|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Nie chcą spadac obroty
Drongal92 - 2011-11-08, 19:10 Temat postu: Nie chcą spadac obroty Posiadam vento 1,8 b+g. Mam problem z obrotami mianowicie nie chcą spadac. Czasem zejdzie ale najczęściej zatrzymuje sie na ok2 tyś delikatnie falując.Obejrzałem cały wtrysk jest ok,podstawa też.Co moze byc przyczyną? Silniczek krokowy? jest jakiś sposób żeby go sprawdzic?
szukałem ale nie mogłem znaleźć...prosze o pomoc:)
krzys9262 - 2011-11-08, 20:19
a linka gazu sie cofa do końca? podczas pracy silnika na biegu jałowym odepnij wtyczke od silniczka krokowego... jeżeli nie bedzie róznicy sprawdz bezpieczniki czy nie ma żadnego spalonego, a jeżeli silnik po odpięciu kostki spadnie z obrotów znaczy to że coś sie stało z silniczkiem krokowym,jesli zgaśnie krokowiec bedzie oki....
Drongal92 - 2011-11-08, 21:07
Kolego rozgrzałem silnik i tak...jak odepne silniczek krokowy obroty ładnie spadają tylko ma wysokie wolne około 1,1tyś jak go spowrotem podepne to nie chcą spadac.
Jak odpiełem TPS silnik zgasł...
czyli krokowy do wymiany pewnie tak?
krzys9262 - 2011-11-08, 21:58
jeśli korkowiec jest ok to szukamy czy czasami wężyki podciśnieniowe nie są dziurawe np od wspomagania hamulcy czy od sterowania klapki ciepłe- zimne
jeżeli nadal trzyma wysokie obroty przyglądamy się tps czy niema śladów uszkodzeń iczy się nieprzestawił,przejżyj też przepustnice czy żaden paproch tam nie siedzi i jej nie blokuje...
ewentualnie pomoze diagnoza vag
a co najważniejsze dzieje sie tak na benzynie i na gazie czy np tylko na gazie? bo jezeli nagazie to masz zbyt uboga mieszanke gazu...
Drongal92 - 2011-11-08, 22:24
dzieje sie tak i na benzynie i na gazie...
ale jak odłącze silniczek krokowy to silnik ładnie chodzi a jak go podłączam to nie schodzą obroty...
krzys9262 - 2011-11-08, 23:02
najlepiej jak byś miał na podmianke krokowca, wkręcił byś inny i wtedy się okaże
pawel39106 - 2011-11-09, 19:24
Drongal92, na początek odepnij baterie na jakiś czas, np. około 20minut a następnie po podpięciu go spowrotem przeprowadź adaptację przepustnicy. Zapal samochód i bez żadnego gazowania i jeżdzenia czekaj aż się włączą a następnie wyłączą wentylatory.
Aha i zrób to na benzynie!
Drongal92 - 2011-11-09, 21:31
pawel39106 a taka operacja to co mi da?
Drongal92 - 2011-11-10, 16:32
Pomodziłem dziś z tą zapadką w filtrze powietrza która steruje zimne/ciepłe powietrze...to było przyczyną najpewniej bo teraz dużo lepiej spadają obroty
Drongal92 - 2011-11-29, 23:00
Koledzy zablokowałem tą zapadkę w filtrze powietrza i zdjełem wogóle rure od ciepłego powietrza. Jak auto sie rozgrzeje to ładnie spadają obroty ale jak jest zimne dalej trzyma wysokie....ma ktoś jakiś pomysł?
Drongal92 - 2011-12-05, 22:25
widzę że coś chyba brak pomysłów;p albo chęci pomocy ;p;p
Drongal92 - 2012-01-03, 18:07
koledzy cały czas mam problem z tymi obrotami. Czy przyczyną może być czujnik halla?
Raziel500 - 2012-01-04, 08:03
nie czujnik hala napewno nie przepustnica zasyfiona nie jest, czujnik tem. płynu chłodzącego??? silniczek krokowy???
KondziorR - 2012-01-04, 08:46
U mnie kolego w tym samym motorze też bieda+gaz miałem podobny problem, obroty cały czas 2.5 jak silnik rozgrzałem spadały do około 1k sprawdzałem wszystkie przewody, miałem lekkie lewe z pompy hamulcowej, łatwo to sprawdzić, odpal poczekaj nich się pompa załaduje, zgaś silnik i pod maską poruszaj tym wężem ( słychać w pewnym momencie syk przepuszczanego powietrza ), u mnie wyrobił się trochę przy mocowaniu bo gaziarze tak fachowo zakładali rury od gazu, że była ta od podciśnienia do pompy napięta cały czas. No i życzę powodzenia z szukaniem usterki
Drongal92 - 2012-01-10, 15:45
Ogólnie wyczyściłem cały monowtrysk,zmieniłem silniczek krokowy i czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jak zimny dalej ma wysokie ok2,5tyś a jak ciepły to ok...nie mam pojęcia co jest
Drongal92 - 2012-01-11, 17:46
panowie walcze z tym problemem cały czas jakiś trop może by mi ktoś jeszcze podrzucił?
garsija100 - 2012-01-13, 18:01
jaki ty masz gaz?? sekwencje??
garsija100 - 2012-01-13, 18:06
zobacz czy kabli nie masz poprzecieranych, bo ja w swoim mialem kable poprzecierane i też chodzil jak chciał,
Drongal92 - 2012-01-13, 20:22
mam zwykły gaz o jakich przewodach piszesz kolego??
garsija100 - 2012-01-15, 00:40
wysokiego napiecia i te które idą do krokowca
Drongal92 - 2012-01-16, 17:59
a tak normalnie zobaczyłeś że przetarte są? oblukam tam wszystko jutro:)
garsija100 - 2012-01-16, 22:18
mi auto jak je kupywałem w marcu chodziło na jakis obrotach chciał raz trzymało na 4 tys a raz normalnie jakoś dojechałem do domu i patrze że kable porozwalane i przetarte wszystko na nowo popodlaczałem i rodzi to tej pory:)
adamwwy - 2012-01-19, 04:38
Przypuszczam, że TPS do regulacji lub wymiany skoro silniczek ok... Ja bym pod VAGa podłączył i będzie wiadomo. Latem w ojca Passacie B4 1.8 ABS też z tym walczyłem, wymieniłem silniczek krokowy (używany) i nic to nie dało, zamontowałem drugą używkę bo mam ich kilka/kilkanaście i zaczął działać. Później regulacja TPS i jest o po dziś.
|
|