|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Skoda Octavia
Kruchy69 - 2012-12-22, 20:03 Temat postu: Skoda Octavia Siemanko. Tak wiec próbowałem gdzies szukac i nic nie znalazłem. Kupiłem skode octavie i mam taki problem:
Pierwszy to:
Od 1 tys do 2,5 tyś ma moc i mniej wiecej w okolicach tych 2,5 tys obr/min nagle ją traci. Czuć to bez problemu, nie jest to stopniowa utrata mocy, ale nagła. Turbo raczej dobre, syczy tak jak u mnie w venciaku, a w momencie utraty mocy, słychac ze turbo tez schodzi z obrotów. Co proponujecie...? Nastawnik pompy...? Przepływomierz...? Wtryski...? A może któreś z podcisnien...? Silnik to AGR.
Drugi to:
Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ.
Trzeci to:
Podczas jazdy po zakrecie cos zaczyna drżeć. Sa to drgania o dosyc duzej czestotliwosci, tak jakby z silnika i są dosyc mocne, czyc je na kierownicy, na podłodze czy gdziekolwiek. Aha i drzy tlko gdy skrecam w prawo. Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie.
Licze na wasza pomoc
krzeszak - 2012-12-22, 20:23
Kruchy69 napisał/a: | Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. |
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza
Kruchy69 napisał/a: | Obstawiam poduszke silnika, powiedzcie mi, czy słusznie. |
no wygląda na poduszki znając życie są olejowe jak padnięte są mokre .
zB3ig - 2012-12-22, 20:36
Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego.
Rafik - 2012-12-22, 21:11
Kruchy69 napisał/a: | Na duzym mrodzie dość ciezko pali. Trzba ja podgrzac parokrotnie swiecami i dopiero wtedy z bólem odpala. Wprawdzie rozrusznik nie jest w dobrej kondycji, ale wątpie zeby to miało jakiś wielki wpływ. |
a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece
Kruchy69 - 2012-12-22, 21:31
krzeszak napisał/a: | A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza |
Puści większa chmure, i chodzi normalnie.
Cytat: | Co do twego pierwszego problemu to najprędzej zaworek sterujący turbiną, albo przewodu do niego. |
Z tego co wydziałem to tam jest bez zmiennej geometri
Cytat: | a świece żarowe sprawdzałeś ? wygląda to na świece |
Nie sprawdzałem, ale własnie tez je podejrzewałem.
Ale dalej czekam na propozycje, bo po świetach chce sobie zrobic liste wszystkich rzeczy do sprawdzenia i co ewentualnie może niedomagać. Najwiekszy problem to z ta utratą mocy.
zB3ig - 2012-12-22, 23:03
no tak Kruchy, nie masz w tej skodziance zmiennej geometri, tylko westgate co ci odpowiada za sterowanie ciśnieniem doładowania, a tą/tym westgate steruje zaworek n75 czyli jakby nie patrzeć pośrednio steruje turbiną, dla świętego spokoju zrób bajbasa i sprawdzisz czy nadal traci moc, a jak nie to będziesz dalej szukał,
A jeszcze wcinając się Ci w temat zapytam na co wskazuje drażniący dym po oorannym odpaleniu?
Kruchy69 - 2012-12-22, 23:14
zB3ig napisał/a: | dla świętego spokoju zrób bajbasa |
co zrobic...? mów po ludzku
zB3ig - 2012-12-22, 23:25
Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach.
krzeszak - 2012-12-23, 11:10
Kruchy69 napisał/a: | krzeszak napisał/a:
A jak odpali to dymi mocno a dym ostry i drażni nozdrza
Puści większa chmure, i chodzi normalnie. |
tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany.
Kruchy69 - 2012-12-23, 19:51
zB3ig napisał/a: | Oj ja już nie kontaktuje o tej godzinie niedość że źle to napisałem to jeszcze nie załapałeś zmostkój przewód idący do turbo, czerwony przynajmniej przy 1z, i niebieski idący do gruszki westgate. Nie odpinaj przepływki ani zaworku, poprostu zmostkój te dwa przewody i sprawdź czy będzie tłoczyć na wyższych obrotach. |
Ok, juz rozumiem :p
Cytat: | tak jak Rafik, już powiedział wygląda na świece żarowe... miałem tak samo w jaszczurze 4 spalone świece palił z dużym problemem(-15C) a jak odpalał to dymił na czarno przez chwilkę drżał i potem już normalnie.
sprawdź świece nawet nie wykręcając ich ... ściągasz kapturki kabel do + baterii a druga strona trącasz o koniec świecy jak iskrzy to świeca ok jak nic się nie dzieje to do wymiany. |
Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane, a i sposób znany. jutro moze cos pogrzebie i napisze czy to cos dalo
krzeszak - 2012-12-23, 22:06
Kruchy69 napisał/a: | Poprzedni własciciel sie upierał ze wymieniane |
tylko ciekawe kiedy może na używki albo nie tego typu co trzeba
wojtas83 - 2012-12-23, 22:30
Albo jeszcze inaczej można to sprawdzić, ściągnij kapturki ze świec, i weż żarówkę 21W w oprawce z dwoma kablami, jednym kablem dotykasz do świecy, a drugim do plusa, jak żarówka świeci normalnie jasno to świeca oki, a jak się jarzy lub wogóle nie świeci to do wymiany
Kruchy69 - 2012-12-24, 18:12
zB3ig, browar dla Cb. zrobiłem ten mostek a octavia idzie jak głupia, czyli do wymiany zaworek. Jest to pewne, bo po odłaczeniu kostki, całkowicie nie chciala jechac.
Niestety, swiece wszystkie sprawne. :/ ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...? A może ten zaworek miał jakis wpływ na to...? Co o tym sadzicie...?
Laskos - 2012-12-24, 18:16
Może trywialne, ale w jakim stanie masz akumulator?
Ventkę mogę pałować na rozruszniku w nieskończoność rano - wieczorem jak pojeździ i wystygnie, pali z półobrotu :f
Kruchy69 - 2012-12-24, 18:30
NO właśnie aku nie jest najlepszy. Jak w pogodzie zobacze cynk o większych mrozach to zamienie aku z Venciaka, i zobaczymy. Poprzedni własciel twierdził, ze w tamtym roku przy mrozach rzedu -20 musiał ja wspomagac plakiem, bo nie chciała współproacować.
devill4 - 2012-12-24, 20:40
Kruchy69 napisał/a: | ale za to zauważyłem ze strasznie głosno chodzi. Tzn, wtryski dość mocno hałasują, może ich żywot sie kończy, i dlatego pali z takim bólem...? |
może kąt wtrysku warto by sprawdzić vagiem co tam poustawiane jest
|
|