|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Nie chce odpalić, rozrusznik kręci normalnie
michascz - 2012-02-05, 09:51 Temat postu: Nie chce odpalić, rozrusznik kręci normalnie W środę odpaliłem autko przy -15C po trzech dniach stania i odpalił bez większych problemów a w czwartek nie chciał odpalić po jednym dniu.
Ogólnie mi siadł akuulator i naładowałem i znów nic. Rozrusznik kręci normalnie, Kilka razy prawie zaskoczył ale nie chciał odpalić. Dodawałem gazu i różnie kombinowałem.
Mam go od roku i nie wymieniałem ani świec ani kabli. Czy dobrze myślę, że to od kabli i/albo świec?
Silnik 1.8 ABS z gazem.
sebastian - 2012-02-05, 10:03
michascz napisał/a: | Ogólnie mi siadł akuulator i naładowałem i znów nic. |
michascz napisał/a: | Czy dobrze myślę, że to od kabli i/albo świec? | Skoro wcześniej dobrze odpalał, a po rozładowaniu akumulatora i po jego ponownym naładowaniu już nie chce zagadać, więc najpierw pożycz od kogoś sprawny akumulator i spróbuj odpalić na nim. Podejrzewam, że to wina akumulatora, bo to jest tak, że jak się doszczętnie aku rozładuje (nie tylko w samochodach, ale i w innych urządzeniach też), to jego sprawność znacznie spada już, by nie powiedzieć - drastycznie. Mógł po prostu szlag go trafić. Także zapodaj jemu inny aku, sprawny i zobacz jak będzie.
michascz - 2012-02-05, 10:18
Jak go załadowałem to normalnie kręcił i prawie zaskakiwał tylko, że nie chciał się odpalić. Nie bardzo mam skąd załatwić nowy aku:(
sebastian - 2012-02-05, 10:20
A może Ci świece zalało i teraz nie chce odpalić? Nie patrzyłeś pewnie?
michascz - 2012-02-05, 10:31
Nie patzrałem. Później sprawdzę.
A powiedz coś z kablami?
Pasowałoby je pewnie wymienić co?
sebastian - 2012-02-05, 10:52
Ogólnie to nie powinno nic się stać im, przecież kabli nie trafia z dnia na dzień. Co jeszcze mi przyszło do głowy, to znany wszystkim czujnik temperatury i objawy temu towarzyszące. Odepnij kostkę od tego czujnika i spróbuj bez niego odpalić. Ewentualnie jeszcze wyciągnąć go całkowicie i wyczyścić jego spodnią część.
michascz - 2012-02-05, 11:25
Tzn kolega mi zaproponował żebym wymienił świece i przewody bo ich nie ruszałem od kąd go kupiłem i mnie się wydawało, ze jakby za słabą iskrę dostawał.
Jak będe schodził to sprawdzę ten czujnik.
A ewentualnie jakie przewody byście zaproponowali??
Też oprócz tego zalania to ważne jest dla mnei to czemnu nie odpalił mi za pierwszym razem i chciałbym wyeliminowac tę przyczynę.
michascz - 2012-02-05, 11:36
Podpowiedział byś gdzie jest ten czujnik temp i jak go wyjąć.
I najlepiej jakies foto.:D
sebastian - 2012-02-05, 11:47
No jaaaa, takiego czegoś żeby nie wiedzieć? Wstydź się
Oczywiście to zaznaczone czerwonymi strzałkami, bo zdjęcie zapożyczone skądś indziej
Przemek - 2012-02-05, 11:58
jak dla mnie to zdechła kostka w stacyjce . odepnij wtyczkę tą na rozruszniku i weź kabelek z wsuwką i spróbuj na krótko jeśli odpali to jest przyczyna
michascz - 2012-02-05, 15:16
Odpiąłem czujnk temp i wyczyściłem i nic.
Z rozrusznikiem nic nie robiłem bo normalnie kręci.
Świece były całe czarne zalane to je wyczyścilem i przejechałem szczotką drucianą i znów nic.
Iskra jest.
Macie jakies inne pomysły??
Olej i płyn do chłodzenia jest.
wally44 - 2012-02-05, 16:07
Witam byc moze iskra jest slaba i zalewa swiece sprawdz przerwe na swiecach jak sie nie myle to powinno byc w przedziale 0.7-0.9mm i jeszcze przeczysc palec i styki w kopulce czesto sie lubia przypalac
sebastian - 2012-02-05, 18:07
Ty, a paliwo Ci zapodaje?
michascz - 2012-02-05, 18:50
Sebastian w sumie to nie patrzałem ale później postaram się zejśc i zekrnąc.
Świece jak wąchałem to były zalane raczej olejem. Paliwa nie czułem.
Podpowiedzcie gdzie najlepiej go rozkręcić by zobaczyć czy dale paliwo?
Jutro idę kupić swiece, jak wróce z pracy to wkręce nowe i zobaczymy czy coś to daje.
sebastian - 2012-02-05, 18:57
Możesz przy włączeniu zapłonu wsłuchać się, czy pompka zaczyna pracować, lub przy wtryskiwaczu odkręcić wężyk jeden (nie pamiętam teraz który, bo jeden jest zasilający, drugi natomiast powrotny). On jest na zwykłą opaskę ściśnięty, więc żadnego problemu przy tym nie będzie. Odkręcisz, włączysz zapłon i zobaczysz, czy paliwo będzie szło.
michascz - 2012-02-05, 19:15
Pompka chodzi na 100% bo ją słyszę. Jak włączam zapłon to chodzi tak z 2 sekundy.
Dla mnie to wina świec, bo ich nie wymieniałem i są mają już ok 1.5 roku.
A co ile km lub miesięcy powinno się wymieniać świece?
sebastian - 2012-02-05, 19:22
W sumie to rok powinno się je wymienić lub co te 20 tysięcy... Jakoś tak. Ale nie kosztują one majątku, więc możesz od tego zacząć.
Speedy68 - 2012-02-05, 19:56
to że chodzi pompa nieoznacza że podaje paliwo, moglo być trochę wody w filtrze i przyłapało...zdejm wężyk i zobacz czy wypływa po włączeniu zapłonu. A profilaktycznie polecam flaszkę dynksu do zbiornika żeby związało wodę w układzie zasilania
sebastian - 2012-02-06, 17:04
Speedy68 napisał/a: | A profilaktycznie polecam flaszkę dynksu | Co wy ostatnio z tym dynksem jedziecie? Dykta rządzi
Wąski 2 - 2012-02-06, 18:36
panowie nie wymyślajmy z żadnmi "dynksami" jeżeli paliwo masz z pewnego żrudła to nie trza dolewać żadnych ustrojstw albo przymarzł ci filtr paliwa albo gdzieś po drodze przewodzik. benzyniak potrzebuje iskry i paliwa do odpalenia i jak te dwa czynniki się zgadzaja to łaski nie robi by odpalić
sebastian - 2012-02-06, 19:02
Ja również żadnych dynksów nie wlewam, żadnych "szlachetnych" wynalazków i tym podobnych. Dobre paliwo, nowy filtr i nie ma bata, musi jeździć.
Wąski 2 - 2012-02-06, 20:11
dokładnie ,przez te uszlachetniacze użytkownicy sobie tylko na własną rękę psują podzespoły wtryski pompki pompy itp
pawel39106 - 2012-02-06, 21:08
sebastian napisał/a: | Dobre paliwo, nowy filtr i nie ma bata, musi jeździć |
Do -25C bo do tylu stopni mają ropę na Orlenie, tak mi oznajmił pracownik tej stacji. Powiedział mi także, że u nich na stacji w zeszły piątek rano było -36C i w takim wypadku nowy filtr nie wiele pomoże. Tak, że niestety niektórzy są zmuszeni do używania uszlachetniaczy bo bez nich ropa się trochę gęsta robi
sebastian - 2012-02-07, 15:59
pawel39106 napisał/a: | niektórzy są zmuszeni do używania uszlachetniaczy bo bez nich ropa się trochę gęsta robi | Jednak w skład paliwa, oprócz tego właściwego, wchodzą również i dodatki w postaci takich właśnie uszlachetniaczy i innych tego typu dodatków. Jak Ci paliwo zamarzło po tym, gdy zatankowałeś na tej stacji paliwo, lub coś niedobrego się z nim dzieje - mając paragon - reklamujesz paliwo. Ekspertyza reklamacyjna wykaże w jakiej kondycji był filtr i reszta podzespołów, a co najważniejsze - samo paliwo. Prawdą natomiast jest to, że mając np. nowy samochód, który jest na gwarancji, zalejesz jakimiś gównami paliwo, to Ci reklamacji nie uznają i będziesz musiał pokryć koszt naprawy z własnej kieszeni. A tak z czystym sumieniem mając paragon z danej stacji, w razie jakiejś przygody masz prawo do roszczenia z powyższego.
pawel39106 - 2012-02-07, 16:31
sebastian, nie czytasz tego co napisałem.... -25C do takiej temperatury jest ropa zimowa! Jak zamarznie przy -36C to co mi z tego paragonu? Przecież stacja za warunki atmosferyczne odpowiadała nie będzie.
Te procedury, które wymieniłeś mają zastosowanie ale przy "normalnych" temperaturach
sebastian - 2012-02-07, 16:57
pawel39106 napisał/a: | nie czytasz tego co napisałem | Czytam. Wiem, że do takiej temperatury jest ropa, a jaka jest na zewnątrz. Ale co zrobisz, jak jest zimniej? Staniesz nad samochodem i rozpłaczesz się? Jeździć trzeba. Owszem, mając używany samochód, można sobie tam poeksperymentować z rożnymi specyfikami, ale mając już nowy samochód na gwarancji to już inna sprawa. Ale nie o tym tutaj przecież mowa. Tankować jak największą ilość paliwa, nie tylko tak, aby rezerwa zgasła, częściej wymieniać filtr paliwa i problemy na pewno zmniejszą się (nie mówię, że całkowicie wyeliminują). W innych krajach, gdzie takie temperatury są przeważnie na porządku dziennym jakoś sobie z tym radzą i jeżdżą. Tylko u nas paliwo najdroższe, ale najgorsze za to. Bo ropa, taka z Iraku na przykład, czy to do Polski, czy na Alaskę płynie taka sama. Tylko rafinerie dodają "witaminki", a po drodze jeszcze i stacje benzynowe dodadzą coś od siebie jeszcze, wielokrotnie filtrując odfiltrowane już Tak więc dbać, chuchać, pieścić jak tylko się da, a będzie lepiej
michascz - 2012-02-07, 20:28
Koledzy kupiłem dziś świece NGK 1 i przewody Janmor ecoline (nr katalogu ABU18). Napisane jest na przewodach, że są do golf`ów starszych do 1.3L i Vento 1.6. Czy będą wystarczające do mojego 1.8 ABS, 66kw, 92r?
sebastian - 2012-02-08, 16:17
Czasami na opakowaniu nie piszą pełnych informacji tylko takie ogólne. najlepiej jest to sprawdzić w jakimś katalogu motoryzacyjnym, w sklepie np. powinni zobaczyć, czy ten nr katalogowy się nadaje. jednak często tak jest, że sprzedawcy na pamięć coś tam sprzedają i niekoniecznie to, co pasuje do golfa I, II, III dla tych samych silników będzie pasowało do jakiegoś innego oznaczenia. Moim zdaniem powinno być ok, jeśli długości się zgadzają.
michascz - 2012-02-08, 20:04
Wymieniłem kable i 3 świece bo jedna się nie chciała wykręcić.
Niestety nie chciał odpalić.
Paliwo dochodzi.
Nie mam już koncepcji koledzy pomóżcie proszę.
sebastian - 2012-02-08, 20:17
W tym przypadku poleciłbym sprawdzenie cewki, jednak wyżej napisałeś, że iskra jest... Cóż... Ciężki temat jak widzę... Co prawda może mało realne, ale rozrząd mógł się przestawić, zapłon?
michascz - 2012-02-08, 21:07
NIe mam warunków żeby sprawdzić rozrząd. JAkiś miesiąc temo go robiłem bez pompy wody.
Mógłbyś napisac jaka jest kolejność świec?
michascz - 2012-02-08, 23:30
Pociągnąłem go i odpalił. Ledwo ale odpalił. potrzymałem go z 15 min po czym go zgasiłem i odpalił. Cały czas chodził na benzynie. Pochodził chwilke i go zgasiłem. Chciałem go odpalić na gazie i już w góle nie odpalił.
Bardzo proszę o jakieś porady.:D
U mnie jest -9C.
Ogólnie jak wymieniałem przewody to dałem taką kolejnośc jak była:
3 4
1 2
Silnik 1.8, ABS, 92r
Dobrze? Może to jest wina.:D
zlotykamil - 2012-02-09, 15:42
idac w lewo to 1342 gdzie 1 to pierwsza od strony rozrzadu - tak pamietam
a jak go odpaliłes to chodził na wszystkie cylindry?
masz imobilajzer ?
ale skoro odpalił to wydaje sie ze ok z pradem i paliwem
sprawdz kostke stacyjki jak pisali wyzej bo lubi sie skopcic
michascz - 2012-02-09, 18:08
zlotykamil napisał/a: | idac w lewo to 1342 gdzie 1 to pierwsza od strony rozrzadu - tak pamietam
a jak go odpaliłes to chodził na wszystkie cylindry?
masz imobilajzer ?
ale skoro odpalił to wydaje sie ze ok z pradem i paliwem
sprawdz kostke stacyjki jak pisali wyzej bo lubi sie skopcic |
Nie mam immo.
A co do Twojego opisu to ja podłączyłem tak:
3 4
X
1 2
Gdzie 1 jest od skrzyni biegów (najbliższa z najkrótszym przewodem)
I według Twojego opisu to chyba źle są połączone. Z tym, że ja nie mogę za bardzo odczytać Twojego opisu.
michascz - 2012-02-09, 19:16
Ok Wally44.:)
Super materiał. tylko jakbyś mi mógł powiedzieć jeszcze jedno
Liczymy od strony rozrządu 1-3-4-2 i jak to układamy na kopułce:
1 3
4 2
Dobrze? Oczywiście patrząc na kopułkę tak:
http://www.google.com/img...t:429,r:12,s:48
wally44 - 2012-02-09, 19:17
Witam kolego moze to ci pomoze w ustawieniu zaplonu
http://www.fotosik.pl/pok...971bbeef1.html#
a tu parę fotek jak to wygląda gdy aparat wskazuje zapłon na 1 cylinder
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
http://img294.imageshack....paratkn4.th.jpg
Uploaded with ImageShack.us
na obudowie aparatu zaplonowego po sciagnieciu kopulki masz takie wciecie pokrycie sie srodka palca rozdzielacza wyznacza pierwszy cylinder i wtym miejscu masz przewod do pierwszego cylindra
powodzenia
michascz - 2012-02-09, 19:36
Dziękuję!!:D
Zaraz śmigam do autka i zobacze co da się zrobić
Pewnie odpali!:D
wally44 - 2012-02-09, 21:12
kolejnosc 1-3-4-2 w prawo tu przyklad:
Uploaded with ImageShack.us
michascz - 2012-02-09, 22:56
Heh to ja mam tak jak pisałem wcześniej.:P
Podszedłem do autka i mi zagadał z pierwszego strzała ale zgasł bo go nie gazowełm i odpalił ogólnie pochodził z 10 min i jutro go dokładnie przetestuje bo jade 200km.
Koledzy moi drodzy baardzo mocno Dziękjuję Wam za wsparcie!!!:D
wally44 - 2012-02-09, 23:04
na obudowie aparatu zaplonowego po sciagnieciu kopulki masz takie wciecie pokrycie sie srodka palca rozdzielacza wyznacza pierwszy cylinder i wtym miejscu masz przewod do pierwszego cylindra
male sprostowanko: oczywiscie rozrzad na znakach 1 gar u gory
Speedy68 - 2012-02-10, 19:51
Wracając jeszcze do ulepszaczy typu "dykta" chciałem wam uświadomić pewną sprawę. Jeśli macie paliwa prawie cały bak (wątpie że większość tyle ma...) to miejsca na skroplenie się wilgoci jest prawie zero. Przy chlupiącym się na dnie paliwie ( sam też tak mam ) w pustej przestrzeni skrapla się wilgoć która dostaje się do układu zasilana i niepomoże wam nawet paliwo z najlepszej stacji... dlatego używam przed sezonem zimowym dykty profilaktycznie i nigdy niemiałem problemu z zamarzaniem filtrów czy to w benzynie czy w dieslu. Dykta to alkohol który zwiąże wodę w układzie jak równeż zmiesza się z paliwem i zostanie spalona bez szkody dla motoru. Moje spostrzeżenie wynika nie z jakiejś lektury tylko z ponad dwudziestoletniej praktyki zawodowej. Pozdrawiam i życze udanych rozruchów...
sebastian - 2012-02-10, 20:03
Profilaktycznie, to ja wolę napić się alkoholu tak "dla zdrowotności", niż lać go do baku i marnować
Speedy68 - 2012-02-12, 17:14
sebastian napisał/a: | Profilaktycznie, to ja wolę napić się alkoholu tak "dla zdrowotności", niż lać go do baku i marnować |
dobze mówisz... tylko ja pisałem o "skażonym" a po tym się szybko w oczach ściemnia... ponoć...
michascz - 2012-02-15, 22:18
Koledzy więc autko mi odpaliło w piątek i przejechałem ciągie 220km. Z odpaleniem nie mam do tej pory problemu.
Problem jest jak już odpale bo jeśli nie gazuję to silnik po ok 5 minutach gaśnie. Miałem tak nawet podczas jazdy ale to na niskich obrotach. Objawia się to tak, że najpierw gasnie radio później silnik.
Podejrzewam, że to od tego iż alternator ładu od ponad 1000obr/min. Teraz pytanko od ilu obrotów alternator ładuje?? Czy dobrze sądzę? Dodam, iż aku ma już troszkę.
druga sprawa to mam też cos z ogrzewaniem, na żadnym biegu wentylatorka nie chce mi zagrzać auta, na max ciepłym powietrzu daje troszkę cieplego powietrza ale to nie wystarcza bu nagrzać auto. Górny wąż od chłodnicy jest ciepły dolny zimny.
sebastian - 2012-02-16, 16:10
michascz napisał/a: | Teraz pytanko od ilu obrotów alternator ładuje? | Alternetor ładuje od każdych obrotów, od momentu uruchomienia silnika jest już ładowanie. Jednak najefektywniejsze ładowanie jest w przedziale 1.1 - 1.2k RPM michascz napisał/a: | na żadnym biegu wentylatorka nie chce mi zagrzać auta | Wnętrze wolniej się nagrzeje jeśli puścisz dmuchawe na maxa - to i szybciej temperaturę z silnika zabierze, co można zaobserwować na wskaźniku od temperatury. Najlepiej na 1-2 biegu, wtedy auto szybciej się zdąży nagrzać i będzie wolniej oddawało swoje ciepło do wnętrza pojazdu. A nie zapowietrzył się układ? jak na postoju silnik chodzi to też problem z grzaniem jest?
zlotykamil - 2012-02-16, 16:18
michascz napisał/a: | na max ciepłym powietrzu daje troszkę cieplego powietrza ale to nie wystarcza bu nagrzać auto. | a jak z emperatura silnika? nagrzewa sie?
ja dopuki nie wymieniłem nagrzewnicy to zawsze marzlem - przepłukanie dalo efekt na moze miesiac niestety
michascz - 2012-02-18, 12:34
Problem z grzaniem jest cały czas. Niezależnie od tego czy jadę czy stoję.
Dolewałem troszkę płynu po przejechaniu 200km tak ok 200ml. i to taka sytuacja się zdarzyła 2 razy.
Silnik ma odpowiednią temp. cały czas pokazuję ok 89`C i spada do 80`C.
Speedy68 - 2012-02-18, 20:00
michascz, przeczytaj tutaj, podobny problem. http://forum.vwvento.org/...p=224804#224804
michascz - 2012-05-23, 22:53
Powracam do tematu nie odpalającego auta.
Dziś Żona jechała i auto gasło jej na każdych światłach lecz odpalał bez problemu.
Jak wróciłem z pracy to już nie chciał odpalić. Iskra jest paliwa ani bezpieczników nie sprawdzałem bo już jest ciemno. Ale zakładam, że są ok. Dodam, że przy nie włożonym kluczyku wentylator i wycieraczki mi chodzą jak je włącze (już tak kiedyś było ale się samo na kilka miesięcy naprawiło). Jutro go spróbuje odpalić na krótko i jeśłi odpali to pewnie kostka stacyjki co?
Natomiast jeśli nie odpali to co proponujecie?
Wymienione są: kable, świece, palec, kopułka, cewka z modułem i był tydzień temu u elektryka bo nie odpalał i on zdiagnozował przerwe w przewodach i tak tydzień pojeździł.
michascz - 2012-05-26, 16:41
Niestety nie podaje paliwa a pompa pracuje. Sprawdzałem nawet przy kole i nie dochodzi do filra czy może to być od uszkodzonej kostki stacyjki?
Druga sprawa to wycieraczki mi pracują na najwyższym biegu ale w normalnym tempie i jak włącze spryskiwacze to płyn leci ale nie prcują wycieraczki czy i to będzie od kostki stacyjki?
sebastian - 2012-05-26, 20:36
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że tym razem właśnie problemem będzie kostka stacyjki...
michascz - 2012-05-27, 16:01
Poszperałem u nas na forum i się zbieram do wymiany kostki. widzę, że czeka mnie ciekawa praca ale trzeba jej podołać.:D
michascz - 2012-05-28, 21:12
Drodzy koledzy. po nie małych trudach udało się dostać do kostki od strony przegubu. dzwoniłem do intercars i mnie poinformowali, że są dwa rodzaje kostek czy to prawda? podałem im pojemność, rok i moc auta.
Teraz mam drugie pytanie jak będę ustawiać przegub kierownicy to mam uważać na coś szczególnego?
michascz - 2012-05-29, 23:01
uff. uporałem się z zamontowanie kostki. Jest to baardzo ciężka praca jak się nie ma odpowiedniej wiedzy.
Oczywiście rozkręcić to był pikuś ale złożyć tak, żeby wszytko grało to już problem.:P i dlatego nie jestem do końca zadowolony z pracy...
Dziękuję za pomoc!!:D
|
|