Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - jak chce to sobie zgaśnie...

Waldek - 2007-04-06, 09:42
Temat postu: jak chce to sobie zgaśnie...
Wczoraj jadę sobie do pracy a tu nagle furka zgasła i już nie odpaliła :(
Holowanie do mechanika i diagnoza.... nie działa pompa paliwa. Pojechałem, kupiłem nową (170 zł). Nowa pompa założona, pojechałem d pracy. Wracam potem do domu....zgasł, ale przekręciłem zapłon - załapał.
Potem jeszcze trochę jazdy i co się okazuje jak na moją obserwację.... silnik po prostu czasami nie dostaje paliwa. Czasem gaśnie i trzeba go odpalić z kluczyka, a czasem gaśnie ale jeśli jest na biegu sam odpala i jedzie. Przyczyna jak dla mnie to pompka ma czasem przerwy w dostawie prądu i po prostu nie "pcha" momentami paliwa - a jest nowa więc to wina elektryki.
Gdzie i czego szukać...?? POMÓŻCIE bo święta za pasem i nie mam zamiaru spędzać ich w domu bo furka "jak chce to nie jeździ"... :(

Dzięki z góry za sugestie....

Pozdrawiam

Gavel - 2007-04-06, 09:59

skoro masz "przerwy" w dostawie paliwa to oprócz pompki zainteresuj się też filtrem paliwa - może dawno nie wymieniałeś :mysli:
Waldek - 2007-04-06, 10:03

Filtr wymieniany jakieś 4-5 miesięcy temu. Filtr wykluczam.
theority - 2007-04-06, 10:06

Ja bym nie wykluczał. Jak tankowałeś ciulowe paliwo to nawet i po miesiącu mógł się zapchać. A tak a pro po to pompa brałeś nówkę z ASO czy używkę ?
Waldek - 2007-04-06, 10:20

A ja będę się upierał przy tyż że filtr OK. Paliwo zawsze tankuję na sprawdzonej stacji.
Pompę kupowałem (nówkę) w sklepie z częściami do VW, Audi. To jest jakaś polska firma (nie pamiętam nazwy).
Opis na opakowaniu - "VW wtrysk jednopunktowy." - Kształt identyczny jak oryginalna którą wyjąłem z baku.

spyro - 2007-04-06, 12:35

Waldek napisał/a:
To jest jakaś polska firma

nie wiedziałem, że ktoś w PL robi pompy paliwa...

A patrzyłeś przewody paliwowe?

Waldek - 2007-04-06, 13:28

Elektryk miał wątpliwości co do jakości kostki przy stacyjce (duuuuża biała). Sprawdził całą pozostałą elektrykę która ma cokolwiek wspólnego z pompą paliwa i stwierdził że to ta kostka jest winna (była trochę zaśniedziała). Wymienił kostkę na nową i autko hula.
:]

marmarmarek - 2007-04-06, 19:22

i masz oryginalna pompe pliwa w zapasie :D
Waldek - 2007-04-06, 21:25

otóż to.... :OK:
spyro - 2007-04-07, 14:26

hehe, kostka stacyjki, tez to przechodziłem u siebie, dużo nerwów mnie to kosztowało...
Waldek - 2007-04-08, 12:12

to fakt, tyle że mnie oprócz nerwów kosztowało to jeszcze 200 PLN (pompa + kostka). :[
Ale przynajmniej mam nową pompę i jeszcze jak zauważył marmarmarek oryginał w zapasie :OK:

Niepolski - 2007-04-09, 20:59

Waldek, Mam identyczny problem jak ten ktory opisujesz Jutro moja kolej na walke z "kostką stacyjki" Podziekowania tez dla Spyra za podpowiedz na GG
spyro - 2007-04-10, 00:23

Niepolski, nie ma za co :-)
Niepolski - 2007-04-11, 22:39

Panowie Gdybyscie mieli takie objawy jak ja to zarknijcie jeszcze na CEWKE ja to własnie miałem nie tak... juz opisuje Po wymianie kostki stacyjki odpalił a potem znowu zgasł potem znowu oki i znowu lipa raz iskra była raz nie Były jak dla mnie dwie ewentualnosci -aparat zapłonowy -cewka okazało sie to drugie po parogodzinnej wymianie jest juz oki i autko żyje ale zeby Wam ułatwic głowkowania opisuje moj przypadek w tej kategorii -jak chce to zgasnie- Własnie wróciłem z patrolu po miescie ;) i jest :OK:
Waldek - 2007-04-13, 09:01

No i znowu lipa !! !! :[ :nerwus: :dół: :beczy:
Po wymianach (jak w poprzednich postach) problem zniknął...do wczoraj !!
Delektuję się jadąc sobie moim Ventylem a tu nagle....zgasł. Próba odpalenia...i nic. Kręci ale nie łapie. Dokładnie tak samo jak kiedyś.
15 min i kilkanaście prób odpalenia i nic. Holowanie pod dom ok 10 min. Próba....zapalił. Chodzi normalnie. Podjechałem do mojego elektromechanika, posprawdzał. Wszystko OK. Powiedział że może coś znaleźć tylko jak nie będzie chciał odpalić. Jak na złość już nie chciał zgasnąć. :[

Powiedział że mogą być jeszcze 2 przyczyny: czujnik Halla w aparacie lub moduł (który jest połączony z cewką). Co myślicie na ten temat?

Pozdrawiam

Gavel - 2007-04-13, 15:45

Waldek a nie masz przypadkiem zamontowanego jakiegoś "sprytnego" alarmu, który się po prostu psuje i dlatego masz przerwy w dostawach paliwa?
Waldek - 2007-04-13, 16:29

Nic takiego nie ma.
Nie wiem co robić. Nie chciałbym kupować "na chybił trafił" czujnika i modułu bo torchę kosztują. Gdyby nie odpałał wogóle to jeszcze pół biedy bo możnaby coś wziąć ze sklepu "na próbę" i sprawdzić. A w takim przypadku jak tu, że nie odpala tylko czasami to nie wiadomo co kupować..........
Szlag mnie już trafia (przepraszam za wyrażenie) bo auto bardzo potrzebne a nie wiadomo kiedy i gdzie nawali!! :[ :beczy: :nerwus:

Niepolski - 2007-04-13, 17:26

Waldek, powiedziano mi prawie to samo czujnik Halla w aparacie lecz nie moduł a cewka.Okazała sie cewka koszt80zł to własnie ona powodowała przerwy w dostawie prądu i nagle..swiecy niet i autko "umiera" To była przyczyna u mnie ale mysle ze gdy nie mogłeś odpalic nie było świecy spowodowanej cewką tak obstawiam na 90%
marmarmarek - 2007-04-13, 17:37

nie mam poejcia-ale modul to bardzo zdradliwe urzadzenie-przyajmniej tak mialem w simsonie (byl zaplon elektroniczny) i tez-raz odpalil, pozniej nie chcail, pozniej nagla zapalil i chodzil pieknie-pozniej znowu nie chcial... i wkolo macieju...
Hektor - 2007-05-21, 18:19

Byłem dziś u mechanika i wytłumaczyłem mu ten problemik ponieważ mam coś podobnego i on stwierdził że to jakiś zapłonnik - czy to może być to ??
Stopa - 2007-05-21, 21:35

Stawiam na halla - to typowe dla tego rodzaju awarii - nagrzany nie "tryka". A wymiana czujnika halla według mnie nieopłacalna - lepiej kupić nowy aparat zapłonowy (czyli używany :mrgreen: ).
P.S: Witam wszystkich Ventoposiadaczy po długiej nieobecności :]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group