|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - Wymiana uszczelki pod głowicą
krzeszak - 2012-09-07, 23:03 Temat postu: Wymiana uszczelki pod głowicą Witam! na co należy szczególne zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki pod głowica , będzie tez wymiana uszczelka pod pokrywa oraz wymieniana uszczelniacze zaworów .
Czy obejdzie się be wymiany uszczelek pod kolektorem ssącym i wylotowym
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje
wally44 - 2012-09-08, 11:59
Co do uszzcele k pod kolektorem ssacym i wydechowym to raczej sie nie obedzie bo niema sensu skladac na stare gdy nowe kosztuja grosze.Napewno planowanie golowicy bez tego sie nie obedzie.
Kruchy69 - 2012-09-12, 20:40
planowanie głowicy przede wszystkim. Radziłbym Ci też kupicnowe szpilki od głowicy, bo lubia sie urywac i siła dokrecania tez bd inna na starych. Gdy bd wkładał szpilki w otwory nasmaruj je pasta miedziana i ruszaj głowica tak aby sruby same sie ułozyły i przy wkręcaniu kreciły sie bez oporów. Bo gdy przyszczypniesz uszczelke to po nagrzaniu sie silnika moze ja wydmuchać (wiem po sobie, bo zrobiłem ten bład w passacie). A i kolejność dokrecania, ale to juz chyba wiesz.
PS. Jutro sprawdze numery tych końcówek
krzeszak - 2012-09-12, 22:00
Kruchy69 napisał/a: | planowanie głowicy przede wszystkim. |
ale jesli motorek nieprzegrzany to nie powinno głowicy pokrzywiec daje sie jakoś sprawdzić samemu czy głowica jest prosta?? czy nie patrzyć na nic tylko odrazy oddać do planowania
Paweł J. - 2012-09-12, 22:02
krzeszak, a co Ci się dzieje ? Kto orzekł że to uszczelka pod głowicą ?
Kruchy69 - 2012-09-12, 22:33
krzeszak napisał/a: | Kruchy69 napisał/a: | planowanie głowicy przede wszystkim. |
ale jesli motorek nieprzegrzany to nie powinno głowicy pokrzywiec daje sie jakoś sprawdzić samemu czy głowica jest prosta?? czy nie patrzyć na nic tylko odrazy oddać do planowania |
Generalnie to przy samym dokrecaniu/odkrecaniu juz sie deformuje. I radze Ci dołożyc te pare złotych na plan głowicy, niz potem żałować i robić wszystko od nowa.
Tu masz foto jak sie sprawdza nierowność kadłuba, ale głowice mozna sprawdzac tak samo
http://img690.imageshack....05/obraz874.jpg
PS. Sory za zawrót glowy, ale skanowałem to na szybko
Edit: Ale mimo wszystko, ja jako przyszły niedoszły technik poj. samochodowych zalecam planowanie przy każdym montazu głowicy. bo mozesz na tym wiecej stracic niz zyskac. Nawet jesli od razu Ci nie wydmucha, to po jakims czasie sie to moze zrobic.
krzeszak - 2012-09-14, 16:38
Paweł J. napisał/a: | krzeszak, a co Ci się dzieje ? |
płyn ubywa i sączy się z pod rozrządu cieknie do samego dołu potem na asfalt ... za rozrządem ciężko coś zobaczyć bo plastikowa osłona przysłania , na 90% uszczelka za tą osłoną nie ma żadnego simeringu ani nic innego co by płyn puszczało
czarnysauber - 2012-09-14, 17:36
pompa wody moze puszczac ,krzeszak, odkrec dekiel od zbiorniczka wyrownaczego i powachaj (najlepiej jak jeszcze nie calkiem zimny) jak walnieta jest uszczelka to bedzie czuc spaliny ,
Dobry zaklad bedzie mial maszynke ktora mozna sprawdzic uszczelke (z takim plynem co zmienia kolor)
wally44 - 2012-09-14, 20:38
krzeszak napisał/a: | Paweł J. napisał/a: | krzeszak, a co Ci się dzieje ? |
płyn ubywa i sączy się z pod rozrządu cieknie do samego dołu potem na asfalt ... za rozrządem ciężko coś zobaczyć bo plastikowa osłona przysłania , na 90% uszczelka za tą osłoną nie ma żadnego simeringu ani nic innego co by płyn puszczało |
To ze Ci sie saczy za rozrzadem to moze byc simering na walku rozrzadu jest z tylu za kolem i moze byc nie widac badz na wale na dolnym kole.Jakby byla uszczelka to by sie pocilo ale to tez nie tak do konca najlepiej rozebrac rorzad niema duzo roboty sciagnac obudowy i bedzie widac.Bo po co robic glowice skoro to moze cos innego sprawdz czy weze sie robia twarde i czy po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego nie bija babelki w nim czasami tak jest ze kompresja idzie w uklad chlodzacy ale z tym sie wiaze te zmiana koloru plynu chlodzacego.Jak duzo plynu ubywa? Moze nieszczelnosc w ukladzie? Mozna jeszcze po koloze spalin i tu pare przykladow:
Dym czarny - Czarny gęsty dym świadczy o tym, że w spalinach znajduje się dużo cząsteczek sadzy. W starych dieslach to do pewnego stopnia zjawisko normalne, ale w przypadku nowszych konstrukcji może być powodem do niepokoju. Kopcenie wynika zwykle ze zbyt obfitego dawkowania paliwa (to często efekt uboczny chiptuningu), niewłaściwej regulacji wtrysku (zbyt mały kąt wyprzedzenia wtrysku), zużycia lub awarii wtryskiwaczy. Krótkotrwała emisja czarnego dymu podczas gwałtownego przyspieszania lub zwiększenia obciążenia silnika nie świadczy o usterce.
Dym niebieski - Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.
Dym szary - Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez piewszych kilka minut po uruchomieniu nierozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.
Dym biały - Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą , w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.
krzeszak - 2012-09-14, 21:34
czarnysauber napisał/a: | pompa wody moze puszczac |
pompa raczej nie bo jest nisko i ja widać a to ewidentnie zacieka zza rozrządu na wyskoczki uczelki .
wally44 napisał/a: | To ze Ci sie saczy za rozrzadem to moze byc simering na walku rozrzadu jest z tylu za kolem i moze byc nie widac badz na wale na dolnym kole. |
ale to przez te simeringi by mi sie płyn puszczał a nie olej
wally44 - 2012-09-14, 23:20
Cytat: | ale to przez te simeringi by mi sie płyn puszczał a nie olej |
Niema takiej mozliwosci zeby tamtedy sie wydostawal plyn chlodzacy to nie ten uklad, tam jest tylko olej i jak cos to olej sie saczy a simeringi z czasem puszczaja spotkalem sie z przypadkiem ze simering na walku rorzadu sie calkiem wysunal
Kruchy69 - 2012-09-14, 23:21
A masz biały osad na korku oleju? W głowicy sa tez takie koreczki, które mają za zadanie zabezpieczyc głowice przed peknieciem podczas gdy np. woda w układzie zamarzła, może to on gdzies przecieka...? Z tego co mi sie wydaje to on wlasnie jest po tej stronie co rozrząd, ale moge sie mylić.
Edit:
http://xedos.com.pl/alleg...-05-25-012.jpeg
Pod kołem, nad szpilką. jednak dobrze pamietałem.
czarnysauber - 2012-09-14, 23:43
krzeszak napisał/a: | ale to przez te simeringi by mi sie płyn puszczał a nie olej |
tamtedy to olej bedzie uciekał
krzeszak - 2012-09-15, 09:40
czarnysauber napisał/a: | krzeszak napisał/a:
ale to przez te simeringi by mi sie płyn puszczał a nie olej
tamtedy to olej bedzie uciekał |
no to tak jak mówiłem innej opcji nie ma puszcza uszczelka pod głowicą od strony kanału wodnego , na tyle dobrze ze na zewnątrz wypycha a nie do oliwy.
Kruchy69 napisał/a: | W głowicy sa tez takie koreczki, które mają za zadanie zabezpieczyć głowice przed peknieciem podczas gdy np. woda w układzie zamarzła, |
masz zapewne na myśli broki ... ich jest 4 ale sa od strony rur kolektorowych tak nisko wiem bo jednego mam wybitego i tam siedzi grzałka ogrzewania postojowego DEFA.
A mi się puszcza dokładnie z pod rozrządu za tej osłony ,bez ściągnięcia osłony nie do ustalenia skąd dokładnie ,na razie nie będę zwalał rozrządu by ustalić skąd cieknie ,po prostu sprawdzi sie to dokładnie jak auto pójdzie na serwis zacznie sie rozbiórkę od ustalenia czemu i skąd cieknie czyli zwali sie rozrząd
Kruchy69 - 2012-09-15, 10:47
ale to masz w bloku te broki, (czy jak to tam) o ktorych ty mowisz. A jeszcze jeden jest w glowicy, pod kolem pasowym. Przyjrzyj sie na tym zdjeciu co Ci podrzucilem, widac tam kawalek.
lemon1616 - 2012-09-28, 11:10
Musisz zwrócić uwagę czy nie ma wyżłobień bo to jest najważniejsze.
Kruchy69 - 2012-09-28, 15:24
Tos odgrzał kotleta. dlatego sie planuje głowice, a o tym była mowa w 2-3 odpowiedzi...
krzeszak - 2012-11-11, 19:24
Kruchy69 napisał/a: | W głowicy sa tez takie koreczki, które mają za zadanie zabezpieczyć głowice przed pęknięciem podczas gdy np. woda w układzie zamarzła, może to on gdzieś przecieka...? |
i jest tak dokładnie jak kolega Kruchy69, mówił jeden brok Ø24 w głowicy jet zamaskowany pod kołem napinającym pasek rozrządu i w moim przypadku on powodował ubytki płynu , a to z powodu ze przerdzewiał niemal na wylot mini dziurka a raczej pękniecie a do tego byl zapchany kanał wodny w tym miejscu pewnie przez ten eliksir uszczelniając który dolałem kilka m-ca temu lub po prostu przez 20letnie użytkowania, jedno co cieszy nigdy nie było grzebane w siniku wszystko jak fabryka założyła , to była pierwsza ingerencja a skoro już zacząłem grzebać to kilka rzeczy zostało wymienionych wszystkie uszczelki uszczelniacze , podstawa wtrysku ,zlutowane kable od sady lambda, i kilka innych drobiazgów. Jednym słowem remont silnika
Kruchy69 - 2012-11-11, 21:51
no widzisz...? Piwo mi wisisz odbiore na zlocie w przyszłym roku
webs888 - 2013-02-20, 09:35
Witam Witam
Jest to dopiero mój drugi post, i chciałem się dowiedzieć tak orientacyjnie jaki może być koszt wymiany uszczelek pod głowicą oraz od kolektorów wraz z planowaniem głowicy?? bo mam na oku taka ventkę ale jest to do naprawy
krzeszak - 2013-02-20, 17:15
webs888 napisał/a: | chciałem się dowiedzieć tak orientacyjnie jaki może być koszt wymiany uszczelek pod głowicą oraz od kolektorów wraz z planowaniem głowicy?? |
ceny zaleza od tego na jakich częściach zrobisz remont u mnie wyglądało to tak :
płyn do chłodnic FEBI 3X1,5L -105,00zl
uszczelka głowicy ELRING -130,00zl
uszczelka pok.zaw.ELRING -16,00zl
uszczelki kol wyl. ELRING 4x -25,00zl
uszczelka kol.ssącego ELRING -10,00zl
gumowa uszczelka kolektora dol - 6,00zl
uszczelka rury kolektorowej BOSAL ok20zl
szpilki głowicy kol.wyl 8 x ok40,00zl
nakrętki mosiężne 8x M8 BOSAL ok12,00zl
nakrętki mosiężne 4x M10 BOSAL ok8,00zl
Śruby montażowe glowice 12x M12 ELRING ok 100,00zl
uszczelniacze zaworów 8x ok24,00zl
same czesci koszt ok 500zl do tego planowanie głowicy i robocizna + rzeczy które wyskocz nieplanowane .
|
|