|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Dziwny problem z układem kierowniczym i układ hamulcowy
hrubek18 - 2012-09-06, 18:40 Temat postu: Dziwny problem z układem kierowniczym i układ hamulcowy Cześć wszystkim ostatnio zauważyłem dziwny problem z układem kier. a dokładniej czasami kierownice mam lekko ustawioną w lewo a raz w prawo i na to nie ma reguły raz jest tak a po kolejnym postoju już w drugą stronę nie mam pomysłu co to może być zbierzność i kąty ustawione w maju i zdaje mi się że zaczyna delikatnie "jeść" lewą oponę od wewnątrz dzisiaj wjadę na kanał na co mam zwracać uwagę?
drugi problem mam z hamulcami z przodu nowe tarcze i klocki z tyłu nowa linka szczęki i bębny w dobrym stanie brak jakiego kolwiek wycieku hamulce odpowietrzone są dobrze bo robili mi u mechanika przy wymianie tuleji w belce a pedał łapie od polowy na początku jest miętki później łapie dobrze,pompe sprawdziłem takim sposobem,na pompowałem hamulce na zgaszonym silniku aż pedał zrobi się twardy trzymałem pedał odpaliłem auto i po chwili pedał zrobił się normalny czy wnioskuje że pompa jest dobra,czy tak powinno być?a może coś innego padło
pawel39106 - 2012-09-06, 20:29
Możliwe że któraś sekcja na pompie hamulcowej puszcza i stąd takie objawy.
Co do kierownicy to poproś kogoś żeby szarpał kierownicą a Ty wejdź pod samochód i może wyczaisz co jest nie tak. U mnie powodem podobnego problemu były popuszczone 2 śrubki.
secret321 - 2013-01-07, 21:04 Temat postu: Ukł. kierowniczy Witam chciałbym odświeżyć temat związany z układem kierowniczym.
Problem mam podobny , kierownice mam lekko przekręconą w lewą stronę (czego nie było jakieś 2-3 tyg temu) dodatkowo podczas dodawania gazu ściąga mi venciaka w lewą stronę a po puszczeniu gazu i hamowaniu w prawą. Dodatkowo czasami podczas jazdy (około 80km/h) czuję jak mi delikatnie pływa .
Z czym mogę mieć problem?? Zbieżność czy coś poważniejszego ?
Proszę o pomoc.
POZDRAWIAM
wojtas83 - 2013-01-07, 21:50
a sprawdzałeś luzy na wachaczach i końcówkach kierowniczych, od tego pasowało by zacząć
czarnysauber - 2013-01-07, 21:50
Najprawdopodobniej poluzowała Ci sie jakaś sruba w zawieszce jedz jak najszybciej (ale powoli) na stacje kontroli niech Ci to sprawdzą. Sugerując sie przekręconą kierownica podejrzewam że geometrie i tak trzeba ustawic.
secret321 - 2013-01-08, 08:17
Dziś po lekcjach podjadę na kanał zobaczę czy jakiś luzów nie ma. Choć nie wiem do końca gdzie na wachaczach szukać
secret321 - 2013-01-13, 19:26
Trochę czasu mi to zajęło ale już wiem co jest grane
Przednia tuleja wahacza do wymiany .
Dzięki i pozdrawiam .
secret321 - 2013-01-15, 17:09 Temat postu: małe pytanko Jeszcze mam jedno małe pytanko. Chce wymienić odrazu 2 tuleje, i zastanawiam się jeszcze czy z drugiej strony wymienic.
Lepiej wymienić tylko uszkodzone czy wszystkie?
Czy duża będzie różnica w prowadzeniu jak wymienię tylko uszkodzone a wszystkie?
http://allegro.pl/komplet...2929766228.html
Czy to na 100% dobre tuleje ?
areczek0000000 - 2013-01-15, 17:15
wymień z obu stron i będzie z tym spokój.
secret321 - 2013-01-15, 21:13
oki. dzięki
Kruchy69 - 2013-01-15, 22:12
Jeszcze sie pokuś o poliuretanowe, to calkowicie bedziesz zadowolony.
zB3ig - 2013-01-16, 09:48
Kruchy, ile dawałeś za poliuretany i gdzie kupowałeś?
samurai - 2013-01-16, 10:13
Lemfordera sobie kup (25 zł /szt), są w miarę dobrej jakości (lepsze od febi i no name). Moja Jettka stoi teraz w warsztacie i się wymieniają tuleje, bo myszkowała i z opóźnieniem reagowała na ruchy kierownicą.
secret321 - 2013-01-16, 12:08
Części zamawiam u kumpla to mam o wiele taniej, też myślałem o poliuretanowych ale on nie ma u siebie a nie mam aż tyle kaski na takie rarytasy. Ale przy następnym remoncie bd montował
Kruchy69 - 2013-01-16, 22:08
220 za wszystkie na wahaczu, brałem z allegro.
secret321 - 2013-01-17, 17:43
No dokładnie . Ja za Kagera komplet na 2 wahacze dam ok 30 zł(Po zniżkach)
secret321 - 2013-02-02, 18:42
Tuleje na wahaczu wymienione , wymieniłem także łączniki stabilizatora bo były do wymiany, przestał już mi pływać ale dalej mam problem z kierownicą.
O ile dobrze kojarzę to muszę jechać na geometrię ?
Czy coś innego może być jeszcze powodem ?
zB3ig - 2013-02-03, 18:59
po wymianie tulei bierność to podstawa.
jeżeli nadal będzie coś nie tak, to pozostają luzy w układ kierowniczy- końcówki drążków- maglownica.
|
|