|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Brak mocy 1.9tdi POMOCY
owen - 2012-12-15, 10:17 Temat postu: Brak mocy 1.9tdi POMOCY Witam,
Mam problem ze swoim vento 1.9TDI 90km 97rok. Otóż moje vento rozpedza się tylko 140km/h i wiecej nie chce pojechać. Po czym jak dojdzie do 140km/h auto staje sie troche bardziej mułowatne, po wyłaczenia i właczeniu silnika auto powraca do normalnej mocy ale znow do 140km/h max. Wyminieniłem filtr paliwa, powietrza, zaworej n75, kable cisnieniowe i podcisnieniowe oraz kolektor ssący jest wyczyszczony. Co może być jeszcze? Turbina się kończy czy może przpływomierz czy może co innego? Auto nie kopci do 140km/h idzie jak burza. Prosze o pomoc
Radex - 2012-12-15, 14:00
Wskakuje Ci w tryb awaryjny, dlatego nie mam mocy ... dopiero po restarcie wraca do normy
Dobrze gdybyś miał możliwość odczytania kodów ... na początek przepływka i turbina
markus - 2012-12-15, 14:53
temat wałkowany niejednokrotnie na forum. Użyj szukajki
owen - 2012-12-15, 16:39
Na vagu wyszłedł błąd w ciśnienu w kolektorze ssacy.
zB3ig - 2012-12-15, 17:15
sprawdź ten wężyk co idzie od kolektora ssącego i wchodzi w podszybie, on idzie do kompa któryż to szczytuje ciśnienie, jeżeli jest przetarty bądź spadł to wędzi pokazywać zawsze ciśnie atmosferyczne, więc turbina będzie tłoczyć jak żeby podgonić to ciśnienie ale komp bez tego wężyka tego nie odczyta i dla tego będzie wpadać w tryb awarii.
ale najlepiej użyj opcji szukaj tak jak radzi kolega markus bo w sumie przyczyn może byś więcej ale mój scenariusz zdarzeń zdaje się by najbardziej prawdopodobny bo sam to ostatnio przerabiałem
markus - 2012-12-15, 19:14
zB3ig, a propos tego wężyka, dużo roboty żeby dostać się do kompa z zewnątrz? Chodzi mi o to czy wystarczy zdemontować podszybie ?
zB3ig - 2012-12-15, 20:06
jeżeli chcesz tyko go obejżec ro wyjmujesz tylko podszybie, kompletne prawą i lewą połówkę, a co za tym idzie trzeba również wycieraczki ściągnąć a później ustawić i założyć i to tyle z trudności
chyba że chcesz wyjmować kompa to już wtedy dochodzi bodajże obudowa filtra kabinowego.
markus - 2012-12-15, 20:23
pytam, bo będę chciał sprawdzić jak wygląda wężyk. No i pewnie wymienić przy okazji.
wojtas83 - 2012-12-15, 21:12
ja u siebie też musze się za to wziąć, bo łapie mi notlaufa, jak podłączałem pod vaga wyszedł mi czujnik ciśnienia doładowania G71, po rozmowie ze znajomym mechanikiem dowiedziałem się że w AFN-ie czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU - z rury powrotnej po IC jest wężyk który idzie do ECU i z racji wieku naszych aut często zdarza się że wewnątrz ECU jest nieszczelność między złączem w obudowie i samym czujnikiem (połączone są za pomocą gumowego wężyka) więc czeka mnie wyjęcie i rozobranie ECU
|
|