Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Zerujące się wyświetlacze LCD w liczniku

Marek81l - 2012-01-15, 22:46
Temat postu: Zerujące się wyświetlacze LCD w liczniku
Witam
Problem jak w temacie,ale troche go rozszerze i napisze moje wnioski.
Razem z silnikiem AAA kupiłem tez licznik z golfa VR6 z MFA,u mnie wczesniej był AAM w automacie.
Kiedy Vr-ka zagadała w ventylu,załozyłem ten licznik niby od tego silnika. Wszystko normalnie hula z małym ale. Przy każym odpalaniu zerują sie zegarek i licznik km dziennych,tzn znikają cyferki a jak silnik zapali to wyskakuje 12.00 i 0 KM,przebieg ogólny jest ok.
Kupiłem wiązke do licznika z MFA bo i tak chce zeby komp działał ale to nic nie pomogło,jak można sie domyślac. Orginalny licznik który jezdził w tym vento przy starym 1,8 silniku sie nie zeruje,kupiłem więc inny od VR6 i wczoraj go podpiołem i wielkie D... Ten tez sie zeruje. Napięcie podczas odpalania spada do ok 9,60-10,30V zalezy jak auto długostoi. Aku nóweta,nie ma nawet miesiąca. Zrobiłem więc taki eksperyment,przy zgaszonym zapłonie i wyjętych kluczykach zmostkowałem rozrusznik żeby krecil silnikiem. EFEKT : Licznik wyzerowany.Myśle że tym sposobem wyeliminowałem błedy w instalacji. Nadmienie ze rozrusznik kręci elegancko bez oporów i szybko.
Pomózcie mi bo wymiękam a drażni mnie to okropnie.
Dlaczego licznik z 1,8 działa normalnie a 2 liczniki z VR-ek sie zerują.

pablomed - 2012-01-15, 23:40

tu ci nie pomogę za bardzo. Licznik się zeruje albo od spadku napięcia przy odpalaniu, albo po każdym wyłączeniu kluczyka jeśli nie dostaje plusa stałego (zwykle spalony bezpiecznik 21). A czemu u ciebie tak na dwóch licznikach to nie wiem, , ale zacząłbym od znalezienie pinoutu licznika znajdziesz łatwo jest taki sam jak do Golfa III, i podpięcia dodatkowego stałego plusa do odpowiedniego styku, może orginalny kabel ze stałym plusem albo wtyczka są uszkodzone to tylko tak na szybko wyjaśnisz.
hose - 2012-01-16, 10:22

Ja mam silnik 1.8 ABS i też mi się to zdarza ale bardzo rzadko. Dzieje się to podczas odpalania ale zauważyłem,że nieraz wygląda to tak jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika i wtedy jest ten reset. Akumulator 1-roczny. Sporadycznie tak jest ale też mnie zastanawia. Może to kwestia akumulatora - zbyt mała moc rozruchowa lub problem w rozruszniku.
Marek81l - 2012-01-16, 14:51

Kurcze no cięzko mi przyjąc ze to rozrusznik bo on kręci naprawde elegancko,ale generalnie tylko na czas jego pracy to sie dzieje. Pinout sprawdzony i podstawowe napięcia pasują. Zastanawia mnie tylko czemu kasuje tylko licznik z VR6 a inne nie.
bradley - 2012-01-16, 18:48

A gdzie sprawdzales spadek napiecia podczas rozruchu? Na klemach akumulatora? Sprawdz jeszcze na liczniku. Poza tym zwykly miernik nie pokaze tak dokladnie napiecia w chwili rozruchu. To sa ulamki sekund jak napiecie moze spasc nawet ponizej tych 9,6V.
Widocznie licznik od VR6 jest bardzo czuly na spadki napiecia :P A jak nie pomaga to dopnij jakis kondensator do zasilania licznika.

Marek81l - 2012-01-17, 08:13

Spadek sprawdzałem na samej kostce do licznika,ale jest prawie identyczny jak spadek na reszcie instalacji. Tylko akurat wczoraj mierzyłem koledze AGG i u niego napięcie spada do ok 10,60V najniżej i może w tym jest przyczyna. W każdym razie biore sie po 10 do elektroniczznego i powiem żeby mi babka dobrała taki kondensator bo to może zadziała.
W międzyczasie połapalem jeszcze licznik z MFA od silnika 1,8 ten sie może nie będzie kasował tak jak mój orginalny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group