|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - regeneracja zacisku przód
zB3ig - 2011-12-06, 11:43 Temat postu: regeneracja zacisku przód potrzebuję najlepiej jakiejś foto porady do tego tematu bo chyba się prawy tłoczek zapiekł...
ile czasu wam zajmuje regeneracja + wymiana tarcz i klocków ?
markus - 2011-12-06, 11:55
co masz na myśli pisząc "regeneracja tłoczka"? Chodzi Ci o wciśnięcie go ?
zB3ig - 2011-12-06, 14:25
od początku: jak zdemontować zacisk, w szczególności interesuje mnie jak i gdzie wykręcić wężyk od płynu i czym najlepiej zaślepić? czy trzeba później wszystko odpowietrzać? O wyjmowaniu tłoczka już troszkę poczytałem, i mając sprężarkę nie sądzę żebym miał z tym problem(chyba że mocno zapieczony jest) Jak i czym powyjmować te gumowe uszczelnienia? czym przesmarować nowe gumki i jak je założyć? I przy okazji jak prawidłowo założyć klocki? coś tam trzeba jeszcze smarować czy konserwować?
Dodam że mam tarcze wentylowane.
markus - 2011-12-06, 14:46
http://majsterek-debescia...tion=film&id=40
zerknij na tą poradę.
zB3ig - 2011-12-06, 15:20
no dobra, to co do klocków, a jak chce wyjąć cały zacisk? wężyk od płynu wykręcić przy samym zacisku? czym go zaślepić żeby płyn nie uciekał? odpowietrzać później cały układ hamulcowy trzeba?
zB3ig - 2012-04-25, 17:41
Panowie, mam takie pytanie co się robi jak się zacina zacisk hamulcowy bo ostatnio na hamowni mi gość powiedział że coś mi trzyma w prawym kole z przodu, ale po chwili puściło.
to trzeba prowadnice zacisku przesmarować?! ( jak tak to jakim smarem) czy gumki na tłoczku wymieniać poratujcie, każdą sensowną odpowiedź nagrodzę plusikiem
Hormon - 2012-04-25, 18:46
Musisz rozebrać i najlepiej wyciągnąć tłoczek, bo może jest porysowany, jak nie to wymienić wszystkie gumki, przesmarować smarem miedzianym i po kłopocie.
zB3ig - 2012-04-25, 19:07
znaczy smarem miedzianym przesmarować tłoczek i te dwie gumki przy nim czy użyć specjalnego smaru do tłoczków i cylinderków a miedziany dać tylko na prowadnice jarzma od klocków ?
sebastian - 2012-04-25, 20:05
Ale jest w sprzedaży specjalny smar specjalnie do tłoczków - grosze kosztuje, a ponoć lepszy...
Hormon - 2012-04-25, 20:32
sebastian napisał/a: | Ale jest w sprzedaży specjalny smar specjalnie do tłoczków - grosze kosztuje, a ponoć lepszy... |
No ja takim u siebie smarowałem, ale to jest chyba smar miedziany czy jakoś tak się nazywa.
vwjanekvento - 2012-04-25, 21:01
Najprawdopodobniej kolego zapiekly Ci sie prowadnice zacisku bo tloczek raczej ne bo przeciez on jest w plynie, i kolega Hormon ma racje kup smar miedziany i przesmaruj jest cos takiego 100ml kosztuje do 15zl, smaruje sie nim to co moze sie zapiec czyli nawet warto smarowac nim sruby
zB3ig - 2012-04-25, 21:09
właśnie tak myślałem że tłoczek raczej nie, i wolał bym uniknąć jego wyciągania, o ile nie leje płynem to go nie będę zaczepiał i zrobię tak jak radzisz, Dzięki za pomoc koledzy
kawes - 2012-04-25, 23:06
dołącze sie do tematu jesli mam klocki nierowno zuzyte na jednej tarczy, jest to normalne zjawisko? (tloczek cisnie z jeded klocek drugi nie dostaje takiej sily aby trzec) czy jest to wina tloczka?
vwjanekvento - 2012-04-25, 23:30
Normalne zjawisko tez tak mialem jeden byl calkiem zjechany zas drugi w polowie takze nie przejmuj sie
Paweł J. - 2012-04-26, 14:23
kawes, to nie jest normalne zjawisko. Wcześniejsze klocki tak mi właśnie siadły, że jeden się skończył, a drugi do połowy był tylko starty. Zewnętrzne klocki się ścierały, a te od środka już nie. Powodem były.....hmmmm....jak to nazwać....takie jakby tulejki w zacisku. Trzeba było je wybijać mimo iż powinny chodzić luźno. Były wybite, wszystko przesmarowane i teraz kończy mi się kolejny komplet klocków i oba idą równo.
EDIT........................................
chodzi mniej-więcej o przesmarowanie elementów 6,7,12
Hormon - 2012-04-26, 14:28
A najlepsze jest to, że brakuje w zestawie naprawczym tulei nr 6 z obrazka, szlag by to trafił, muszę rozebrać jeszcze raz zaciski.
kawes - 2012-04-28, 14:30
element 12 to chyba jakas rurka teflonowa z tego co zauwarzylem, sa te elementy dostepne u pani krysi za lada?
devill4 - 2012-04-28, 21:58
kawes, tak zgadza się ale to jeszcze pryszcz ja dziś zmieniałem klocki plus tarcze i jedną wypchnęło jakoś dziwnie ale trochę smaru i chodzi ładnie
tak spytam z ciekawości jaki imbus jest od zacisku odkręcania? 6? bo coś mi dziś nie grało jak zmieniałem
vwjanekvento - 2012-04-28, 22:14
MI sie wydaje ze jest to 7
devill4 - 2012-04-29, 10:20
no tak vw i te ich pomysły dzięki vwjanekvento, tak właśnie coś czułem bo 6 strasznie luźno i musiałem szlifować stary klucz imbusowy żeby pasowało:P
|
|