Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - jaki płyn do wspomagania?

100P - 2007-04-22, 14:56
Temat postu: jaki płyn do wspomagania?
Witam. musze dolać płyn do wspomagania. vento 1.8 66kw. płyn ma zabarwienie lekko żółte. co mam dolać? pzdr
Paweł J. - 2007-04-22, 15:05

u mnie też jest coś zółtego, ale nie mam pojęcia jak to się nazywa. Ja bym dolewał po kolorze, w sumie po to niby to jest zabarwiane. Ale płynu do wspomaganie nie powinno ubywać, gdzieś Ci ucieka niestety.
100P - 2007-04-22, 18:25

od zawsze mam taki stan ;) ale teraz jak mam zamiar założyć większą felge ;) myśle, ze jak uzupełnie do tego max to nic się nie stanie ;) a wspomaganie będzie miało co targać ;) pzdr
Paweł J. - 2007-04-22, 21:55

nie to chyba jest zbyteczne dolewanie płynu. Wiem tylko że z tym nie należy przesadzać. Zauważyłem u siebie że na zimnym silniku płynu jest mniej a tuż po jeździe jest go więcej także trzeba z tym uwazać.
yahoo - 2007-04-22, 22:48

mój płyn w układzie wspomagania ma zabarwienie czerwone
czego mogę tam dolać ?
bo jest go troszkę mało i zaczyna hałasować delikatnie...
w passacie mam zielony, ponoć mineralny - kupiłem litr za niecałe 20,- ale ponoć nie wolno ich mieszać

babyy82 - 2007-04-22, 23:35

mieszac nie wolno i jak byl czerwony to czerwony a jak zielony to zielony. A tez zoltawy to podejrzewam ze kiedys byl czerwony ale jak nie ma pewnosci to lepiej spuscic wszystko i zalac nowy bo to nie sa az takie duze koszta. Ja zielony febi kupowalem za 23zeta litre i to w zupelnosci wystarcza. Czerwony jest troche drozszy
spyro - 2007-04-23, 11:15

yahoo napisał/a:
mój płyn w układzie wspomagania ma zabarwienie czerwone

MOBIL ATF, tez mam takowy i jest the best :-)

spyro - 2007-04-23, 11:19

babyy82 napisał/a:
A tez zoltawy to podejrzewam ze kiedys byl czerwony

napewno nie, czerwony zxawsze jest czerwony, nawet wieloletni nadal jest czerwony, widziałem jak był spuszczany z układu wspomagania u mnie przy wymianie przekładni to był czerwony nadal.

yahoo - 2007-04-23, 12:07

spyro napisał/a:
MOBIL ATF, tez mam takowy i jest the best :-)


i wszystko jasne, dzięki spyro :OK:

spyro - 2007-04-23, 12:17

Nie ma za co:-)
Są tez tańsze innych firm, ale to żadna kasa i ja zawsze leje MOBILa. Z dobrych jest taki niemiecki, bodajże revanol czy jakoś tak. Tez go raz użyłem i porównywalny jakościowo do Mobila.

100P - 2007-04-23, 21:36

Panowie jak zrobić całkowitą wymianę płynu od wspomagania u siebie w domu- samemu? ile litrów płynu jest potrzebne? pzdr
babyy82 - 2007-04-23, 22:33

Cytat:
napewno nie, czerwony zxawsze jest czerwony, nawet wieloletni nadal jest czerwony, widziałem jak był spuszczany z układu wspomagania u mnie przy wymianie przekładni to był czerwony nadal.


To w takim razie Spyro jak wyjasnisz kolor mojego starego plynu o barwie ciemno brunatnej takiej brudnej?? to jeszcze jakis inny plyn :P

Cytat:
Panowie jak zrobić całkowitą wymianę płynu od wspomagania u siebie w domu- samemu? ile litrów płynu jest potrzebne? pzdr


Musisz odkrecic przewod przy pompie ten gumowy zaciskany opaska i poczekac az zleci plyn. Dla pewnosci mozna pokrecic kierownica w jedna i druga strone pare razy i sciagnac padek z pompy i tez reka nia pare razy przekrecic. Potem skladasz wszystko zalewasz nowy plyn i gotowe. Litra plyny ci wystarczy mi nie weszla cala litra.

spyro - 2007-04-23, 23:39

babyy82 napisał/a:
To w takim razie Spyro jak wyjaśnisz kolor mojego starego płynu o barwie ciemno brunatnej takiej brudnej?? to jeszcze jakiś inny plyn

hmm... Nie mam zielonego pojęcia. Może po prostu miałeś zalany układ jakiś tańszym płynem, który z czasem zmieniał kolorek. Bo ja zawsze MOBIL, z wyjątkiem raz tego drugiego i w obydwu przypadkach nie miałem takich problemów...

borys - 2007-04-26, 22:35
Temat postu: Płyn do wspomagania
Chciałem wymienic płyn do wspomagania (mój juz jezt tak zasyfiony ze nawet trudno powiedziec jaki ma kolor), chiałbym sie dowiedzieć czy warto to zrobic, na jaki wymienic , ile go wchodzi i jak sie wymienia ?
laska404 - 2007-04-26, 23:10

Zalezy jaki masz w zbiorniczku bo jest zielony albo czerwony, VW zazwyczaj dawał zielony. Ja zmieniałem na FEBI M 6162 (biała butelka, zielona zakrętka) jest zalecany przez VW. Nie wiem ile go tam dokładnie wchodzi. Stary odciągnąłem dużą strzykawką z wężykiem i zalałem świeżym.

pozdr i powodzenia :piwo:

spyro - 2007-04-26, 23:31

po pierwsze: borys, powtórzę po raz setny, zanim coś napiszesz najpierw poszukaj, bo napisałeś nowy post kiedy już było o tym pisane!!!
laska404 napisał/a:
Stary odciągnąłem dużą strzykawką z wężykiem

to jakbyś odciągał w ten sposób płyn chłodniczy, w rzeczywistości nie wyciągniesz go za dużo... Najlepiej spuścić płyn z całego układu.
Ale tak w ogóle to poco chcesz wymieniać? Tego się nie wymienia tylko dolewa... Ale ja rzeczywiście masz powód, to najlepiej spuść całkowicie z układu kierowniczego bo wyciągnięcie strzykawką to tylko jakąś część i w ten sposób zmieszasz nowy płyn ze starym...

laska404 - 2007-04-26, 23:46

Uwierz mi spyro, że duża strzykawka mozna wyciagnąć wszystko dokładnie
spyro - 2007-04-27, 00:09

No to podziwiam :-) Nie próbowałem nigdy strzykawką wyciągać płynu z układu wspomagania, u siebie zmieniałem przy okazji zmiany maglownicy dwukrotnie już i widziałem ile wyszł z układu i ile można było wyciągnąć strzykawką...
borys - 2007-04-27, 09:45

Chce wymienic bo umnie juz takie syfy w tym pływają ze nawet ciezko jest rozróznic jaki on ma kolor, dlatego dylemat jakim zalac
spyro - 2007-04-27, 10:08

borys, najlepiej tym samym kolorem. Ale przecież jak spuścisz wszystko z układu to zalej jakikolwiek płynem, ja proponuję czerwony Mobil ATF.
yahoo - 2007-04-27, 15:00

zielony - mineralny
czerwony - syntetyczny
nie mieszać kolorami, jak ktoś nie jest pewny jaki ma kolor ten płyn to trzeba go troszkę wyciągnąć ze zbiorniczka i obejrzeć przy świetle dziennym
zielony może się z czasem zrobić żółtawy, natomiast czerwony może mieć odcień zbliżony do brązu ale nie dzieje się z nim to często, prawie zawsze czerwona barwa jest wyraźnie zauważalna


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group