|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Coś cieknie
house2000maker - 2012-06-19, 12:29 Temat postu: Coś cieknie Witam
Dzisiaj zauważyłem że pod autem nakapało jakiegos płynu , na misce olejowej zbierały sie krople ,,czegoś'' , na olej to nie wygląda , raczej płyn do chłodnicy , mam osłone silnika więc mało widać od spodu :/ do tego ona działa jak lejek i to co kapie zbiera się w najniższym jej punkcie - otworze na miske olejową , co najpierw waszym zdaniem warto sprawdzić?
sebastian - 2012-06-19, 16:29
Masz klimę? Może być, że to woda się skrapla, wędruje różnymi miejscami, i kapie na ziemię. Tylko to trochę dziwne, żeby aż po misce olejowej się lało?
Inną opcję, jaką bym sugerował to wyciek spod chłodniczki oleju. Ona znajduje się w takim miejscu, że objawy by się zgadzały i kapanie po misce olejowej byłoby najbardziej prawdopodobne. Także obadaj ją, jak i jej okolice.
house2000maker - 2012-06-19, 16:55
Klimy nie mam więc odpada ,
a tą chłodniczka jak wygląda?( wybacz mam vento od 3 dni)
do tego nie płynu nie ubywa , chyba ze milimetr na dzień
Wvojtek - 2012-06-19, 17:39
house2000maker, stojąc przed autem jedź ręką po przewodzie z płynem chłodniczym i sprawdź króciec plastikowy który łączy blok silnika z elastycznym przewodem. wchodzi tak chyba 3 węże w ten króciec
hrubek18 - 2012-06-19, 22:35
house2000maker napisał/a: | a tą chłodniczka jak wygląda?( wybacz mam vento od 3 dni) |
kolego chłodnica oleju to jest tam gdzie jest mocowany filtr oleju ewentualnie filter spróbuj dokręcić ręką ja tak miałem
ewentualnie ściągnij osłonę spod silnika i tam lukać ale pewnie chłodnica cieknie
sebastian - 2012-06-20, 17:18
house2000maker napisał/a: | a tą chłodniczka jak wygląda?( wybacz mam vento od 3 dni) |
house2000maker - 2012-06-20, 17:49
Sprawdziłem tą chłodniczke - jest sucha
Z tego co teraz się przyglądam to kapie w następującym miejscu :
jak jest rozrusznik - to centralnie pod nim w silnik wchodzą 2 rury i tam jest mokro , trudno trza zdjąć osłone silnika
house2000maker - 2012-06-20, 18:46
zdjełęm obudowe i wychodzi na to że cieknie w tym jakby tróniku po lewej stronie bagnetu
jest tam troche ,,narzeźbione '' nawet nie ma jak dojsc
Czy tam powinny byc dwie osobne rurki które wchodzą w jedną - ich połącznie na bank nie jest orygnialne a raczej na czysto prowizoryczne
Jeżeli ktoś wie o co mi chodzi to proszę o nazwe tego ,,czegoś''
może ktoś zamiast kupić nową cześć chciał zaoszczędzić...
zB3ig - 2012-06-20, 20:04
Chyba wiem o co biega, przerabiałem ten problem sam. pod pompą wtryskową idzie taki trójnik owszem, mało miejsca jest to się zgodzę, ale da rade to wyjąc i zawieź do sklepu i tam Ci dadzą odpowiedzi taki trójnik z wężami. mnie taka cześć firmy "topran" kosztowało 26 zł. może poprzedni właściciel coś tam lepił bo chciał przyszczędzic i nie chciał się męczyć, bo z wymianą nie jest łatwo. przynajmniej u mnie tak było przy okazji wymień wszystkie trzy opaski zaciskowe na takie skręcane a nie te ori sprężynowe bo przez tydzień ich nie założysz
house2000maker - 2012-06-20, 20:53
Dzięki zB3ig, , ciężko będzie bo ciągle auto w użytku ale spróbuje
A wiesz może jaka tam jest średnica tych rurek? może obejdzie sie bez ściągania
zB3ig - 2012-06-21, 00:21
Cytat: | A wiesz może jaka tam jest średnica tych rurek? |
no niestety nie wiem, jutro może wygrzebie gdzieś ten stary trójnik i sprawdzę i przy okazji jego zdjęcie wstawię, to sobie najwyżej skopiujesz i pokażesz foto w motoryzacyjnym i Ci da taki, bo w sumie słowami ciężko tą cześć opisać
I jeszcze jedna zasadnicza uwag jak już ten trójnik zaczyna puszczać to trzeba się zastanowi nad przyczyną, bo same z siebie takie rzeczy raczej się nie dzieją.
W moim przypadku problem tkwił w nieszczelnej pompie wtryskowej (dokładnie oring przy jej głowicy), z której ropa kapała na ów trójnik, przewody przy nim napuchły, i bum.
Trójnik wymieniłem a problem kapiącej ropy rozwiązałem tak, że wsadziłem między blok a ten trójnik górny kawałek rozciętej butelki po rozpuszczalniku no bo akurat nie miałem natchnienia pompy robić a mechanik za taką przyjemność śpiewa prawie 4 stówy u mnie
morze bliżej wymiany rozrządu się tym zajmę, puki co jeżdżę tak z tym łapaczem ropy i odciągam pół strzykawki co 100 km.
house2000maker - 2012-06-21, 13:02
Kurcze nie strasz mnie , auto mam dopiero pare dni.....
Może nie będzie aż tak źle , bo nie wiem jak u Ciebie ale ten mój trójnik wyglądał strasznie amatorsko
te opaski były tak zacisnięte że aż prawie przecieły rurki na których były zamocowane
jakoś tak to krzywo wyglądało ech , będe wdzięczny za te zdjęcie !
zB3ig - 2012-06-21, 21:11
house2000maker napisał/a: | te opaski były tak zacisnięte że aż prawie przecieły rurki na których były zamocowane | to nie tak
po prustu ropa kapiąca na gumowe przewody sprawiła, że napuchły i tak to może wyglądać paskudnie ale tak się robi przez ropę i najpewniej jeden z tych węży już nie wytrzymał i gdzieś pękł...
tu masz foto jak wyglądają stare przewody z mojego venta
wybacz za jakość ale zdj robione na szybko tel, bo dziś miałem awarię pompy wspomagania którą musiałem wymienić
No więc po kolei, wąż pierwszy od góry leci do trójnika/ króćca wychodzącego z bloku silnika, kolejny po prawej leci do chodniczki oleju, a ten u dołu wchodzi bezpośrednio do pompy wody, jak widać jest on nienaturalnie gruby/ spuchnięty od ropy. i właśnie w tym że wężu miałem pęknięcie.
Sprawdź tą pompę ręką czy pomiędzy jej blokiem a głowicą nie ma zbierających cię kropel ropy!
house2000maker - 2012-06-21, 21:32
Dzięki za fote jesteś Wielki!
Wiesz dzisiaj tak wlasnie czytałem na temat cieknącej pompy wtryskowej i kurcze chyba mam to samo co ty....
wszystko by się zgadzało , z tymi wężami to masz 100% racji....
Jutro jade do kolesia od pomp wtryskowych niech oglądanie powie i ...ehh moze w 300zł się zamkne bo jak kupiłem auto to chce żeby było na glanc
a Fote drukuje i szukam bo jak juz napuchła to niewiadomo kiedy pęknie ( narazie nie ubywa płynu)
zB3ig - 2012-06-21, 22:18
house2000maker napisał/a: | Dzięki za fote jesteś Wielki! |
oj już mi nie słódź
po prostu mamy taki sam problem i dlatego wiem o co biega. Jak już odwiedzisz pompiarza to napisz co Ci tam mądrego powiedział, bo oni lubią bajki prawic...
house2000maker - 2012-06-22, 17:13
Byłem u mechanika powiedział że teraz to cała pompa jest w ropie więc cięzko powiedziec gdzie cieknie , ponoć może sprawdzić ją ,, na aucie'' koszt uszczelnienia 150zł
tylko ze muszcze czekać 2 tyg a po 2gie jakoś mało profesjonalnie zabrzmiało to 150 zł ...:D
Ojciec nie dawno miał ten sam problem w troche większym silniku(2.5 TDI w dostawczym) , oddał do chyba najbardziej znanych pompiarzy w promilu 100 km , uszczelnili dali gwarancje - koszt jakies 550 zł zrobie to samo , pojade i na miejscu mi zrobią poczekam pare godzin ale będe miał św spokój
zB3ig - 2012-06-22, 19:33
za 150 zł to jedynie mógł by on wymienić uszczelki pod nastawnikiem pompy, a za około 6 stów to rzeczywiście można już całą uszczelni, no bo to trochę roboty jest, trzeba całą pompę wyjąc a co za tym idzie pasek rozrządu, i to w sumie tylko dla tego się na razie za to nie biorę jak już wymiana pasek się będzie zbliżać to i to za jednym zamachem zrobię.
house2000maker - 2012-07-03, 15:19
Pompa zrobiona !
450 zł , 6 miesięcy gwarancji , a to wszystko na autoryzowanej stacji BOSCHA , myśle że warto dla świętego spokoju:)
rolz - 2012-07-04, 14:30
house2000maker napisał/a: | 450 zł |
Standarowa cena Wymienieli Ci sprężyny w pompie
house2000maker - 2012-07-04, 17:06 Temat postu: cos cieknie Yyyy nie wiem, mechanik był strasznym gburem i nie chciał nic mówić , jedyne co wybełkotał to że wymienił uszczelki w środku , na przewodach itd
|
|