|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - kolektor ssący czyszczenie
hrubek18 - 2011-12-04, 21:42 Temat postu: kolektor ssący czyszczenie Koledzy jutro chce wyczyścić kolektor ssący bo już na pewno jest zabity a nikt go nie czyścił,
u tutaj mam pytanie czym to wyczyścić i jak usunąć nagar z głowicy żeby nie wpadło do środka bo wtedy nie będzie za ciekawie
szyszekCK - 2011-12-04, 22:46
Najwygodniej to by bylo wyjac calkiem ten kolektor i dokladnie wymyc dimerem i karcherem wyplukac ale zdaje sobie sprawe ze to sie tylko tak latwo mowi a benzyna ekstrakcyjna ktos myl moze? ona nie powinna szkod narobic
hrubek18 - 2011-12-04, 22:55
wyciągać to i tak będę bo inaczej się nie da go wyczyścić dobrze a patrzyłem i nie będzie ciężko go wyciągnąć albo zostawić na noc kolektor w benzynie ekstrakcyjnej i powinno odmoknąć bo przez te 15 lat to na pewno już zabity jest a że jutro ma deszcz padać to mogę sobie dłubać a i powiedzcie mi czy zaślepienie egr ma jakieś plusy bo są rożne opinie
szyszekCK - 2011-12-05, 00:13
to jak go wyjmujesz to umyj roztworem dimera, to na pewno elegancko Ci wyczysci
MustangGT - 2011-12-05, 00:24
Ja proponuje odkręcić i dać do umycia karczerem bo bardzo ciężko jest wyczyści kolektor ssący z oleju i nagaru. Tu masz filmiki z kolektorami 90KM i 110KM:
90KM - http://majsterek-debescia...tion=film&id=26
110KM - http://majsterek-debescia...tion=film&id=25
Ja swój kolektor ssący umyłem pod ciśnieniem i naprawdę odczułem to na przyspieszaniu.
Powodzonka
hrubek18 - 2011-12-05, 07:26
karcherem umyje sobie w domu i skoczę po ten środek
szyszekCK - 2011-12-05, 10:58
a w moim 1.9d umycie tego cos da?
hrubek18 - 2011-12-05, 11:23
przez kolektor leci powietrze a im bardziej zabrudzone tym mniej tego powietrza idzie do silnika i zawsze jak się wyczyści to silnik ma czyściejsze powietrze trochę o tym czytałem i niektórzy pisali że prędkość max się zwiększyła i że przestawał dymić na wyższych obrotach,jak wyczyszczę to zobaczę co do ta
chopin87 - 2011-12-05, 17:45
jezeli chodzi o EGR to w vento nie zauwazylem roznicy po jego zatkaniu ale w Caddym 1.9SDI spalanie spadlo mi o ok. 1,5l / 100km. na pewno nie bedzie sie tworzyl nagar spalinowy w kolektorze ssacym
zB3ig - 2011-12-05, 18:02
co do EGR to kolega bradley mi napisał kiedyś tak Cytat: | Jak zaslepisz EGR to silnik bedzie sie troche dluzej nagrzewal w zimie. Poza tym brak syfu z EGRu w dolocie i glowicy. Dupohamownia mowi, ze troche lepiej jest w gornych partiach obrotow. |
bo miałem zamiar również kolektor wykręcać i dawać od AWX, ale puki co czasu nie ma na modzenie i kasiory na kolektor też nie ;p
chopin87 - 2011-12-05, 18:22
tu masz racje. silnik bedzie sie wolniej nagrzewal poniewaz przy EGR zasysa cieple spaliny. roznica w jezdzie jest prawie nieodczuwalna zaslepilem go juz w dwoch autach ale w SDI faktycznie tak jakby lepiej sie zbieral powyzej 2500rmp niz wczesniej.
zB3ig - 2011-12-05, 19:04
no i w sumie na Twoim miejscu to odkręcając kolektor tu bym wywalił ten i wstawi jakiś większy + zaślepienie EGR to by był z pewnością żwawszy silnik
też jak dorwę czasu to muszę swój wywalić kolektor bo mam tą rutkę metalową, co się wężyk od kompa nasadza na nią, obłamaną mam i ściskiem jakoś tam za jej resztki łapię ale spada czasem na dołkach . wie może ktoś czym można zastąpić tą rurkę ? podobno jakimś króćcem od gazu czy coś?
chopin87 - 2011-12-05, 21:52
zB3ig napisał/a: | no i w sumie na Twoim miejscu to odkręcając kolektor tu bym wywalił ten i wstawi jakiś większy + zaślepienie EGR to by był z pewnością żwawszy silnik |
ja na wiosne montuje do siebie caly zestaw z TD AAZ i jak juz sie dowiadywalem od kolegi ktory bawi sie w takie rzeczy to spokojnie moge miec 90KM a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika
zB3ig - 2011-12-06, 11:16
Cytat: | a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika |
tak tylko na ropę nie wyrobisz bo spalanie też podskoczy
ja osobiście jak chciałbym mieć 120 kucy to bym już się nie bawił z AAZ tylko na start AFN(110 KM) lekki mod i masz 120 KM, no ale jak kto woli a tak w ogóle to zboczyliśmy z tematu niepotrzebnie hrubek18 nas stąd zaraz pogoni
hrubek18 - 2011-12-06, 11:35
zB3ig, ja tam nie pogonię ale gorzej zieloni
zB3ig - 2011-12-06, 14:40
no to wracając do tematu, działałeś już coś z kolektorem? zrób jakąś fotoporadę o tym to i ja niedługo może się za to zabiorę
hrubek18 - 2011-12-06, 16:04
niestety jeszcze się za to nie zabrałem muszę kupić porządnego ampula na grzechotkę żeby śruby ruszyć a tak to jeszcze robota koło domu jest pewnie w zimnie będę robił bo zawsze więcej czasu
chopin87 - 2011-12-06, 18:29
wlasnie dlatego nie bede chcial go krecic na 120kuni wystarczy mi to co sie uda wykszesac przy przyzwoitym spalaniu a i tak bedzie lepiej niz teraz
dzisiaj mialem sie zabrac za demontowanie kolektora ale jak na wiosne bede go zmienial to nie ma sensu teraz tego rozbierac i wyspawalem sobie koncowke wydechu ala TDi tyle ze w chromie
hrubek18 jak zrobisz to u siebie to daj znac jakie sa efekty. czy daje to jakas roznice w jezdzie.
szyszekCK - 2011-12-06, 23:08
chopin87 napisał/a: | [
ja na wiosne montuje do siebie caly zestaw z TD AAZ i jak juz sie dowiadywalem od kolegi ktory bawi sie w takie rzeczy to spokojnie moge miec 90KM a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika |
a co zmieniasz? glowice, kolektory i pompe? bo ja myslalem zmienic caly silnik na TDi ale to moze bedzie prostsze i w jednych pieniadzach. Bo wlasnie myslalem nad 90KM. A no i oczywiscie wypadaloby skrzynie od 90KM wrzucic chociaz ja pakowalbym od 110KM.
chopin87 - 2011-12-08, 21:57
szyszekCK napisał/a: | a co zmieniasz? glowice, kolektory i pompe? bo ja myslalem zmienic caly silnik na TDi ale to moze bedzie prostsze i w jednych pieniadzach. Bo wlasnie myslalem nad 90KM. A no i oczywiscie wypadaloby skrzynie od 90KM wrzucic chociaz ja pakowalbym od 110KM. |
pompa, kolektory i miska olejowa. glowicy nie trzeba zmieniac jesli graty pochodza z TD a nie TDi skrzynie narazie zostawie bo jezdze raczej tylko po miescie ale jak sie okaze za krotka to i o tym pomysle
hrubek18 - 2011-12-12, 10:44
Koledzy chciałem się zabrać za czyszczenie i mam problem jaki tam ampul idzie?bo mi żaden nie pasuje a suwmiarka ciężko podejść :/ kupie sobie na grzechotkę będzie wygodniej odkręcać
bradley - 2011-12-12, 10:59
5tka albo 6tka. Nic nietypowego. Podejscie to tylko z lusterkiem w dloni bo ciezko "nacelowac" + w srodku moze byc nagar przez co nasadka nie wejdzie do konca i latwo objechac srube a wtedy to dopiero zabawa.
hrubek18 - 2011-12-12, 11:04
macie może jakiś patent na wyczyszczenie syfu z głowicy?
bradley - 2011-12-12, 11:19
Slyszalem o metodzie ustawiania tloka w GMP pod koniec suwu sprezania. Wtedy oba zawory sa zamkniete wiec jak bedziesz szmata czyscil kanal to nic nie wpadnie do srodka cylindra. Pozniej mocnym odkurzaczem wszystko wyssac. Obrocic walem i kolejny cylinder.
hrubek18 - 2011-12-12, 11:31
jakoś damy radę
lesny1982 - 2011-12-13, 18:36
no jak bedziesz mial dobrze kolektor zawalony to na poczatku nawet drut idzie ciezko przecisnac najwazniejsze to dobre klucze imbusowe i zajebiscie powoli odkrecac z przedluzka jakas rurka bo jak zwalisz glowke to dupa a moj kolektor po 19 latach byl czysciutki jak nowy
szyszekCK - 2011-12-13, 22:05
To musisz go dobrze "przedmuchiwac"
|
|