|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - nie dochodzące paliwo do filtra paliwa
pawelvw - 2012-12-28, 16:40 Temat postu: nie dochodzące paliwo do filtra paliwa od tygodnia mam taki problem że nie dociera mi paliwo do filtra paliwa, ale jak zaleję filtr paliwa ropą i odpale to silnik chodzi do czasu do puki nie wyciągnie całego paliwa z filtra potem gaśnie i nie da się go uruchomić, a mam zatankowany cały zbiornik ropy i dolane nawet 250 ml nafty oraz dodatek do paliwa żeby nie wytrącała sie parafina bo przed świętami były większe mrozy
jak ktoś wię co może być nie tak to podpowiedzcie gdzie jest problem lub gdzie szukać przyczyny bo jak tak dalej będzie to mnie szlak trafi
areczek0000000 - 2012-12-28, 17:27
jest nie szczelność między filtrem a zbiornikiem,dlatego pompa nie ciągnie paliwa przez filtr ze zbiornika.Musisz przejrzeć całe zasilanie od filtra do zbiornika np.przetarty przewód zasilający.
pawelvw - 2012-12-28, 18:18
no nie wiem bo właśnie teraz wróciłem paliłem przez kable od drugiego diesla i tak na kablach przez 30 minut obydwa auta chodziły i jak by nie było paliwa to mój by zgasł tylko ale przejrzeć przewody nie zaszkodzi tylko najpierw trzeba się gdzieś na kanał dostać
Raziel500 - 2012-12-28, 20:27
masz pompowtrsk czy stary diesel na pompie??
Raziel500 - 2012-12-28, 20:33
masz pompowtrysk.
to pompka paliwowa w zbiorniku nie podaje paliwa.
slaw71 - 2012-12-28, 20:36
Paweł,nie jestem pewien,ale chyba masz w zbiorniku pompę i może tam leży problem z podawaniem paliwa.
pawelvw - 2012-12-28, 21:31
tak mam pompowtryski
wiec jak to mozliwe że przez 30min. po odpaleniu przez kable z podłączonymi kablami silnik pracował jutro ściągnę przewody doprowadzające paliwo ze zbiornika do filtra i okaże się czy paliwo się leje po zapłonie no chyba że to wina aku. bo cos mi zjada notorycznie prąd albo moze dał alternator i nie ładuje i z aku . wyciąga wszystko a nie ładuje go podczas uruchomionego silnika
Raziel500 - 2012-12-28, 22:00
a podłączałeś vag??
pawelvw - 2012-12-29, 11:20
podłączałem ale jest jakis problem bo nie chciał sie wogóle połaczyć z niczym i w dodatku pali mi się kontrolka od ABS-u i miga kontrolka od ręcznego albo zamiast tych dwóch kontrolek świeci się kontrolka od ASR i hu.. wie o co chodzi same problemy z tym pasztetem
krzeszak - 2012-12-29, 16:32
pawelvw, - chopie a jak majstrowałeś przy IC-ku to nie naruszyłeś dzies czegoś kabli kostek może coś przez przypadek sie poluzowała
Raziel500 - 2012-12-29, 16:35
albo zwarło. coś tam nie gra i to grubo
pawelvw - 2012-12-29, 17:39
niestety ale żadnych kabli nie urwałem nic nie naruszyłem wyciągnołem ssak ze zbiornika i go wyczyściłem z syfu bo był czymś oblepiony złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem na przewody pochodził kilka minut i to samo już nie wiem gdzie szukać przyczyny zobaczę jeszcze w poniedziałek czy coś da się z tym zrobić
Raziel500 - 2012-12-29, 18:19
czyli jak dajesz na kable z aku do aku z innego samochodu to chodzi a bez nie??
pawelvw - 2012-12-29, 18:28
wczoraj tak chodził 30min.
Raziel500 - 2012-12-29, 21:37
a zamień akumulatory, może jest zwarcie między celami, może jakiś kabelek przy klemie luźny weź no tam wszystko zobacz
pawelvw - 2012-12-30, 11:03
wczoraj na aku. sprawdzałem napięcie i miał 11,72 więc chyba raczej nie jest najgorzej ale powinien mieć około 14
adi1987 - 2012-12-30, 11:17
na odalonym powinien miec okolo 14 a jak u ciebie ma te 11,72 na odpalonym to masz złe
ładowanie
krzeszak - 2012-12-30, 11:29
napięcie spoczynkowe w pelni naładowanego akumulatora powinno wynosić +\- 12,65- 12,8V przy tem.otoczenia +20C*to takie książkowe dane
obciążona instalacja (czyli na włączonym silniku) 14,1- 14,5V
pawelvw, - a ty jak sprawdzałeś ten akumulator
pawelvw - 2012-12-30, 12:16
przyłożyłem z miernika te końcówki do aku. tylko że klema minusowa była odłączona i zrobiłem pomiar
adi1987, ten pomiar był robiony na nie uruchomionym silniku
adi1987 - 2012-12-30, 12:20
a na odpalonym ile ma
krzeszak - 2012-12-30, 12:22
pawelvw, - masz konkretnie niedoładowany akumulator , doładuj go i sprawdź co się będzie działo wtedy może to dlatego kontrolki wariują wiesz dobrze ze diesel potrzebuje prądu na rozruch i to dożo więcej jak benzyna
pawelvw - 2012-12-30, 12:25
na odpalonym nie sprawdzałem
aku. to inny problem ważniejsze jet to że paliwo nie dociera do filtra
qbas190 - 2012-12-30, 15:05
kolega miał kiedyś dodatkowy filtr paliwa zaraz za bakiem może u ciebie tez ktoś wstawił teraz się zapchał i są jaja
pawelvw - 2012-12-30, 15:15
qbas190, raczej jak by był dodatkowy filtr paliwa za zbiornikiem to jak dmuchałem od strony silnika w przewód zasilający to bym nie przedmuchał przez ten filtr a nawet jak robiłem samochód i byłem w kanale to nigdzie nie widziałem za zbiornikiem dodatkowego filtra paliwa
Raziel500 - 2012-12-31, 08:31
pompka potrzebuje napięcie 12v jeżeli masz mniejsze to nie pójdzie według mnie aku do wymiany i będzie grało.
Przecież jak mu dasz napięcie dobre z 2 auta to chodzi no to co tylko aku.
Raziel500 - 2012-12-31, 08:31
pompka potrzebuje napięcie 12v jeżeli masz mniejsze to nie pójdzie według mnie aku do wymiany i będzie grało.
Przecież jak mu dasz napięcie dobre z 2 auta to chodzi no to co tylko aku.
na odłączonej klemie 11v to sobie pomyśl jakie jest napięcie jak właczysz zapłon i obudzisz wszystkie sterowniki to spada do 10 albo i mniej, na słabym aku masz prąd rozruhowy (czyli przy odpalaniu) 9V to już ma problem, zobacz sobie tym miernikiem nim idzie wszystko sprawdzić, z dąt też kontrolki i brak połaczenia z testerem diagnostycznym za małe napięcie.
krzeszak - 2012-12-31, 10:27
Raziel500 napisał/a: | pomyśl jakie jest napięcie jak właczysz zapłon i obudzisz wszystkie sterowniki to spada do 10 albo i mniej, na słabym aku masz prąd rozruhowy (czyli przy odpalaniu) 9V to już ma problem, |
już to mówiłem ze akumulator za slaby by zbudzić bestie ...u mnie w praszczurze przy -4C* po doładowaniu akumulatora na klemach mam 13,8V a jak włączam zapłon świece sie grzeją prod spada do 10,56V taki jest pobór u mnie wiec u ciebie jest to samo a jak u ciebie bateria ma 11,72V to przy rozruchu spada poniżej 9V to i pompka sie nie włącza kontrolki wariują . doładuj baterie i sprawdź czy będzie to samo wtedy zaczniesz szukać innych przyczyn
pawelvw - 2012-12-31, 10:36
tylko że w tamtym roku nie było tego problemu jak paliłem nawet na kable od drugiego auta a w tym roku odpaliłem na kable od drugiego auta i zostawiłem na połaczonych kablach 2 uruchomione auta i tak chodził mój 30 min. i zgasł muszę na krótko podłączyć bańkę z paliwem zaraz za filtrem i sprawdzić czy gogóle zaciągnie z bańki paliwo bo jak nie zaciągnie z bańki paliwa to wtedy będę sprawdzał pompę vacum bo to podobno ona wytwarza ciśnienie i zaciąga ze zbiornika paliwo
wojtas83 - 2012-12-31, 14:49
pawelvw, nie wiem jak jest w przypadku pompowtrysków w Twoim pasku ale wiem że w 2.0 TDI w passacie B6, jest elektryczna pompa paliwa w zbiorniku, która daje wstępne ciśnienie paliwa. A w 1.9TDI na pompie wtryskowej to paliwo zasysa sama pompa wtryskowa ze zbiornika i vacum pompa nie ma nic do paliwa.
Raziel500 - 2012-12-31, 15:10
Paweł już ci pisałem że masz pompkę paliwową w zbiorniku elektryczną i jak podłączysz od baniaczka przewody to nie wciągnie ci tego paliwa
pawelvw - 2012-12-31, 16:41
w zbiorniku nie mam żadnej pompki podłączyłem dziś na krótko tzn. wypiołem przewód z filtra paliwa co idzie do pompy vacum i ten przewód wsadziłem bezpośrednio do butelki z ropą i po odpaleniu chwila moment ropy nie było w butelce więc pompa vacum jest ok ssak w zbiorniku jest oczyszczony bo sprawdzałem jak auto było uruchomione to przewodem zasilającym ropa szła a po 30 - 35 minutach silnik zgasł więc dałem sobie spokuj i nie denerwowałałem się wyjołem aku. do naładowania i po jutrze się okaże jak wsadzę naładowany aku. jak pochodzi z 30 min. i będzie to samo to albo alternator daje dupy i nie ładuje albo co innego jeszcze wymienię wszystkie baterie w pilocie i takim ustrojstwie co mam i zobaczymy co będzie
Raziel500 - 2013-01-02, 10:07
pompowtrysk bez pompki
sajmon91 - 2013-01-03, 00:25
Pierwsze slysze ze w vento byly pompowtryski.. i pompa zasilajaca w baku??
przedmuchiwales przewody paliwowe sprezarka?
zeniTh - 2013-01-03, 00:50
sajmon91,
kolega nie ma Vento a passata B5
|
|