|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Problem
kafell11 - 2012-01-29, 10:25 Temat postu: Problem Witam, mam mały problem ze swoim VW. Otóż podczas jazdy najpierw opada z mocy a potem gaśnie. Jak stane i chce go odpalic to muszę pokręcić troche zanim załapie i tu jest na początku szarpanie silnikiem i po chwili puszcza po trasie ujade 5km i znowu to samo, ja podejrzewam filtr paliwa. Ma ktos mże jakies inne koncepcje co może byc nie tam powiem jeszcze ze po nocy rano zapala beż problemu. Vento 1.9D 1Y
adamwwy - 2012-01-29, 10:41
Filtr paliwa, układ łapie powietrze, słabej jakości paliwo...
kafell11 - 2012-01-29, 11:06
Ale problem zaczął sie jak temp. doszła do około -10 a wczesniej nie było tego problemu a wiec na moje oko powietrze w układzie odpada może i te paliwo bo teraz to nie wiadomo co sie tankuje
wuster - 2012-01-29, 11:56
Miałem to samo w ubiegłym roku przy -15 st.Rano odpalił bez problemu a w trasie trzy razy gasł.Dodam że filtr miałem nowy(na starym filtrze nie miałem takiego problemu).Później dolałem denaturatu do paliwa i problem zniknął(niektórzy dolewają benzyny zamiast denaturatu). :dresik:
wally44 - 2012-01-29, 12:23
Dokladnie jak napisal wuster zmien filtr bo moze byc przypchany i ciulowej jakosci paliwo przy tej temp.moze je lapac.A troszeczke paliwa lub denaturatu mu nie zaszkodzi a napewno pomoze
kafell11 - 2012-01-29, 14:34
nie no przy jaości polskich paliw lejąc normalne NO to grzech nie dolac troche bęzynki albo denaturatu przy takich temp. na wszelki wypadek do wychodzi na to że filtr jutro kupie i wymienie i odezwe sie.
bob70 - 2012-01-29, 20:50
Jeśli masz filtr z podgrzewaczem to na uszczelkach morze łapać powietrze a najlepiej wez przezroczysty przewód podepnij miedzy filtrem a pompom wtryskową oczywiście dolot a nie przelew i wszystko będzie jasne
Ps.Ja zmieniłem na zwykły bez podgrzewacza i mam spokój .
Speedy68 - 2012-01-29, 22:15
tak jak koledzy wyżej napisali takze wg. mnie to wina paliwa a konkretnie wody w paliwie. Z moich długoletnich obserwacji wynika iż w niepełnym zbiorniku skrapla się wilgoć którą zasysa filtr a ten w wyniku mrozów przymarza ograniczając przepływ ropy. Proponuje tylko dolać denaturatu i podgrzewać ew. obudowę filtra a na wolnych obrotach dynks wypłuka wodę i obędzie się bez wymiany filtra...
wuster - 2012-01-29, 22:28
Tak na marginesie ile lejecie dynksu lub benzyny na zbiornik,żeby nie przesadzić,bo ja 0.5 dynksu,tylko że zapowiadają spore mrozy i nie wiem czy to wystarczy?
arthur - 2012-01-30, 08:40
3-4 litry benzyny na zbiornik. Gdzieś już na forum było o tm pisane.
kafell11 - 2012-01-30, 10:11
Powiem tak dzis juz mi nie odpalił a dokładnie załapał pochdoził z 5 sekund i zgasł i koniec podgrzewam filtr opalarka i od czasu do czasu kręce ale zero rezultatu jak na razie a na pełen zbiornik wlałem 3.5l benzyny i 3 setki dynksu a tu i tak lipa
hrubek18 - 2012-01-30, 13:12
ja dzisiaj kupiłem coś takiego http://moto.allegro.pl/do...2071599727.html
pytałem się w sklepie znajomego i polecił mi właśnie to każdy sobie chwali a nie jest drogie i starcza na 600l ropy
kafell11 - 2012-01-30, 19:48
To był filtr paliwa wymieniłem zakręcił 3 razy i odpalił Ze starego jak odkręciłem na odstawnik to na początku leciało coś ropodobnego a potem coś gęstego o kolorze rdzawym i wylatywały jakies czarne świeci
adamwwy - 2012-01-31, 11:28
No przecież od razu napisałem na pierwszym miejscu filtr paliwa
piotrek_inf - 2012-02-03, 15:27
Dzisiaj miałem podobnie zapalił ładnie pochodził i zgasł, tak jakby wypalił olej w pompie i tyle. Kręciłem później aż zapalił ale to samo pochodził chwile i zgasł. Filtr nowy tydzień temu wymieniony, do paliwa dolewałem jakiś depresator.
Morfeusz142 - 2012-02-03, 18:32
Mój też dziś nie zapalił, akumulator rozładowany. A stoi w garażu, tyle, że w nieogrzewanym. Jutro spróbuję go zreanimować.
bradley - 2012-02-03, 18:49
piotrek_inf, moj dzis tez polegl. Musialem filtr paliwa wymienic, a przy okazji kawalek przewodu paliwowego od filtr do pompy. Na poczatku lecialy bable powietrza ale po 15min przejazdzce lecialo juz samo paliwo.
piotrek_inf - 2012-02-03, 18:51
ja wymieniłem bo myślałem, że to było przyczyną gaśnięcia auta. Ale dzisiaj to samo. Odpalił i w wężyku powrotu piana była, myślisz że to wina paliwa?
bradley - 2012-02-03, 19:08
Jak opaski podociskane na wezach, a depresator lales do paliwa to powinno byc ok. Przynajmniej w stanie plynnym.
Nie wiem co leci u mnie z powrotu bo mam czarne weze, ale IMO to nie ma znaczenia co jest za pompa bo to sobie wraca i tak do filtra/zbiornika. Wazne, zeby w przewodzie zasilania nie bylo zadnych babli. Moze zaworek w pompie puszcza i paliwo sie cofa po nocy?
piotrek_inf - 2012-02-03, 19:13
Ale odpaliło auto to raczej nie powinno wracać tylko po dłuższej chwili zaczęło brakować paliwa i zdusił się. w przewodzie zasilającym są bąble powietrze i to dużo.
w sumie to odpaliłem dzisiaj 3 razy i za każdym razem się zapowietrzał
bradley - 2012-02-03, 19:18
piotrek_inf napisał/a: | w przewodzie zasilającym są bąble powietrze i to dużo. |
Teraz juz bede wiedzial, ze takie symptomy u mnie oznaczaja koniec filtra. Tak wlasnie mialem jeszcze z poprzednim filtrem gdzie ponizej 1/4 paliwa w zbiorniku auto gaslo nie wiadomo dlaczego i bable lecialy. A jak paliwa bylo wiecej to problemu nie bylo.
piotrek_inf - 2012-02-03, 19:21
U mnie filtr nowy i bak w 3/4 pełny, więc albo wina paliwa albo no właśnie co?
piotrek_inf - 2012-02-04, 12:40
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/Yf0nhGopWWM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/0_jzaxIHt94" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Dzisiaj nagrałem filmiki, pierwszy to próba odpalenia, nie widać tego tak dobrze, ale są bąble w przewodzie. Drugi, tu już dokładnie widać co się dzieje w przewodzie. Diagnoza - nieszczelny układ. Pognałem szybo do szika, zakupiłem nowy przewód + zaciski i już po problemie.
bradley - 2012-02-04, 15:39
To moj zwawiej kreci ale po 6 sekundach akumulator mowi dosc
Dzis babli powietrza nie bylo, odpalil odrazu po czym znowu zgasl po sekundzie. Za drugim razem pokrecilem z 3-4sekundy i zagadal. Czas na szukanie nowego akumulatora bo ten z jego pradem rozruchowym to moze tico odpalic.
adamwwy - 2012-02-04, 16:07
Ja u siebie też wymieniałem przewody bo jakiś baran kiedyś zastąpił te plastiki w podłużnicy zwykłym, szmelcowatym przeźroczystym przewodem i po odpaleniu zaczęło cieknąć... Przewód powrotny skruszał na mrozie i sobie pękł...
Też miałem trochę problemów z akumulatorem, ale poza tym nic nie zawiodło... Zawsze jak dostał prądu to odpalił.
sebastian - 2012-02-04, 16:12
bradley, tak kręci mój po mroźnej nocy: http://www.youtube.com/watch?v=dXPW5atqVP0 dobrze, czy źle?
pawel39106 - 2012-02-04, 17:05
sebastian, -12C to nie mróz
bradley - 2012-02-04, 17:27
pawel39106 napisał/a: | sebastian, -12C to nie mróz |
Hehe. Racja
Moj postal jakies 6h i przy -15C zagadal bardzo ladnie. Ale niepokoi mnie dziwny spadek napiecia na swiecach. Bo jak przekrecilem kluczyk to napiecie na swiecach 9V...
|
|