Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - szyberdach

jacek278 - 2007-03-07, 08:08
Temat postu: szyberdach
witam od niedawna zaczal "strzelac " mi szyberdach,jest to dzwiek jakby sie tam cos niezazebialo albo blokowalo i otsuwa sie nasile,mial kos cos takiego w swojej ventce?czy mozna ewenualnie to samemu naprawic czy bedzie to spory wydatek.prosze o pomoc
jjaarryy - 2007-03-07, 09:07

hm.... nie radził bym Ci w tej chwili otwierać go. najlepiej było by go wyciągnąć i przejrzęć co tam ewentualnie się dzieje podpinajac go np. w domu pod akumulator, może tylko tryb na silniczku Ci poszedł. Trudno powiedzieć musiał byś dokładniej opisać.
Paweł J. - 2007-03-07, 23:58

Jak na moje oko to prowadnica pada. Sam to przechodziłem...
Gavel - 2007-03-08, 00:10

jjaarryy dobrze prawi - lepiej już go nie otwieraj i zagospodaruj sobie wolne 2 dni i rozbierz szyberek na spokojnie
tylko nie sprawdzaj go później na siłę bo prowadnice lubią pękać :[

theority - 2007-03-08, 09:03

Polecam instrukcje jak reanimować szyberdach w Vento/GolfieMK3/PassacieB3/B4
http://vw2.info/vwforum/szyberpassatgolf.html

Respect - 2007-03-08, 20:16

Tak jak koledzy, u mnie jest to samo, tylko wymieniaj odrazu obydwie i na allegro są słabej jakości ale tanie.
pimpek28-79 - 2007-03-17, 19:12

Hej ziomale!!!Mam pytanko,w moim szyberdachu wykichała sie podobno lewa prowadnica,szyber się otwiera ale gorzej z zamykaniem,lewa strona się nie domyka :( Czy jak wymątuje szyber mogę gdzies kupic tylko samą prowadnice,zmienic i będzie gadać????Lato się zbliża więc ratujcie....
Gavel - 2007-03-17, 19:30

Taka jest konstrukcja szyberdachu w Vento (i nie tylko) że otworzyć to jest go łatwo ale niestety gorzej z zamknięciem ;)
Prowadnicę teoretycznie możesz wymienić i nawet nie jest to przesadnie skomplikowane ale w praktyce ciężko coś takiego dostać.
Zwykle w sprzedaży są kompletne szyberki ale ich koszt to coś między 200 a 400 zł :(

Jeszcze zależy gdzie Ci ta prowadnica padła. Jak poszperasz po forum to znajdziesz opis jak koledze Stopie sprytne udało się naprawić swoją pękniętą prowadnicę. Ale to trzeba mieć dużo zapału i troszkę smykałki do majsterkowania żeby coś takiego zrobić :]

pimpek28-79 - 2007-03-17, 20:01

Dzięki za podpowiedz.Pozdro!
theority - 2007-03-17, 23:38

Podam kolejny raz niezawodny link http://vw2.info/vwforum/szyberpassatgolf.html :OK:
Gavel - 2007-03-18, 00:04

niezawodny ??
theority a rozbierałeś kiedyś szyberek?
ta instrukcja może i jest zabawna ale wg mnie mało z niej można się nauczyć
dobranie się do samej konstrukcji szyberdachu czyli zdjęcie wszystkich plastików i podsufitki to rzecz instynktowna - do tego instrukcja raczej nie jest potrzebna bo każdy zdrowo myślący człowiek zrobi to bez problemu (uprzedzając: niezdrowo myślącym odradzam wogule grzebanie w aucie ;) )
a sama ładnie określona "reanimacja" jest opisana w trzech zdaniach i jednym schemacie
może jestem głupi ale praktycznie nic bym z tego nie zrozumiał gdybym sam wcześniej nie zobaczył jak to wszystko wygląda od kuchni

kminas - 2007-03-18, 00:35

:] u mnie też jak otwieram słysze trzask i otwiera dalej :D za bardzo nie przejmuje się tym bo z szyberdachu żadko używam :D działa póki co i oby nie było gorzej, jak padnie to porąbie go siekierą i wstawie sobie okno do poddaszy :hahaha: skoro w domach sie sprawdza to czemu nie w aucie ha ha hah :wysmiewacz:
theority - 2007-03-18, 12:01

Gavel napisał/a:
niezawodny ??

Wg mnie pasi jak z basi :D
Gavel, czepiasz się że koleś opisał które plastiki zdjąć ?? Przecież pisząc jakaś poradę też opisuje co należy zdjąć aby się do czegoś dobrać.
Gavel napisał/a:
a sama ładnie określona "reanimacja" jest opisana w trzech zdaniach i jednym schemacie

No co Wy siętak z babyy82 uczepiłyście tych nie dociągnięć ??
Ja wychodzę z założenia że skoro sam nic z porady nie z płodzę to nie będę krytykował że czegoś jest za dużo albo za mało, a w tym wypadku jest opisane krok po kroku i to jest czytelne :lol2:

Gavel - 2007-03-18, 12:29

masz rację: jest napisane krok po kroku ale tylko jak się dobrać do mechanizmów
a co z nimi zrobić, jak naprawić to już niestety nie

jakby ta porada nazywała się "jak ściągnąć plastiki i dobrać się do konstrukcji szyberdachu" to wszystko byłoby ok
ale niestety z naprawą uszkodzonego szyberdachu to mało ma wspólnego

theority - 2007-03-18, 12:33

jest obrazek, ale tu muszę się zgodzić Gavel z Twoją wcześniejszą wypowiedzią że trzeba mieć cały szyber przed oczami żeby wiedzieć co naprawić :P
rav - 2007-03-21, 12:22

A ja Wam powiem, że samo wyjęcie szyberka z auta to nie taki wielki problem poza podsufitką oczywiście, bo z golfa to wyjdzie na zewnątrz, ale spróbujcie wyciągnąć ją z venta. Ja miałem już szyber w rękach i powiem Wam, że tu dopiero się zaczynają schody. Do rozkręcenia tego ustrojstwa to potrzebna jest oddzielna instrukcja bo to naprawdę nie takie łatwe. Ja dałem za wygraną bo brakło mi czasu i szyber dalej z zerwanym cięgnem wożę nad głową. Ale ja go tu kiedyś zrobię.
OrzeL - 2007-03-21, 12:54

pewnego słonecznego dnia otworzylem sobie szyber... Dzień już sie kończył więc oczywista sprawa kciałem go zamknąć,okazało sie że zamyka sie tylko do połowy :wow: jakaś prowadnica musiała się zje... :gafa: i jak sie zamykał to szedł na ukos a nie prosto... Nastepnego dnia (dobrze że w nocy nie padał deszcz :lol2: ) Wziąłem sie za naprawianie tego ustroistwa.... Po 4 godzinach !! !! !! !! :nerwus: udało mi się go tylko wyjąc , wkręcić i ustawić prowadnice tak żeby tylko był (żeby deszcz na głowe mi nie padał). Teraz jeżdze z szyberem który nie działa. NIgdy nie kciałem w aucie szyberdachu no i mam za swoje ... :boisię:

Swoją drogą może wie ktoś który bezpiecznik jest od szyberka? Bo dociąga sie podczas zamykania drzwi kluczykiem i robi sie szparka...?? :boisię:

Kiedyś widziałem na allegro nowy szyberek za 700 zł

Pzdr

Gavel - 2007-03-21, 15:33

rav napisał/a:
ale spróbujcie wyciągnąć ją z venta.
nie przesadzaj - da się spoko podsufitkę wyjąć
jasne że golfie łatwiej bo tylną klapą wyjmujesz ale podsufitka nie jest aż taka sztywna i spokojnie drzwiami z Ventki też wychodzi :)

Stopa - 2007-03-25, 00:45

http://forum.vwvento.org/...highlight=#2452
smakubaku - 2007-03-25, 22:11

siemka. poniewaz wlasnie skonczylem naprawianie szyberdachu metoda artkru chcialem pomoc tym ktorzy nie rozumieja co przedstawia rysunek reanimacji. zaznaczam, ze to byla proba naprawienia poniewaz zabraklo mi troche precyzji i przewidywalnosci, a do tego za bardzo zaufalem temu co napisal artkru o wyciaganiu slimaka z mechanizmem z prowadnic (pisal, smialo, nic sie nie rozsypie:) pekla jedna czesc i pupa. chcialbym zaznaczyc, ze trzeba wyciagac i obchodzic sie z tym bardzo ostroznie poniewaz kazda peknieta czesc bedzie miala odzwierciedlenie w dzialaniu lub uniemozliwi dzialanie. mialem okazje na nowy sprawny slimak z mechanizmem wiec wymienilem ale mysle, ze pomysl artkru jest dobry i do wykonania. oto zdjecia:

1. zdjecie golego slimaka z zamontowana blaszka
[img][/img]

2.oto zdjecie slimaka z blaszka gotowego do montazu z mechanizmem


3.tak wyglada slimak od tylu, zalozony na mechanizm (blaszka w wycietej szparce ;)


4. a tak wyglada gotowy slimak zalozony odpowiednio na mechanizm gotowy do wsuniecia w prowadnice. i tu chcialbym uczulic. jak widzicie teoretycznie nie ma luzu w miejscu zlamania jednak po zalozeniu i kilkukrotnym przesuwaniu mechanizmem luz powstal. byl nadal do wyeliminowania ale jak pisalem wczesniej zlamalem jedna czesc i pupa blada. mysle, ze robiac wyciecie i wycinajac blaszke trzeba bardzie myslec o tym by byla wcisnieta z oporem. luz sie zrobi.


mam nadzieje, ze to pomocne co nieco

luki - 2007-04-14, 00:03

widze ze dołączyłem do grona posiadaczy Vent-ek z uszkodzoną lewą prowadnicą.... :beczy: ...
:nerwus: :nerwus:
(nie ma sie czego dziwic był piątek 13<wrr> )

rav - 2007-04-16, 12:12

No to witaj w klubie luki. Ale nie martw się, naprawimy!
Hektor - 2007-05-21, 18:23

Naprawimy jeśli będziemy mieli nową prowadnicę lub cały szyberdach
rav - 2007-08-04, 14:30

No i naprawione :mrgreen:
Zrobione metodą blaszki jak już było opisywane. Próbowałem kleić ale porażka była, natomiast blaszka pomogła. Jednak wyszły jeszcze dwie rzeczy:

Tu widać wstawioną blaszkę:


Żeby wstawiona blaszka się zmieściła przy pełnym uchyle szyberka, należy wyciąć kawałek elementu tego na zdjęciu


Ta izolacja sprawiła, że element który odpowiada za zrywanie prowadnicy, lepiej wchodzi w naprawiony zatrzask

Robson - 2007-11-19, 19:19

może jestem niekumaty, ale pierwsze słyszę o metodzie blaszki. Możesz mi to jakoś przybliżyć??? Mam ten sam problem z szyberkiem co większość.... :boisię:
rav - 2007-11-20, 16:31

Zobacz kilka postów wyżej tam theority linka podał do instrukcji naprawy właśnie tą metodą, a trochę dalej smakubaku rozjaśnił sprawę zamieszczając fotki. Ja tylko w ramach uzupełnienia pisałem. Najlepiej jakbyś miał nową prowadnicę lewą, ale raczej ciężko ją dostać.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group