|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Dymi na czarno powyżej 4 tys. obrotów
lukasz3k007 - 2012-10-24, 13:46 Temat postu: Dymi na czarno powyżej 4 tys. obrotów Witam wszystkich miłośników ponownie. Wiem że temat był już nie raz szlifowany, ale chciałbym uzyskać konkretną odpowiedz. Mianowicie poruszałem temat przepływomierza, bo według diagnosty komp źle odczytuje dawkę powietrza co wiąże się z większą dawką paliwa oraz przekłada na spalanie i dymienie na czarno powyżej 4 tys. Auto jeździ normalnie, buta ma, ale te kopcenie!!! Powyżej 4 tys. czarny dym jak z komina i nic nie widać za mną.(do 4 tys jest ok) Po odłączeniu przepływki mogę butować na postoju ile wlezie i jest ok, zero dymu.( czy to wyklucza np. wtryski albo pompe?). Większość awarii przepływki wiąże sie z tym że auto staje się mułowate tak jak po odłączeniu jej. Więc moje pytanie brzmi czy to napewno przepływomierz jest winny, czy może to być także spowodowane zupełnie czymś innym, bo jak wiadomo w dieslu wswzystko ze sobą jest powiązane!!!!! Proszę o wyczaerpujące odpowiedzi i jak najlepsze rady. Liczę na wasze duże doświadczenie w tej branży. Pozdrawiam.
lukasz3k007 - 2012-10-25, 13:58
Dacie radę pomóc??
collin31 - 2012-10-25, 15:15
Słuchaj nie wiem jak jest w silnikach TDI ale ja mam TD i wszystko jest dobrze i jak mu dam w pedał więcej niż 4tys obrotów i dalej do odcinki to tez puści dymka na czarno a wszystko mam sprawne i wszystkie parametry silnika itp są dobre wydaje mi się ze diesel musi dymić bo jak inaczej
Na wolnych obrotach też mam ok
To tak z mojej strony
lukasz3k007 - 2012-10-25, 15:44
Wydaje mi się że nie, bo mam porównanie. znajomy ma polówke ale bez turbiny i do odciecia zapłonu może cisnac i nic. Zwykły normalny dymeczek a nie czarna chmura dymu.
lukasz_vip - 2012-10-25, 19:17
Zloguj paramtery silnika a powiem ci co jest grane.
lesny1982 - 2012-10-25, 20:10
lukasz3k007 napisał/a: | Wydaje mi się że nie, bo mam porównanie. znajomy ma polówke ale bez turbiny i do odciecia zapłonu może cisnac i nic. Zwykły normalny dymeczek a nie czarna chmura dymu. |
no ja jeszcze nie widzialem starego diselka zeby nie kopcil na czarno przy max obrotach
Rafik - 2012-10-25, 22:55
Diesel Musi Dymić
Ipkisek - 2012-10-25, 23:24
lukasz3k007, mistrzu stary ma passka z 2004 i jak mu przypier... po obrotach to tez dymi xD bez strachu;)
lukasz3k007 - 2012-10-26, 07:35
Panowie ja sie z wami zgadzam, że powinien dymic, ale ja mówie o konkretnej dymówie. A jeżeli mówicie juz o kopceniu to wyjasnijcie mi dlaczego po odłączenie przepływki tego nie robi nawet piłując go do odcięcia!!!!!!! ,
lukasz3k007 - 2012-10-26, 07:44
A i dodam jeszcze że jak dostanie po garach do 5 tys. to się zaczyna dławić przez chwilę biedny. Dla mnie dostaje za duża dawkę paliwa i nie przapala wszystkiego ( przynajmniej tak to wygląda - gęsty czarny dym), byłem na kompie i klient tez mówi że aż tak dymic nie powinien, no i dodatkowo się dławic przy max obrotach, wiem napewno że nie powinno tak być. hm... Może faktycznie to przepływomierz i nie potrzebnie zawracam wam gitarę.... , ( tylko te wątpliwości co do awarii przepływki mam, bo przeciez każda wypowiedz tutaj wiążąca się z awarią przepływki mówi mi że auto staje się mułowate - tak jak po jej odłączeniu!!!!!!)
Także panowie normalne zadymienie jak najbardziej, ale nie to co u mnie!! Pytanie: wtryski, pompa, czy faktycznie ta przepływka lub może cos całkiem innego????
lukasz3k007 - 2012-10-26, 08:22
Obejrzyjcie sobie ten filmik i powiedzcie mi czy to normalne:
http://www.youtube.com/watch?v=ZU-S8e4ghx0,
To nie jest mój Venciak ale wydaje mi się że mój jeszcze gorzej zadymi. Postaram sie nagrac filmik z mojego auta i wtedy ocenicie dokładniej czy to jest normalne czy nie.
bradley - 2012-10-26, 22:27
Co to za magik *^%#$*&$ ktory podlaczyl do komputera i nie zrobil logow?
Zrob logi dynamiczne grup 008 010 011.
Dlaczego nie kopci po odpieciu przeplywomierza? Bo wchodzisz w tryb awaryjny i sa ciete dawki paliwa. Odczyt przeplywomierza przeklada sie na odcinanie dawek paliwa, to jest to powiazanie.
Poza tym jesli podczas jazdy nie kopci a tylko na wysokich obrotach to czym sie przejmowac? Przeciez to normalne i tak ma byc. To nie diesel z filtrem czastek stalych.
Do 5tys go nie wykrecisz max do 4500 czy 4600
A dlawi sie bo palujesz go na zimnym silniku i podwiesza zawory. Standard w tym silniku.
lukasz_vip - 2012-10-30, 21:34
bradley napisał/a: | Co to za magik *^%#$*&$ ktory podlaczyl do komputera i nie zrobil logow?
Zrob logi dynamiczne grup 008 010 011.
Dlaczego nie kopci po odpieciu przeplywomierza? Bo wchodzisz w tryb awaryjny i sa ciete dawki paliwa. Odczyt przeplywomierza przeklada sie na odcinanie dawek paliwa, to jest to powiazanie.
Poza tym jesli podczas jazdy nie kopci a tylko na wysokich obrotach to czym sie przejmowac? Przeciez to normalne i tak ma byc. To nie diesel z filtrem czastek stalych.
Do 5tys go nie wykrecisz max do 4500 czy 4600
A dlawi sie bo palujesz go na zimnym silniku i podwiesza zawory. Standard w tym silniku. |
Mi obrotomierz pokazuje nawet 5,3tys obr i nie odcina?
bradley - 2012-10-31, 09:18
Pokaz mi log z vaga bo najwiecej ile TDI da rade to 4599 i wiecej nie. A jesli tak, to masz cos zmodzone.
Jest jeszcze opcja rozpedzenia sie na 3 biegu do max obrotow a potem szbkiej redukcji na 2. Pokaze nawet i 6tys....
Kruchy69 - 2012-10-31, 18:41
Mój też sie kreci do 5200, a do 4300 nie słabnie. Silnik AHU, bez zmiennej geometrii
lukasz3k007 - 2012-11-01, 08:06
Może wyraziłby ktoś jeszcze opinie o temacie ? Bo jeżeli chodzi o opinie Bradleya to nie pałuje go na zimnym, chyba byłbym wariatem aby tak postępować z dieselkiem, a uważam że te dymienie nie jest standardem.
bradley - 2012-11-01, 10:13
Zrob logi bo moze masz dziure w intercoolerze i wtedy tez poddymia bardziej na czarno
|
|