Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Potrzebuje szybkiej pomocy !

majkel00230 - 2012-10-28, 18:04
Temat postu: Potrzebuje szybkiej pomocy !
Przejdę od razu do setna ! dzisiaj zrobiłem autem 150 km po pół godzinnej przerwie znów miałem jechać, odpaliłem auto na parkingu ruszam i po 10 m zaczyna szarpac i gasnie, ;/ odpalam i to samo na wolnych obrotach chodzi ładnie lecz gdy chcę dodać gazu auto przebiera na 200/300 obr/min i gasnie tak samo na gazie i na benzynie ;/ auto było tankowane dzisiaj LPG od pełna i 15 l benzyny.
wojtas83 - 2012-10-28, 18:14

Na mój gust to masz problem z cewka zapłonową, na krótkich ocinkach działała poprawnie, a po przejechaniu 150 km troche się dogżała i mogła skończyć swój żywot. Ale poczekaj na opinie innych, chyba że masz cewkę na podmianę do sprawdzenia.
majkel00230 - 2012-10-28, 18:19

myślałem też że to może awaria przepustnicy ;/

albo kable od cewki zapłonowe może ;/

adam łódź - 2012-10-28, 18:43

Sprawdź kopułkę i palec u mnie palec się rozleciał ze starości i takie miałem objawy
majkel00230 - 2012-10-28, 18:58

jaką kopułkę jaki palec ?
adam łódź - 2012-10-28, 20:53

Masz ON czy PB??? Kopułka tam gdzie dochodzą przewody zapłonowe a palec jest jak zdejmiesz kopułkę
Wydym - 2012-10-28, 20:58

a może po prostu przejechałeś po wodzie i coś co jest nieszczelne lub zużyte dostało wody i się zawilgociło.....
wojtas83 - 2012-10-28, 21:01

adam łódź napisał/a:
Masz ON czy PB???

adam łódź, czytaj uważnie temat bo kolega napisał
majkel00230 napisał/a:
auto było tankowane dzisiaj LPG od pełna i 15 l benzyny.

majkel00230 - 2012-10-29, 13:02

Możliwe jest że rozrząd się przestawił ?
wojtas83 - 2012-10-29, 21:27

zdejmij osłonę i sprzwdź w jakiej kondycji i naciągu masz pasek, jak z oporem przekręcasz go między kołami o 90stopni to raczej nie miał prawa się przestawić
majkel00230 - 2012-10-29, 22:17

to raczej nie pasek, wieczorem zszedłem aby odpalić może zmienił zdanie z awarią.. auto znów hasło przy dodawaniu gazu nagle załapało i normalnie wziołem kolegę na przejażdżkę (aby miał kto pchać jak zgasnie) ;p i zrobilismy 5 km auto chodziło bez zarzutu ale też tak było dzisiaj w południe i później znów zaczeło przebierać ;/
wally44 - 2012-10-29, 22:44

Ja bym obstawial krokowca chociaz takie cos jak sie nie widzi to takie gdybanie moze to moze tamto sprawdz uklad dolotowy i podcisnienie czy szczelne bo tam moze tkwic problem.
majkel00230 - 2012-10-29, 23:29

jak sprawdzić podciśnienie... ? ja obstawiam że to cewka albo przewody z cewki do świec . ale potwierdzę to u mechanika.
majkel00230 - 2012-11-01, 13:35

Panowie świece wymienione na NGK, przewody zapłonowe na nowe Bosha, lecz usterka dalej trwa ;/ i na gazie i na benzynie, VAG nie wykazał żadnych błędów, tylko podczas sprawdzenia na wykresach podczas tych spadków obrotów przy dodaniu gazu skacze wykres wtrysków, czy to ma jakieś znaczenie czy zawsze powinien skakać przy spadków obrotów a przyczyną spadków jest co innego. Pomóżcie bo go porąbie !
vwjanekvento - 2012-11-01, 13:49

Jest duzo mozliwosci moze siada cewka, moze krokowiec, moze czujnik halla, mozna by gdybac nie trac kasy na kupowanie czesci bo to nic nie da jedz do porzadnego elektryka to ci ogarnie auto napewno :]
Kruchy69 - 2012-11-01, 16:08

Ja bym typował:
1. Luz na kole pasowym rozrządu na wale, brejdak tak miał w 1.8, raz chodził dobrze raz źle. Dopiero jak rozbieralismy na zlom to sie okazało.
2. Może to i głupie, ale może masz zapchany filtr powietrza...?
3. Nieszczelność dolotu, może gdzieś lapie lewe powetrze, może gdzieś pękł.
4. Cewka.
5. Luz na aparacie zapłonowym.

PS. Wiem, że niektóre rzeczy są jakby mało prowdopodobne, ale może warto sprawdzić.

majkel00230 - 2012-11-02, 08:08

Kruchy69,

dolot i filtr powietrza sprawdzałem,

dziś stwierdziłem, że faktycznie lepiej oddać mechanikowi niż poklei wszystko wymieniać...

i znając życie to będzie jakaś banalna usterka :faja:

vwjanekvento - 2012-11-02, 10:40

Noi dobrze myslisz szkoda kasy :]
majkel00230 - 2012-11-03, 13:18

Sprawa wyjaśniona :> i bez mechanika ;> uszkodzony przewód czujnika położenia wału korbowego ;> nowy już zamówiony więc tylko przyjdzie wymiana i gazzzz ;p
Kruchy69 - 2012-11-03, 18:22

kurfa, bez kitu. :D Ten przy kole zamachowym...?
majkel00230 - 2012-11-03, 22:30

Kruchy69, dokładnie ;> przy ruszaniu było najgorzej bo silnik bardzo wibrował i wtedy kabel najmniej łączył ;>

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group