|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Nasze Ventki - Vento by Zbig 
						
												 zB3ig - 2011-12-08, 00:17 Temat postu: Vento by Zbig Witam wszystkich !
 
jestem tu prawie od roku więc chyba najwyższa pora abym przedstawił moją ventę      
 
Auto kupiłem w marcu tego roku. Nie szukałem zbyt długo gdyż natknąłem się na ofertę volkswagena w rozsądnej cenie. Mój wybór padł na Vento GT TDI (wnioskując po napisach na klapie bagażnika, kierownicy i listwie drzwi) z silnikiem 1Z
 
Data pierwszej rejestracji  24.02.1994
 
Kolor granatowy, bodajże LC5P   (nie jestem pewien bo nie mam wlepy w bagażniku)
 
Na wyposażeniu w sumie tylko:
 
- wspomaganie kierownicy
 
- 4 elektryczne szyby,(nie działające do końca poprawnie      )
 
- elektryczne lusterka,
 
- regulowana kierownica,
 
- regulowane siedzenie kierowcy,
 
- wentylowane tarcze z przodu
 
Zaraz po zakupie wymieniłem olej z filtrem, szczęki tylne i maglownicę, gdyż nie nadawała się już do regeneracji… 
 
Do tej pory wymieniłem jeszcze: 
 
- amortyzatory przód+ odboje i osłony+ poduszki, tuleje wahaczy przód, 
 
-tylne lewe łożysko i linkę od ręcznego,
 
- tylne mechanizmy szyb na manualne, 
 
-wyciąłem kat i wstawiłem rurę Kwasówkę,
 
-całkiem niedawno została uszczelniona pompa wtryskowa(*nie do końca całkiem dobrze) i ustawiony kąt wtrysku,
 
- przed pierwszym śniegiem zdążyłem nawet zakonserwować podłogę i machnąć progi barankiem.
 
Audio, ubogie jak cała reszta    nawet nie powinienem o tym pisać bo wstyd, no ale:
 
- radyjko Philips wyciągnięte z passata 2 rodziców,
 
-głośniki w drzwiach tył DAX ZGC 165 moc max. 240 W,
 
-drzwi przód DAX ZGC 165 moc max. 200W,
 
-w desce zakupione na wakacje pionner TS-G1012i moc max. 120W
 
+ wymienione całe okablowanie
 
Z wizualnej strony : 
 
- alufelgi dezenty, 
 
-przyciemniłem folią wszystkie kierunki,
 
-przyciemnione mniejsze szybki w drzwiach tylnych(wyszło troszku lipnie bo sam robiłem więc nie przyciemniałem dalej)
 
- zainstalowałem dodatkowe światła stop i pozycje diodowe w klapie bagażnika,
 
-wymieniłem przednie pozycje na diodowe niebieskie (bo mi się podobają    ale  w razie co mam schowku diodowe białe)
 
Plany na przyszłość:
 
- zrobienie blacharki,
 
- wymiana klocków i tarcz, może nawet łożysk przód,
 
- założenie tłumika końcowego „ulter” (bo gdzieś się wala w piwnicy, pozostałość po mikrze Mk1    )
 
A jak się będę mocno w zimie nudził to:
 
- przyciemnię lampy przód,
 
- założę halogeny przód i przerobię pod nie włącznik,
 
- zmienię podświetlenie zegarów, nawiewu, włącznika świateł i przycisków od szyb,
 
- zmiana tarcz zegarów na niebieskie(już tylko czekają na wydrukowanie i przyklejenie)
 
Na razie nie mam żadnych porywających fotek mego dupowozu, więc przedstawię te z przed zakupu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
no i nowsze zdjęcia ale z tel więc jakość nieporywa
 
 
 
eh, mój brudasek, ale alusy ładne chociaż widać   
 
 
 
 
troszkę zmienionego podświetlenia wewnątrz
 
 
 
 
 
 
 
 
i efekty modzenia ze światłami, tu pozycje na klapie
												 lukasz17 - 2011-12-08, 00:50
  Witamy:) kolego  czy  Ty tego vento nie kupiles czasem z hrubieszowa??
												 zB3ig - 2011-12-08, 01:11
  tak właśni z Hrubieszowa, a czemu pytasz?
												 pawelvw - 2011-12-08, 10:21
  ciekawy egzemplarz dbaj o niego
												 pawel39106 - 2011-12-08, 10:45
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  | tak właśni z Hrubieszowa, a czemu pytasz? | 	  
 
zginęło mu takie     
 
fajny welurek
												 TomeQTomeQ - 2011-12-08, 11:03
  dziwne ze masz tu tdi skoro auto z 93 roku przynajmniej deska i gril z 93 mi sie wydaje ze masz tam aaz ale mniejsza z tym generalnie widać ładnie utrzymany samochód
												 hrubek18 - 2011-12-08, 11:13
  widywałem to vento czasami raz bym je skasował    możesz mi dziękować  bo byś nim nie jeździł      
												 lukasz17 - 2011-12-08, 13:01
  nie zginelo tylko kumpel byl je ogladac kiedys i mowil ze ten samochod kiedys byl wisniowy... a widze ze zdjecia to nawet  z aukcji te pierwsze...pamietam ze stalo ono  w dobrych pieniadzach...
												 zB3ig - 2011-12-08, 16:14
 
  	  | Cytat: | 	 		  | pamietam ze stalo ono w dobrych pieniadzach... | 	   tzn? za tanie to ono nie było, biorąc pod uwagę ile w nim jeszcze musiałem zrobić. a czy wiśniowe było to nie wiem szyna siedzenia kierowcy jest wiśniowa znakiem czego podłoga był a była robiona, i coś tam przy bagażniku prześwitywało na czerwono + brak wlepy w bagolu to chyba w dupkę był bity. No ale cóż...
												 hrubek18 - 2011-12-08, 16:19
  chyba coś kolo 5000 kosztował jak pamiętam    ale nie jestem pewien    a ja z kolei spod chełma kupiłem,może się zamienimy żeby auta wróciły z rodzinne strony     a jak się autko sprawuje?
												 zB3ig - 2011-12-08, 16:29
 
  	  | Cytat: | 	 		  | chyba coś kolo 5000 kosztował  | 	   na szczęście nie aż tyle      ale mechanicznie nie mam zastrzeżeń, nieźle tłoczy, na moich podleśnych drogach nawet lepiej niż niejeden traktur      heh. A i zawiecha z przodu jakaś przerobiona bo coś sztywniej jak u innych kolegów z passatami czy golfami więc na chełmskich ulicach podczas slalomu między studzienkami też jest wypas      co do zamiany hmm... na jakimś spocie pooglądamy swe autka, potargujemy się i coś może załatwim    
												 hrubek18 - 2011-12-08, 16:36
  targować to musiał bym ja bo mój to golas ale dorzucam gratis drzwi     hehe taki żarcik     bywasz czasem w hrubku?
												 zB3ig - 2011-12-08, 16:39
  nie po drodze mi w ogóle, raz w życiu byłem jak autko kupowałem    
												 Rafik - 2011-12-08, 17:42
 
  	  | TomeQTomeQ napisał/a: | 	 		  | dziwne ze masz tu tdi skoro auto z 93 roku przynajmniej deska i gril z 93 mi sie wydaje ze masz tam aaz ale mniejsza z tym generalnie widać ładnie utrzymany samochód | 	  
 
 
Wafel też miał auto z 94 decha była z 93 taka dziwna kombinacja i był TDI ja mam 94 ale deche juz z golfa ale na szybach oznaczenia 93 i na lampach miałem ale te rzeczy można było wymienic wiec nie przywiązywałem wai do tego ważne że smiga    dziwna kombinacja ale tak to juz bywa w naszych ventkach   
												 zB3ig - 2011-12-08, 18:14
  chyba jakoś tak było że unowocześnienia wszystkie weszły bodajże po sierpniu 94, mój jest gdzieś z lutego 94 więc chyba ma jeszcze prawo mieć taką dechę i gril. Mi osobiście bardziej podoba się ta decha niż golfoska chociaż bardziej skomplikowany jest demontaż zegarów. A gril też niezły, tylko zaczepy połamane, może jeszcze go strzele w czarny mat i całkiem cacy będzie   
												 Rafik - 2011-12-08, 18:40
  grill jest taki jak powinien byc czyli ten przejściowy    w 92-93 były inne
												 Przemek - 2011-12-08, 20:04
  bo modelowo jest koniec 93 dlatego ma jeszcze starą dechę . generalnie koncern VW miał dziwne pomysły.
												 pawelvw - 2011-12-08, 21:44
 
  	  | ventylek86 napisał/a: | 	 		  | bo modelowo jest koniec 93 dlatego ma jeszcze starą dechę . generalnie koncern VW miał dziwne pomysły. | 	  
 
volkswagen nadal ma te dziwne swoje pomysły
												 zB3ig - 2011-12-10, 19:59
  dziś autku dostało nowe kapcie zimowe,lepiej późno niż wcale      na odmalowanych stalówkach     
 
 gdyby jeszcze troszkę czystszy był to by było już extra 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
												 Swistakes - 2011-12-12, 14:53
  Dobra Ventka
												 Aeternus - 2011-12-13, 22:40
  masa pracy włożona w auto i to się chwali! oby realizacja reszty planów poszła równie sprawnie    
												 zB3ig - 2011-12-14, 15:16
  dzięki wielkie za miłe komentarze,      ale śledząc wasze tematy z waszymi autami, to ja wypadam licho w porównaniu z waszymi modami     może gdybym był częściej w domu, a tak studia w lublinie, to i nie mam czasu na grzebanie przy ventce zbyt często. zmobilizuje się na święta i coś więcej pomodzę    
												 hrubek18 - 2011-12-14, 15:20
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  |  to ja wypadam licho w porównaniu z waszymi modami  | 	  
 
nie jesteś sam   
												 zB3ig - 2011-12-14, 15:27
  eh, może gdyby nie te ceny ropy to bym miał więcej mamony na udoskonalenia, a tak      hrubek18 Ty może w UA tankujesz? bo mam chęć i potrzebę się wybrać tam.
												 hrubek18 - 2011-12-14, 15:36
  ja tam nie jeżdżę kupuje od znajomego albo u mnie na osiedlu     nie chce mi się tyle stać i tam ropa wychodzi 4zł a ja kupuje 4,60zł
												 zB3ig - 2011-12-14, 15:39
 
  	  | Cytat: | 	 		  | tam ropa wychodzi 4zł  | 	   to mi już się opłaci postać w Dorohusku      i jeszcze fajek i cukierków nawiozę    
												 Aeternus - 2011-12-14, 16:15
  zB3ig, nie od razu Rzym zbudowano     Trzeba dążyć systematycznie małymi krokami do końca projektu.
												 hrubek18 - 2011-12-14, 16:41
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  |  i jeszcze fajek | 	   z fajkami to Ciebie zmatrwie można legalnie tylko 2 paczki przewieść
												 zB3ig - 2011-12-14, 17:23
  to wiem, ale ostatnio jak jeździłem to też można było dwie paczki ale nie rozpieczętowane. pootwieranych cały karton wiozłem, nie wiem jak teraz na to zieloni patrzą, bo okrągłym czapom w UA zawsze parę groszy się wcisnęło i nie było problemu    
												 lukasz17 - 2011-12-14, 17:59
  ja u siebie kupuje rope UA po 4.5 ale maja koleszcy 3 passaty i  2 takie vany co  maja zbiorniki  2x300 jkaos tak  wiec dlatego  jeszcze po 4.5 maja ale ropa dobra robie te same km co  na polskiej w moim przypadku  samemu nie oplacalo by sie jezdzic po rope...
												 hrubek18 - 2011-12-14, 18:50
  te duże to fordy tylko modelu nie pamiętam     zawsze ich widzę w hrubku   
												 zB3ig - 2011-12-14, 19:40
  ja mam jakieś 18 km do najbliższego CPNu u naszych szanownych sąsiadów, a osobówki nawet nie długo stoją w kolejce więc mi by się chyba opłacało... tak kalkuluję    
												 lukasz17 - 2011-12-14, 20:02
  ee to  Tobie napewbo sie oplaca zeby nawet postac z pare godzinekj ja mam jakies 100km
												 zB3ig - 2012-01-02, 17:59
  i nareszcie udało mi się ruszyć z miejsca i pokombinować coś z autem, na pierwszy plan rzuciłem wymianę tarcz zegarów, tarcze wydrukowałem na papieże samoprzylepnym a wskazówki pomalowałem czerwoną farbka fluorescencyjną. 
 
przed
 
 
 
 
 
 
 
a jak wygląda to po założeniu jeszcze wkleję, na razie na warsztat wziąłem blendy  żeby zrobi je na czarno
 
 
 
jutro może zabiorę się za resztę frontu, mianowicie lampy, może gril ale wątpię
 
, prędzej listwę pod grilem pomaluje na czarno ale tylko pod lampami.
												 zB3ig - 2012-01-02, 22:02
  no i już po zabiegu, śliczne blendy w czarnym macie
 
 
 
 
 
 
 
oraz złożony licznik jak należy(ściągałem ze 3 razy żeby dobrze wskazówki ustawić)     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
i jak to wygląda w aucie, ze zdjętą folijką bo przy niebieskiej było trochę ciemno
 
 
 
i z full podświetleniem
 
  
 
i na koniec troszkę poprawione podświetlenie nawiewu, lecz nadal mnie w pełni nie zadowala i będę kombinował dalej
 
 
												 pawel39106 - 2012-01-02, 22:19
  Podświetlanie licznika nawet spoko, ale te tarcze trochę nie za bardzo są
												 arabian - 2012-01-02, 22:21
  Blendy lipa jak nic. Trzeba było odkleić szkiełka i pod spodem prysnąć czarnym matem i potem na nowo szkiełka nakleić i było by ok. A teraz to zajeźdza AgroTuningiem. Zmyj to i zrób jak ci pisze.
												 zB3ig - 2012-01-03, 18:49
  aż tak źle z tymi blendami? widziałem ludzie na forum tak robili i na aucie nie najgorzej to wygląda. A podświetlanie zegarów jest ori, tylko bez żadnej kolorowej tasiemki, same żarówki białe.
												 karolek_ust - 2012-01-03, 19:38
  Kolego z tymi blendami kolega arabian ma racje odklej lepiej szkiełka pomaluj blendy i potem na nowo wklej blendy. Ale Twoje autko i możesz robić jak chcesz tak jak Ci się podoba ;D .
												 zB3ig - 2012-01-03, 19:45
  a czym odklei blendę od reszty? troszkę boję się to robić bo jest spękana w jednym miejscu i nie wiem czy  się nie rozkruszy do końca? z resztą to miało być na tymczasowo zanim nie drapnę halogenów od kolegi.
												 Wvojtek - 2012-01-03, 21:50
  zB3ig, czy zakup nowych czarnych blend to aż tak drogo? policz ile kosztuje spray, silikon (bo jak rozkleisz blendy to czymś musisz skleić" papier ścierny do zmatowienia rozpuszczalnik do odtłuszczenia i niech coś Ci przypadkiem pęknie (odpukać)    nie bardziej opłaca się kupić nowe smoked i nie zawracać sobie      malowaniem? takie moje zdanie
												 Rafik - 2012-01-03, 23:20
  czego sie czepiliscie tych  blend  co    nie czaje zbytnio       zB3ig,  identycznym sprayem to robilem    wrzucaj na auto i bedzie lepiej a jak te sie zurzyją to kupisz przyciamniane i dobrze tez bedzie    
 
 
tarcze troche lipne jak dla mnie ale reszta spoko    
 
 
 	  | arabian napisał/a: | 	 		  | A teraz to zajeźdza AgroTuningiem. | 	  
 
 
kolega widze ma jakis kompleks związany z agrotuningiem ale sądze ze wziął się z tego fioletowego auta w avku     Pozdrawiam    
												 zB3ig - 2012-01-04, 12:17
  to tylko blendy tymczasowe, mam nadzieję, jak dorwę halogeny to wymienię. A na aucie bardzo fajnie się prezentują jak na mój gust      dodam fotki przed wieczorem może. A co do tarcz to miałem tylko taki wzór na podorędziu, a indiglo to dla mnie za drogi gips, to może koledzy macie jakiś ładny wzór tarcz, po necie jak szukałem to samie białe takie nudne, takie co mam wydawały mi się ciekawe.
												 pawel39106 - 2012-01-04, 15:55
  Jak Ci szkoda na indiglo, białe Ci się nie podobają to zostaw ori
												 Aeternus - 2012-01-04, 16:19
  zB3ig, mam jak coś tarcze indiglo od momana. Musiałbyś tylko inwerter kupić a to koszt ok 50 zł. Swoje tarczki oddam za 20zł   
 
 
Takie cuś 
 
 
												 zB3ig - 2012-01-07, 20:57
  dziś miałem robić ciemne lampki ale zauważyłem że podmaka mi podsufitka w lewym przednim rogu i prawym tylnym.      więc odłożyłem prace z lampami na rzecz podsufitki, którą ściągnąłem uprałem i wysuszyłem, a także zlokalizowałem wycieki z dachu i je zlikwidowałem. przy okazji powstawiałem w wewnętrznym oświetleniu diody zamiast żarówek      efekty bej pracy pokażę jak dorwę cyfrówkę ...
												 zB3ig - 2012-01-09, 17:58
  jednak wyszła trochę lipa, z przodu w lewym rogu z podsufitki aż kapie po ostatnim deszczu ze śniegiem, masy uszczelniającej nawaliłem na róg przy szybie ale nic to nie pomaga i tylko brzydko wygląda bo nie masy nie żałowałem     miał ktoś podobne problemy?! ta głupia "rynna" na brzegu dachu zamaskowana tym czarnym plastikiem spełnia jakąś znaczącą role czy tam też mogę nawalić tej masy? bo już ręce opadają tyle razy się przy tym bawiłem i naal z kądś podcieka...
												 Aeternus - 2012-01-09, 22:26
  zB3ig, zdejmij podsufitke i odetkaj kanały od szyberdachu na początek. Ja tak miałem w swoim byłym mk3. Okazało się też że miałem mały przeciek przez klej z przedniej szyby bo ruda ją trochę podważyła. Ta rynna nie jest z plastiku tylko gumy. Jak ją zdejmiesz to ujrzysz po prostu dach a woda z dachu płynie właśnie po tej listwie do rowka przy szybie. Najpierw przeczyść kanały szybru a potem obejrzyj czy przypadkiem szyba się nie odkleja
												 zB3ig - 2012-01-09, 22:41
  szybru na szczęście nie mam, a szyba była przed wakacjami wymieniana, więc może coś spaprali ale jakoś na wakacje nie przeciekało...
 
     będę musiał w takim razie jeszcze raz podsufitkę ściągać. 
 
I tu mam małe pytanie, jak wyciągam podsufitkę przez bagażnika to ściągać półkę, poprzednio nie ściągałem i było trochę ciasno ale dałem radę i zdaje mi się że bez półki będzie więcej ruchu, to jak ściągnąć tylną półkę ?
												 hrubek18 - 2012-01-09, 23:00
  moim zdaniem nic to nie da sam wyciągałem podsufitkę i przyglądałem sie i nic to raczej nie da no chyba że się mylę   
												 Aeternus - 2012-01-10, 18:20
  zB3ig, to w takim razie śmigaj z reklamacją szyby. Pamiętaj że jak jest zimno to metal się kurczy odrobinę a w lato jak się rozszerza to uszczelnienie jest lepsze. Więc nie ma co się zastanawiać. Podsufitkę ściągałem ze 3 razy do obszywania sam i do tego przez drzwi wyjmowałem więc nie ma potrzeby bawić się z bagażnikiem. Opuść fotele do pozycji leżącej i wyjmiesz ją pomału bez problemu   
												 lesny1982 - 2012-01-10, 19:25
  zB3ig a co Ci da ze sciagniesz tylnia polke  jak tam jest blacha      rob jak pisze Aeternus  a do wyjmowania najlepiej wyjmij se jeden przedni fotel zero przeciskania nic     idzie jak po masle xxxx razy to robilem     a wsadzales juz drucik do przepchania wezykow     otworz szyber wloz drucik i przepychaj az Ci wyjdzie na dole w slupku na zewnatrz
												 zB3ig - 2012-01-10, 20:00
  nie mam szybra, już pisałem. A z reklamacją to chyba mi wyjdzie lipa bo najpewniej zapodziałem paragon za tą usługę :/ nie wiem czemu mi nie trzyma ta masa uszczelniająca co ją sam wciskałem, może ściągnąć te gumową rynienkę i jeszcze raz zalepię, ona się trzyma na jakichś zatrzaskach? wystarczy ją wyszarpać czy jak?
												 KamyczeQ - 2012-01-10, 20:27
  Temat przeciekania mam akurat na czasie.. przed chwilką złożyłem moją Ventke do kupy.. Tez miałem wodę.. powód to ruda na rogu szyby.. niestety woda zapierniczała pomiędzy lakierem a blachą.. Wyciąganie szyby.. wkładanie 120zł plus malowanie zabezpieczanie rdzy itd.. A podsufitkę to najlepiej przez tylne drzwi wyciągać    Odchylasz obydwa fotele do tyłu ile się da i jazda przez tylne drzwi;] Wychodzi bezproblemowo.. przy wkładaniu tylko uważaj żeby nie pobrudzić    Jak coś to wal na PW ;] I szybkiego powrotu Ventki na drogę   
 
 
Rynienka siedzi na zatrzaskach.. Tylko uważaj bo lubią się łamać a dostać to to jest masakra.. ja na 3 złomie dopiero z Ventyla wydzierałem bo swoje połamałem ;P Powoli i ostrożnie to wszystko wyjdzie.
												 zB3ig - 2012-01-10, 20:42
  a gdzie robiłeś taki zabieg u szybiarza czy u blacharza ?
												 KamyczeQ - 2012-01-11, 18:01
  Przyjechali chłopcy z zakładu co wycinają szybki i wycieli mi rano.. potem sam sobie wywaliłem rudą.. i pomalowałem wieczorkiem jak troszku przyschło wszystko to przyjechali i wstawili szybke..   
												 zB3ig - 2012-01-27, 22:26
  dziś zabrałem się za poprawianie podświetlenia nawiewu i przy okazji zrobiłem włącznik świateł na niebiesko
 
     włączone pozycje
 
 
   włączone mijania
 
 
   włączone przeciwmgłowe 
 
 
   nawiew już byłby idealny gdyby nie zielona wiązka przewodząca w jednym pokrętle, ale poza tym jak dla mnie nieźle
 
 
a na koniec pokaz świateł tylnych do ostatnio dużo osób było zainteresowanych tego typu przeróbkami 
 
 
   pozycje
 
 
  pozycje + przeciwmgłowe
 
 
     i stop
 
 
wybaczcie za jakoś ale noc jest a ja tylko aparat w telefonie posiadam    
												 karolek_ust - 2012-01-28, 09:04
  Te pozycje jakoś słabo świecą
												 pawel39106 - 2012-01-28, 09:08
  Stopy fajne    
												 zB3ig - 2012-01-29, 18:09
 
  	  | karolek_ust napisał/a: | 	 		  | Te pozycje jakoś słabo świecą | 	  
 
 
bo ja tam nie mam żarówek z dwoma włóknami tak jak w błotnikach z tyłu. tylko diody skierowane do środka, bo uważam że tak jest oryginalnie bo nikt tak nie ma      może efekt nie powala ale mi się tak podoba, w dzień są prawie niezauważalne te pozycje w klapie, ale i miśki chyba nie znajdą powodu aby się przywalić.
												 zB3ig - 2012-02-10, 13:59
  dziś zabrałem się za ciemnienie lampek przednich, zdejmując prawą zobaczyłem że intercooler jest jakoś dziwnie przykręcony, do tego górnego plastyku IC, blachowkrętem do jakiegoś płaskownika też widać niefabrycznego, odpalam auto i zonk daje wiatrem      icek dziurawy, kto z was łatał kiedyś intercooler, czym najlepiej to zrobić? ten plastyk or góry da cię zdjąć z IC ?
												 zB3ig - 2012-02-13, 15:05
  mała ankieta      bo na weekend będę chyba zmieniał aluski, jakie wg. was ładniej podchodzą do Ventki    RH:
 
 
 
 
 
czy raczej iść w german style, BBS: 
 
 
 
 
proszę o opinie     
 
 
 a tu spóźnione foto jak blendy malowane się prezentują
 
 
 
 
 
 
może być jak dla mnie, nie odbiegają kolorem od foliowanych kierunków i są ciemniejsze niż dymione ori
												 vwkrzysio - 2012-02-13, 16:36
  ja bym stawiał na rh. bbs są kultowe ale skręcane    
												 zB3ig - 2012-02-13, 17:06
 
  	  | vwkrzysio napisał/a: | 	 		   bbs są kultowe ale skręcane     | 	  
 
tzn.   
												 pawelvw - 2012-02-13, 18:25
  tzn. bbs są skręcane te trzy częściowe
												 zB3ig - 2012-02-13, 19:07
  ale te akurat chyba nie, a sądzicie że BBSy są delikatniejsze, w sensie łatwiej je pokrzywić, bo ktoś mi tak mówił kiedyś?
												 KondziorR - 2012-02-13, 20:38
  Ja brałbym BBSy, te RH wyglądają jak felgi kupione na wagę ze szrotu, co je każdy mirek w swoim polonezie ma, bez urazy dla Mirków, kierowców polonezów i osób które mają takie felgi    
												 Swistakes - 2012-02-14, 12:30
  BBY ;p Sam mam takie, a co do rh to mozna ladnie je zrobic ale ... jakos nie ten gust ;p
												 vwkrzysio - 2012-02-14, 12:51
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  | a sądzicie że BBSy są delikatniejsze, w sensie łatwiej je pokrzywić, bo ktoś mi tak mówił kiedyś? | 	  
 
nie podzielam tej opini   
												 Kruchy69 - 2012-02-14, 21:18
  Bez kitu... Ja mam te BBSki i tylko jedna jest lekko skrzywiona bo przy stłucznce uderzyła o kraweznik... Ale moim zdaniem za duzy profil na tych BBskach
												 zB3ig - 2012-02-15, 10:52
 
  	  | Kruchy69 napisał/a: | 	 		  |  Ale moim zdaniem za duzy profil na tych BBskach | 	  
 
słusznie, tam jest profil 65, ale ja bym je bez oponek brał i później jakieś 55 góra 60 naciągną.
 
 
ps. kolego Kruchy69 masz jakieś fotki swego autka jak stoi na tych BBSach?
												 dżodżo1986 - 2012-02-15, 22:12
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  je bez oponek brał i później jakieś 55 góra 60 naciągną.
 
 | 	  
 
przecież z takim profilem to nie trzeba nic naciągać     ta felga chyba ma 6.5J szerokości i jeżeli nie chcesz mega naciągów i poczucia twardości to opona 195/50
												 vw-maly - 2012-02-28, 17:35
  ja bym brał rh... bardziej mi podchodza! mozna z nimi cos wymodzic pomalowc wypolerowac cy cus innego        bbs sa tez fajne ale tylko z rantem. to moje zdanie!
												 zB3ig - 2012-02-28, 17:56
  a Ty na jakich się turlałeś aluskach    bo fajny wzór i ciekawie pomalowane masz    
												 vw-maly - 2012-02-28, 18:38
  imitacja schmitta...14'' bo nie oryginal niestety. ja miałem pomalowany rant. zeby było inaczej.teraz beda całe niebieskie,a jak nie zmienie  to moze rant w polerke kiedys tam!
												 Aeternus - 2012-02-28, 19:37
  zB3ig, szukaj power-techów 15"/8j i załóż 195/50/15 a będzie kosa     Mam nadzieje że Kolega Skoczek mnie nie zabije za przykładowe zdjęcie   
 
 
 
 
 
Można je dostać w dobrych pieniądzach a prezencja, twardość i możliwość dłubania jest zajefajna   
												 zB3ig - 2012-02-28, 20:18
  puki co to przy moim budżecie najprędzej pozostanę przy moich dezentach    
												 vw-maly - 2012-02-28, 20:52
  taaaa... moj idol    piekna ta ventka  skoczka   
												 Aeternus - 2012-02-28, 20:57
  zB3ig, te koła można dostać za 400 zł jak się dobrze szuka    
 
 
vw-maly, szkoda że tak skończyła    
												 vw-maly - 2012-02-28, 21:09
  a no szkoda     tylko tyle? swoje kupiłem za tyle         ale kiedys moze zamienie narazie mi wystarcza...
												 Aeternus - 2012-02-28, 22:14
  vw-maly, ja swego czasu miałem okazje je kupić za 360 zł ale mi sprzątnęli sprzed nosa...
												 vw-maly - 2012-02-29, 18:01
  no to ładna oferta    i po modach fajnie sie prezentuja...
												 zB3ig - 2012-03-06, 17:51
  takie małe graty wpadły ostatnio, bo już chrzęści ostro w przednim kole     
 
 
 
 
i apropo łożyska przedniego, ma ktoś jakiś fajny sposób bez wykręcania zwrotnicy , tak żeby zbieżności później nie ustawiać?    
												 zB3ig - 2012-03-13, 16:21
  wie ktoś mże czy da się wyciągąć IC bez zdejmowania zdeżaka ?!  bo mam ambitny plan wyjąć go i przeczyścić, bo tatrząc na rury od tyrbo to mam z niego pewnie już nie IC tylko zbiorniczek na olej      i jeszcze poszukuje opinii o zakładaniu IC z T5 do naszych kopciuchów,ktoś z forum tomoże robił   
												 karolek_ust - 2012-03-13, 16:43
  A czy to dużo zdjąć grill odkręcić 6 śrub i zderzak masz na dole .
												 zB3ig - 2012-03-13, 16:46
  no nie dużo, tak tylko pytałem czy to konieczne bomyślałem żewystarczy odkręcićróry i dolem wyszarpać...
												 afn88 - 2012-04-25, 20:53
  Pracuj pracuj, zmieniaj zmieniaj Ventke   
												 zB3ig - 2012-04-27, 17:40
  dawno nic nie działałem jednak dziś przyszedł czas na zmianę kółek na letnie      więc przy okazji pokaże jeszcze jak zmienił się front mojego ventyla, 
 
 
 
 
wpadły mi w ręce kierunki z blendami clear, kierunki z nudów przyciemniłem folią bo buło by za jasno      może jak reflektory zrobię na smoked to folie z kierunków zedrę. 
 
 
tak prezentuje się z profilu     
 
 
 
												 vw-maly - 2012-04-27, 23:54
  no brak hokeja i gleby...
												 vwkrzysio - 2012-04-28, 07:12
 
  	  | vw-maly napisał/a: | 	 		  | brak hokeja i gleby | 	  
 
no zgadzam się   
												 Swistakes - 2012-04-29, 01:33
  I mycia hehe
												 zB3ig - 2012-04-30, 17:12
 
  	  | vw-maly napisał/a: | 	 		  | no brak hokeja i gleby... | 	    gleby gleby, ble ble mi wystarczy standardowa zawiecha GT ( bądź przód -40 a tył z GT co bardziej prawdopodobne) bo seria to to nie jest z resztą sami ocenicie
 
 
 
 
 
 
 
co do dokładki zderzaka to szukam średniej ale w rozsądnych pieniądzach takich jak udało mi się drapnąć wczoraj wygłuszenie klapy bagola 
 
 
 
 
no a co do  mycia...     szkoda wody, bo kurzy się pieruńsko na mych polnych drogach, ale dziś przy okazji byłem na myjni i to uwieczniłem bo rzadko mi się to zdarza     
 
 
 
 
 
         
												 vw-maly - 2012-04-30, 20:07
  itak jest ładny...
												 zB3ig - 2012-05-07, 18:06
  smoked loading ...     
 
 
  
 
 
												 Przemek - 2012-05-07, 19:06
  Smoked i AIRBAG w tle        
												 vw-maly - 2012-05-07, 19:20
  no dawaj dawaj zobaczysz na aucie jak fajnie wyglada   
												 hrubek18 - 2012-05-07, 19:59
  widzę że porada się przydała    
 
dawaj zdjęcia na aucie   
												 Kruchy69 - 2012-05-09, 23:55
  jak tak jest odblysnik pomalowany to nie sie gorasze swiatla...?
												 karolek_ust - 2012-05-10, 06:51
  Nie bo malujesz elementy które nie odbijają światła , i nie wpływa to na jakość światła .
												 Kruchy69 - 2012-05-11, 12:33
  faken, to mogłem i ja tam pomalowac :p
												 zB3ig - 2012-05-27, 08:42
  żeby nie było że nic nie robię, zdam sprawozdanie z ostatnich trzech dni: szpachla, szpachla, szpachla....     później oczywiście docieranie i inne pierdoły, ale rudej już prawie na aucie nie ma     
 
 
 
 
  
 
 
już wszystko złożone do kupy, plastiki odświeżone, dokładka założona, tylko jeszcze umyć i wypolerować, ale to dopiero może na następny weekend, bo na razie mam już dość    
												 hrubek18 - 2012-05-27, 09:03
  to nie jestem sam ze szpachlą     pokaż jak wyszło    czym malowałeś kompresorem czy sprayem? teraz spokój na parę lat i można spać spokojnie   
												 zB3ig - 2012-05-27, 09:12
  kompresorem, ale pistolet miałem wujowy      i troszkę posmarkało lakierem, dopiero jak umyję, spoleruje papierkiem wodnym i pastą to pokaże, bo na razie się wstydzę    
												 Tigersoft - 2012-05-27, 09:27
  szpachla rządzi , szpachla radzi, szpachla nigdy cię nie zdradzi   
 
 
a widzę ze pod plastikami na nadkolach ładnie go juz brał rudy ?   
												 vw-maly - 2012-05-27, 10:21
 
           
												 zB3ig - 2012-05-27, 11:08
 
  	  | Tigersoft napisał/a: | 	 		  
 
a widzę ze pod plastikami na nadkolach ładnie go juz brał rudy ?    | 	  
 
w sumie nawet nie aż tak mocno, tylko mi się tak podkładem daleko zamalowało bo się nie chciało oklejać       nagrzej to od spodu nadkola tam gdzie sierpy przykręcane były    
												 zB3ig - 2012-06-14, 23:13
  więc tak, z racji tego że ostatnimi dnia padało to ja siedziałem i modziłem różne dziwne rzeczy do ventki.
 
między innymi zainstalowałem podświetlenie tunelu środka i popielniczki, z taśmy diodowej, a włącznik dałem obok guzika grzania szyb, którego również przerobiłem na niebiesko czerwone podświetlenie
 
 
 
oraz przyciemniłem jedno oczko...
 
 
 
a na drugi dzień drugie, to od kierowcy jest strasznie zapiaszczone więc efekt jest mierny    
 
 
 
założyłem również mega amatorski samoróbczy grill      z którego jestem średnio zadowolony
 
 
 
a także muszę coś podziałać z kierunkami bo coś mi tu nie pasuje...
 
ale to już nie jutro bo jutro robię hamulce     poszedł dziś w nocy przewód przy prawym zacisku. Może to i dobrze bo będzie okazja się nad tą stroną pochylić i może przy okazji wymieni łożysko przesmarować prowadnice i pomalować zacisk, uff żebym się jurto wyrobił chociaż
												 zB3ig - 2012-06-16, 17:37
  wczoraj powymieniałem przewody hamulcowe do prawego zacisku przy okazji zmieniłem kolor zacisku     i przeczyściłem dokładnie i przesmarowałem prowadnice oraz miejsca styku klocków i jarzma.  Miałem nawet ambicje wymieni łożysko ale dałem sobie spokój po tym jak nie dałem rady odkręci dolnej śruby mocującej jarzmo     
 
 
 
wiem, wiem sterczy jak koza      nawet wąska dokładka optycznie go nie obniża     
 
 
no i ledwo co trzymało się złącze elastyczne więc postanowiłem je wymienić 
 
 
 
przyokazujnie zrobiłem zdjęcie mojego "katalizatora" z rury kwasówki polerowanej     
 
bo akurat taką miałem pod ręką      
 
 
												 zB3ig - 2012-06-25, 17:57
  z ostatnich osiągnięć to ruszyła produkcja clearów black     
 
 
 
zapomniałem wcześniej dodać, że robiąc dymione reflektory pomalowałem troszkę klosza tak jak to robił kolega w polówce
 
 
 
nie wiem czy w ventku to coś dało ale w polówce wyglądało fajnie     
 
 
a na koniec zdjęcie nietypowo, nierówno startych klocków
 
 
 
wie ktoś może od czego tak się robi ?!
												 hose - 2012-06-25, 19:16
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  
 
a na koniec zdjęcie nietypowo, nierówno startych klocków
 
 
wie ktoś może od czego tak się robi ?! | 	  
 
 
Prawdopodobnie nie chodziła Ci prowadnica i dociskało mocniej tylko jeden klocek.
 
 
Kierunki na "+" tylko czy będą dobrze widoczne?? Bo chyba odbłyśnik też zrobiłeś czarny...?
												 zB3ig - 2012-06-25, 19:26
 
  	  | hose napisał/a: | 	 		  Prawdopodobnie nie chodziła Ci prowadnica i dociskało mocniej tylko jeden klocek.
 
 | 	   hmm ale ten jeden klocek jest na skos ścięty tak śmiesznie, no nie wiem ale prowadnice przeczyściłem i przesmarowałem.
 
co do kierunków nie wiem, okaże się w praktyce      myślę że pomarańczowa żarówka da radę bez odbłyśnika.
												 vwkrzysio - 2012-06-26, 07:35
 
  	  | hose napisał/a: | 	 		  | Kierunki na "+" tylko czy będą dobrze widoczne?? Bo chyba odbłyśnik też zrobiłeś czarny...? | 	  
 
pomarańczowa żarówka będzie bardzo widoczna   
												 zB3ig - 2012-07-30, 11:56
  z ostatnich działań: kierunki i halogeny zmienione na czarne, powrót do grila pośredniego i prze polerowane autko, 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jeszcze troszkę tył się może zmieni nie długo, zobaczę ile będę miał czasu po autku posiedzieć. 
 
a z działań technicznych, kolejny raz wymieniona pompa wspomagania no i wymieniony plastik przy drążku zmiany biegów
 
 
 
, bo się ułamał a przy okazji skrócony drążek    
												 zB3ig - 2012-09-17, 20:36
  zrobię mały up, chociaż nie ma się czym chwali puki co ale obiecuję się poprawić     
 
mianowicie zabrałem się za wzmacnianie kielich tylnego lewego (reszta o dziwo jest w porządku)
 
a wyglądał on tak :
 
 
 
 
 
i jeszcze raz podkleiłem miską którą nie wiadomo gdzie przetarłem i wygląda ona mniej więcej tak : 
 
 
 
nawet od środka odprysną lakier i jakimś cudem nie połamało smoka     
 
 
 
gleba chyba raczej nie jest dla mnie    
												 hose - 2012-09-17, 22:15
  Trochę roboty z tym kielichem...?     Aż zal bierze, że wentylki są podatne na tego rudzielca w takich miejscach. Może to kwestia braku plastykowych nadkoli z tyłu?
												 hrubek18 - 2012-09-17, 22:24
  nie ciekawie to wygląda    aż u siebie zobaczę.
 
hose, może masz i racje z przodu są i tak nie bierze blachy albo kwestia zabezpieczenia od spodu,ja u siebie w tym miesiącu będę konserwował całą podłogę i obym czegoś takiego nie znalazł.
 
zB3ig, spawałeś to?parę dni i będzie jak nowe   
												 zB3ig - 2012-09-17, 23:08
 
  	  | hrubek18 napisał/a: | 	 		  zB3ig, spawałeś to?parę dni i będzie jak nowe    | 	  
 
oczywiście że to pospawałem już z ojcem zwykłą spawarą (szkoda że nie migomatem), nie wygląda to za nadto ale robotę będzie robi, jeszcze tylko coś na spawy może później trochę żywicy i powinienem się potłuc jeszcze parę lat    
												 pawelvw - 2012-09-18, 18:53
  zrobić bobre zabezpieczenie przed rdzą czyli konserwację, a tylne nadkola plastikowe to nie problem od golfa III kombi pasują wiem bo sam takie zakładałem
												 hose - 2012-09-18, 19:56
 
  	  | pawelvw napisał/a: | 	 		  | od golfa III kombi pasują wiem bo sam takie zakładałem | 	  
 
 
Były montowane seryjnie??
												 pawelvw - 2012-09-19, 16:36
  niestety ale seryjnie w vento nie były montowane tylne nadkola plastikowe jak coś to trzeba sobie samemu zamontować
												 zB3ig - 2012-09-19, 19:14
 
  	  | pawelvw napisał/a: | 	 		  | niestety ale seryjnie w vento nie były montowane tylne nadkola plastikowe | 	   co za dyskryminacja ventek     
 
a co do auta mego dziś z racji nieciekawej pogody posiedziałem w garażu i coś tam modziłem. Wyszło mi z tego przeczyszczenie tłumika i przepolerowanie papierkiem końcówek wydechu który mam chęć zamontować u siebie
 
 
 
zmodziłem urządzenie do wprasowywania tulei tylnej belki które mam już niedługo zamiar wymienić
 
 
 
oraz zacząłem coś kombinować z kolektorem od AWX który zalega mi na półce, a mianowicie dopasowałem króciec do przewodu od kompa z wkładu wentyla ze starej dętki,
 
 
 
 i zacząłem czyści go z grubsza od środka z nagaru oraz zacząłem robić podstawę pod flansz.    
												 hose - 2012-09-19, 20:25
 
  	  | pawelvw napisał/a: | 	 		  | niestety ale seryjnie w vento nie były montowane tylne nadkola | 	  
 
 
A w golfie kombi??
 
Sorki  zB3ig, że u Ciebie w temacie    
												 zB3ig - 2012-10-15, 14:13
  żeby nie było że nic nie robię
 
przez ostatni tydzień września moje autko wyglądało tak
 
 
 
a korzyści z tego takie: wymienione amorki na jakieś pseudo sportowe , wymienione odboje i osłony na nowe, odmalowane sprężyny, założona a raczej wspawana rozpórka tylna górna no i przetestowana mini prasa do tulei     
 
 
 
powiem nieskromnie że zdała egzamin, chyba nie muszę wspominać o korzyściach jakie niesie taka generalna ingerencja w zawieszenie     
 
przy okazji zabezpieczone nadkola i podłoga bidgumem, a od wewnątrz pospawana cała podłoga i wygłuszona filcem.
												 vwjanekvento - 2012-12-03, 17:51
  Sto lat kolego powodzenia w dalszych modach!           
												 Luqua - 2013-01-30, 16:52
  Zbigu czekamu na jakiś update   
												 zB3ig - 2013-02-06, 20:38
  nie specjalnie się coś przy autku dzieje bo pogoda nie motywuje. Ale jednak jakiś tam progres w mym projekcie jest, a mianowicie wpadło kółko, które aktualnie przygotowuje do sezonu 
 
 
 
aktualnie stanąłem na etapie "odfarbiania" i dość opornie to idzie
 
no i bawię się z kolektorem ssącym. Już go dokładnie wyczyściłem wymyłem i prze polerowałem troszkę z zewnątrz i wewnątrz     flansz już gotowy więs pod koniec miesiąca powinienem go założyć.  
 
 
 
z rzeczy wpieniających mnie walczę z elektryką bo centralny nie działa chociaż pompka sprawna no i odłączyłem elektryczne szyby bo same opadały      najpewniej przyczyniła się do tego wilgoć...
												 TT600 - 2013-02-06, 20:50
 
  	  | Cytat: | 	 		  | aktualnie stanąłem na etapie "odfarbiania" i dość opornie to idzie  | 	  
 
 
Łoo jesuuu, współczuję. Tyle co skończyłem się bawić ze swoimi, takimi samymi felami. Myślałem, że mnie szlag trafi   
												 Aeternus - 2013-02-06, 20:55
  polerka to prawdziwe utrapienie ale efekt zawsze jest wart zachodu    Ciesz się że nie masz kutych felg    Bo te to dopiero ciężko polerować   
												 pawel39106 - 2013-02-06, 21:55
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  | aktualnie stanąłem na etapie "odfarbiania" i dość opornie to idzie  | 	  
 
Może spróbuj tym http://moto.allegro.pl/re...2981732155.html
												 lesny1982 - 2013-02-06, 22:04
  Scansol
												 Kruchy69 - 2013-02-06, 22:05
  ja chciałem swoje malować, ale jak sie tak na nie popatrzylem ile one maja ramion, wnęk, zakamarków, to zaczeły mi sie podobac w tym kolorze   
												 pawel39106 - 2013-02-06, 22:39
 
  	  | lesny1982 napisał/a: | 	 		  | Scansol | 	  
 
Podobno do niektórych lakierów za słaby.
												 Matej29 - 2013-02-06, 22:55
  Działaj waćpan :p działaj    a jak z rezystorem?    hehe
												 zB3ig - 2013-02-07, 12:51
 
  	  | TT600 napisał/a: | 	 		  |  takimi samymi felami. | 	   a myślałem że będę oryginalny     ale i tak będę bo jakoś inaczej pomaluje niż Ty    
 
 	  | pawel39106 napisał/a: | 	 		  
 
Podobno do niektórych lakierów za słaby. | 	  
 
też tak słyszałem i w ostateczności zostanie mi zdzieranie lakieru papierem ściernym      	  | Matej29 napisał/a: | 	 		   a jak z rezystorem?    | 	   na razie nie mam głowy do tego są inne ważniejsze sprawy do ogarnięcia m. in. :
 
- rolka napinacza paska alka ( bo jarmoli jak zimny)
 
- kółka pasowe od wspomagania bo pokrzywione ( jak moja Anka to zrobiła ? nie wiem?)
 
- wymienić kolektor i wywalić EGR bo gdzieś nieszczelny ( dymi do komory i świszczy )
												 wojtas83 - 2013-02-07, 13:03
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  na razie nie mam głowy do tego są inne ważniejsze sprawy do ogarnięcia m. in. :
 
 
- rolka napinacza paska alka ( bo jarmoli jak zimny) | 	  
 
 
Żeby nie okazało się że rolka nie przyniesie efektu. Ja kiedyś wymieniłem wszystko (pasek,rolka napijąca, napinacz, sprężyna napinacza, łożyska w altku, sprzęgiełko altka, pompa wody) za koleją i nadal piszczało, dopiero na koniec wymieniłem koło pasowe wału z tłumikiem drgań i pomogło dopiero wtedy. A drugim samochodzie zacząłem od koła pasowego i ten sam efekt uzyskałem od razu przy okazji w kieszeni zoastało trochę $$$, a to dzięki nabytemu doświadczeniu za pierwszym razem   
												 TT600 - 2013-02-07, 20:27
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  też tak słyszałem i w ostateczności zostanie mi zdzieranie lakieru papierem ściernym    | 	  
 
U mnie zmywacze nie pomogły. Ale pomogła i to bardzo wiertarka + pędzelkowa szczotka druciana, następnie ściernica listkowa i na końcu zwykły papier ścierny. Zjechane w większości do gołego alu. Polecam   
												 zB3ig - 2013-02-07, 21:45
  a jaki papierem ściernym darłeś ? żeby nie za grube rysy były bo chcę jeszcze to wypolerować     nie za dużo amelinium zjadło ? dało się później to wyważyć?
												 TT600 - 2013-02-07, 23:11
  Praktycznie ta szczoteczka zdzierała samą farbę. Jakbyś przytrzymał w jednym miejscu dłużej to najwyżej by się przypaliło aluminium i wychodzą takie jakby bąbelki. Ściernice miałem o gradacji 320. Dwie felgi, z których starłem lakier do gołego alu robiłem w sumie samą tą szczotką, na koniec poprawiłem tylko papierem, chyba 400. A dwie pozostałe były pokryte szarą szpachlą natryskową (prawdopodobnie ori) i te fele po ściernicy zjechałem papierem 180 i jest ładnie równiutko    Też myślałem o polerce, ale przy tym wzorze feli można się zajechać.
 
Tu masz fotę tych dwóch gołych      
 
 http://img580.imageshack....9/dsc0408cv.jpg
												 zB3ig - 2013-02-08, 15:47
  dzięki dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem    masz plusa u mnie
 
co do polerki to się skuszę do wiosny jeszcze daleko więc mam czas się z nimi troszkę pomęczyć, tylko szkoda że nie zobaczyłem że masz takich felg bo bym nie kupił      a chciałem być oryginalny    
												 TT600 - 2013-02-08, 16:49
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  tylko szkoda że nie zobaczyłem że masz takich felg bo bym nie kupił    a chciałem być oryginalny    | 	  
 
 
Łee tam, nie tylko ja mam tutaj te felgi    Ktoś tutaj ma na bordowym Vencie chyba, czarne środki z ori dekielkami nawet, ale nie pamiętam kto     W takim razie miłego tarcia, wrzuć foty po polerce. Kiedyś widziałem te fele na pełnej polerce i muszę powiedzieć, że nie to koło, cud miód   
												 zB3ig - 2013-02-09, 19:58
  z prac weekendowych:
 
zmiana rolki napinacza na + już nic nie jarmoli     
 
zmiana kółek pasowych też na + bo wspomaganie nie szarpie
 
wymiana termostatu nie wiem czy na +
 
i z nastaniem mrozów znowu walka z klamkami i zamkami      mimo że dwa tygodnie temu wymontowałem przednie zamki i przemyłem i popryskałem silikonem w sprayu      chyba jednak użyję wazelinki    
												 Aeternus - 2013-02-09, 22:55
  zB3ig, użyj smaru do broni lub teflonu w sprayu i masz problem z głowy    
												 zB3ig - 2013-02-10, 18:51
 
  	  | Aeternus napisał/a: | 	 		  |  użyj smaru do broni | 	  
 
że wcześniej na to nie wpadłem, a posiadam takowy i kiedyś często używałem, + dla Ciebie     
 
a po wczorajszej ostatkowej eskapadzie po przejechaniu około 15 km temperatura i tak nie niedosięgła magicznych 90 st. Ostatnio na forum widziałem jakąś poradę jak sprawdzić czujnik, i jestem zmuszony to zrobić.
												 Kruchy69 - 2013-02-10, 19:46
  z tym niedogrzewaniem sie nic nie zrobisz. Chyba ze załozysz podgrzewacze do płynu z jakiegos nowszego TDI. :/
												 zB3ig - 2013-02-10, 19:53
  czyli jednak przypał :/ ale i tak podejrzewam błędne wskazania albo czujnika albo zegara bo nawet jak na wakacje jeździłem takie trasy to 88 st. maks w trasie no chyba że w korku stałem to do 95 nawet doszła.
												 Kruchy69 - 2013-02-10, 20:07
  ja juz sie pogodziłem z tym, ze w zimie wskazówka rzadko dochodzi do 90 st.
												 Luqua - 2013-02-10, 22:09
 
  	  | Kruchy69 napisał/a: | 	 		  | ja juz sie pogodziłem z tym, ze w zimie wskazówka rzadko dochodzi do 90 st. | 	  
 
True. Ja niedawno wymieniałem termostat, ale niewiele to pomogło. Na razie jeszcze nie widziałem, żeby choć raz było 90, a jak bedzie w lecie to się zobaczy.
 
Bucha żarem, szybko się grzeje, nie paruje - nic więcej w tej materii nie będę robił. TTTma hehe
												 Aeternus - 2013-02-10, 22:15
  zB3ig, Kruchy69, Luqua,  tdi tak ma i ciężko jest zagrzać kopciucha. Ja maks w zimę mam 80-85 stopni a w lato w korkach i 30 stopniach muszę stać by się wiatraki odpaliły   
												 Matej29 - 2013-02-10, 22:45
  Nie wiem, co wy mówicie    90 stopni w zimie łapie po jakiś 7-8km przy połowie zakrytej chłodnicy, a w lecie 90 stopni łapie już po 3 km. Trzyma 90 stopni czy gonie 160 km/h przez dłuższy czas(niemówie tu 5 min i po szybkości tylko ponad godzine non-stop), czy stoje w korku na klimie przy 30 stopniach na zewnątrz, trzyma 90 stopni i ni drgnie w lewo ani w prawo(oczywiście w lecie wiatraki pracują)   
 
 
Ps. Świeżo po kupnie również miałem ten problem z niedogrzaniem, ale wymieniłem TYLKO termostat i gitara jest jak powyżej napisałem.
												 TT600 - 2013-02-11, 12:42
  Bardzo dużo zależy od licznika! W pierwszych licznikach wskazówka od temp. bujała się w tę i we w tę, a w nowszych licznikach (podobnie jak w obecnie produkowanych furmankach) robi tylko za informację, że wszystko jest OK stojąc na 90 stopniach    Polecam potestować VAGiem, nie wiem jak w Ventach, ale w nowszych typu B5 itp. widać jak na dłoni, że wskazówka leci w kulki   
												 Matej29 - 2013-02-11, 19:51
 
  	  | TT600 napisał/a: | 	 		  Bardzo dużo zależy od licznika! W pierwszych licznikach wskazówka od temp. bujała się w tę i we w tę, a w nowszych licznikach (podobnie jak w obecnie produkowanych furmankach) robi tylko za informację, że wszystko jest OK stojąc na 90 stopniach    Polecam potestować VAGiem, nie wiem jak w Ventach, ale w nowszych typu B5 itp. widać jak na dłoni, że wskazówka leci w kulki    | 	  
 
 
Bardzo możliwe, ale wcześniej miałem tak jak reszta, a po wymianie termostatu wszystko jest w normie.
												 Aeternus - 2013-02-11, 21:18
  Matej29, wymieniłem termostat ze 4 razy na ori i jest tak samo, no może ciut  lepiej    Ja nie zakrywam chłodnicy i może krzywo nałożyłem wskazówki po zmianie no i mój emerycki styl jazdy pewnie się odbija na wskazania temperatury    
												 majkel00230 - 2013-02-12, 22:21
  Może po prostu trochę zasłonić chłodnice ;> ojciec zawsze tak w swoim kopciuchu robi i autko fajnie sie grzeje i trzyma temp.
												 vezet22 - 2013-02-13, 08:31
  Jak ktoś ma styl emeryta to klekota nigdy nie zagrzeje. Mój ojciec też ma mk3 1.9tdi i poprosił mnie o wymianę termostatu więc go wymieniłem, rezultat taki że podczas jego jazdy jest bez zmian, wskazówka ledwo dochodzi do 80 stopni. Siadam ja za stery to po paru kilometrach wskazówka stoi dęba na 90 stopniach .    
												 majkel00230 - 2013-02-13, 08:37
  Ta ale jaki jest sens piłowania silnika tym bardziej zimnego po to żeby się rozgrzal.
												 vwkrzysio - 2013-02-13, 09:23
 
  	  | majkel00230 napisał/a: | 	 		  | Ta ale jaki jest sens piłowania silnika tym bardziej zimnego po to żeby się rozgrzal. | 	  
 
wydaje mi się że vezet22, silnika nie zarzyna tylko zmienia biegi powyżej 2tyś obrotów a nie jak właśnie pisał robią to starsi    
												 vezet22 - 2013-02-13, 10:55
  kto tu mówi o pałowaniu na zimnym ? a diesel też musi dostać po garach (nie na zimnym) a nie 1500 obrotów i zmiana na wyższy bieg  . 
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
												 majkel00230 - 2013-02-13, 13:07
  hahahahah kocham ten obrazek   !! ale prawda jest taka że ropniaka trzeba oszczędzac a na zimnym silniku to i ropniaka i benzyne. Ma się rozgrzewać przy standardowej jeździe bo tak fabryka robi a nie robią tak żeby trzeba było je piłować    
 
 
no i tak moim zdaniem standardowa jazda to właśnie przedział od 2-2300 ;> a nie ponad 4 ;p
												 Matej29 - 2013-02-13, 19:30
 
  	  | majkel00230 napisał/a: | 	 		  |  a nie ponad 4 ;p | 	  
 
 
Nie, no bez przesady 3 to już dużo na zimnym, a gdzie nam do 4   
 
Przy zimnym max 2,3tys obr i normalnie się rozgrzewa   
												 majkel00230 - 2013-02-13, 22:07
  Matej29,  dokładniej i jest grzany jak trzeba i w miarę szybko   
												 zB3ig - 2013-03-10, 17:20
  zima niestety znów zaatakowała a miałem szczere chęci porobić coś więcej niż tylko wzmocnić osłonę pod silnikiem kawałkami blachy aluminiowej     bo koleiny się porobiły i się troszkę połamała ale na szczęście nie całkiem. 
 
przejechałem tez papierem ściernym pół rotoru w feldze i mam dość...
 
są ter plusy długiej zimy bo zdołałem nazbierać trochę fantów do audio 
 
 
 
gdyby weekend był dłuższy to może coś więcej bym działał a rak muszę się zadowolić tylko tym    
												 Luqua - 2013-03-10, 20:32
  Łooo, Milano będzie łupić hyhy    
 
Tego kendziorka będziesz wpinał pod te głośniki czy jakieś wooferzydło będzie w bagażniku?
 
Masz w półce jakieś głośnixy?
 
Ja niedawno władowałem woofera do bagażnika. Wzmak ciągnie tylko jego. Robiłem dziury w półce więc teraz siedzi 8+1 i jest wystarczająco.
 
Zakładaj głośniczki, jak się ciepło zrobi to ustawimy się na spota u swetra i porównamy nasze chinol-audio   
												 zB3ig - 2013-03-13, 20:46
  właśnie jeszcze do końca nie mam sprecyzowanego planu działania, na wiosnę się zobaczy, ale półki raczej nie będę dziurawił bo szkoda, co do skrzynki w tył to pewnie podepnę jakiś wofer z wieży      albo wzmak pod te chinole w tylne drzwi. ale wątpię
												 desax - 2013-03-19, 14:49
  Dzięki kolego za opinię. Twoje również bardzo Ciekawe:) Mam pytanie Co do tych kratek nawiewu bo dałeś ciekawa propozycje, Masz z tym jakieś doświadczenia, patenty?
												 zB3ig - 2013-03-20, 22:40
  prosta sprawa. lutownica cyna diody i rezystor, albo lutujesz szeregowo, np tą kratkę z prawej strony są dwa punkty do podświetla więc połączyłem dwie diody i podpoiłem pod oryginalne gniazdko. do kratek przy kierowcy to dioda z rezystorem i spiłowany na płasko łepek żeby ładnie się światło rozchodziło a nie punktowo.
												 zB3ig - 2013-03-23, 18:50
  tak więc coś tam pomału jeszcze dłubie przy autku, ostatnio zmieniony kolektor ssący i wywalony EGR (zdaje mi się albo więcej pali, a może to przez to, że teraz go mogę ładnie podkręcać na wysokie obroty i ostatnio może tego nadużywam     ) pod maską teraz to wygląda tak
 
 
 
jak widać pozbyłem się problemu lania oleju z pod środkowej śrubki dekielka przez ordynarne napakowanie tam silikonu     grunt że działa!
 
ruszyłem też trochę temat z felgami oczyszczając dwa rotory szczotą drucianą na wiertarce. 
 
 
 
Gdzie nigdzie za mocno przydusiłem i głębsze ryski zostały ale idzie to wyprowadzić pod polerkę     . A na dwóch pozostałych testuję jeszcze różne środki do pozbywania się lakierów.
 
z kosmetycznych rzeczy uruchomiłem centralny i mechanizm szyb elektryczny prawy przód i jeszcze w tych drzwiach założyłem dystans pod głośnik, resztę będę lepił po malutku w wolnym czasie     
 
A i jeszcze na po raz kolejny zerwałem osłonę pod silnikiem, ale teraz już definitywnie.
 
na szczęście w garażu czeka arkusz blachy     tylko teraz pytanie czy zostawić dziurę na miske olejową czy lepiej nie?!
												 slaw71 - 2013-03-23, 21:34
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  |  czy zostawić dziurę na miske olejową czy lepiej nie? | 	  
 
zostaw
												 Matej29 - 2013-03-23, 21:37
  Zostaw, a na zime, zrób sobie jakiś amerykański zaczep żeby coś założyć    hehe
												 pawelvw - 2013-03-23, 22:08
  zobacz u mnie w temacie http://forum.vwvento.org/...r=asc&start=315 jak rozwiazłem ten problem z osłoną pod silnik napewno ci się przyda takie rozwiązanie
												 Luqua - 2013-03-24, 14:58
  To nie Swetrowe koło ze szczura?
												 zB3ig - 2013-03-24, 21:24
  Nie. Podobny model, alemoje to oryginalne rh classic.sweter swoje pokrzywił
												 wojtas83 - 2013-03-24, 21:37
  zB3ig,  ile płaciłeś za zamiennik EGR, czy sam robiłeś?
												 zB3ig - 2013-03-25, 20:53
 
  	  | wojtas83 napisał/a: | 	 		  | zamiennik EGR | 	   nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi     EGR zaślepiłem blaszką kwasówką wyciętą pod rozmiar, pod to uszczelka oryginalna i silikon czerwony z jej obu stron.
												 pawelvw - 2013-03-25, 23:59
  kolega wojtas83, pyta się o tą flanszę przykręconą do kolektora dolotowego
												 zB3ig - 2013-03-26, 16:31
  aaaha, no to u znajomego tokarza robiłem, kawałeczek rury kwasówki i podstawa wytoczona z fajerki    
												 zB3ig - 2013-04-14, 09:39
  wczorajsza pogoda natchnęła mnie do działania. założyłem zestaw głośników w przednie drzwi na dystansach z MDFu (zostaje jeszcze tylko wygłuszyć drzwi, ale i tak dźwięk jest niebo lepszy!!)
 
 
 
 
 
 
 
 
zmieniłem również podświetlenie przycisków szyb żeby pasowało do reszty     
 
 
 
zrobiłem zdjęcia podłokietnika który niedawno założyłem,
 
 
 
 miałem też zdjęcia osłony metalowej pod silnikiem, ale słaba jakość z telefonu a w kanale woda więc nie bardzo było jak robić. Będę ją demontował jak będę mieniał olej w skrzyni niedługo i wtedy zrobię jakieś konkretne foto.
 
porobiłem jeszcze parę zaprawek w drzwiach kierowcy i sukcesywnie będę łatał autko dalej    
												 zB3ig - 2013-04-14, 20:29
  a i jeszcze wczoraj zapodałem nowe podświetlenie bakola z listwy ledowej no i niebo a ziemia w porównaniu z ori światełkiem.
 
 
 
w tle pospawane kielichy i rozpórka    
												 pawelvw - 2013-04-14, 21:23
  ostatnie foto nie działa
												 zB3ig - 2013-04-14, 21:43
  u mnie działa...
												 pawelvw - 2013-04-14, 21:53
  teraz działa
												 Luqua - 2013-04-15, 09:25
  Podziwiam, że Ci się chce bawić za takimi pierdółami
												 Matej29 - 2013-04-15, 12:11
  Ładnie idzie    fela już siedzi?   
												 zB3ig - 2013-04-16, 20:46
 
  	  | Luqua napisał/a: | 	 		  | Podziwiam, że Ci się chce bawić za takimi pierdółami | 	  
 
daj spokój sam się sobie dziwie      ale łupa jest, teraz tylko wygłuszenie i rozbudowa tyłu. 	  | Matej29 napisał/a: | 	 		  | Ładnie idzie  fela już siedzi?  | 	  
 
daj spokój z tymi felami, jeszcze nie wypolerowane bo z farbą walczę ale już na week majowy powinny siedzieć    
												 zB3ig - 2013-04-20, 17:02
  na weekend porobiłem zaprawki wypucowałem auto w środku 
 
 
 
poprałem fotele i kanapę a z zewnątrz tylko przepłukałem    
 
 
 
  i złożyłem bagażnik do kupy, boczki podbitka i wykładzina na miejscu po dłuugiim zimowaniu w garażu. wymieniłem olej w silniku i skrzyni oraz podłatałem połamaną metalową osłonę pod silnikiem  
 
 
 
no i jeszcze pociągnąłem kabel plusowy do wzmaka oraz wymieniłem radyjko na pioneer DEH 2200 UB i już można się lansić po wsi    
												 zB3ig - 2013-04-26, 17:03
  doszły moje małe wyczekiwane paczuszki. 
 
 
 
Może nareszcie na weekend majowy doprowadza autko do ładu?
												 zB3ig - 2013-05-04, 19:15
  żeby nie było, że nic przez długi weekend nie zrobiłem to się pochwalę     
 
-poliuretany wprasowane,
 
-felgi wyprowadzone pod polerkę (zostało jeszcze tylko papierkiem 2500 i pasta) i założone na autko bo już najwyższa pora było letnie zakładać     
 
-rzecz jasna przy et25 ranty z przodu poszły pod kontówkę a raczej szlifierkę ręczną i zostało ich może z milimetr,
 
-ręczny podciągnięty (po zimie się troszkę rozregulował     ) łapie delikatnie już na trzecim ząbku,
 
 
a zostało jeszcze tylko pokombinować coś z tylnymi rantami bo przy obciążeniu też będzie szurać     
 
pospawać rozpórki przednie, wygonić rudą znad szyby, przyciemnić tylną szybę, skołować jakąś skrzynkę do bagażnika i chyba byłbym w pełni usatysfakcjonowany      
 
W sumie to nie w pełni bo wybierak zaczyna mieć luzy i bywa problem z biegami w przewodach do pompy jest ciągle powietrze mimo że wymieniłem przewody od powrotu i podociskałem opaski przy wlewie     zaczyna brakować progów do podnoszenia z przodu itd. itp.
												 Matej29 - 2013-05-05, 13:02
  Hehe, dobrze działaj zB3igu. Z tymi szybkami jak będziesz robił to daj znać    hehe
 
Mam już te czarne ramki od Gavela za co dziękuje    W czwartek na zlot wezmę.   
												 Luqua - 2013-05-05, 20:26
  Na dniach widziałem jak Twoja żona pomykała na dorohuskiej. Rant dojrzałem, ale niewiele więcej bo szybko czmychnęła. Mam nadzieję, że kiedyś Cie u swetra na spocie drapnę i obadam mody   
												 muchomorek165 - 2013-05-06, 23:00
  zB3ig, 
 
 
Jeszcze meszek na ręczny by się przydał nowy   
												 zB3ig - 2013-05-07, 19:21
  oj tam, oj tam, drobnostka. Jak mechanicznie go ogarnę to dopiero doinwestuję wnętrze    
												 zB3ig - 2013-05-17, 16:28
  umyty wysprzątany felga wypolerowana, wzmacniacz podpięty i tak to się prezencie z zewnątrz  
 
 
 
  z tyłu przydał by się jeszcze jakiś dystans!
 
jeszcze tylko jakąś dokładkę upolować bo wąską moja Ania gdzieś zgubiła      i połamała metalową osłonę silnika    
												 Matej29 - 2013-05-17, 17:24
  No przydał by się   
 
 
Podjedz po drodze zapytaj na wulkanizację, tą za lotosem zaraz(za stacją lotos pierwsza w lewo i pózniej cały czas prosto, będziesz miał taką bramę zieloną chyba na wprost za bramą w lewo i zobaczysz z daleka wulkanizacje.) Ja kupowałem tam pierścienie centrujące i wydaję mi się że dystanse też tam były   
												 zB3ig - 2013-05-17, 17:36
  ja pierścienie centrujące też tam kupowałem raz do dezentów a teraz to z alledrogo. a dystanse to jakieś zakoszę Swetrowi on tego ma dużo    
												 Luqua - 2013-05-21, 08:38
  Powiedz krok po kroku jak wypolerowałeś te koła. Wyglądają fajnie.
												 zB3ig - 2013-05-21, 09:34
  a zaczynałem od tego:
 
 
 
na żywo i tak wygląda lepiej    
 
 
 
a krok po kroku to było tak. zaczęło się od zdzierania farby (Ty nie będziesz miał tego problemu). Próbowałem praktycznie wszystkiego ! poradził sobie dopiero ruski specyfik zakupiony w mieszalni farb za niecałe 2 dychy.
 
później standardzik papier do łapy i jazda. miałem grube ryski po szczocie drucianej na wiertarkę więc zacząłem od 340 na sucho. Później zwołałem jeszcze trzech kolegów każdemu po czteropaku i jednej feldze i pakiet papierów 400-600-800-1000-1200-1500-2000-2500.
 
na koniec pasta, ja kupiłem u bebika automaks lekkościerną, i starałem się patentem Kamila to zrobić czyli na auto na lewarku, wrzucić 5-tke i szmateczka na rant. ale to lipa wychodziła więc pożyczyłem od niego taką fajną końcówkę na wiertarkę z wyciętych krążków z koszuli i ogień, najgrubszych rysek z rantu i tak się nie pozbyłem ale mi tam to nie przeszkadza     
 
 
 
i kapselki z puszki po piwku     
 
 
												 Luqua - 2013-05-22, 10:23
  Dzięki za obszerny opis. Wyszło na prawdę fajnie. Chyba któregoś pięknego dzionka i ja się zawezmę    
												 Kruchy69 - 2013-05-23, 22:51
  ładnie, bardzo ładnie wg mnie bardzo tu pasuja.    tylko oponki jakies baloniaste sie wydaja.   
												 zB3ig - 2013-05-24, 10:31
  się wydają bo są baloniaste      185/55R15 to balon mimo że to 7''. ale za bardzo zdygałem się utraty komfortu jazdy na dołkach, i słusznie bo wszystkie kamyczki czuję na drodze jak jadę     i jeszcze poliuretany doszły ale wielkiej zmiany twardości nie poczułem bo to tylko czerwone     ale zakręty na duży +. jeszcze tylko rozpórki pospawać na przód    
												 hrubek18 - 2013-05-24, 11:48
  ja wczesniej miałem 185,65albo 60 R14 i przesiadłem się na 205/50R16 i nie czuje utraty komfortu na dołkach   
												 zB3ig - 2013-05-24, 13:05
  bo masz sporo szerszą oponę, fakt że cieńszą ale szerszą i obwód koła masz też większy od 185,65albo 60 R14 więc dołków więcej pokrywasz a nie w nie wpadasz     a i z resztą ty masz serie zawias z przodu więc wiesz...
												 hrubek18 - 2013-05-24, 20:45
  a no racja zawias seria    i jak narazie tak zostanie    chyba że dadzą mi nowy dywanik   
												 Paweł J. - 2013-05-24, 20:49
  Prawdziwe balony to u mnie w temacie i chyba nikt tych balonów nie przebije     
 
 
zB3ig, błotnik masz łączony z progiem czy mam coś ze wzrokiem nie tak   
												 hrubek18 - 2013-05-24, 20:59
  wygląda na 90% łączony chyba że szczelina czymś zalepiona żeby syf nie leciał,
 
 	  | Paweł J. napisał/a: | 	 		  |  nikt tych balonów nie przebije    | 	  
 
ja chyba wcześniej Ciebie przebiłem z balonem jak miałem 65   
												 Paweł J. - 2013-05-24, 21:03
  Zimy mam od 4 lat na 65, a lato drugi rok na 65    
												 hrubek18 - 2013-05-24, 21:16
  to remis    zimę też mam na 65 zostały z wcześniejszego auta   
												 zB3ig - 2013-05-25, 14:41
  wzrok was nie myli z lewej strony błotnik jest scalony z progiem, nie mam pięciolecia czym i dla czego ale tak już było. A w zimie to każdy chyba jeździ na profilu 65 bo najwygodniej i najbezpieczniej puki asfalta na wiosnę nie rozwiną    
												 vwjanekvento - 2013-05-25, 16:04
  W zimie jezdze na 70 profil   
												 Swistakes - 2013-05-26, 09:28
  
 
 	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  | czym i dla czego | 	  
 
Poprostu był robiony i jak szpachlowali to razem z progiem, duzo ludzi robi taką glupote zauważyłem,
 
 
TEŻ ZIME LATAM NA 65  hehehe
												 Misieq69 - 2013-05-26, 11:40
  ja w lecie latam na 195/65 15R   
												 zB3ig - 2013-05-26, 15:00
 
  	  | Misieq69 napisał/a: | 	 		  ja w lecie latam na 195/65 15R    | 	  
 
i to jest dopiero komfort     matej też chyba na takiej lata.
												 zB3ig - 2013-06-11, 12:47
  żeby nie było że nic się nie dzieje to udowadniam że się dzieje     
 
Puki co kosmetyka bo na nic większego na razie funduszy nie ma     
 
po taniości dorwane halogeny robią się na czarno. Tylko jeden nie ma klosza a z drugiego ciężko mi ten klosz odkleić ;/
 
 
 
szarpnąłem się i kupiłem nowy komplet mieszków z niebieską nitką, tylko przy zdejmowaniu gałki wzięła i mi pękła...
 
 
 
i taka tam dokładka z toledo żeby się przyzwyczajać jak by przypadkiem średnia wpadła mi w ręce     
 
 
 
 
												 v3n70 - 2013-06-11, 18:19
 
  	  | zB3ig napisał/a: | 	 		  | wzięła i mi pękła... | 	  
 
haha, samaa pękła, tak spontanicznie, bo miała humor   
 
skorzystaj z okazji i nazbieraj na podświetlaną gałę, co by ładny efekt miała   
												 zB3ig - 2013-06-16, 18:32
  niedziela niedzielą ale musiałem pogrzebać przy venciaku, zaniepokoiło mnie niebezpiecznie rozgrzane koło przednie. rozkręciłem zacisk i wypchnąłem tłoczek a widok był tragiczny...
 
 
 
winna była dziurawa osłona tłoczka.
 
na szczęście miałem w zapasie zestaw naprawczy. Wszystko oczyściłem tłoczek w miarę możliwości wyrównałem papierem ściernym, odmalowałem zacisk i złożyłem,
 
 
 
 
 
 jeszcze tylko czekam na kogoś do pomocy przy odpowietrzeniu układu    
												 hrubek18 - 2013-06-16, 19:14
  zB3ig, jak bym wiedział to bym wpadł bo byłem dzisiaj w natalinie to byśmy odpowietrzyli   
												 zB3ig - 2013-06-16, 20:02
  eh. dopiero teraz mówisz, to bym się sprężył i podjechał czymś nad to bajoro a Ty mogłeś mi halogena przywieźć to bym obczaił czy mnie on interesuje    
												 v3n70 - 2013-06-16, 20:42
  i jak tam, teraz wszystko cacy chodzi? czy jeszcze nie sprawdzałeś?   
												 muchomorek165 - 2013-06-16, 22:44
  Fajnie kopyto wyszło. A jak Ci sie udało tłoczek spowrotem włożyć? bo ja kiedys swoj rozebralem i sporotem tłoczka nie mogłem wepchnąć   
												 hrubek18 - 2013-06-17, 07:40
  wiesz w sumie to wyszło na spontana     za tydzień może będę leciał na lbn to wstąpię do Ciebie,a jak nie to 25 na 100% muszę jechać bo mam egzami   
												 zB3ig - 2013-06-17, 08:59
  hrubek18 trzymam cię za słowo miszczu      najlepiej na pw mi daj swój tel to kiedyś tam się zdzwonimy, przeca my sąsiady. Ja niedawno na Uhanie jeździłem i też myślałem co by w Twoje strony nie zawitać.
 
A tłoczek chodzi już elegancko. Najpierw ułożyłem go w miarę równo, sztabik jakiś miękki na wierzch i z młotka kilka razy, później równomiernie młoteczkiem do okoła a jak już się ułożył jak miał leżeć to cacy w rękach poszedł w dół.
 
po jeździe próbnej stwierdzam że wszystko gra i trąbi      no może teraz ta druga tarcza się bardziej grzeje ale to kiedyś może jeszcze przysiądę do tego     puki co zbieram na rozrząd!!
												 zB3ig - 2013-08-11, 16:39
  żeby nie było dodam foto prze polerowanych kranów      
 
 
 
średnio mi się to podoba bo i jeden kranik zgięty (żona cofała     ) i ja mistrzem polerki też nie jestem    
												 zB3ig - 2013-08-13, 20:46
  froncik troszeczkę jeszcze się zmienił,   ori halogeny z nie ori kloszami     
 
tylko coś słabo świecą... 
 
 
 
w sumie to instalacje pod nie sam kładłem, może za cienki kabel dałem (jaki być powinien ?) a może przekaźnika mi jakiegoś brak ?
 
 
 
 P.S. poszukuję ori halogenu od kierowcy może być bez klosza
												 zB3ig - 2013-08-16, 18:44
 
  
 
jakoś mi nie pod pasowały polerowane krany więc wróciłem do polerowanych armat     
 
Przelot Ulter sport i od razu lżej pod pedałem gazu, a jak się kopci fajnie z niego    
												 v3n70 - 2013-08-17, 11:22
  mam identyczną końcówkę tłumika, ale troszkę bardziej schowaną   
 
 
Twój halogen jeżeli dobrze widzę ma zamalowany odbłyśnik lub w ogóle go nie ma, więc w tym może tkwić problem   
												 zB3ig - 2013-08-17, 19:04
 
  	  | v3n70 napisał/a: | 	 		  mam identyczną końcówkę tłumika, ale troszkę bardziej schowaną    | 	   oj chyba troszeczkę mniejsze masz te ruru  u siebie i puche też skoro tak ładnie to upakowałeś    
 
ciężko tan tłumik w ogóle było upchnąć i podwiesić. bardziej się go schować raczej nie da chyba że przespawam zaczep a nie bardzo chce mi się w to bawić bo zaraz znowu coś poprzepalam      więc zostanie tak jak jest, chociaż na zderzak mocno nie dymi      a halogen od kierowcy nie jest hella (jak by ktoś miał na zbyciu niech pisze PW ) i rzeczywiście że odbłyśnika nie miał ale i prawy jakoś chyba słabo świeci mimo że ma wszystko na swoim miejscu.
												 v3n70 - 2013-08-17, 19:56
  ojj taaam, w każdym bądź razie też mam ultera   
 
wolałem się sam nie bawić i dałem do fachowcy, więc wszystko gra    fakt faktem u Ciebie jest lepiej, że nie odymi zdesia   
 
a co do halo, czy nie lepiej jakoś uzbierać 250 ziko i kupić ZKW od kolegi vwkrzysio? musiałbyś też zmienić kierunki, ale czego się nie robi dla tych ZKW   
 
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14850
												 Ruda102 - 2014-04-01, 17:19
  Witam, właściwie nie wiem co Wam napisać, dopiero znalazłam ten wątek,  wprost: jestem Anka, żona Zbiga. Jak pewnie niektórzy wiedzą Zbig nie żyje.
 
 Ja natomiast żyje, miewam się całkiem nieźle a na domiar złego "odziedziczyłam" Vento, brak mu paru części, auto stało nie jeżdżone pół roku, dosłownie od paru dni mam do niego dostęp. I tu moja prośba: W tej Ventce były już montowane przeróżne wersje kierunków/halogenów/clearów na przód, w stanie obecnym zostały mi tylko kierunki (po zewnętrznej) i nie mam nawet osłonki/atrapy na reszte, jakby ktoś posiadał coś w ten deseń proszę o kontakt. Ponadto zostały mi dwa alusy, reszty ponoć "nie ma", więc info o alusach w ten wzór też mile widziane. Hmm jeszcze panel od radyjka, możliwe żeby Zbig gdzieś go zostawił? Ogólnie nie wiem co modził przed samą śmiercią więc będę bardzo wdzięczna jeśli choć na początku wspomożecie radą co mam z tym fantem zrobić. Z góry dzięki i pozdrawiam. Anna
												 kowal323 - 2014-04-01, 18:07
  Przykre, zastanawiałem się dlaczego wszystko tutaj tak raptownie ucichło    Co do Ventyla Dobrze by było Anno gdybyś strzeliła sesje     Ventce byśmy widzieli wszystko dokładnie co jest a czego nie ma.
												 Ruda102 - 2014-04-01, 18:42
  Postaram się przy najbliższej okazji, jutro jedzie na przegląd, do końca tygodnia ma śmigać. W najbliższym czasie założę nowy wątek już jako mój samochód i będziemy jakoś łatać.
												 hrubek18 - 2014-04-01, 19:52
  ja pier..     a miałem się ze zB3ig, ustawić na spota,myślałem że sprzedał auto bo tak ucichło wszystko,Wyrazy współczucia Anno
												 vwjanekvento - 2014-04-01, 19:59
  Ja akurat nie wiedziałem, przykro mi   
												 Ruda102 - 2014-04-01, 20:09
  Wiecie co mi jest najbardziej przykro że Was nikt wcześniej nie poinformował, jakoś nie miałam do tego głowy, wybaczcie. Teraz dopiero odebrałam Vento i mam nadzieje że jakoś tą kwestie ogarnę.
												 hrubek18 - 2014-04-01, 20:28
  Jak coś to służymy pomocą na forum, jak i na miejscu jest kilka osób z forum z samego chełma jak i okolic    Tak więc ogarniemy auto do stanu perfekcyjnego   
												 muchomorek165 - 2014-04-02, 07:17
  Również współczuję    
 
 
Jeśli potrzebujesz zaślepek a masz same kierunki a nie masz halogenów to mam kilka taki zaślepek 
 
 
np. takie https://www.google.pl/sea...tml%3B799%3B599
 
 
 
Daj tylko adres na pw to Ci wyśle chłopaki podjadą i zamontują.
												 Ruda102 - 2014-04-02, 11:15
  Spokojnie, co do tych zaślepek odezwę się pod koniec tygodnia, koledzy z okolicy już szukają, co do montowania to bez przesady lewą rączkę mam  jedną, nie dwie    .
 
Autko w tym momencie już na przeglądzie, miejmy nadzieje że wróci całe (pojechał mój ojciec    ) i zdiagnozowane jako zdrowe.
 
Jak tylko dorwę aparat to wrzucę foty, chyba będzie trzeba troche jednak rudą zeszlifować, a jako o szpachli pojęcie jakieś tam mam to też poradze   
 
 
Dobra, dalsze losy Ventki na: http://forum.vwvento.org/...p=270788#270788
												 speedy333 - 2014-04-04, 17:18
  Jak chcesz to ja mam jedną długą blendę, mogę oddać bo założyłem halogeny i teraz mi krótkie trzeba... W dobrym stanie, przyciemniona folią, bodajże lewa jak dobrze pamiętam   
 
 
Współczuję sytuacji...    A tak chciałem ekipę z Chełma na jakimś spocie zobaczyć    Jak coś to służymy pomocą.
												 
					 | 
				 
			 
		 |