Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Szumi w lewym przednim kole

pablo23L - 2006-04-08, 18:34
Temat postu: Szumi w lewym przednim kole
witam mam problem jezdzilem na zimowkach 185/65 szumialo mi w lewym przednim kole myslalem ze to sa obony teraz zazucilem alumy OZ 15 z opona 195/55 tez szumi nie mam pojecia co to jest !! ! moze klocki a w najgorszym wypadku lozysko co o tym myslicie
Gość - 2006-04-08, 18:46

Jeśli szumi to łożysko,klocek raczej piszczy.Pzdr
KOLCZYK - 2006-04-08, 19:35

Dokładnie popieram przedmówce
pablo23L - 2006-04-08, 20:02

oki to w takim razie jak sie zabrac do wymiany tego lozyska czy odrazu dwa wyienic z jednej i z drugiej strony jakie sa koszta takiej naprawy??
Piotr Małoszuk - 2006-04-08, 23:09

Jeżeli szum narasta ze wzrostem prędkości to łożysko. Wymień jedno. Musisz dać ze 100.
Najprościej będzie wyjąć zwrotnicę albo całego MP i zabrać się do tego na stole warsztatowym.

spyro - 2006-04-09, 12:18

nie musisz wymieniać parami, wystarczy jedno, proponuję pojechac od warsztatu gdzie mają prasę
VW VENTO 2.0 GL - 2006-04-09, 13:37

Jeżeli nigdy tego nie robiłeś i nie wiesz jak się zabrać jedź do warsztatu. Szybko i bezboleśnie Ci to zrobią. Sam spędzisz przy tym min. 3 godz., a nawet musisz mieć kogoś do pomocy przy odkręcaniu i zakręcaniu półosi napędowej.
spyro - 2006-04-09, 20:34

Ja tam się nie bawię złożyskami, wole pojechać do mechanika, mam pewnośc, ze zrobi to porządnie i sam się nie brudzę przez pół dnia z przednimi łożyskami nie jest tak łątwo jak z tylnimi, widziałem jak je wymieniał i trochę to trwało, ponieważ wszystko było na maxa zapieczonei nie dawało się nic odkręcić... No i najlepiej oprzednie łożyska wymieniać mając prasę bo zabawa z młotkiem może skończyć się tym, ze za 10000 km trzeba znowu wymienić...
Polecam firmy SKF (tylko oryginalne, nie skłądane w PL) są bardzo dobrej jakości...

Stopa - 2006-04-09, 21:44

Łożysko, prawie na pewno... :( A wymiana we własnym zakresie to rzeczywiście kupa roboty, ale ja kiedy mam czas (a nie mam go prawie nigdy :mrgreen: ) lubię pogrzebać i wytaplać się w smarze.
MAPET - 2006-04-10, 02:51

Gość napisał/a:
Jeśli szumi to łożysko,klocek raczej piszczy.Pzdr



truw true...

podnies auto i pokrec kolem i posluchaj czy nie szumi....


a co do wymiany sammamu to ew mozna tyly probowac wymieniac o ile wiesz jak dokrecic... przod oddaj specjalista co maja narzedzia... odpowiednie...
pzdr

BANDERAS_RR - 2006-04-10, 23:03

jak masz pojecie o mechanice to zrobisz sam i to bez jakis wielkich problemow ale jesli mechanika jest ci obca jedz do fachowca i daj mu zarobic to lepiej na tym wyjdziesz.pozdrawiam
pablo23L - 2006-04-12, 14:56

witam oddalem auto do mechanika !! !!jednak to bylo lozysko zatarlo sie i obracalo sie po zewnetrznej stronie wycierajac piaste od zewnatrz !! !! piasty jednak nie wymieniam maja mi to zrobic !! !wymieniam lozyska z jednej i drugiej strony klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe do tego nakretki !! ! koszt czesci toLozyska 2 -104zł nakretki 8zł klocki 45zł i tarcze 76zł a mechanik nie wiem jeszcze ile weznie!!!!

[ Dodano: 2006-04-12, 14:58 ]
zapomnialem dodac ze klocki byly starte i tarcze dosyc cienki wiec postanowilem wymienic

Hemi77 - 2006-04-12, 15:27

popieram , jak juz robic i rozbierac, to najlepiej od razu wszystko co sie da wymienic i z glowy , a hamulce to podstawa....
pablo23L - 2006-04-13, 17:59

witam problem juz znikl dzisiaj odebralem auto od mechanika za robocizne zaplacilem 160zł!!!! jeszcze tylko zbieznosc i mozna smigac:)tak znikl problem ale juz nastepny sie pojawia a otym napisze w nastepnym tyg jak bede mial pewnosc i mi sie to powtorzy !! !!
BANDERAS_RR - 2006-04-17, 21:46

no i pozytzwnie sprawa zalatwiona.pozdrawiam
spyro - 2006-04-24, 23:18

no i najwązniejsze, że już po problemie... :-)
marmarmarek - 2006-04-24, 23:37

u mnie tez tak bylo-ale niestety stara piasta lezy teraz w garazu-za mocno sie wyjechala..- trzeba na to uwazac i wczesnie sie zabierac...
BANDERAS_RR - 2006-04-24, 23:44

tak bywa,ja kiedys pojechalem do berlina moim kaszlem no i juz w tamta strone zaczely mi lozyska szumiec wiec jak wrucilem z niemiec to jak zdjelem piaste z przodu to sie przerazilem tak wszystko bylo przegzane oska zwrotnicy to miala przebarwienie fioletowe na calej dlugosci,no ale kaszel to tani w czesciach
spyro - 2006-04-24, 23:55

ano polskie furki mają jeden duży plus - tanie części
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 00:00

powoli to tez przestaje sie oplacac je naprawiac bo jak wezmiesz cene zakupu a jakas naprawe to wcale to nie jest takie tanie
spyro - 2006-04-25, 00:06

wiem cos o tym, dlatego pchnołem za grosze mamy poldka, bo remont był drozszy od auta:-)
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 00:08

ja robilem ostatnio remont silnika w traku wiec nie liczac mojej robocizny to sam silnik wyszedl 2200pln ale to na firme robilem
spyro - 2006-04-25, 00:11

My w sumie przed sprzdniame poldka włożyliśmy w niego grubo ponad tysiaka z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy włącznie ale i tak skubany się psuł istawał w najmniej oczekiwanym momencie. A sprzedaliśmy go za 1600 zł, gdzie sam gas kosztował prawie 2 tysie...
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 00:14

ja w sierre wlozylem 3600 a sprzedalem po roku za 1700 no ale zrobilem ponad 30tys km
spyro - 2006-04-25, 00:21

no niestety auta to nie jest dobra inwestycja, każda fura to jak skarbonka z dziurawym dnem, ale w końcu worzą nasze tyłki gdzie tylko chcemy i za to bulimy jak za zboże :-)
BANDERAS_RR - 2006-04-25, 00:31

najgorsze jest ze wkladasz na maxa a i tak tracisz na wartosci

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group