|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - czy to pomoze?
marmarmarek - 2007-03-21, 16:59 Temat postu: czy to pomoze? witam. chodzi o synchronizator drugiego biegu. mianowicie jak wlacze szybko dwojke(nie poczekam az obroty silnika spadna po ruszeniu na jedynce) slychac zgrzyt-jeszcze bardzij to doskwiera na zimnym silniku. ostatnio z kumplem gadalem i poradzil mi, zeby wlas okolo setke oleju od automata i powinno to ciut pomoc. czy to bezpieczne i zda egzamin? pozdrawiam
Gavel - 2007-03-21, 19:30
ciekawy pomysł z tym olejem ale też nie mam pojęcia czy to bezpieczne
ja mam u siebie praktycznie od kupna Ventki podobny problem tyle że z jedynką i dlatego nie doskwiera mi to aż tak bardzo - po prostu muszę pamiętać żeby powoli jedynkę wrzucać
ale z 2 to już gorzej bo jak musisz czekać aż obroty spadną to ruszasz jak emeryt
theority - 2007-03-21, 19:44
Chłopaki widzę że i ja mogę się podłączyć, z tym że ja mam to ze wstecznym
No to czekamy na resztę biegów
ramzesdebno - 2007-03-21, 20:25
ja tak miałem z poprzednim ventem ze jak wrzucałem wsteczny to aż szyby sie trzesły w samochodzie obok, mechanik powiedział mi że to te linki co ida do skrzyni ze one mają jakis samo-regolator czy cos tkiego i ze cos tam cos ale sam nie wiem co i tak je z tym sprzedałem!!
spyro - 2007-03-21, 22:11
Panowie, wystarczy wymienić zestaw naprawczy mechanizmu zmiany biegów:
http://www.allegro.pl/ite...ow_vw_golf.html
Nie wiem jak to zrobić narazie, podobno prościzna...
theority - 2007-03-21, 22:19
No to może i dopiszę to do listy do zrobienia
Poldi - 2007-03-21, 23:43
theority napisał/a: | Chłopaki widzę że i ja mogę się podłączyć, z tym że ja mam to ze wstecznym
No to czekamy na resztę biegów |
Zaraz, ale czy czasem przy wstecznym to nie jest normalne? Tak mi się wydaje, że w większości samochodów wrzucenie wstecznego biegu przy wysokich obrotach skutkuje zgrzytem.
theority - 2007-03-21, 23:45
Poldi, u mnie to obojętnie czy wysokie czy niskie, jak delikatnie nie wrzucę i nie odczekam to zgrzyt będzie.
MAPET - 2007-03-21, 23:54
niestety czesta przypadlosc VW (maialem to w golei 2 i wieskszosc to ma) to ze an zimnym szczegolnei wlasnie jest zgrzyt z 1 na 2.. wymieniac synchronizatora nei ma sensu... mozesz ew cos takeigo kombinowac...
marmarmarek - 2007-03-22, 13:53
dzieki za info-sprobuje z tym olejem-jak pomoze dam znac (theority-ja tam jak emeryt moge ruszac -no ale wiesz-czasem spod swiatel trzeba sie komus nie dac- i az mi sie serce kraje jak przy wrzucie dwojki zgrzyt...-no ale marka zobowiazuje konkurentow pod swiatlami odstawiac
Paweł J. - 2007-03-22, 21:39
A mi odnośnie tego tematu przypomniało się, że kiedyś czytałem w jakimś pisemku, instrukcji obsługi do astry2 i kumpel mi mówił, że producenci samochodów zalecają, aby odczekać 3-4sekundy między zmianami przeciwnych biegów. Czyli podczas cofania...wyrzucam wsteczny, czekam i dopiero w tedy wrzucam 1bieg. Analogicznie powinno się postępować w odwrotnej sytuacji. Postępowanie takie ma na celu oszczędzanie synchronizatorów. Jednak powtarzam ja tylko o tym coś nie coś czytałem i nie wiem jak to jest w praktyce. Osobiście stosuję się do tych zaleceń i nie mam żadnych problemów ze skrzynią i biegami, a mam już nastukane 225.000(dziś mi stuknęło) a przy takich przebiegach to już różnie może być.
spyro - 2007-03-22, 23:30
Myślę, że chyba macie za duże wymagania co do skrzyni biegów w Vento. W VR to jeszcze rozumiem, ale w naszych poczciwych 1,8. Dajcie spokój, taka zmiana biegów to można sobie poszaleć w ubaru Imprezie Ja tam tak nie jeżdżę bo szkoda mi mojej Ventki, zreszt ą z silnikiem co ma 90 kucy to i tak nie mam się kim ścigać, więc jeżdżę spokojnie od dawna, więc pewnie dlatego nie spotykam takiego problemu, zaś skrzynia ogólnie nie chodzi mi jak po maśle i myślę, że to wina wyrobienia synchronizatorów.
|
|