Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Korektr siły hamowania

dymuus - 2013-03-09, 17:27
Temat postu: Korektr siły hamowania
Witam, mój korektor domaga się wymiany. Czytałem o tym, że można wywalić korektor. Wiadomo, że bębnówki nie błyszczą siłą hamowania, więc czy wywalenie korektora coś poprawi ?
wojtas83 - 2013-03-09, 17:54

Cały czas będą brać jednakową siłą. Ja w poprzedniej ventce miałem korektor, a w obecnej nie mam. Jedna i druga była na tarczach i szczerze mówiąc nie ma wielkiej różnicy.
Kruchy69 - 2013-03-09, 18:35

Ja jak przestawiłem kolektor, to tył brał wcześniej niż tył, tzn szybciej blokowało, co bywalo niebezpieczne, ale na tarczach. No nie wiem, a dowiadywaleś sie na temat regeneracji?
dymuus - 2013-03-09, 18:56

Czyli nie ma różnicy w tym, czy go zostawię a rurki połączę łącznikiem, lub też jak kupię nowy lub zregeneruje ten. Wnioski chyba nasuwają się same (względy ekonomiczne) 10 zł za łączniki lub ponad 100zł za regenerację lub jeszcze więcej za nowy.
Kruchy69 - 2013-03-09, 19:19

Jeśli chodzi o mnie, to ja bym regenerował, bo czasami lepiej dołożyć, bo pamietaj, że tu chodzi o Twoje i nie tylko Twoje bezpieczeństwo.
hrubek18 - 2013-03-09, 20:03

ja jeżdżę ponad 1.5 roku bez tego korektora i nie widzę różnicy niektórzy mówili że w zimnie czy na mokrym będzie miał tendencje do za rzucania tyłem ale ja nie zauważyłem tego
Kruchy69 - 2013-03-09, 20:45

Kurde, a ja jak kolektor podciagnałem to latałem jak głupi :wow:
czarnysauber - 2013-03-09, 22:41

Ja napewnoa korektora bym nie wyrzucał ;)
hrubek18 - 2013-03-09, 23:08

u mnie był zastany może dlatego nie widzę różnicy :) ale jak by był dobry to bym zostawił a nowy chyba coś koło 150zł jak dobrze pamiętam bo miałem kupować ale sobie darowałem
dymuus - 2013-03-10, 20:04

Ciekawy i dosć sporny temat się rozwinął. :)
hrubek18, Powiedz mi masz ABS ? Ja nie mam i boje sie, że jak wyrzucę korektorek to bedę latał tyłem.

hrubek18 - 2013-03-10, 21:30

nie mam ABS-u,gdzieś czytałem że jak ma się ABS to się nie ma tego korektora,już trochę kilometrów zrobiłem bez niego nie nie widać różnicy,chyba że mój ventolot jest jakiś inny :P możesz zrobić tak że odkręcić przewody od niego połączyć tak jak powinny być ze sobą i nie wyrzucać tego korektora jak będzie latał przy hamowaniu to poskręcasz przewody z powrotem jak się boisz
krzeszak - 2013-03-10, 21:41

koledzy a czemu może skrzypiec ten korektor ... jak naciskam na hamulec cisza jak puszczam to skrzypi na bak to korektor siły hamowania czyżby był zajechany ?? idzie go jakoś przesmarować czy coś strasznie mnie to irytuje :(
wojtas83 - 2013-03-10, 21:55

hrubek18 napisał/a:
gdzieś czytałem że jak ma się ABS to się nie ma tego korektora

Może być to prawda, bo pierwsza ventka nie miała ABS i korektor był. a druda ma ABS i korektora juz nie ma. Nie wiem tylko czy fabrycznie tak było :)

hrubek18 - 2013-03-10, 22:04

wojtas83, teraz raczej nie dojdziemy czy tak było fabrycznie,teraz przypomniało mi się że ten korektor spełniał tak jak by funkcję ABS-u gdzieś kiedyś tak wyczytałem ale to nie wiem czy prawda
Kruchy69 - 2013-03-10, 22:51

jak masz ABS to kolektor jest zbedny bo i tak koła nie zablokuje i to było fabrycznie. NO nie wiem, ja bym nie wywalał. Taka moja opinia. ;)
pawel39106 - 2013-03-11, 00:00

A ja mam ABS i korektor również, zamontowany był na pewno na oryginalnym nicie (od niedawna mam go przyspawanego bo przeszkadzał przy zmianie tulei w belce i został odcięty a póżniej przyspawany). Z tego co ja sie orientuje to jet on po to żeby korygować siłę hamowania tylnych kół względem ich obciążenia. Więc wywalanie go nie jest dobrym pomysłem.
Kruchy69 - 2013-03-11, 00:05

a to dziwne, koleszka ma golfa 3 z ABSem i nawet sladu po korektorze nie ma. Może zalezy od rocznika.
pawel39106 - 2013-03-11, 00:19

A może ktoś przy wymianie tulei wpadł na cudowny pomysł żeby się pozbyć owego kolektora ;) A później biadolenie że na bębnach słabo auto hamuje :]
alien - 2013-03-11, 06:51

Chłopaki to że jest ABS nie oznacza , że nie będzie korektora hamowania :)
U mnie w corrado przy fabrycznym wyposażeniu jakim jest ABS jest też korektor więc to nie ma akurat znaczenia. ;)

Kruchy69 - 2013-03-11, 11:01

Kij wie, ale w toyotach na 100 pro nie ma kolektora jak jest ABS :p
dymuus - 2013-03-11, 20:18

Ile ventów tyle zdań :P Trudno się zdecydować, ale chyba zrobię najpierw obejście a potem zdecyduję
tom cio - 2013-03-12, 08:23

Przy moim wcześniejszym vencie był abs i był też korektor. Zapamiętałem dziada jak musiałem ciąć mocowanie do wyminay tuleji na belce :diabełek:
pawel39106 - 2013-03-12, 09:51

tom cio napisał/a:
Zapamiętałem dziada jak musiałem ciąć mocowanie do wyminay tuleji na belce :diabełek:

Ja też tak robiłem ale jest jeszcze jeden sposób żeby wymienić tuleje bez odcinania korektora. Trzeba odkręcić belke chyba z 3 śrub tak żeby nam opadła trochę niżej i małą szlifierką uciąć śrubę tak żeby ją wysunąć na zewnątrz, po założeniu nowej tulei dajemy nową srubę wkładająć ją od zewnątrz, a od wewnątrz dajemy nakrętkę i korektora przy tym nie ruszamy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group