Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Skoda Octavia

Kruchy69 - 2012-12-22, 20:03
Temat postu: Skoda Octavia
Siemanko. Tak wiec próbowałem gdzies szukac i nic nie znalazłem. Kupiłem skode octavie i mam taki problem:
Pierwszy to:
Od 1 tys do 2,5 tyś ma moc i mniej wiecej w okolicach tych 2,5 tys obr/min nagle ją traci. Czuć to bez problemu, nie jest to stopniowa utrata mocy, ale nagła. Turbo raczej dobre, syczy tak jak u mnie w venciaku, a w momencie utraty mocy, słychac ze turbo tez schodzi z obrotów. Co proponujecie...? Nastawnik pompy...? Przepływomierz...? Wtryski...? A może któreś z podcisnien...? Silnik to AGR.

Drugi to:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.

Trzeci to:
Podczas jazdy po zakrecie cos zaczyna drżeć. Sa to drgania o dosyc duzej czestotliwosci, tak jakby z silnika i są dosyc mocne, czyc je na kierownicy, na podłodze czy gdziekolwiek. Aha i drzy tlko gdy skrecam w prawo. Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie.

Licze na wasza pomoc ;)

krzeszak - 2012-12-22, 20:23

Kruchy69 napisał/a:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala.

A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza ??
Kruchy69 napisał/a:
Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie.

no wygląda na poduszki znając życie są olejowe jak padnięte są mokre .

zB3ig - 2012-12-22, 20:36

Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego.
Rafik - 2012-12-22, 21:11

Kruchy69 napisał/a:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.


a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece

Kruchy69 - 2012-12-22, 21:31

krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza

Puści większa chmure, i chodzi normalnie.
Cytat:
Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego.

Z tego co wydziałem to tam jest bez zmiennej geometri :mysli:
Cytat:
a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece

Nie sprawdzałem, ale własnie tez je podejrzewałem.

Ale dalej czekam na propozycje, bo po świetach chce sobie zrobic liste wszystkich rzeczy do sprawdzenia i co ewentualnie może niedomagać. Najwiekszy problem to z ta utratą mocy. ;)

zB3ig - 2012-12-22, 23:03

no tak Kruchy, nie masz w tej skodziance zmiennej geometri, tylko westgate co ci odpowiada za sterowanie ciśnieniem doładowania, a tą/tym westgate steruje zaworek n75 czyli jakby nie patrzeć pośrednio steruje turbiną, dla świętego spokoju zrób bajbasa i sprawdzisz czy nadal traci moc, a jak nie to będziesz dalej szukał,

A jeszcze wcinając się Ci w temat zapytam na co wskazuje drażniący dym po oorannym odpaleniu?

Kruchy69 - 2012-12-22, 23:14

zB3ig napisał/a:
dla świętego spokoju zrób bajbasa

co zrobic...? mów po ludzku :D

zB3ig - 2012-12-22, 23:25

Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie :P niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś :P zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.
krzeszak - 2012-12-23, 11:10

Kruchy69 napisał/a:
krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza
Puści większa chmure, i chodzi normalnie.

tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.

Kruchy69 - 2012-12-23, 19:51

zB3ig napisał/a:
Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie :P niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś :P zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.

Ok, juz rozumiem :p
Cytat:
tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.

Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane, a i sposób znany. ;) jutro moze cos pogrzebie i napisze czy to cos dalo ;)

krzeszak - 2012-12-23, 22:06

Kruchy69 napisał/a:
Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane

tylko ciekawe kiedy :D może na używki albo nie tego typu co trzeba

wojtas83 - 2012-12-23, 22:30

Albo jeszcze inaczej można to sprawdzić, ściągnij kapturki ze świec, i weż żarówkę 21W w oprawce z dwoma kablami, jednym kablem dotykasz do świecy, a drugim do plusa, jak żarówka świeci normalnie jasno to świeca oki, a jak się jarzy lub wogóle nie świeci to do wymiany ;)
Kruchy69 - 2012-12-24, 18:12

zB3ig, browar dla Cb. :D zrobiłem ten mostek a octavia idzie jak głupia, czyli do wymiany zaworek. Jest to pewne, bo po odłaczeniu kostki, całkowicie nie chciala jechac. ;)

Niestety, swiece wszystkie sprawne. :/ ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...? A może ten zaworek miał jakis wpływ na to...? Co o tym sadzicie...?

Laskos - 2012-12-24, 18:16

Może trywialne, ale w jakim stanie masz akumulator?

Ventkę mogę pałować na rozruszniku w nieskończoność rano - wieczorem jak pojeździ i wystygnie, pali z półobrotu :f

Kruchy69 - 2012-12-24, 18:30

NO właśnie aku nie jest najlepszy. Jak w pogodzie zobacze cynk o większych mrozach to zamienie aku z Venciaka, i zobaczymy. Poprzedni własciel twierdził, ze w tamtym roku przy mrozach rzedu -20 musiał ja wspomagac plakiem, bo nie chciała współproacować.
devill4 - 2012-12-24, 20:40

Kruchy69 napisał/a:
ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...?


może kąt wtrysku warto by sprawdzić vagiem co tam poustawiane jest


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group