Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Kółko napędzające pompe i alternator

kuban21 - 2012-05-11, 15:38
Temat postu: Kółko napędzające pompe i alternator
Witam mam następujący problem w moim vento 1.9td aaz giba się na boki kółko które napędza alternator i pompy, sprawdzałem dokręcone jest mocno ,jak kupiłem ten pojazd to tego problemu nie było a teraz nie dość że widać to jeszcze słychać że coś jest nie tak. Mam więc teraz pytanie jak to kółko fachowo się nazywa?> I kiedy to kółko może się urwać?
wojtas83 - 2012-05-11, 17:36
Temat postu: koło pasowe
Opisóje problem na bazie silnika TDI, ale myśle że w TD jest tak samo.

1
Najpierw sprawdź stan dokręcenia srób M8 na klucz imbusowy 6mm i stan koła napędzającego alternator, myśle, że powinieneś mieć koło z tłumikiem drgań (gumą w środku), sprawdź czy guma nie sparciała i się nie wykruszyła, powodując luz między dwoma częściami koła. Jeśli tu wszystko jest ok, toaprawdź czy koło ma luz na wale korowym.
2
Jeśli chodzi o koło pasowe wału korbowego, to sprawdź centralną śróbę która dokręca kółko rozrządu na wale. Jeśli ta śruba bodajże na klucz 19mm (w TDI) jest lużna to bedziesz musiał rozpiąć rozrząd odkręcić to kółko i sprawdzić w jakim stanie jest płasczyzna na wale korbowym i czy nie wybiło się kółko napędzające rozrząd do którego przykręcane jest duże koło pasowe na pasek wielorowkowy i koło napędzające pompę wspomagania. Jeśli zauważysz, że coś jest wybite, to będziesz musiał wymienić kółko rozrządu ( w TDI to koszt 50-80zł, zależy jakiej firmy), zfrezować płaszczyznę wału korbowego bo pewnie też juz się wybiła i nie jest idealnie gładka, co za tym idzie nowe kółko nie będzie odpowiednio do niej przylegało i jast duże prawdopodobieństwo, że ponownie się zluzóje. Zawsze po odkręceniu śruby mocójącej kółko rozrządu, do ponownego przykręcenia musisz użyć nowej śróby i dodatkowo najlepiej wkręcić ją na klej do gwintów.
3
Jeśli nie masz pojęcia o czym pisze to poproś o pomoc kolege który się w tym orientóje, bądź zaprowadź vento do warsztatu, żeby zajął się nim mechanik. I nie polecał bym zbytnio nim jeździć bo może przestawić się rorząd i narobić bałaganu w silniku

Kruchy69 - 2012-05-11, 17:37

chodzi o to koło na wale...? Którą śrubę dokręcałes...? Bo ta jedna jest dokrecane koło pasowe od rozrzadu, do wału korbowego, a te kołoa od alternatora itp dokręca sie czterema śrubami ampulowymi dookoła tej srodkowej.
kuban21 - 2012-05-11, 17:54

śruba która jest na środku jest mocno dokręcona i nawet trochę nie dało się jej dokręcić. Luzów niema.
wojtas83 - 2012-05-11, 20:48

To szukaj problemu w tych czterech śrubach mocójących koła pasowe, bądź jak pisałem w samym dużym kole. Mogło się rozsypać.
devill4 - 2012-05-11, 23:04

zaczął bym od klina tak jak pisze mateusz1908 bo w aaz lubi się wyciąć
lesny1982 - 2012-05-12, 15:26

scielo klin 5 razy to przechodzilem prawie kapitalka silnika :D :D
kuban21 - 2012-05-12, 18:07

w poniedziałek wymienie to kółko
kuban21 - 2012-05-15, 19:04

kupiłem wczoraj używane koło niby stan bdb ale po zamontowaniu się okazało że jeszcze gorsze jak moje. A nowe najtańsze po zniżkach 370zł
wojtas83 - 2012-05-15, 19:59

Podaj dane samochodu i nr ori kółka, to zobaczę za ile ja mógł bym takie dostać :)
kuban21 - 2012-05-15, 20:01

1.9td aaz 93r nr nie znam
kuban21 - 2012-05-16, 20:20

byłem dziś wymienić kółko na inne i teraz jest tak jak powinno.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group