Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Pro¶ba o pomoc

ryszarddik1 - 2011-12-31, 18:14
Temat postu: Pro¶ba o pomoc
Szanowni Koledzy! Dzisiaj w ostatni dzień roku moje Vento zawiodło! Po prostu nie chciało zapalić. Objawy były takie: Jak zwykle po podgrzaniu ¶wiec kręciłem rozrusznikiem, i nic. Zawsze palił od razu. Sprawdziłem ¶wiece, grzej±, przewody zasilaj±ce dokręciłem, i nic. Dopiero po długim kręceniu zaskoczył. Na ziemi z rury jest czarna plama spalin i tak jakby oleju. W przewodzie zasilaj±cym od filtra paliwa do pompy wtryskowej, tym plastikowym widać b±belki powietrza. Zmieniłem nawet zaworek filtra paliwa i dalej to samo. Jak odpalił, jeĽdziłem i żadnych innych objawów nie widać. Olej i filtr paliwa zmieniałem w autoryzowanej stacji w listopadzie. Do dzisiaj było normalnie. Co mogę zrobić proszę o pomoc!
chopin87 - 2012-01-01, 10:09

na pompie powinien byc zawor zwrotny jak on poleci to bedzie sie cofalo paliwo do filtra i sie zapowietrza.
ryszarddik1 - 2012-01-01, 12:22

A czy ten zaworek można samemu kupić i wymienić, czy trzeba udać się do pompiarza? Jak samemu to gdzie go szukać, pode¶lij jak±¶ fotkę.
chopin87 - 2012-01-01, 20:53

szczerze mowiac to ja nigdy tego nie robilem ale wiem ze cos takiego istnieje, moga byc wlasnie takie objawy jak piszesz gdy sie zepsuje i prosto sie go wymienia.

poczytaj temat z linku moze znajdziesz odpowiedz ;)
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=35&t=237272

szyszekCK - 2012-01-02, 14:04

I zapalanie wyglada tak ze sie czlowiek ukreci tym rozrusznikiem po czym samochod zacznie zaskakiwac na jeden cylinder pozniej na dwa i na 3 i dopiero zapala i bardzo nierówno chodzi i zostawia za sob± mega wielka czarna chmure? A jak sie tak zrobi rano to pozniej caly dzien prawie normalnie zapala? I po nocy od nowa? Bo przed tym wszystkim odpalal z pierwszego ale chodzil strasznie nie równo przez pierwsze 20sekund po jakims czasie potrzebowal 30sekund i potrafil zgasnac. Pozniej trzeba bylo z 3-4 sekundy pokreci rozrusznikiem i zapalal, nierówno chodzil przez 30 sekund i kopcil a teraz jest tak jak opisywalem.
chopin87 - 2012-01-02, 15:44

wlasnie takie obiawy sa jak sie zapowietrza uklad wtryskowy ewentualnie nie dzialaja swiece zarowe ale wtedy im nizsza temperatura na dworzu tym gorzej bedzie odpalal.
ryszarddik1 - 2012-01-02, 16:00

Serdeczne dzięki! Jednak czeka mnie wizyta u pompiarza. O dziwo dzisiaj rano odpalił normalnie. :]
szyszekCK - 2012-01-02, 16:12

chopin87 napisał/a:
wlasnie takie obiawy sa jak sie zapowietrza uklad wtryskowy ewentualnie nie dzialaja swiece zarowe ale wtedy im nizsza temperatura na dworzu tym gorzej bedzie odpalal.

zaczne od swiec bo to sie nie zmarnuje :]

chopin87 - 2012-01-03, 12:47

szyszekCK napisał/a:
zaczne od swiec bo to sie nie zmarnuje :]


zacznij od tego zeby zobaczyc bezpiecznik od swiec (pod maska na scianie grodziowej nad pompa hamulcowa) bo jak mialem golfa i mi sie tak zrobilo to zaczalem od swiec (80zl) potem regenerowalem pompe (180zl) a na koniec okazalo sie ze to byl bezpiecznik za 1,5zl ...

szyszekCK - 2012-01-04, 18:24

Zadna swieca nie nadawala sie do niczego. Wszystkie poszly do wymiany i zobaczymy czy to to bo jak patrzylem po przezroczystych rurkach przewodu paliwowego to paliwo sie nie cofa do baku
Brutal - 2012-01-04, 22:38

Zagrzej ¶wiece na krotko i będzie wszystko wiadomo
szyszekCK - 2012-01-05, 00:50

Brutal napisał/a:
Zagrzej ¶wiece na krotko i będzie wszystko wiadomo

Tak byly sprawdzane, prosto pod akumulator i sie nawet cieple nie zrobily. Wszystkie wylecialy do kosza a wsadzone nowe i po podgrzaniu swiec pali z tykniecia kluczykiem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group