| 
				
					| 
							
								|  | Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento
 |  |  Benzyna - Dobór Skrzyni biegów
 
 majkel00230 - 2012-09-16, 10:02
 Temat postu: Dobór Skrzyni biegów
 Chłopaki z jakich modeli innych aut np.( golf, seat itp) a najlepiej z vento będzie pasować skrzynia biegów . bo moja już na wykonczeniu
 (vento 1996r . 2.0 AGG) 115 KM)
 sebastian - 2012-09-16, 10:15
 
 Te skrzynie z 2.0 to dość awaryjne są, nie Ty jeden to przechodzisz... Nie wiem, czy z 1.8 by nie podeszło. Nie pamiętam teraz oznaczenia, ale Paweł J. ma taką samą jak ja miałem i nawet dyskusję na jej temat kiedyś prowadziliśmy o długości przełożeń, bo miałem tą najdłuższą, że 2500 obrotów miałem przy nieco ponad 100 km/h. Może i by podeszło, trza by sprawdzić, a skrzynia raczej bezawaryjna...
 majkel00230 - 2012-09-16, 12:04
 
 przy kupnie już wiedziałem, że trzeba będzie to zmienić i z czasem co raz bardziej ją słychać że się domaga emerytury.. czyli w rachubę wchodzą tylko 2.0 i 1.8 ?
 Brutal - 2012-09-16, 12:24
 
 Poszukaj gdzieś w necie jest strona z opisem skrzyń i przełożeń
 majkel00230 - 2012-09-16, 20:09
 
 ale co mi da opis skrzyń jak potrzebuje wiedzy praktykujących która od do czego pasuje.
 Kruchy69 - 2012-09-16, 20:14
 
 no ale na kazdej skrzyni masz oznaczenia, i raczej bez nich sie nie obejdzie bo na oko przeciez nie kupisz. Poza tym jak z 1.8 włozysz do 2.0 to tez moze nie wytrzymac. Od TDI moze podejdzie. Szukaj po oznaczeniach.
 majkel00230 - 2012-09-17, 15:08
 
 Kruchy69,  czyli mogę znaleźć takie samo oznaczenie na diesel = owskiej skrzyni jak na swojej ?
 Kruchy69 - 2012-09-17, 17:20
 
 Tak poprostu strzeliłem. Poprostu zakładajac ze Ty masz skrzynie o kodzie np. "123" to szukasz w katalogu w jakich silnikach były montowane i np. jest przy jakims TDI. I patrzysz bo na pewno jedna skrzynia w TDI nie była montowana. Musisz troche pokombinować, brat 2 miesiace sukał odpowiedniej szkrzyni do swojej bory (czyli dłuzszej, bo on lata w trasy)
 majkel00230 - 2012-09-17, 19:22
 
 dzięki Kruchy69, pomocna odp
  leci pkt pablomed - 2012-09-29, 11:12
 
 majkel00230, awaryjność skrzyni z 2.0 nie jest większa jak z 1.8, po prostu jest bardziej obciążona mocniejszym silnikiem.  O przełożeniach nic ci nie napiszę bo dla mnie to niebyt istotne, ale podejdzie skrzynka z 1.8 tylko że razem ze sprzęgłem. Czyli sprzęgło dopasowujesz do skrzyni nie do silnika.
 Poza tym zalezy jaka usterka, czasem jesli to tylko np łożysko ktoreś to warto naprawić.
 majkel00230 - 2012-09-29, 13:41
 
 hmmm. jak już kupiłem to było słychać że wsteczny bieg coś boli. a wczoraj jak wracałem z wrocka biegi zaczeły ciężko wchodzić, trzeba było starannie wcelować a na autostradzie wybijało 5 co chwile aż wybiło i się skończyło i nie chciała wejść i 200 km na 4 biegu musiałem zrobić
   
 pablomed,  to pewne że z 1.8 słabszego silnika podejdzie
  ? nie skończy się za szybko przez to że swap z mniejszego silnika na większy ? pablomed - 2012-09-29, 20:18
 
 jest takie ryzyko, ale bez przesdy. Nie na tyle żeby sie obawiać  ją założyć. Sam miałem taki dylemat kiedyś, ale na szczęście padło tylko łożysko wałeczkowe. Za 6 dych.
 U ciebie skoro już sam bieg wyskakuje to marnie, ale może akurat to tylko kwestia uszkodzenia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, warto oblukac wszystkie tuleje i łączniki przy skrzyni, obejmę na wałku od lewarka przy maglownicy, może akurat.
 Przemek - 2012-09-29, 21:57
 
 majkel00230, jeżeli szukasz skrzyni to dobrym rozwiazaniem jest skrzynia 2Y jedna z szybszych skrzyń. Gdy chcesz mieć ori skrzynie to załóż CHE skrzynia standard z dwulitrowym silnikiem
 majkel00230 - 2012-09-30, 11:03
 
 pablomed,  ta pare dni wezmę sie rozebranie i sprawdzenie czy aby napewno trzeba całą skrzynie wymieniac
 
 |  |