|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Falujące obroty gaśnie bez ssania
muchomorek165 - 2013-01-07, 19:05 Temat postu: Falujące obroty gaśnie bez ssania Witam mam VW Vento 1.9TD silnik 1AAZ 92r 55kW.
Powiem tak trochę już ma przejechane 602 tys km.
Jakiś czas temu oberwał mi się klin na wale, wymieniłem zębatkę rozrząd klin, samogerulatory zaworów bo je szlak trafił jak się rozrząd przestawił.
I było dobrze 5tys km
Teraz podchodzę do auta wyciagam przyspieszacz i odpala od strzała, ale chmura dymu niebieskiego że szok obroty trochę falują 20sek i jest oki. Równo zaczyna pracować, mocy nie traci. Ale jak tylko wcisnę przyspieszacz spowrotem to zaczyna falować i gaśnie auto. Jak się rozgrzeje tak do 80 Stopni silnik to w miare równo chodzi ale od czasu do czasu czuć jak obroty wahaja sie od 600 do 800 na biegu jałowym. Jak przygazuje to super równo i jest oki.
Druga sprawa jak przekroczę magiczna barierę 2500 obr to chmura czarnego dymu(obstawiam turbina).
Trzecie to jak jest letnie auto to nie da się go odpalić bez przyspieszacza a nawet jak ciepłe to trzeba długo hehłać.
Wtryski sprawne były sprawdzane na stole u pompiarza.
Filtr paliwa nowy Filtrona, świece żarowe nowe. Rozrząd sprawdzony. Pomysły mi się kończą.
Ma ktoś jakiś?
DamU - 2013-01-09, 15:31
W pompie wtryskowej nic nie ruszane??? Turbo nie chodzi głośniej?
Zaczął bym od świec żarowych i sprawdzenia naciągu paska alternatora (choć to na pewno nie wyeliminuje dymienia >2500 rpm.).
Edit: doczytałem, że świece nowe.
Laskos - 2013-01-10, 23:16
Skoro się rozrząd przestawił to obstawiam pompę.
muchomorek165 - 2013-01-11, 18:47
Witam Panowie, przyczyna znaleziona, klin na wale znowu(4 raz) jak sie okazalo po zdjeciu zebatki. delikatnie sie sciał. I to wystarczyło. Druga sprawa przeskoczył pasek na kółku pompy wtryskowej. I jeszcze jedno teraz przy hamowaniu silnikiem nic nie hałasuje a wczesniej słychać było jakby blacha o blache waliła. Pewnie zawór o tłok lub coś innego. Mam nadzieje że juz się nie bedzie psuć.
Pozdrawiam , czasem mam dośc swojego auta ale jak pomyśle ile kosztuje utrzymanie Audi A4 2.5TDI v6 to jednak nie jest u mnie tak żle.
muchomorek165 - 2013-01-11, 18:53
Najciekawsze było to że luz był taki na wale na zębatce, że jak raz sprawdzałem to się znaki zgadzały ale jak drugi raz pasek recznie naciagałem to znak na wale sie nie ruszał a na klawiaturze tak, to dało mi do myślenia zębatka na wale ruszała sie o kilka milimetrów w przód i w tył w zależności jak sie ułożyła tak było. Powiem tak może sie tak nie robi ale zębatka wklejona na klej i sruba wklejona na klej do gwintów termiczny. Mam nadzieje że nigdy nie bedę musiał tego ruszać sruba dokrecona na dobrej przedłużce klucza wieć powinno byc dobrze.
A co do dymienia na wyskoich obrotach to turbina cała zalana olejem i ma luzy, pewnie bedzie do wymiany, tylko sie zastanawiam bo podobno mozna wymontować turbo i jakoś to przerobić tylko jak?
areczek0000000 - 2013-01-11, 19:48
kolego nie chcę cię smucić,ale ten klej na zębatce i śrubie nic ci nie da, tam nie ma prawa być luzu po jakimś czasie problem powróci.
adamwwy - 2013-01-12, 23:34
Bez przyszłości ta Twoja robota. Przerób końcówkę wału na taki jak w TDI oraz daj kółko od TDI i będzie działało. Ja w swoim też miałem ten problem. Pozbyłem się go we wspomniany sposób.
muchomorek165 - 2013-01-19, 21:58
A jak to przerobic na zebatke od TDI? Jakas instrukcja? Zdjecia
lesny1982 - 2013-01-20, 09:57
zerwalo klin na wale, kupujesz kolo od TDI z polksiezycem i walem i wsadzasz tylko oby nic wiecej nie poszlo przerabialem to 4 razy
muchomorek165 - 2013-01-24, 19:38
Auto u mechanika na jutro mam miec zalozone koło od TDI. Powiem jak sie uda
lesny1982 - 2013-01-24, 20:09
bedzie scinal walek pod kolo
adamwwy - 2013-01-24, 20:12
Ja ścinałem w swoim. Nie jest to trudne, ale precyzji wymaga i sfrezowania czoła wału po robocie.
muchomorek165 - 2013-01-24, 20:15
Powiem że nie wiem ale wału nie będę wymieniał, twierdził, że wie co robi:) mam taka nadzieję. Powiem jutro jak auto odbiorę
lesny1982 - 2013-01-24, 20:20
oby dobrze zrobil ale ja na Twoim miejscu bym z walkiem wymienial wiesz jak jest z przerabianymi rzeczami a szczegolnie ze to bardzo wazna czesc w aucie a tlokow i calej reszty nie rozwalilo sprawdzal ??
muchomorek165 - 2013-01-24, 20:28
Auto jezdzilo w tej chwili do ostatniej sekundy. Zmieniam dla swietego spokoju wybieram sie w dluzsza trase a wole by sie rozrzad 5 raz nie przestawil bo to juz troche byloby przegiecie.
Mechanik zdolny z pompa sobie poradzil wtryskowa, mam nadzieje ze tym razem nie zawiedzie.
A wymiana walu to troche juz roboty jest. I koszty. Jak sie nie uda mam juz na oku drugi silnik.
Jestem optymista:P
lesny1982 - 2013-01-24, 20:35
no oby sie znal na szlifowaniu i napawaniu a on wal bedzie naprawial jak bedzie w silniku bo powinie wyjac raczej a to juz bym wsadzil walek od TDI , no i czy sprawdzil Ci reszte silnika czy cos nie padlo gratis
muchomorek165 - 2013-01-24, 20:39
Mam taką cichą nadzieję, ziomek ma 60lat i całe życie naprawia silniki.
lesny1982 - 2013-01-24, 20:49
no 60 czy 20 lat to nic nie znaczy , to ze zerwalo klin nie znaczy ze tylko to sie wymienia i reszty nie sprawdza u mnie jednym razem zerwalo klin pekl dolny walek gorny tez i polamalo mostki a o reszcie juz nie wspominam jak wygladala
muchomorek165 - 2013-01-24, 20:52
Zobaczymy jutro
Wszystko bede wiedział.
Tylko sie zastanawiam co z robic z TURBO bo cieknie olej i luzy sa straszne na turbinie i hałasuje. Niby da sie je wyjac i przerobic na wersje bez turbo, tylko jak?
lesny1982 - 2013-01-24, 20:59
olej pewnie z odmy zasysa a lopatki ( turbo ) daj do regeneracji i juz po co zmniejszac moc w aucie
muchomorek165 - 2013-01-24, 21:02
Tylko gdzie dac do regeneracji? i czy samemu musze wyjmować turbo? I ile kosztuje regeneracja ?
lesny1982 - 2013-01-24, 21:30
sprawdz u SIEBIE CZY GDZIES NIE ROBIA , ALBO NA ALLEGRO SIE OGLASZAJA A DEMONTAZ NIE JEST TRUDNY A KOSZTY ROZNE 300-600 ZALEZY OD MAJSTRA
http://allegro.pl/listing...GENERACJA+TURBO
muchomorek165 - 2013-01-24, 21:41
Znalazłem przejdę się jutro zapytam.
Zobaczymy co powiedzą.
lesny1982 - 2013-01-24, 21:43
bez turbo to Ci nic nie powiedza
muchomorek165 - 2013-01-25, 16:51
Autko odebrane, miejmy nadzieje ze pojezdzi. Kolego lesny1982 wszystko posprawdzane jest oki, pali na dotyk równo pracuje miejmy nadzieje ze sie juz nie popsuje. Bo taki Ventek fajny jest. Teraz czas na TURBO. I wkoncu doprowadzic go do porzadku bo sporo drobiazgow mam w nim do zrobienia. A TURBO chyba szukam uzywke sprawna, bo cokolwiek sprawdza sporo kosztuje, a regeneracja mojego Turbo od 700zł wzwyż. Troche mnie to przeraza a z kasa krucho obecnie. Ale wszystko pokolei. A TURBO po regeneracji z gwarancja 12m-cy 600zł z założeniem znalazłem. Więc się chyba skuszę.
Pozdrawiam
Kruchy69 - 2013-01-25, 21:31
kiedyś ktos pisał, ze bardziej sie opłaca kupic ori w dobrum stanie, niz zakładac regenerowana. Bodajrze bradley tak pisał, albo slaw, nie pamietam. I szczerze mówiac to brejdak w Borze ma turbo po regeneracji w AHFie i ma ogromna turbo dziure bo regeneracji. ;/ z tym ze to tez ja partacze robili, bo po wyczyszczeniu u nich turbo popracowało 4 minuty i sie rozpadłop w drobny mak. zawiezlismy ja w wiaderku bo inaczej sie nie dało i dali regenerowana.
lesny1982 - 2013-01-26, 08:31
no wiec jak sam napisales u partaczy tak jest ja znam typka co dobrze robi i nie drogo , a zeby kupic ori to napewno lepiej ale kto Ci sprzeda turbo po sprawdzeniu w firmie kazdy wyjmie i powie ze dziala a co sie stanie za pare H lub dni nikt nie wie
muchomorek165 - 2013-02-01, 06:07
Temat zamykamy. Dzięki za rady
|
|