|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Hyde Park - Jaki kabel kupić?
Hormon - 2012-01-17, 20:55 Temat postu: Jaki kabel kupić? Najlepiej aby obsługiwał dużo aut, ale najważniejsza jest grupa VAG.
Dodatkowo prócz kasowania błędów aby można było coś zmieniać, aktywować funkcje itd?
Nie bardzo wiem co wybrać.
Znalazłem takie :
http://moto.allegro.pl/eu...2062051606.html
http://moto.allegro.pl/va...2050034940.html
http://moto.allegro.pl/in...2050034948.html
http://moto.allegro.pl/in...2050034963.html
http://moto.allegro.pl/in...2050034971.html
http://moto.allegro.pl/in...2025300941.html
Nie musi być na USB, może mieć COM.
Jendker - 2012-01-18, 08:17
Pierwszy link EuroScan służy tylko to diagnostyki wiem bo się oto samo pytałem
Drugi może być ale poszukaj jeszcze z dodatkową możliwością na fiata
Trzeci dobry bo masz już adaptery
Czwarty link ja taki posiadam bardzo dobry do Vag-a prawie wszystko można
Piąty odpada
Szósty chyba najlepszy pod względem ilości aut i możliwości interfejsu (mój faworyt)
bradley - 2012-01-18, 09:35
Hormon napisał/a: | Dodatkowo prócz kasowania błędów aby można było coś zmieniać, aktywować funkcje itd? |
Zeby sie pobawic bardziej i miec dostep do wszystkich samochodow VAGa (bo do takich do 2004 roku to wystarczy zwykly, najzwyklejszy kabel) to potrzebujesz kabla, ktory komunikuje sie po szynie CAN. Dziala on z VCDS`em. Jak sam kabel ma dobra plytke i masz dostep do wsadow to mozna sobie kasowac wsad, wgrac nowy pod inna marke np. i tez bedzie dzialalo.
Hormon - 2012-01-18, 10:19
bradley napisał/a: | Hormon napisał/a: | Dodatkowo prócz kasowania błędów aby można było coś zmieniać, aktywować funkcje itd? |
Zeby sie pobawic bardziej i miec dostep do wszystkich samochodow VAGa (bo do takich do 2004 roku to wystarczy zwykly, najzwyklejszy kabel) to potrzebujesz kabla, ktory komunikuje sie po szynie CAN. Dziala on z VCDS`em. Jak sam kabel ma dobra plytke i masz dostep do wsadow to mozna sobie kasowac wsad, wgrac nowy pod inna marke np. i tez bedzie dzialalo. |
Możesz podać jakieś przykładowe linki z allegro?
bradley - 2012-01-18, 11:32
Sprecyzuj do czego to potrzebujesz
Hormon - 2012-01-18, 11:55
Vento. Leon 2000r, dobrze by było Galaxy 2002r i BMW e39 2000r.
Wiem, że często to co jest do wszystkiego to jest do niczego, dlatego wole zapytać i zrobić zakup z którego będę zadowolony i nie wyrzucę pieniędzy w błoto
bradley - 2012-01-18, 14:26
Nie znam sie na BMW wiec nie powiem ale reszte tych samochodow to zdniagnozujesz zwyklym kablem za te 30 dychy. Byleby mial wtyk OBD2. Takie auta obsluguje nawet vag 3,11
Kolega kiedys sprzedawal chinczyki kabli (nie wiem czy dalej ma) to taki kabel obslugiwal kazdy samochod z VAGa bo dzialalo to pod VCDSem 10.6. Tylko za to cena byla 8x wieksza
http://allegro.pl/vcds-10...2058096477.html
Gdyby mieszkal blizej to bym sie moze zainteresowal bo juz chinczyka wiele razy stawialem tylko nigdzie nie mozna dostac wsadu do 10tki wiec poki co dzialam na wsadzie z vcdsa 8.
Chodzi tez o to z jakim programem jest sprzedawany kabel. Bo szczerze powiedziawszy programem polski vag mozna sobie d. podetrzec Robi jakies smieszne wykresiki, logowanie to katorga. Bardzo nie user-friendly.
Do 50zl kazdy kabel to chinczyk tylko rozni sie zestawem programow, ktore sa dolaczane (a w wiekszosci sa to wersje demo, nawet powinny byc demo bo licencja na ten program konczy sie na trzech zerach )
Witek84r - 2012-07-28, 11:23
Witam
mam pytanie bo stare linki nie działają
Które kable polecacie. Chodzi mi i to aby można było wykasować błędy w Vento np poduszka ale mam też seata Cordobe i świeci się tam poduszka.
Z góry dzięki
http://allegro.pl/listing...&string=vw+seat
sebastian - 2012-07-28, 19:30
Każdy jeden z tych wszystkich jaki byś nie kupił będzie dobry. Nie przepłacaj i śmiało możesz brać ten za 30 zł - do Vento styknie w sam raz. Sam mam identyczny, też coś ze 30 zł dawałem na allegro i do Bory spisuje się wyśmienicie.
bradley - 2012-07-28, 21:53
Witek84r, sprawdz jescze jakie masz wtyki bo obawiam sie, ze 1.8 ma jeszcze wtyczki OBD1 a wtedy potrzebowalbys przejsciowki OBD1>>OBD2 do interfejsu bo to wygodniejsze i wiekszosc samochodow ma juz duza wtyczke.
sebastian - 2012-07-28, 21:57
bradley, A z ciekawości zapytam, czy takim kabelkiem podłączę jakieś inne auto nie będące powiązane z grupą vag, jak np. opel, ford, czy toyota?
bradley - 2012-07-28, 22:18
Nie sadze. Ale sa drogie testery uniwersalne. Wymienia sie przeowd z wtyczka, urzadzenie diagnozujace jest takie samo. Tylko troche ubogo to wyglada w stosunku do softu pisanego specjalnie pod marke samochodu. No i sprawdzimy cos jesli samochod ma OBD2 (nie wtyczke tylko system). I tylko to co OBD oferuje. Takze takim testerem nie zrobimy np. adaptacji modulu komfortu.
Witek84r - 2012-07-29, 15:03
sebastian napisał/a: | Każdy jeden z tych wszystkich jaki byś nie kupił będzie dobry. Nie przepłacaj i śmiało możesz brać ten za 30 zł - do Vento styknie w sam raz. Sam mam identyczny, też coś ze 30 zł dawałem na allegro i do Bory spisuje się wyśmienicie. |
Czyli mogę śmiało kupić każdy z tej listy?
A czym się różni
http://allegro.pl/vag-com...2500478819.html
od np tego bo osoba która to wystawia to ten sam sprzedawca. Czymś się różnią poza ceną ?
http://allegro.pl/vag-com...2495816534.html
A i jeszcze jedno pytanie jakiego VAGa do tego żeby z tymi kablami współpracował coś w języku polskim
bradley napisał/a: | sprawdz jescze jakie masz wtyki bo obawiam sie, ze 1.8 ma jeszcze wtyczki OBD1 a wtedy potrzebowalbys przejsciowki OBD1>>OBD2 do interfejsu bo to wygodniejsze i wiekszosc samochodow ma juz duza wtyczke. |
Sprawdziłem i zrobiłem fotke dla pewności mam taką wtyczke tu nad zapalniczką
http://images43.fotosik.p...c48d9d04249.jpg
sebastian - 2012-07-29, 15:08
Witek84r napisał/a: | Czyli mogę śmiało kupić każdy z tej listy? | TakJak porównasz opisj tych dwóch aukcji to nic innego różniącego się poza ceną nie znajdziesz - oba są identyczne. Witek84r napisał/a: | A i jeszcze jedno pytanie jakiego VAGa do tego żeby z tymi kablami współpracował coś w języku polskim | Polski Vag 2.5 albo 4.9 bardzo dobrze współpracuje z tym kabelkiem.
Witek84r - 2012-07-29, 19:53
sebastian napisał/a: | Polski Vag 2.5 albo 4.9 bardzo dobrze współpracuje z tym kabelkiem. |
Dzięki za porady jak niczym się nie różnią to naturalnie wezmę ten tańszy.
Też porównywałem opisy i nie widziałem żadnej różnicy więc po co przepłacać haha
Dzięki wszystkim za porady zamawiam i diagnozuje mojego Venciaka
sebastian - 2012-08-15, 21:11
Sam udzielałem porad, a teraz prosiłbym, by to mi udzielono porady w sprawie zakupu w miarę dobrego kabla, służącego do odczytu epromu, modyfikacji jego zawartości, dopasowaniu kluczyków do licznika, a także możliwości zmiany przebiegu. Wyczytałem też, że jedni polecają VAG Commandera 3.6, inni VAG Tacho, jeszcze inni VAG eeprom programmer. Zdania podzielone, ile ludzi, tyle opinii. Więc co by było najlepsze?
A druga sprawa to kabelek na RS232 (COM), komunikujący się m.in. z programem VDS-PRO, gdzie w module komfortu trzeba by trochę w epromie dłubnąć.
http://www.ebay.pl/itm/Se...6#ht_5155wt_729
http://allegro.pl/interfe...2540676958.html
http://allegro.pl/listing...g=COMMANDER+3.6
Coś z powyższego się nada? Pacjentem ma być Bora, ale nie wykluczam też innych aut, jak np. młodszych, czy to po CAN, czy K
|
|