Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Likwidacja śladów korozji - Jak samodzielnie w domu.

dikus14 - 2012-06-09, 20:22
Temat postu: Likwidacja śladów korozji - Jak samodzielnie w domu.
Witam. Mam problem . Mianowicie w nie których miejscach mam wieksze/ mniejsze ubytki lakieru np na przednich blotnikach. Nie sa to spruchniałe blachy lecz tylko rdza i brak lakieru.. jak i czym samodzielnie obczyscic ubytki lakieru przed malowaniem.. Chce je prysnąć w tych miejscach. lakier mam identyczny co na aucie. Pozdrawiam
wojtas83 - 2012-06-09, 20:31

1 Na początek trzeba wyczyścić jak najlepiej, np papierem ściernym lub szlifierką kątową z tarczą z listkami papieru ściernego, bądź czym tam sobie uważasz
2 Potem dobrze było by zastosować BRUNOX on wżera się w pozostałości rdzy (nakładamy dwa razy)
3 Następnym etapem będzie dobry podkład, najlepiej akrylowy z utwardzaczem
4 I na koniec malujesz bazą i bezbarwnym
Myślę że taka rada w telegraficznym skrucie powinna Ci wystarczyć :)

Paweł J. - 2012-06-09, 20:37

Szkoda zachodu, z zewnątrz nic nie zrobisz. trzeba ściagac błotnik i sie w to bawic od środka gdyż własnie stąd idzie ruda, mało który lakiernik sie tego czepi bo to do groma roboty. Zabawiłem się w powierzchowne oczyszczanie z lakierowaniem i wytrzymało 3 tygodnie. Tylko nowy błotnik lub reperaturka, możesz to oczyścić np piaskując, ale zainfekowana blacha mimo idealnego doczyszczenia szybko koroduje, widziałem jak u mnie te miejsca zachowywały sie po piaskowaniu, zdrowa blacha była ok ale oczyszczona w wilgotny dzień wykwitła po 30 minutach. Zdecydowałem się na repereturki i narazie tfu tfu jest ok.
bradley - 2012-06-09, 20:40

U mnie nawet na zywice ruda sie przeniosla :diabełek:
Wazniejsza kondycja progow, bo reperaturki blotnikow mozna dostac w przystepnej cenie.

mateusz_vento - 2012-06-09, 21:39

Paweł J. napisał/a:
Szkoda zachodu, z zewnątrz nic nie zrobisz. trzeba ściagac błotnik i sie w to bawic od środka gdyż własnie stąd idzie ruda, mało który lakiernik sie tego czepi bo to do groma roboty. Zabawiłem się w powierzchowne oczyszczanie z lakierowaniem i wytrzymało 3 tygodnie. Tylko nowy błotnik lub reperaturka, możesz to oczyścić np piaskując, ale zainfekowana blacha mimo idealnego doczyszczenia szybko koroduje, widziałem jak u mnie te miejsca zachowywały sie po piaskowaniu, zdrowa blacha była ok ale oczyszczona w wilgotny dzień wykwitła po 30 minutach. Zdecydowałem się na repereturki i narazie tfu tfu jest ok.


Jak polecacie pomalować błotniki ?? Bo z tego co słyszałem podkład który posiadają na sobie odchodzi po jakimś czasie i szybciej korodują więc trzeba go zeszlifować. I mam pytanie czy po zeszlifowaniu podkładu czym pomalować minią, podkładem pod farbę i lakier czy jaki zastosować podkład żeby to chwilkę wytrzymało ??

Paweł_R - 2012-06-14, 22:35

Po zeszlifowaniu podkładu zabezpieczającego reparaturkę, nanosisz na nią najlepiej podkład epoksydowy, ewentualnie reaktywny, następnie kryjesz to podkładem 2k(dwuskładnikowy z utwardzaczem) i lakierujesz i masz problem z głowy na jakiś czas ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group