|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Pasek od wspomagania piszczy cały czas
roboone - 2012-01-10, 21:38 Temat postu: Pasek od wspomagania piszczy cały czas wymieniłem pasek od wspomagania i cały czas hałasuje ;/ piszczy fest aż wsytd jeździć. Jakieś sposoby na uciszenie tego? Chcę wymienić koło na nowe od pompy wspomagania ale nigdzie nie mogę dostać tylko serwis...
Hormon - 2012-01-10, 21:42
Na pewno pasek wspomagania? Może to pasek klinowy jest słabo naciągnięty.
wally44 - 2012-01-10, 21:56
kolego dobry i sprawdzony sposob na sprawdzenie ktory pasek piszczy....poloej troszke wody na pasek od wspomagania i powinno przestac piszczec jezeli nie to na pasek klinowy i ktorys znich jak piszczy to przestanie
pawel39106 - 2012-01-10, 22:00
wally44 napisał/a: | kolego dobry i sprawdzony sposob na sprawdzenie ktory pasek piszczy....poloej troszke wody na pasek od wspomagania i powinno przestac piszczec jezeli nie to na pasek klinowy i ktorys znich jak piszczy to przestanie |
Paski jak dostają wody piszczą jeszcze bardziej
roboone - 2012-01-10, 22:21
pryskałem smarem w sprayu i nic nie pomogło
roboone - 2012-01-11, 16:06
teraz juz nie wiem czy to od wpomagania czy klinowy albo rolka od rozrządu jakaś wadliwa jest ;/ pryskałem oby dwa paski dzisiaj i i nic
roboone - 2012-01-16, 11:21
jednak klinowy jest podjechany ,naciągnąłem i spryskałem specjalnym środkiem i jest lepiej
Hormon - 2012-01-16, 13:07
Zrób tak jak ci pisałem i będziesz wiedział pewne, a tak to strzelasz jak w totolotka.
roboone - 2012-01-17, 11:20
zrobiłem tak przed tym
czarnysauber - 2012-01-17, 16:19
roboone napisał/a: | teraz juz nie wiem czy to od wpomagania czy klinowy |
a od wspomagania nie jest klinowy
pawel39106 - 2012-01-17, 16:41
Chyba pisząc klinowy chodziło mu o pasek wielorowkowy.
Rafik - 2012-01-17, 22:31
od kiedy to paski się smaruje kurde chłopie piszczy pasek wielorowkowy czyli ten który napędza alternator i pompę wodną zazwyczaj chyba ze mocno skręcasz kołami piszczy pasek od pompy wspomagania proste a paski się wymienia spróbuj jeszcze naciągnąć raz pasek jak będzie piszczał dalej znaczy się że należy go wymienić
zB3ig - 2012-01-17, 22:37
Cytat: | a od wspomagania nie jest klinowy |
no właśnie...
Tymus - 2012-01-18, 00:43
Tak się brzydko dołączę do tematu, bo widzę że debata na temat wieloklinu który siedzi na alternatorze. Jakie mogą być konsekwencje wyciągnięcia tej sprężyny pod alternatorem? Pasek jest dobrze napięty, wszystko ładnie chodzi.
Brutal - 2012-01-18, 10:00
moje skromne zdanie jest takie ze to rolka piszczy ktora napina pasek wielorowkowy jak dostaje wody to jest na chwile cisza
Rafik - 2012-01-18, 14:44
Tymus, a czemu chcesz wyjąć ta sprezyne ta sprężyna służy do naciągu paska od altka a jak ją wyjmiesz to bedziesz miał sztywny alternator .
michaś89 - 2012-01-18, 16:48
wymień koło od alternatora ja tak zrobiłem i mam spokój
czarnysauber - 2012-01-18, 19:38
kurde ja juz nie nadażam kto komu odpowiada
Tymus napisał/a: | Jakie mogą być konsekwencje wyciągnięcia tej sprężyny pod alternatorem? |
A po co chcesz ja wyjac Jak sam piszesz Tymus napisał/a: | Pasek jest dobrze napięty, wszystko ładnie chodzi. |
michaś89 napisał/a: | wymień koło od alternatora ja tak zrobiłem i mam spokój |
A nie taniej kupic nowy pasek
roboone - 2012-01-18, 22:44
myslalem ze piszczy od wspomagania bo stalo sie to po jego wymianie i ktos mi powiedzial ze moze sie docierac bo koło jest stare... jednak piszczy od pomy wody i alternatora spsikałem go środkiem aby nie piszczal do wymieany bo nie mam teraz tak czasu aby go wymienic.
czarnysauber - 2012-01-18, 22:59
jest jeszcze cos takiego
http://allegro.pl/boll-sp...2061382318.html
ale sam nie mialem z tym stycznosci
pablomed - 2012-01-19, 19:24
Tymus, pomijając kwestię że nie wiem po co to oczywiście możesz ją wyjąć, alternator naciągniesz porządnie ręką i zakręcisz, po zakręceniu obu śrub alternatora sprężyna już nie działa przecież.
Ale tak mi sie wydaje że chcesz ją wyjąc bo nie dajesz rady założyć paska wielorowkowego, a wyjęcie spręzyny pozwala bardziej altek obniżyć i pasek założyć.
Jeśli taki właśnie masz kłopot to ci wyjaśniam nie jestem pewien czy to się diesla tyczy ale napewno 1.8 i 2.0 więc diesla pewnie też: problem jest w tym że paski zamienniki wielu firm są krótsze o kilka milimetrów od fabrycznego i stąd problem, spojrzysz do ETKI i na wymiary tego co ci sprzedali w sklepie to się przekonasz że tak właśnie może być. No więc instrukcja założenia takiego paska: zakładasz najpierw na koło pasowe wału i altka, a na końcu nasuwasz pasek na koło pompy, tak jest najłatwiej bo to koło jest gładkie, niema rantu. Tyle że żeby to łatwo zrobić to musisz zdjąć koło pompy wspomagania.
Tymus - 2012-01-22, 17:06
Dokładnie tak jak opisałeś pablomed, miałem problem z założeniem paska na alternator, dlatego wyciągnąłem sprężynę żeby go obniżyć. Udało się nałożyć lekko pasek na alternator i zakręcić kołem pasowym aby naszedł na niego bardziej. Niestety zostałem ze sprężyną w ręku. Pasek jest dobrze naciągnięty, nic nie piszczy. Wszystko moim zdaniem chodzi prawidłowo.
Sorry za wprowadzenie nieładu w temat!
szosu - 2012-01-22, 21:46
Panowie mam podobny problem. Z okolicy paska wieloklinowego dobiega paskudny hałas- piszczenie z terkotaniem. Prawdopodobnie któraś rolka jest już wyrobiona, ale jak sprawdzić która? Psikanie WD40 na wewnętrzną stronę paska pomaga ale co najwyżej na dwie minuty... Jak zdiagnozować że chodzi o rolkę pompy wody bądź alternatora? Silnik to aaz 1.9td.
devill4 - 2012-01-24, 23:42
pablomed, koło pompy i tak wypadałoby zdjąć żeby pasek przełożyć wieloklinowy
a te paski to straszna katorga w TD bo są 2 typy z tego co pamiętam jak kupuję jeden o którym zapewne mowa wchodzi na styk drugi z kolei jak się trochę dotrze to jak na złość kończy się zasięg naciągu...a co do zakładania to pierw zakładam na altek i na pompę wody potem na duże koło przy wale ewentualnie kluczem sobie pomagam kręcąc wałkiem rozrządu
próbowałem też opcję że pierw na altek i duże a potem od pompy ale nie szło jakoś bo strasznie mała szczelina jest pomiędzy kołem pompy a tym dużym żeby potem manewrować...bynajmniej w moim przypadku
szosu, może Ci się łożysko od pompy wody rozpadło...altek wciśnij to oporu i zakręć śrubę w tej pozycji pasek będzie luźny a ty będziesz miał wolne ręce żeby sprawdzić czy pompa ma luzy lub czy alternator piszczy bo łożyska zużyte
pablomed - 2012-01-25, 08:22
devill4, ja w moim 2.0 nie zdejmuję koła, pisze oczywiście o sytuacji nie takiej że zmianiam pasek tylko zakładam ponownie po jakiejś naprawie tyle że mam trochę wprawy , ale zanim tej wprawy nabrałem to nakląłem się na czym swiat stoi. Sprawdziłem te rozmiary w ETCE i paskowi brakuje do fabrycznego ok 5 mm o ile pamiętam.
devill4 - 2012-01-25, 20:41
pablomed, a jak tak to sory ja myślałem akurat o opcji wymiany w TD akuratnie bo w 2.0 to ja nie wiem jak tam jest, jedynie w 1.8 się grzebałem a tam wygląda to tak samo jak w TD
a może Ty mi powiesz co wypadałoby zmienić rolkę od altka czy te dolne koło duże bo w TD paski zjada co jakiś czas tzn wycinają się te kliny po prostu...obstawiałem na koło od alternatora bo on praktycznie najwięcej pracuje tzn najwięcej obrotów ma podczas pracy...może te kliny na kółku są zbyt wytarte i pasek się ślizga i wyciera tym samym sam nie wiem.
pablomed - 2012-01-29, 22:54
akurat na dieslach kompletnie się nie znam, układ pasków ten sam co 1.8 czy 2.0 ale pozostaje kwestia że masz chyba na altku jakiś dodatkowy tłumik drgań chyba - może to lub jego brak jest winien, nie wiem, w benzynie jeśli wszystko chodzi w jednej płaszczyźnie i nie giba się żadne koło szczególnie na wale korbowym to problemu niema
devill4 - 2012-01-30, 13:39
układ pasków jest identyczny jak w 1,8...jedyne co jest przy alternatorze to napinacz na sprężynę ale i tak przecież skręcany jest na śruby więc nie wiem...musiałbym jeszcze zajrzeć pod maskę przy TD bo rozumiem wibracje na dolnym kole mogą być przyczyną?
|
|