Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Vento brak dynamiki jazdy!!!!

Alekkk - 2012-01-08, 11:13
Temat postu: Vento brak dynamiki jazdy!!!!
Posiadam Wento 19.TDI 94r. produkcji 70 KM padł silnik zamontowałem silnik Passata B41Z 90 KM TDI po założeniu nie ma dynamiki jazdy założone zostało stare turbo i stara pompa proszę o poradę czy trzeba założyć turbo i pompę paliwowa od 1Z i czy to się wiąże z wymina komputera???
sebastian - 2012-01-08, 11:30

Alekkk napisał/a:
Posiadam Wento 19.TDI 94r. produkcji 70 KM

Nie było żadnego TDI z mocą 70 KM. Coś Ci się pomyliło chyba. Może chodzi o wersję TD, 75 KM ??
Alekkk napisał/a:
założone zostało stare turbo i stara pompa proszę o poradę czy trzeba założyć turbo i pompę paliwowa od 1Z

Zasada jest jedna, skoro wymieniałeś silnik, bebechy do niego zakładasz takie, jakie oryginalnie być powinny. Jeżeli być może miałeś wersję TD i przełożyłeś ze starego graty do TDI, to nie dziwota, że silnik kuleje. No, ale jak można coś takiego zrobić?

Rafik - 2012-01-08, 18:46

sebastian napisał/a:
to nie dziwota, że silnik kuleje. No, ale jak można coś takiego zrobić?


bez wiekszych przeróbek raczej nie kolego Alekkk, wklej może jakieś zdjecia silnika bo zebysmy wiedzieli mniej wiecej po zdjęciu co tam masz bo tak to nic nie kumam a poza tym sam to robiłeś bo skoro to co piszesz jest prawdą i robił Ci to mechanik to tylko pogratulować można :D swap to nie tak hopsiup :P

Alekkk - 2012-01-08, 19:35

Juro wstawie fotki .
Alekkk - 2012-01-09, 11:30

Witam w sprawie danych o wencie to napisałem tak bo mechanicy orzekli ze wynika z papierów ze to tdi 70km. Chyba ze były wersje 66km. Dodaje ze jestem lekko zielony w tym temacie. Przed zakupem b4 1z pytałem mechanika który montował silnik powiedział ze ma pasowac. Po zamontowaniu została jedna czesc od silnika 1z. Bardzo prosze o porade co dokupic i dołozyc zeby było ok. Auto jezdzi tylko brak mu mocy.
z góry dziekuje
dołączam zdjecia

hrubek18 - 2012-01-09, 11:43

na pierwszym zdjęciu jest to egr i kolrktor ssący jak dobrze widzię.
co do ostatniego zdjęcia jest trochę małe ale widzię że to zwykłe TD brak rurek do IC i jest linka gazu a w TDI jest już elektryczny gaz i sprzęgło hydrauliczne ;)
tutaj masz zdjęcie mojego TDI ;)
http://imageshack.us/phot...8/pict1297.jpg/

bradley - 2012-01-09, 11:51

Mniejszych zdjec sie nie dalo?

Powiedzialbym, ze to nie jedna czesc a 2. Kolektor wydechowy, ssacy + jeszcze zawor EGR z rurka laczaca kolektory. Dlaczego ja zwrocil? Poniewaz ktos nas tutaj oklamuje albo Ty albo mechanik albo niewiedza.
Rurka z kolektora ssacego w 1Z zwrocona jest w prawo poniewaz stamtad przychodzi waz od intercoolera. Obecnie masz kolektor z AAZ gdzie intercoolera nie ma i rurka z kolektora ssacego zawija w lewa strone i zaraz schodzi w dol gumowy waz od turbiny.

Sadze, ze miales silnik AAZ (75KM) na mechanicznej pompie wtryskowej, kupiles silnik 1Z TDI (90KM), zostalo to wlozone, a stare graty zostaly co czyni ten silnik M-TDI. Zero elektroniki dalej, ale blok silnika jest z 1.9TDI gdzie wtrysk jest bezposredni.
W porownaniu z pelnym 1Z to: nie masz komputera, nie masz przeplywomierza, nie masz zaworka n75, nie masz intercoolera, nie masz pompy od TDI.
Teraz garsc pozytywnych informacji. Po zdjeciu w bardzo wysokiej rozdzielczosci sadze, ze masz pompe z LDA. A wiec tutaj juz zostaje calkiem niezle pole do popisu. Wymiana boostpina, zwiekszenie cisnienia doladowania na turbinie, dolozenie intercoolera. Ze 110KM peknie.

Kat wtrysku byl sprawdzany, ustawiany?
Doladowanie turbiny ile teraz wynosi pod obciazeniem?

Alekkk - 2012-01-09, 13:14

Wtryski nie były ustawiane i turbo tez nie było sprawdzane. Pompa jest ze starego silnika.
Dziekuje za porade.

Alekkk - 2012-01-21, 17:45

Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc w szczególności bradley.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group