Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Vento 1.9 - diagnostyka

elty - 2011-11-20, 16:54
Temat postu: Vento 1.9 - diagnostyka
Witajcie
Z autami marki VW mam mało wspólnego, jestem na tym forum "gościnnie". Otóż mój teść od jakiegoś czasu zmaga się z problemami właśnie z VW Vento 1.9 (bez turbiny) oznaczenie CL, rok produkcji 1997. Wymienia po kolei różne drobiazgowe części, spędza na tym wiele czasu, a poprawy nie ma. Próbuje przetłumaczyć mu ze problem zapewne tkwi w pompie ale uparty człowiek broni sie jak może przed wizytą u "pompiarzy" ;]

Dlatego zaproponowałem mu diagnostykę przez kompa. On natomiast twierdzi, że w jego Vento nie ma złącza diagnostycznego. Dlatego chciałbym zapytać Was jak jest z tymi złączami, od jakich wersji, w jakich rocznikach można robić diagnostykę za pomocą OBD2?

sebastian - 2011-11-20, 17:46

No najprawdopodobniej złącza diagnostycznego może nie być, bo i komputera brak. A pompa zwykła, mechaniczna, w dodatku sterowana linką gazu, więc bez narzędzi typu młotek, klucze płaskie i imbusowe na pewno się nie obejdzie, a komputer nie zobaczy zastosowania w tym egzemplarzu.
chopin87 - 2011-11-20, 21:43

ja mam zlacze diagnostyczne w 1Y ktory. nie ma w nim kompa ale zlace jest, fakt ze nie chce sie polaczyc z zadnym kompem.

OBD2 zobacz czy ma nad zapalniczka pod zaslepka.

Rafik - 2011-11-20, 22:14

elty, napisz dokładnie z czym ma problem złącze jest ale tylko tyle że ssobie tam jest jak i tak po podłączeniu z niczego nic nie wyczyta ci bo to są zwykłe ropniaki bez kompa ;) Więc napisz w czym tkwi problem
elty - 2011-11-21, 17:33

Problem prawdopodobnie tkwi w pompie.

Objawy są następujące
-problemy z odpalaniem, częściej na zimnym silniku ale na gorącym też. Przy kręceniu rozrusznikiem tak jakby chciał załapać ale nie mógł. Gdy już wydaje się, że załapie coś go "dusi"
-silnik gaśnie podczas jazdy, nie ma reguły czy na wolnych czy na wysokich obrotach. potrafi zgasnąć na środku skrzyżowania
-czasem gdy zapali po dłuższym postoju chodzi na bardzo niskich obrotach, takich ze cały silnik klekocze. po wrzuceniu biegu i próbie ruszenia dławi się, nie ma siły, gaśnie

Podstawowe rzeczy zrobione takie jak zmiana filtrów, przewodów paliwowych

p.s. coś tam jeszcze teść wspominał kiedyś o delikatnym dymie z pod maski

bradley - 2011-11-22, 12:00

Jedyne zlacze diagnostyczne na jakie moze liczyc to OBD1 a tam tylko na podlaczenie sie do abs, poduszek i immo jesli takie rzeczy posiada.
adamwwy - 2011-11-24, 18:20

Panowie, nie piszcie, że nie ma jak jest. Złącze OBDII jest tak gdzie i w benzyniaku tj. obok popielniczi i jeśli to 1997r to ten sam rocznik co mój, silnik 1Y. Łączy się z nim poprzez VAG i odnośnik "pompa diesla". Odczytuje błędy i niektóre parametry pracy silnika oraz robi testy wykonawcze: przekanika świec, zaworu pełnego obciążenia, kontrolki świec żarowych itp.
ryszarddik1 - 2011-11-24, 20:43

Koledzy złącze diagnostyczne jest na pewno obok popielniczki. a co do wspomnianych objawów, to niestety potrzebna wizyta u dobrego pompiarza. Miałem podobne problemy. wystarczyło dokładne czyszczenie pompy i wymiana zaworka(jakiego niestety nie wiem).Teraz Venciak odpala i chodzi jak żyleta. :)
ryszarddik1 - 2011-11-24, 20:43

Koledzy złącze diagnostyczne jest na pewno obok popielniczki. a co do wspomnianych objawów, to niestety potrzebna wizyta u dobrego pompiarza. Miałem podobne problemy. wystarczyło dokładne czyszczenie pompy i wymiana zaworka(jakiego niestety nie wiem).Teraz Venciak odpala i chodzi jak żyleta. :)
MustangGT - 2011-11-24, 21:21

Hejka :) zgadzam się i potwierdzam uszkodzony zaworek w pompie bardzo szkodzi w poprawnej pracy silnika. U mnie wystarczyło ten zaworek tylko wyczścić a co do złącza u kolegi w golfie 3 kombi 1Y podłaczał vaga złącze obd2 i wszedł w diesel pump i pokazało mu parametry pompy dalej nie wiem. Myśle że coś można na podstawie tych parametrów określić. Powodzenia pozdro.
MustangGT - 2011-11-25, 00:03

MustangGT napisał/a:
Hejka :) zgadzam się i potwierdzam uszkodzony zaworek w pompie bardzo szkodzi w poprawnej pracy silnika. U mnie wystarczyło ten zaworek tylko wyczścić a co do złącza u kolegi w golfie 3 kombi 1Y podłaczał vaga złącze obd2 i wszedł w diesel pump i pokazało mu parametry pompy dalej nie wiem. Myśle że coś można na podstawie tych parametrów określić. Powodzenia pozdro.


A w pompie vp-37 czyli np. 1Z, AFN,AHH,itp brudny zaworek utrudnia odpalenie na zimnym silniku.

elty - 2011-11-27, 14:02

No widzicie niech nikt nie mówi że jazda na "ruskiej" ropie nie szkodzi silnikowi ;)
MustangGT - 2011-11-27, 20:51

elty napisał/a:
No widzicie niech nikt nie mówi że jazda na "ruskiej" ropie nie szkodzi silnikowi ;)


Ruska czy Polska ropka jak będzie miał motorek paść to padnie. Poprostu trzeba lać tam gdzie się uważa za najbezpieczniejsze. :) pozdro

hrubek18 - 2011-11-27, 22:30

Zgadzam się z kolegami wyżej :) jeżdżę na ruskiej od kupna ventylka i nigdy nie miałem problemu :) Niektórzy mówią że to syf a nie paliwo że auto więcej pali i się muli itp. a przecież na Ukrainie jeżdżą nowymi autami i jakoś nie narzekają :)
ja też nie mogę się połączyć z pompą diesla i nie wiem czemu może ktoś jej nie podłączył do złącza ODB II ?

adamwwy - 2011-11-28, 00:58

Ruskie paliwo z pewnego źródła na głowę bije nasz polski syf.
Rafik - 2011-11-28, 18:37

ja smigam na ruskiej i jest dobrze a na orlenie skąd masz paliwo ?? jak nie z rusków ?? tylko chrzczone i z ulepszaczami :twisted:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group