Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Amortyzatory, sprężyny - jakie do Vento GT

kamilzmc - 2007-05-02, 23:27
Temat postu: Amortyzatory, sprężyny - jakie do Vento GT
Witam, zrobilem juz taki temat na forum Vento-Fans ale również zrobie tutaj.
Czeka mnie wymiana amortyzatorów i chyba sprężyn również.
W związku z tym mam kilka pytań.

Posiadam Vento 2.0 GT rok 1992; czy w Ventach GT zawieszenie jest seryjnie niższe o iles tam 20 mm bo gdzieś coś takiego slyszalem.
Czy to trzeba jakies krótsze sprężyny i amortyzatory czy jak ??
Jakie amortyzatory polecacie ? bo mysle o kupnie gazowych.
Zastanawiam się również czy wymieniać sprężyny czy zostawić te stare?

Paweł J. - 2007-05-02, 23:58

kamilzmc napisał/a:
czy w Ventach GT zawieszenie jest seryjnie niższe o iles tam 20 mm bo gdzieś coś takiego slyszalem.

Z tego co słyszałem na forum to standardowo jest niższe, ale i ile tego nie wiem. :bezradny:


kamilzmc napisał/a:
Czy to trzeba jakies krótsze sprężyny i amortyzatory czy jak ??

Wydaje mi sie że wystarczy podać tylko pojemność silnika, rok produkcji i wersję auta i w sklepie będą wszystko wiedzieli. Chodź wiem po sobie że z tymi standardowymi sprężynami różnie bywa, jedne są twardsze inne miększe, ale w sklepie upierają się że tylko jeden rodzaj pod Vento podchodzi...


kamilzmc napisał/a:
Jakie amortyzatory polecacie ? bo mysle o kupnie gazowych.

A tego to Ci nie powiem bo jeszcze nie wymieniałem amorków, ale na forum są fachowcy i oni napewno pomogą.


kamilzmc napisał/a:
Zastanawiam się również czy wymieniać sprężyny czy zostawić te stare?

A czemu chcesz sprężyny wymieniać, padły Ci?? Czemu tak sądzisz??

babyy82 - 2007-05-03, 11:20

Mnie tez wymiana amorow czeka i tez mam wersje GT tyle ze w TDI :D
W sklepach jest roznie ale wersja GT ma prawie napewno standardowo obnizone i napewno twardsze zawieszenie. Ja jak bede bral to amory gazowe ale nie wiem jakiej firmy jeszcze a sprezyn chyba nie bede zmienial chyba ze tyl bedzie siedzial to moze wtedy ale tylko z tylu.

spyro - 2007-05-03, 12:21

Temat amorów by już na forum, proponuję użyć opcji szukaj, bo sam osobiście rozpisywałem sie nt. amorów i sprężyn i jakie polecam... Z tego co pamiętam to sporo osób pisało, także użyj SZUKAJ!
kamilzmc - 2007-05-03, 13:58

no szukalem szukalem troche sie dowiedzialem, ale to nei wszystko co chcialbym wiedziec. Wyczytalem ze polecacie glownie gazowe, tez tak mysle o ich zakupie. Nadal nie wiem czy wymieniac sprezyny czy zostawic te stare, co może wskazywać ze to pora ich wymiany? I nie wiem do konca jak to jest z tym GT, czy to jakies specjalne amory/sprezyny czy jak :bezradny:
Paweł J. - 2007-05-03, 18:24

kamilzmc napisał/a:
co może wskazywać ze to pora ich wymiany?

poprostu...samochód siada, najlepiej to widać na przykładzie tyłu. Najlepiej to podpytaj ludzi którzy też mają GT o wysokość ich zawieszenia np odlegość między błotnikiem a oponą, ale tu należy uwzględnić wielkość felg i profil opony...Ale wydaje mi się że spręzyny powinny być ok. Mi też się kiedyś wydawało że moje tylne spręzynki siadły...kupiłem nowe i...nic, żadnej różnicy, aż w końcu znalazłem tani i skuteczny sposób podniesienia zawieszki.

kamilzmc - 2007-05-03, 22:01

Tygrysisko, jesli mozna wiedziec jak podniosles zawieche?

czy moglby ktos kto posiada Vento GT zmierzyc odleglosc z przodu i tylu jaka macie pomiedzy oponka i blotniczkiem podajac wielkosc felgi i wysokosc oponki?

jaca - 2007-05-04, 07:24

Chętnie bym ci pomógł ale ja już dawno nie mam oryginału
U mnie palca nie włoży z przodu i z tyłu

kamilzmc - 2007-05-04, 09:56

jaca, ty chyba masz venciaka gt? i jak to wkoncu jest GT jest nizsze niz seryjne?
doradzcie jakie amorki do niego najlepiej kupic? czytalem to niektorzy polecaja gazowe, niektorzy olejowe, czym to sie rozni??

spyro - 2007-05-04, 11:19

kamilzmc, GT jak i VR6 ma inne zawieszenie od naszych stabdardowych Ventek, jest niższe i inne.
Co do sprężyn w zależności od tego co chcesz mieć. Jeśli chcesz mieć wysokie autko wtedy kup porządne wzmacniane sprężyny, a jeśli zostawiasz nisko, bądź dalej chcesz obniżyć to kup KITk do obniżania zawiechy i już.

Amory gazowe (de facto są to olejowo-gazowe) mają lepsza przyczepność i lepsze hamowanie,ale różnice są tak znikome przynajmniej przy Vento, ze moim zdaniem chyba nie ma sensu przepłacać. Ja się ma Ferrari, to spox :-) Poprostu nie odczujesz żadnej różnicy. Ważne kupując amory trzymać się tego, że mają być firmowe, omijać jakieś podróbki po 50 zł sztuka.

A wszystko to pisaliśmy na forum, więc nadal nie doczytałeś.

kamilzmc - 2007-05-04, 13:23

a wiec:

sprezyny chyba zostaja stare, wymienione zostana tlyko amorki. pan w sklepie polecal Kayaby czy jakos tak olejowe, do wymiany mamy rowniez drazki kierownicze.
Po niedzieli Ventylek na warsztat :-)

jaca - 2007-05-04, 14:12

Co do zawieszenia to tak jak spyro pisał
A co do amortyzatorów polecał bym gazowe
Są trochę twardsze i wytrzymalsze od zwykłych
Ja kupowałem (monroy) nie wiem jak to się pisze ale w każdym bądź razie są dobre i maja gwarancje na 2 lata

babyy82 - 2007-05-04, 17:18

Cytat:
czy moglby ktos kto posiada Vento GT zmierzyc odleglosc z przodu i tylu jaka macie pomiedzy oponka i blotniczkiem podajac wielkosc felgi i wysokosc oponki?


Moja Ventka GTD czyli wersja GT z silnikiem TDI stoi na orginalnych felach 14" i oponkach 185/60/14 i przeswit z przodu okolo 65mm a z tylu 60mm przy prawie pustym zbiorniku. jak zaleje do pelna to siada jeszcze troche.

Kamilzmc jesli mozesz to napisz jak u ciebie jest z przeswitem bo tez jestem ciekaw

kamilzmc - 2007-05-04, 17:38

U mnie zatem tak opony 185/65/15ttroszke przyduze:

przód okolo 6,5-7cm
tył z amorkow poszedl olej okolo 5,5 cm

jaca - 2007-05-04, 17:45

babyy82, Twój ventyl to co innego
Normalne GT benzyna miała 15/50/195 na takich kołach wychodziły z fabryki

babyy82 - 2007-05-04, 21:38

Cytat:
babyy82, Twój ventyl to co innego
Normalne GT benzyna miała 15/50/195 na takich kołach wychodziły z fabryki


Byc moze nie twierdze ze nie ale biorac pod uwage wielkosc kola to moj jest bardziej posadzony :D a nie sadze zeby byl bardziej GT-owy niz 2,0 w benzynce:P No i nie wiem czy na takich kolach wyjechal z fabryki. Poprostu teraz na takich stoi ale moze ktos kiedys nie chcial 15" i je zmienil :(

kamilzmc - 2007-05-04, 21:58

nie wiem :bezradny:
Paweł J. - 2007-05-04, 22:21

kamilzmc napisał/a:
ygrysisko, jesli mozna wiedziec jak podniosles zawieche?

Poprzez wstawienie kawałka rurki pod kielich w amortyzatorze.

To jest link do mojego tematu a tylnej zawieszce http://forum.vwvento.org/...=tylna+zawiecha

janes - 2007-05-04, 23:10

...witam.. nie udzielam sie na forum, bojestem w "Faterlandzie" :) co do zawiecha, to GT w wersji silnikowej 1.8, 1.9TDI i pochodne maja obnizone i utwardzone zawiecho o 10mm od serii (oznaczenie koloru sprezyn zolto-niebieskie), wersje silnikowe 2.0, 20 1.6V maja obnizone zawiecho o 20mm i utwardzone oczywiscie sprezyny, a wersja VR6 w serii miala obnizone zawiecho o 25mm.. Ja zmienilem zawicho i amorki mialme SACHS gazowe na kazej osi, proponuje bynajmniej na tyl nabyc gazowe... Pozdrawiam
babyy82 - 2007-05-05, 17:24

Dobra to ja mam pytanie. Czy orginalne zawieszenie z VR6 bedzie pasowac do mojego GT TDI?? Raczej nie bede sie bawil z wymiane calego ale tak z ciekawosci czy pasuje bez problemu czy sa jakies zmiany oprocz wiekszego obnizenia i utwardzenia.
Gavel - 2007-05-05, 22:00

babyy82 a ile masz śrub w kole?
babyy82 - 2007-05-06, 13:47

Cytat:
babyy82 a ile masz śrub w kole?


Cztery tylko czyli standard. Wiem ze wychodzily tez na 5 srub ale to jest jakas roznica w zawieszeniu poza piastami??

Gavel - 2007-05-06, 14:10

benzynki 2,0 GT oraz VR6 mają właśnie 5 w standardzie i jest to chyba trochę inne zawieszenie więc moim zdaniem Jakbyś chciał od VR6 coś przełożyć to będzie ciężko
Paweł J. - 2007-05-06, 15:16

Właśnie sam sie zastanawiam dlaczego tak jest, bo przecież wersja GT z silnikiem 1.9TDI od wersji zwykłej różni się tylko znaczkiem i w sumie to niczym innym. Tak samo było z 1.8 w benzynie tzn. były wersje GT z tym że silnikiem. Bo przecież te silniki nie miały większej mocy ani nie różniły się od tych montowanych w zwykłych samochodach. Co innego wersja GT z 2.0 8V lub 16V z usportowiona zawieszką i kołami na 5 śrub.
babyy82 - 2007-05-06, 15:49

Cytat:
bo przecież wersja GT z silnikiem 1.9TDI od wersji zwykłej różni się tylko znaczkiem i w sumie to niczym innym


No jednak troche wiecej jest roznic poza znaczkiem :P
Fakt ze sa to zmiany glownie wizualne i wyposazenia. W srodku to chyba tylko kublami i tapicerka drzwi sie rozni na zewnatrz ma szeroka dokladke z przodu dokladki na progi i nadkola no i ciut nizsze i twardsze zawieszenie. I to chyba wszystko bynajmniej co ja zaobserwowalem.
Z tego wszystkiego najfajniejsza jest wlasnie ta dokladka zderzaka i zawieszka :D

Paweł J. - 2007-05-06, 16:00

Chodzi o tą płaską szeroką dokładkę czy tą z tym jakby wgnieceniem??
Ze znaczkiem to sam nie wiem bo jeśli z ventami było tak jak z oplami to bym się tym nie sygerował. Pamiętam jak mój brat kupował nowa astrę 2 z silnikiem 1.4 i w salonie pytali się jakie oznaczenie mają przyczepić, mowili że można nawet 2.0 16V BiTurbo, a mozna było tez bez oznaczeń. Także jeśli VW brał przykład z opla to nie sugerowałbym się oznaczeniami.

A w mojej okolicy gościu na vento 1.9TDI z oznaczeniem CL. a w środku ma jasna tapicerkę, el szyber, 4el. szyby, klimatronik, abs, 2 poduchy....., czyli tak na oko full opcja oprócz skóry. Także wszystkie wywody prowadzone na tym forum na temat oznaczeń idą w łeb...sam nie wiem jak to wytłumaczyć :mysli:

babyy82 - 2007-05-06, 23:37

Nie no szeroka okolo 10cm z tym jakby wgnieceniem po srodku. Wersja GTD jest wybita rowniez na listwach bocznych nie tylko na klapie. No i kiedys rodzice mieli zwykla Ventke w TDI wiec mam porownianie. Moja jest napewno nizsza i twardsza i raczej fabrycznie. W silniku czy srzyni zmian nie ma bynajniej nie zaobserwowalem. Tylko to co wypisalem. A wiadomo ze rozne sa wersje wyposazenia i mozna sobie je dowolnie konfigurowac i dlatego takie rozbierznosci.
Paweł J. - 2007-05-07, 22:21

babyy82 napisał/a:
Moja jest napewno nizsza

Ja tez zauwazyłem rózne jakby rodzaje zawieszeń i nie mówię o sportowych a ni o wersjach GT. Mój ventyl jak się przyglądałem na tez z pzrodu dość wysoką zawiechę. Kiedyś nawet porównywałem z innymi ventami i faktycznie różnie to bywa zarówno z przednią jak i tylną....jedni są wyżej inni niżej...i kto tu się w tym wszystkim połapie... :hmmm:

maciek-w123 - 2007-05-28, 22:27
Temat postu: Amortyzatory
Cześć
Prosze o taką porade:
Wymieniam sobie w aucie ( oczywiście vento) amortyzatory i czy to mają byc jak do golfa zwyklego czy kombi??
Dzięki!!!

kamilzmc - 2007-05-29, 14:33

Ja ostatnio wymieanialem amory wszystkie itp (Kayaba gazowe) i szukali pod vento gt i bylo cos tez golf ale jak wiadomo ventka ma troszke ciezszy tyleczek wiec od normalnego golfa to chyba odpada wydaje mi sie jak juz ze z combi by lepiej ale nie wiem...
idgray - 2007-05-29, 14:56

od zwykłego golfa
spyro - 2007-05-30, 10:29

Amory normalne zaś sprężyny koniecznie wzmacniane w przeciwnym razie tył Ventki jeździ po ziemi...
janes - 2007-05-30, 10:35

Witam... ostatnio gadałem z gościem, który ma Ventke i do tyłu wsadził gazówki z Sachsa oraz sprężyny z VW Passata B4 wersji GT tylko je skrócił o jeden zwój, mówi że idealne są, wcześniej miał jakieś zamienniki do Vento,Golf i mówi ze była z tym lipa, można by to było sprawdzić jak ktoś ma ochotę, używki sprężyny z Passka GT wersja B4 na giełdzie w Gliwicach można wyłapać za 60zł. Sam tego nie praktykowałem, ale może ktoś z Was to wypróbuje... Pozdro...
spyro - 2007-05-30, 10:38

Pisałem o tym już wielokrotnie, ja mam sprężyny na zamówienie, wzmacniane,m na maxa grube. Mogę wsadzić słonia do bagażnika w tej chwili, auto jest podniesione i nie szura po ulicy jak wcześniej...
Paweł J. - 2007-05-30, 10:58

Chyba te orginalne spręzyny to niewypał, przynajmniej z tego rocznika co mój samochód, powinny byc dłuższe o chociaż jeden zwój, ale cóż trzeba sobie w życiu radzić.
spyro - 2007-05-30, 11:02

Oryginalne sa ok, ale komplet kosztował jakieś kosmiczne pieniądze, a zamienniki jak wsadziłem to po zapakowania kufra na wakacje ledwo dojechaliśmy z łodzi nad morze bo tłumikiem końcowym ciągle sunołem po asfalcie. Znalazłem po tym zajściu w Łodzi firmę, która specjalizuje się tylko w zawieszeniach. Zrobili mi taką zawiechę, ze teraz to jak dostawczak prawie, choć Gavel ma jeszcze wyżej tył autka ode mnie :-)
Paweł J. - 2007-05-30, 11:27

spyro napisał/a:
Oryginalne sa ok

Jeśli chodzi o moje orginały to niczym się nie różniły od zamienników. Obecnie jeżdzę na zamiennikach a orginały mam w pudełku w garażu. Ale kurcze widzę że niektóre venta maja wyższy tył i niby normalne sprężyny. Także na moje oko zprężyny były uzależnione od silnika i rocznika. Ja w dodatku mam troche przód lekko wyzej niż w wiekszości vento i tył musiałem koniecznie podnieść.

spyro - 2007-05-30, 12:06

normalka, że przód wyżej jak tył w Vento, do du... te tylne sprężyny ładowali. CO prawda te oryginalne, jak są nówki to są OK, ale po latach tak jak piszesz, u mnie było to samo.
Paweł J. - 2007-05-30, 14:04

spyro napisał/a:
normalka, że przód wyżej jak tył w Vento

To prawda, ale u mnie przód jest jeszcze wyżej niż w standardzie. Tak jak porównywałem to mam zawsze przód wyższy niż w innych ventylach. Dopiero te venta co mają zadarty kufer, mają tak samo wysoko położony przód. U mnie np po podwyższeniu tyl jest leciutko niżej niz przód ale jest to nizauważalne. Bo widzisz Spyro jak oglądałem Twoje foty to Ty też masz ciutkę niższy przód niz u mnie.

idgray - 2007-05-30, 14:10

ale o czym w rozmawiacie na glebe te ventle i tyle ;)
Paweł J. - 2007-05-30, 23:12

idgray napisał/a:
glebe te ventle i tyle oczko

to jest sposób...przynajmniej znikną powody do dyskusji o niedoskonałości standardowych zawiasów...

Niepolski - 2007-05-31, 22:49

spyro napisał/a:
specjalizuje się tylko w zawieszeniach
jak mozesz daj jakis namiar na nich
Paweł J. - 2007-05-31, 23:53

Niepolski podnosisz zawieszkę??
spyro - 2007-06-01, 19:21

Federung resory - Łódź, poszukam w domu nr tel. W tej chwili mają też tanie srężynki polskie ale tez utwrdzane. Ja zakładałem niemieckie KME bodajże.
Niepolski - 2007-06-01, 21:40

Podnosic hhmmm.. napewno poszukuje utwardzonych ale na przod bo te moje to lipa niesamowita Spyro jak tel ci wpadnie w reke daj cynka oki dzis piatek zaraz patrol po miescie :OK:
Paweł J. - 2007-06-02, 20:27

Niepolski napisał/a:
zaraz patrol po miescie

Hmmm...jakieś wyścigi?? :> a propos street racingu http://forumsamochodowe.com/viewtopic.php?t=3415

gucio - 2007-06-02, 22:37

Jak dobrze pamietam to ja kupowalem od auta VW Passat B3 B4 wzmocnione sprężyny-tył
i obciolem 3 zwoje i teraz moge do bagaznika zaladowac 150 kg i nawet nie widac ze cos :lol: wioze :lol: :OK: :OK:

spyro - 2007-06-03, 11:31

Nawet dorobili się strony w necie:

http://www.federung.pl/kontakt.php

Właściciel dość niesympatyczny i chamski, ale ostawiłem go szybko no i nikt nie miał w Łodzi takich sprężyn jak on ma... Mareckiemu w tamtym roku wziąłem tez komplecik i z tego co pamiętam to też wychwalał je...

Niepolski - 2007-06-04, 16:15

Dzieki Co do piatku to hmmm... nawet nawet było na co popatrzeć :OK:

[ Dodano: 2007-06-04, 16:34 ]
co do streetu to tak sie to klaruje poza polska Sorki za linka ;) http://videos.streetfire....baad8222610.htm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group