/
markus - 2013-05-21, 20:25
i d...pa wróciłem właśnie z misji odpowietrzania wysprzęglika. Powietrza ani trochę , tylko płyn się sączył z odpowietrznika. Ale niestety nadal nic to nie pomogło, chociaż po odpaleniu udało mi się wrzucić bieg i myślałem że będzie git, a tu lipa, nadal nie da się normalnie wrzucać biegów. Obstawiam że wysprzęglik padł.
areczek0000000 - 2013-05-21, 21:42
lub pompa sprzęgła padła
Kruchy69 - 2013-05-22, 00:37
ubywało by płynu. A ile masz przebiegu? Może to rzeczywiscie tak jak pisze bradley, ze sprzegło sie skonczyło, albo cos z nim zwiazane czyli docisk, łozysko. Nie ma opcji, trzeba drzec skrzynie.
markus - 2013-05-22, 06:27
przebiegu według licznika jest prawie 260 tyś. Sprzęgło, fakt ślizgało się już, ale tak nagle by padło? Zaryzykował bym jeszcze wymianę wysprzęglika dla pewności. Nie chcę za bardzo wkładać pieniędzy w to auto, bo i tak mam zamiar je sprzedać niebawem.
|
|