Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - maglownica

Kruchy69 - 2012-07-30, 21:33
Temat postu: maglownica
Mam problem (chyba) z maglownica. Jakis czas temu lekko pukała gdy szybko kreciłem w lewo i w prawo i cała listwa ruszała sie góra dół przy tej operacji, wiec ja skreciłem i problem ustał na jakies pare dni. Teraz gdy pojawił sie znowu obstawiłe ze za lekko dokreciłem kontre i sie poluzowała, ale niestety nie. Teraz iel bym jej nie skrecił to przy ruszaniu kierwonica lewa-prawa ciagle puka i chodzi góra dół i najbardziej jest to widoczne po lewej stronie. Drazki i koncowki odpadaja bo sa wszystkie nowe, krzyżaki na wale raczej tez poniewaz wczesniej po skreceniu pomogło, wiec raczej to cos z maglownica. Spotkał sie ktos z czyms takim...? Może ktos wie jak temu zaradzic bez wyciagania jej...?

PS. Jesli temat byl to sory, ale próbowałem szukac lecz nic nie znalazłem.

Kruchy69 - 2012-08-18, 11:30

Ventoholicy - Mam pytanie:
Mam w swoim Vento maglownice o oznaczeni 28 22-38 USA XTR ktora jest juz do wyrzucenia, ale mam z poprzedniego vento niemalże w idealnym stanie 22-35 8 USA XTR. I pytanie brzmi, czy bedzie pasowała do mojego Ventyla, czy nie?
Sprawa jest dosyc pilna wiec prosze o szybka odpowiedz.

Kruchy69 - 2012-08-18, 12:22

PS. Dodatkowe numery:
Moja: 1H1422061 7J21B4
Druga: 1H1422055 3A31A56

tomek87 - 2012-08-18, 14:24

z tego co wiem to dwie firmy robily maglownice i roznilu sie dlugością, wiec jesli jest tej samej firmy to powinna pasowac ;)
matti181 - 2012-08-18, 14:34

kolego co pamiętam to różni się drążkami są krótsze i dłuższe miedzy ventem a mk 2 i trzpieniem
Przemek - 2012-08-18, 18:24

masz dwóch producentów ZF i TRW jeśli masz wyjętą tą jułesową zmierz obydwie i będziesz wiedział. Ale jeśli wymieniasz cały magiel to nie powinno byc problemu . w najgorszym wypadku krzyżak będzie inny na maglu i to wszystko
Kruchy69 - 2012-08-18, 21:05

juz wiem, sa takie same. Poprostu te po lifcie maja inny numer kalogowy. Juz przelozylem, zbierznosc ustawilem i jest gitara. :D
matti181 - 2012-08-19, 01:18

to fajnie :oklaski:
Kruchy69 - 2012-08-28, 12:29

Za namową krzeszaka, postanowiłem bardziej rozpisać temat maglownic w naszych autkach.
Problem z doborem maglownic, drążków i końcówek jest taki, że hurtownie z częściami jak i autoryzowany serwis VW Danelczyk podają, że są dwa rodzaje maglownic w naszych Ventakch, czyli ZF i TRW. Problem w tym ze ja nie mam ani jednej ani drugiej i to w dwóch ventkach. U siebie mam USA XTR, i wg allegro.pl jest to 3 producent, ale tez słyszałem ze tak poprostu były oznaczane przekładnie firmy TRW. W niektórych autach było to napisane na zbiorniczku płynu wspomagania lecz jesli nie ma musimy użyć kanału i dochodzić po numerach maglownic z czym tez jest problem gdyż nawet takie same maglownice maja różne numery (chodzi o zmylenie klienta i zmuszenie do zakupu nowej oryginalnej) wiec warto to wiedziec. Każda maglownica powinna mieć numer dokładnie w tym miejscu:

i wyglada ona tak:


A firma która wyprodukowała dana maglownice umieszcza swoje logo w tym miejscu:



Do wymiany maglownicy potrzebujemy odkręć śruby mocujace ja do sanek, odkrecic od niej drążki i odkręcić wałek od kierownicy. Potem podpieramy samochód na dwóch lewarkach badź jednym duzym, tak aby samochód nie był oparty na sankach. Pod sanki podkładamy najlepiej jakiś podnośnik, i odkręcamy 6 śrub mocujacych sanie do podwozia, a nastepnie powoli opuszczamy sanki z całym silnikiem i skrzynia. Robi nam sie wiecej miejsca aby odkrecic przewody doprowadzajace płyn do maglownicy, oraz do zdjecia wałka z wieloklinu. Maglownice wyciagamy przez szpare przez która przechodzi drążek a potem ta samą droga wkładamy nowa/druga. ;)

Mam nadzieje że komus to kiedyś pomoże ;)

hose - 2012-08-28, 16:28

:brawa: Dobra robota. Niejeden pewnie skorzysta z porady :oklaski:
Witek84r - 2012-08-29, 22:08

A ja mam pytanie czy jak widać widoczne ślady na maglownicy że się poci i widać wycieki oleju czy jakiegoś płynu na niej, to znaczy ze już jest ona padnięta?
Czy da się jakoś ja we własnym zakresie zregenerować ?
Czy jedynie trzeba ją wymienić ?

Kruchy69 - 2012-08-29, 22:26

jesteś pewnien ze to z pod simmeringów...? Czy moze poprostu masz gumy popekane i smar wychodzi 'bokiem'...?
Jesli nie ma luzu, i jesteś łabski w tych sprawach to wystarczy wymienic uszczelniacze, ale jak to sie robi to Ci dokładnie nie powiem bo jeszcze tej starej nie rozbierałem. ;) może sie zbiore jakoś na tygodniu to ja rozbiore i opisze na co trzeba zwrócić uwage ;)

Witek84r - 2012-08-30, 07:12

Kruchy69 napisał/a:
jesteś pewnien ze to z pod simmeringów...? Czy może porostu masz gumy popękane i smar wychodzi 'bokiem'...?

Czy pewien, to nie bo się aż tak dokładnie nie przyglądałem widzę ze jest pokryte smarem czy czymś takim i jest mokra

Kruchy69 napisał/a:
Jesli nie ma luzu, i jesteś łabski w tych sprawach to wystarczy wymienic uszczelniacze,

Luzów nie widzę i nie odczuwam ogólnie pracuje ok więc może to tylko uszczelniacze

krzeszak - 2012-09-09, 16:38

Kruchy69, - sprawdzałem u siebie i mam idetyko przekładnie jak Ty w swoim dawcy. i stad moje pytanie jaki dokładnie maja nr. te końcówki drążkowy TRW które kopiłeś do siebie :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group