Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Veno 1.9 D

Seweryn - 2013-02-20, 18:52
Temat postu: Veno 1.9 D
Witam, jest jakas sesowna opcja na zwiekszenie mocy w silniku 1.9 D, (bez turbo) 64km, Chip jakis? Dodam ze jestem dosc zielony jezeli chodzi o motoryzacje wiec prosze byc wyrozumiałym :)
pawelvw - 2013-02-20, 21:02

w twoim silniku to nawet kompa sterującego nie ma więc zapomnij o zwiększeniu mocy jedynie wymiana silnika na mocniejszy cie ratuje
Luqua - 2013-02-20, 21:08

Uuuu 64km uuuu na nic :wysmiewacz: Następny mądry, co kupił to zakażenie. :głaszcze:

A teraz meritum, czyli sensowny sposób podniesienia mocy w tym silniku.
Po długim namyśle odpowiadam - brak :wysmiewacz:
Przyzwyczaj się do tego, że aby wyprzedzić tira, należy złożyć podanie i wpychając pedał w podłogę czekać na jego rozpatrzenie.
Jest w nim sporo plusów (bezawaryjność, jest to chyba najbardziej paliwosceptyczny silnik montowany w Ventylu), ale mocy od niego nie oczekuj :P










Żeby nie było i żeby nikt nie wiedział - mam ten sam silnik :jupi:

4sin - 2013-02-21, 10:58

hahahahaa ale z Was mendy xDD



znalazłam Ci ratunek :D !! !!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=hy9vy0pduMA

nie ma za co :faja:

:hahaha: :hahaha: :hahaha:

nygus80 - 2013-02-21, 11:27

Nie załamuj się! Ja również mam ventyla z tym samym silnikiem co Ty czyli 64KM . Jestem z niego zadowolony. Co do wyprzedzania to się zgodzę ale tylko jak jadę z kpl osób. Jeśli jadę sam to nie jest tak źle. Swoim autkiem jeżdżę już 5 lat i przy silniku jeszcze nic nie zrobiłem (nie licząc świec żarowych) Nie ma sensu modyfikować tego typu silników. Pamiętaj że na tym silniku bez modyfikacji robi się MILION kilometrów :]
Swistakes - 2013-02-21, 11:29

Luqua napisał/a:



Żeby nie było i żeby nikt nie wiedział - mam ten sam silnik :jupi:


Dobre dobre hehhe
____________

Kupuj vra xD

Luqua - 2013-02-21, 19:13

Swistakes napisał/a:

Dobre dobre hehhe


Myhyhy.
Ale jakby co, to Ty też nic nie wiesz :pijacy:
Swistakes napisał/a:
Kupuj vra xD

I problem z głowy. Takie rozwiązanie to ja rozumiem :faja:


Po kupnie VRa zaraz poleci post pt. "Co zrobić, żeby moje VR6 paliło trochę mniej" :P
Wiem, to było chamskie.
Właśnie takie miało być :mrgreen:

Paweł J. - 2013-02-21, 20:11

Zdrowy VR nie pali dużo ;)
Swistakes - 2013-02-22, 10:52

tyle co nic, wiecej niz 6 w miescie nie wezmie, wiec bieraj bieraj hehehehe
Kruchy69 - 2013-02-22, 11:55

Swistakes napisał/a:
wiecej niz 6 w miescie nie wezmie

no to chyba podczas pałowania :D

Swistakes - 2013-02-22, 12:46

hehehehe Cicho, niech bedzie ze 6 to moze Seweryn, sie nakreci hehe
TT600 - 2013-02-22, 21:53

Kruchy69 napisał/a:
Swistakes napisał/a:
wiecej niz 6 w miescie nie wezmie

no to chyba podczas pałowania :D


Tak naprawdę to 6 bierze przy hamowaniu silnikiem, a 2 potrzebuje na rozruch :rotfl: A z wtrysków to leje się jak z kranu :D
A tak z ciekawości - ile pali taki goły diesel?

muchomorek165 - 2013-02-22, 22:14

Mój nie golas 1.9GTD w trasie 5 - 5,5 l/ 100km a w mieście 7 średnio 6 z groszami wychodzi ropki. Przypomniało mi się kiedyś jak gadam z kumplem i mówi mi że na 1tys km bierze mu benzyna 1litr oleju, kumpel nie wiedział że mam Diesla i mówię mu że mój na 100km bierze z 6 litrów oleju. Chwilą ciszy. I tekst kumpla : chyba coś Ci się dzieje z silnikiem przecież tyle nie powinien brac.
Wtedy mu powiedziałem że jak podjezdzam na stacje po olej napędowy to tez się dziwię jak dużo. I wtedy złota myśl kumpla : To Ty masz DIESLA ? I wtedy sprawa się rypla :faja:

chopin87 - 2013-02-23, 11:10

tez mam silnik 1.9D 64KM i nie ma az takiej tragedii. przesiadlem sie z golfa II 1.6D 54KM to mi sie wydawalo ze auto jest szybkie :D

moj pali w trasie od 4,2 do 5,95 zalezy jak jade. jak jechalem z lodzi do poznania nie przekraczalem 100km/h i zmiana biegow przy ok. 2000 RPM to spalil mi 4,2 a jak jechalem na urlop do Anglii (4 osoby + bagaze) predkosc 120-140km/h to spalil 5,95. po miescie pali 7-7,5.

adamwwy - 2013-02-23, 13:09

Przecież w tym silniku wystarczy na pompie podkręcić dawkę, ale to spalanie zwiększa. 1/4 obrotu wystarczy, żeby poczuć różnicę.
chopin87 - 2013-02-23, 13:19

juz to przerabialem. ze spalaniem nic sie nie zmienilo ale to zalezy jak sie kozysta z tego zwiekszenia mocy. generalnie czuc roznice ale nie ma jakiegos szalu.
Luqua - 2013-02-23, 14:28

TT600 napisał/a:
waniu silnikiem, a 2 potrzebuje na rozruch :rotfl: A z wtrysków to leje się jak z kranu :D
A tak z ciekawości - ile pali taki goły diesel?

Dobrze wyregulowany (pompa) i na nowych filtrach etc. w cyklu mieszanym wychodzi mi 6l. Na mieście w granicach 7l, a na trasie 5, czasem poniżej.
Odnośnie trasy - nie przekraczając 90km/h i płynnie trzymając tempo udaje mi się zejść do 4,7l Szybciej po prostu się nie chce jeździć, bo zwyczajnie samochód sprawia wrażenie takiego osiołka. Nie lubi być poganiany, spokojnie tam sobie pod maską klekocze. Subiektywne wrażenie nie jest takie złe. Ja się przyzwyczaiłem.

adamwwy napisał/a:
Przecież w tym silniku wystarczy na pompie podkręcić dawkę, ale to spalanie zwiększa. 1/4 obrotu wystarczy, żeby poczuć różnicę.

Minimalnie lepiej przyspiesza, pali 2l więcej, nieprzyjemnie zaczyna pracować, silnik zaczyna szatkować, czasem po zgaszeniu (przekręceniu kluczyka) potrafił jeszcze chwile pokaszlać. Ponadto bardzo dymił. Przerabiałem to.

mateusz_vento - 2013-02-23, 16:07

Dokładnie w trasie auto potrafi zejść poniżej 5L spokojnie ale tak jak kolega pisze poniżej 90km/h myślałem kiedyś aby w swoim zmienić 5-ty bieg jednak różnica była by na + około 10km/h przy tych samych obrotach.
Seweryn - 2013-02-23, 20:26

Dzieki chlopaki za liczna odpowiedz, too z pompa to chyba nie jest dosc efektowne - i jak widac ma liczne konsekwencje. Chyba beda musial jakosz tym zyć i dalej przezywac dreszczyk emocji czy zdarze przy wyprzedzaniu czy nie.

Tak na oko ktos potrafi powiedziec jaki bylby koszt wymiany silnika w tym vencie? Np na 110km TDI, albo poprostu moze ktos zmienial i wie mniej wiecej?

bradley - 2013-02-23, 22:02

Taki zwykly diesel pali tyle samo co TDI ktory ma 2x wiecej mocy (sic!), smutne ale prawdziwe.

SWAP totalnie nie oplacalny, chyba ze masz calego rozbitka na czesci.

Luqua - 2013-02-23, 22:41

Seweryn napisał/a:

Tak na oko ktos potrafi powiedziec jaki bylby koszt wymiany silnika w tym vencie? Np na 110km TDI, albo poprostu moze ktos zmienial i wie mniej wiecej?

Lepiej kupić drugie Vento. To nie są drogie samochody. Swap nie wyniesie Cię raczej mniej, niż miałbyś kupić drugą Ventkę. No może trochę, ale można przy tym osiwieć. Szkoda nerwów na zaoszczędzenie kilkuset złotych. Poza tym prawie zawsze coś bedzie nie tak, czegoś nie da się podłączyć etc.

bradley napisał/a:
Taki zwykly diesel pali tyle samo co TDI ktory ma 2x wiecej mocy (sic!), smutne ale prawdziwe.

To teoria głoszona przez posiadaczy TDi. Macierewicz już dawno ją podważył. Zwykły diesel pali mniej niż niezwykły TDi.

Różnica w spalaniu D i TDi nie jest duża, ale jest, choć przyznam, że nie znam osoby, która darowałaby sobie tdi na rzecz golasa tylko ze względu na spalanie.

Temat: "Wyższość TDi nad innymi wszelkiej maści smoluchami" pragnę w tym miejscu zakończyć. Wszystko ma swoje wady i zalety.

bradley napisał/a:

SWAP totalnie nie oplacalny, chyba ze masz calego rozbitka na czesci.

Też się raczej nie opłaci.

Paweł J. - 2013-02-24, 08:27

Mam wśród kolegów TDI i D....D w vento jak i golfie. I te silniki palą tyle samo....może są jakieś różnice w jedna czy druga stronę, ale znikome.

Wiadomo...moc mocą...jednemu styka-drugiemu nie...kwestia indywidualna. Jedyne co mnie drażni w D to skrzynie biegów, a dokładniej mówiąc jej króciutkie przełożenia. W trasie jest to trochę męczące, gdyż ekonomiczne obroty kończą się na 80-85km/h ;)

wojtas83 - 2013-02-24, 10:36

Paweł J. napisał/a:
Jedyne co mnie drażni w D to skrzynie biegów, a dokładniej mówiąc jej króciutkie przełożenia.

Gdyby w wollnossącym dieslu były skrzynie z TDI to te samochody już z daleka widziały by każdą górkę :D
A co spalania TDI to w obu vento które posiadałem moje AFN zawsze mieściły się w przedziale 4.7-6.0l/100km, a w shranie ten sam silnik spala 1l więcej z racji większej wagi samochodu i większych oporów toczenia.

Luqua - 2013-02-24, 18:10

Dłuższy czas turlałem się Gulfem Mk3 w tdi i tam spalanie nigdy poniżej 6 nie schodziło.

Odnośnie skrzyni to fakt. Bardzo krótkie ma przełożenia i jak mówi wojtas83, przy ruszaniu golasem ze skrzynią z TDi non stop by śmierdziało sprzęgło. Nie ma co sie oszukiwać - mocy to on nie ma.

Kruchy69 - 2013-02-24, 20:05

a mój najmniejsze to 4,2 a najwieksze 7 litrów, ale to mocno był pałowany i to po miescie, A tak całkowicie średnie to 5,5 litra cykl mieszany, przy mojej jezdzie gdzie zmiana biegu na wyższy odbywa sie przy sredni 3 tyś.
nygus80 - 2013-02-25, 09:29

Moje vento wolnossące 64KM pali 6-6,2l./100km czy lato czy zima jeśli depcze to 6,2 jeśli spokojna jazda to w 6 l się mieszczę. Trasa mieszana(większość miasto) Na spalanie nie narzekam :]

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group