Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Bardzo słabe ogrzewanie!!

szugo - 2011-11-13, 14:07
Temat postu: Bardzo słabe ogrzewanie!!
Witam forumowiczów i mam taki problem odnośnie ogrzewania w samochodzie temp. silnika w normie ok 90stopni a leci mi ledwo ciepłe powietrze przy pokrętle na maxa podkręconym a co zadziwiające kiedy wyłącze na chwilke nawiew na ok 15sek i znów włącze to przez chwile leci gorące powietrze a nastepnie przechodzi znów do ledwo ciepłego. Sprawdzałem nagrzewnice przewody prowadzące do niej są gorące i w srodku za dywanikami nie mam mokro więc raczej chyba nie jest to nagrzewnica a dodam że posiadam thermotronic w moim vento więc podzielcie się ze mna swoimi pomysłami .Aha jeszcze jedno ktos mi ostatnio podpowiedział że moze to byc silniczek regulujący otwieraniem przepustnicy powietrza co wy na to ?. no i była wymieniana uszczelka pod głowicą. Proszę o pomoc !
zeniTh - 2011-11-14, 09:29

podłączę się do tematu bo mam podobny problem, ale temp. nie przekracza 70 stopni na zegarze, przy czym węże są bardzo ciepłe, wszystkie, a w samochodzie po kilku kilometrach jazdy dmucha mi zaledwie letnie powietrze

w tamtym sezonie nie miałem żadnych problemów z grzaniem, po 2-3 km już było ciepło w samochodzie
czyżby to była wina nagrzewnicy ? a może termostatu ??
pod dywanikami jest sucho, nigdzie nie cieknie.

piotrek_inf - 2011-11-14, 10:50

Może i ja się podepnę, dokładnie te same objawy, czyli brak ogrzewania, suche dywaniki. Temp około 85 stopni. Latem leciało bardzo gorące powietrze. Co to może być?
Hormon - 2011-11-14, 11:20

zeniTh chyba termostat, miałem podobnie w tamtym roku, teraz widzę że znowu są problemy z nagrzaniem się silnika, bo temp dochodzi do 70 i stoi, jak mu przycisnę to rośnie i zostaje tak jak ma być prawidłowo. Takie zachowanie miałem w sobotę przy mrozie -5, wczoraj i dziś temperatura ok i w aucie można powiedzieć ze ciepło.
zeniTh - 2011-11-14, 13:18

no też to mam, jak mu docisnę to wzrośnie trochę, ale jak go zgaszę i za kilka minut odpalę to temp. znów nie przekracza 70 stopni

da się to jakoś sprawdzić czy to termostat ? czy po prostu wymienić i zobaczyć czy się poprawi ?

Hormon - 2011-11-14, 13:46

Chyba nie da się tego sprawdzić.
sebastian - 2011-11-14, 18:07

zeniTh napisał/a:
da się to jakoś sprawdzić czy to termostat ? czy po prostu wymienić i zobaczyć czy się poprawi ?

Owszem, że da się to sprawdzić. Dotykasz górny wąż i sprawdzasz jak mocno jest on ciepły i wąż na dole dotykasz. Powinien być zimny, jeśli pokazuje temp. poniżej 80 st. Jeśli będzie letni bądź ciepły to znaczy, że termostat przepuszcza.

roboone - 2011-11-14, 23:26

jak stoi na temp na 70 stopniach to termostat siedzi ,na postoju auto Ci się może zagrzać normalnie a jak zaczniesz jechać temp zaraz spadnie
Swistakes - 2011-11-15, 13:31

roboone napisał/a:
jak stoi na temp na 70 stopniach to termostat siedzi ,na postoju auto Ci się może zagrzać normalnie a jak zaczniesz jechać temp zaraz spadnie

Dokładnie, dopiero wymieniłem temostat i od razu ciepło po minucie od odpalenia sie robi

piotrek_inf - 2011-11-16, 06:33

U mnie to na pewno nie termostat bo przy 70 stopniach wąż na dole jest zimny. To musi być coś innego.
hrubek18 - 2011-11-16, 11:25

A może gdzieś linka od regulacji ciepło zimno się załamała i nie otwiera do końca tych przegródek?
piotrek_inf - 2011-11-16, 11:59

a jak to sprawdzić? czy jest jakieś dojście od spodu? pod deską?
zB3ig - 2011-11-16, 12:52

również ostatnio zauważyłem problem z ogrzewaniem. mianowicie jak dam ciepły nawiew na szybę i jadę to ciepło leci na szybę a z kratek leci zimno i na nogi też, jak dam nawiew na nogi to leci ciepło na nogi a z kratek leci zimne powietrze, jak tam na kratki nawiew ciepły to po nogach przy szybkiej jeździe ciągnie zimno. co jest nie tak?
Wąski 2 - 2011-11-16, 13:22

u siebie ostatnio w passacie 1.8 miałem to samo temp na zegarze w normie przewody ciepłe a ogrzewanie jak z suszarki winny był termostat był nie domknięty ,wymieniłem termostat i teraz na 2 biegu wentylatora po 2km jest cieplutko
hrubek18 - 2011-11-16, 13:45

piotrek_inf, musisz odkręcić tą półkę pod schowkiem 4 śrubki i masz dostęp do wiatraczka i kanałów nadmuchu,poruszaj pokrętłem od ciepła i zobaczy czy klapka się otwiera do końca ;) a Może wiatrak nie domaga już zasysa mało ciepłego powietrza?
pablomed - 2011-11-16, 23:16

Na ogół w przypadku jak silnik ciepły a w aucie zimno to wywalone gąbki zasłaniające otwory na klapce przy nagrzewnicy regulującej ciepłe/zimne, roboty dużo żeby się tam dostać ale deski zwalać nie trzeba, opis ostatnio niezły jest na golf3.pl jak to naprawić. Rzadziej zakamieniona nagrzewnica - tylko wymiana pomoże , zdarza się jak ktoś wody na lato nalewał zamiast dobrego płynu.
piotrek_inf - 2011-11-17, 06:17

pablomed napisał/a:
opis ostatnio niezły jest na golf3.pl


Podrzuć linka jak możesz.

zeniTh - 2011-11-22, 22:59

czyli mówicie Panowie że jak dolny wąż jest zimny to nie termostat ?? ;/
właśnie sprawdziłem i niestety jest zimny, temp. nie przekracza 70 stopni

szugo - 2011-11-22, 23:09

Powiem tak jezeli przjechałes juz jakies 10 km i nadal masz zimny wąż na dole to na bank jest to termostat po przejechaniu takiego dystansu silnik na pewno by się nagrzał powyżej 70c
a jakie masz ogrzewanie w ventce thermotronic czy zwykle ja z kolei mam taki problem że temp w normie ok 85c a ogrzewania prawie że brak

zeniTh - 2011-11-22, 23:13

mam thermotronic
a odcinek ? hmm 5 km ?

piratvento - 2011-11-23, 09:01

pablomed napisał/a:
Na ogół w przypadku jak silnik ciepły a w aucie zimno to wywalone gąbki zasłaniające otwory na klapce przy nagrzewnicy regulującej ciepłe/zimne, roboty dużo żeby się tam dostać ale deski zwalać nie trzeba, opis ostatnio niezły jest na golf3.pl jak to naprawić. Rzadziej zakamieniona nagrzewnica - tylko wymiana pomoże , zdarza się jak ktoś wody na lato nalewał zamiast dobrego płynu.


na forum golfa kiedyś gościu opisywał właśnie problem z wykruszonymi gąbkami na klapkach w tunelach wentylacyjnych :D tyle że właśnie z tego co pamiętam są dwie klapki :( i aby się do nich dostać robota dokładnie ta sama co przy wymianie nagrzewnicy (zdejmowanie deski itd) i jest to najczęściej łączone z wymianą nagrzewnicy :faja:

kolesie co pozaklejali te otwory w klapkach pisali że po tym wybiegu (nawet bez wymiany nagrzewnicy) robiło się w samochodzie zarąbiście gorąco jak ogrzewanie ustawione było na maxa :diabełek:

a brak ciepełka w MK3/Vento to na ogól właśnie te klapki a nie nagrzewnica czy też termostat :diabełek: :diabełek: :diabełek:

miki9a - 2011-11-23, 09:38

ja ostatnio robiłem w mk3 kumpla bo miał słabe ogrzewanie i winna była właśnie klapka bo gąbka sie wykruszyła od zmiany ciepło zimno i powiem ze nie trzeba wszystkiego rozbierać wystarczy tylko zdjąć ta prostokątna rurę od wentylatora ona jest przyczepiona do całości na 6 spinek i 2 śruby pod filtrem kabinowym i jeśli to się zdejmie to klapkę mamy na wierzchy po zaślepieniu otworów w klapce grzeje jak ta lala roboty no jakieś 40 min :D
piratvento - 2011-11-23, 09:42

miki9a napisał/a:
ja ostatnio robiłem w mk3 kumpla bo miał słabe ogrzewanie i winna była właśnie klapka bo gąbka sie wykruszyła od zmiany ciepło zimno i powiem ze nie trzeba wszystkiego rozbierać wystarczy tylko zdjąć ta prostokątna rurę od wentylatora ona jest przyczepiona do całości na 6 spinek i 2 śruby pod filtrem kabinowym i jeśli to się zdejmie to klapkę mamy na wierzchy po zaślepieniu otworów w klapce grzeje jak ta lala roboty no jakieś 40 min :D


z tego co piszesz to naprawiałeś gąbke ;) na jednej ale w sumie tej najważniejszej ( w zimę) klapce :D czyli drugą sobie darowałeś ?

miki9a - 2011-11-23, 09:48

przykleiłem blaszke na silicon i jest dobrze no wiadomo do drugiej trzeba by było już rozbierać wszystko. a drugiej nie trzeba było robić bo ta druga to od zmiany nadmuchu szyba czy nogi a to dobrze sie zmieniało wiec takowej potrzeby nie było a grzeje tak ze reki nie przytrzymasz jak już ma 90 stopni
kogix - 2011-11-29, 22:12

ja też się przykleję mam podobny przypadek tylko u mnie ogrzewanie zaczeło być słabe po wymianie nagrzewnicy przed wymiana grzał bardzo dobrze teraz temp. 90 stopni a nawiewu leci na 1 biegu ciepłe powietrze 2 troche cieple powietrze na 3i4 letnie ale zauwarzyłem ze im silnik ma wieksze obroty to z nawiewu leci cieplejsze powietrze jak chodzi rowno to leci letnie w zaleznosci od biegu podejzewam termostat ale pewien nie jest em macie jakies pomysły? dodam że wcześniej przejechałem 2,3 km i leciało już ciepłe a późnij aż parzące i cały czas nie zależnie od biegu wentylatora nawet na wolnych obrotach silnika.
dariusz-pietrus - 2011-11-30, 20:23

Sorry panowie ale tez przypne sie pod temat.


Ale u Mnie sytuacja wyglada tak ze wszystkie weze mam gorace, termostat dobry jest a leci letnie powietrze z nad muchu... weze od nagrzewnicy tez mam gorace chyba ze nagrzewa sie od silnika? Bo nagrzewnicy reka nie dotknę to moze ona jest chlodna. Jak przestal grzac to sciagnalem przewody od nagrzewnicy i w nagrzewnice podlaczylem waz z woda i zaden syf nie wylecial takze nagrzewnica raczej nie zapchana... Klapka raczej tez u Mnie od pada bo mialem ciagle otwarte na cieplo to gorace ciagle dmuchalo tylko z miesiac temu przestalo :(

bo gdy od pale samochod to tak przy ok.70st zaczyna puszczac termostat a przy 90st to juz wszystkie weze gorace to termostat jest raczej ok.

szewcio123 - 2011-11-30, 20:31

dariusz-pietrus
pewnie ci ta pianka na przegrodzie sparciała i wyleciała. wtedy jest taki problem jak opisujesz. przerabiałem ten problem

dariusz-pietrus - 2011-11-30, 20:39

To jak by byla wlasnie ta pianka to nawet dobrze bo jak pisal wyzej miki9a
to 6srub odkrece i sprobuje naprawic. Pewnie sporo gimnastyki zeby to odkrecic ale sprobowac mozna

dariusz-pietrus - 2011-11-30, 20:40

szewcio123 i Ty tez sam odkrecales tylko tu od strony wiatraka czy cala deche sciagales?
dariusz-pietrus - 2011-11-30, 20:45

Moze nie na temat teraz na pisze ale jak kuzynowi tez padlo ogrzewanie tylko ze w cinquecento to mu sie lisci na pchalo przed nagrzewnica i tylko je wyciagnal i gorace mu lecialo. Bo Ja mam wlozony ten filtr kabinowy ale zawsze tez moze sie na pchac tego syfu
szewcio123 - 2011-11-30, 20:51

dariusz-pietrus
ja sciągałem deche bo nagrzewnica mi pusciła wiec przy okazji rozwiązałem właśnie problem tej przegrody, wyciąłem z kartonu zaślepke i wkleiłem na klej do szyb w tą przegrode, po tym zabiegu teraz daje aż paży. Vw słyną z dobrego ogrzewania wiec mysle Ze masz taki problem jak ja, przed tym ledwo ledwo leciało letnie powietrze

dariusz-pietrus - 2011-11-30, 20:54

Dzieki szewcio123 w weekend zabiore sie za to i zobacze czy mam ten sam problem :]
szewcio123 - 2011-11-30, 20:54

zdemontuj podszybie i zobacz jak tam sprawa z tym filtrem wygląda, ale gdyby był zapchany to parował by ci szyby a ogrzewanie byłoby normalnie. ja stawiam na tą przegrode, czesty problem w vento. A o tej metodzie dostania sie do tej przegrody bez demonarzu deski slyszałem ale nie praktykowałem także n ie wiem
dariusz-pietrus - 2011-11-30, 22:42

Jeszcze mam takie pytanie czy weze od nagrzewnicy powinny byc takiej samej temperatury?

Bo jak stoje przodem do silnika to ten po prawej jest bardziej cieply od tego po lewej :hmmm:

i jak przesune ta klapke zimno/cieplo na cieplo to wolniej dmucha powietrze ale to, to raczej normalne zjawisko bo dmucha przez nagrzewnice. Co nie?

hrubek18 - 2011-11-30, 23:25

piotrek_inf, działałeś już coś?bo mnie też to czeka :( jak tak to napisz co i jak ;)
Raziel500 - 2011-11-30, 23:58

dariusz-pietrus napisał/a:
Jeszcze mam takie pytanie czy weze od nagrzewnicy powinny byc takiej samej temperatury?

powinny być tak samo ciepłe
dariusz-pietrus napisał/a:
i jak przesune ta klapke zimno/cieplo na cieplo to wolniej dmucha powietrze ale to, to raczej normalne zjawisko bo dmucha przez nagrzewnice. Co nie?

czyli przegroda ok

nagrzewnica zawalona i tyle (do wymiany)

piotrek_inf - 2011-12-01, 13:43

Nie jeszcze nic nie działałem, nie mam na nic teraz czasu. Jak tylko coś podziałam to na pewno się pochwalę :)
szugo - 2011-12-01, 21:29

Witam czyli jak chłopaki dojsc do tej przegrody bez sciągania dechy bo też będe sprawdzał to jutro więc chciałbym wiedziec.
dariusz-pietrus - 2011-12-04, 20:58

a jeszcze mam jedno pytanie. jakby poszedl mi termostat to jezeli stoje w korkach i zalaczy mi sie wentylator to powinno dmuchac gorace powietrze? Czy jak walniety termostat to nawet przy ponad 90 st. nie bedzie tak dobrze grzac jak przy sprawnym termostacie
piratvento - 2011-12-05, 09:08

dariusz-pietrus napisał/a:
a jeszcze mam jedno pytanie. jakby poszedl mi termostat to jezeli stoje w korkach i zalaczy mi sie wentylator to powinno dmuchac gorace powietrze? Czy jak walniety termostat to nawet przy ponad 90 st. nie bedzie tak dobrze grzac jak przy sprawnym termostacie


skoro wentylator się załącza tzn że temp jest koło 100 stopni więc jak może lecieć zimne powietrze ? :diabeł: :diabeł: :diabeł:

Moniczka - 2011-12-05, 10:51

nagrzewnice masz zapchana my w naszym ventylu tez tak mielimy i po wymianie nagrzewnicy teraz grzeje bardzo dobrze nawet za bardzo :P
dariusz-pietrus - 2011-12-05, 21:45

od cholery roboty z nagrzewnica. jak ktos robil u mechanika to ile tak biora? ze 300zl trzeba pewnie liczyc
Moniczka - 2011-12-06, 14:55

Trochę roboty jest będziesz musiał cała deskę ściągać. A ile bierze mechanik nie mam pojęcia. Napisz do Ventylka86 bo zmieniał sam nagrzewnice.
hrubek18 - 2011-12-06, 16:01

u mnie mechanior za taką robotę bierze około 150zł :) za te pieniądze to wole sam się pobawić :)
Przemek - 2011-12-06, 20:14

w sobote 4 piwa i masz zrobione samemu bez wydawania 200 zł na jakiegoś mechanika
markus - 2012-12-09, 16:49

gdzie dokładnie znajduje się klapka sterująca powietrzem ciepło/zimno? w wersji z climatronicem.
markus - 2012-12-16, 12:35

po dwóch dniach walki, w końcu znalazłem tę klapkę :) nareszcie cieplutko w aucie :D
toudik86 - 2013-01-16, 23:03
Temat postu: :)
Moze troszke odświeże ale pojawił mi się ten problem po wymienie nagrzewnicy. I mam takie czym zastąpić te skruszałą gąbkę na klepce od ciepłego i zimnego powietrza ??
wojtas83 - 2013-01-16, 23:06

te gąbki dostępne są w ASO i nie kosztóją majątku, więc to było by najlepsze wyjście
toudik86 - 2013-01-16, 23:09

Przejade się jutro i zobacze jak się cenią. A ty zmienilas te gąbki ?
wojtas83 - 2013-01-16, 23:12

nie musiałem narazie ale był o tym jakiś tamat na forum, użyj opcji "szukaj" i powinieneś znaleźć
toudik86 - 2013-01-17, 20:06

w ASO nie ma tych gąbek dostępnych niestety ma ktoś może inny substytut czym można zastąpić te gąbki na klapce ciepło zimno ?
wojtas83 - 2013-01-18, 01:25

kiedyś były takie uszczelki z gąbki w drzwi do wklejania do domu jak wiało szparami, popytaj w chemicznym lub budowlanym
markus - 2013-01-18, 09:49

ktoś wcześniej napisał na forum, że nakleił coś w rodzaju maty , którą kładzie się na podłogę pod panele :)
Johnny - 2015-12-06, 21:27

Ostatnio naprawiłem ogrzewanie w swoim ventleyu, bo też temperatura ok 85 stopni i na ustawieniu max ciepla wiele ledwo letnie.

Powodem była właśnie ta blaszka co zasłania dopływ zimnego powietrza - powietrze sie mieszało z ciepłym. Blaszka ma kilka dziur, które przepuszczały powietrze mimo tego, że blaszka zmieniła położenie, że ma blokowac dopływ zimnego powietrza z zewnatz.

Po zdemontowaniu deski i reszty osprzętu włożyłem kawałek docięj na wymiar gumy za ta blaszkę i przymocowałem na trytytki. Gdy przekręcę pokrętło na ciepłe powietrze blaszka zamyka mi dopływ zimnego powietrza i całość leci poprzez nagrzewnicę.

Teraz jeżdzę na środkowym ustawieniu temperatury nawiewiu bo się wytrzymac nie da w bluzie w srodku :D

vwjanekvento - 2017-08-10, 16:18

Troche odgrzeje temat. Ma ktos moze silniczek ktory steruje klapka cieple zimne powietrze na sprzedaz? Kiedys wyciagnelem te ciegno co trzyma klapke, silniczka nie ruszalem teraz okleilem te klapki wkoncu i za cholere nie moge ustawwwic tego tak jak powinno byc. Niby klapke otwiera na gorace powietrze a niechce spowwrotem zamknac. Albo ktos poratuje fotka jak to jest ustawione np na najnizszej temp i na najwyzszej?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group