|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Cieknie olej spod gumek na śrubach pokrywy zaworów
gardziel - 2013-03-13, 22:25 Temat postu: Cieknie olej spod gumek na śrubach pokrywy zaworów Witam,jak w temacie...po wymianie uszczelki pod "klawiatura" i daniu nowych gumek na śrubach leci spod nich bardzo delikatnie olej:( pomyślałem,ze może ten gwint jest troszkę za krotki,to podłożyłem pod każda nakrętkę większa aby mocniej dociągnąć,efekt?nic nie pomogło,pomimo lepszego dokręcenia . Spotkał się ktoś z forumowiczów z takim przypadkiem?to mój pierwszy temat-proszę o wyrozumiałość i o pomoc:)
wojtas83 - 2013-03-13, 23:01
Jeśli cieknie na nowych gumkach to zdemontój je i wymyj wszystko dobrze, możesz użyć do tego np zmywacz do hamulców (świetnie odtłuszcza), a potem posmarój delikatnie sylikonem i skręć. Jak wyschnie nie powinno cieknąć.
A tak na marginesie to wypada sie przywitać w odpowiednim dziale http://forum.vwvento.org/...p=248076#248076
zB3ig - 2013-03-13, 23:03
dobre pytanie, ja też jak uszczelkę mieniałem to te gumki wymieniłem i cieknie gorzej niż przed teraz myślę że lepiej było tego nie zaczepiać na ale trudno... no ale zauważył że pokrywa zaworów krzywa więc było ciężko klawiaturę uszczelnić już teraz przestałem się tym przejmować bo przyczyn tego nie odnalazłem.
hrubek18 - 2013-03-13, 23:12
u mnie też po wymianie uszczelki i tych gumek ciekło mi spod nich ale wyjąłem te gumki wyczyściłem założyłem i dałem nowe nakrętki i jak ręką od ją być może że już się nakrętki zjechały,ewentualnie jak wyciągniesz te gumki to dokręć tą szubę z tymi nakrętkami co się pokrywę przykręca może się dopiero ułożyło wszystko i trzeba dokręcić na pewno nie zaszkodzi spróbować
zB3ig - 2013-03-13, 23:18
hrybek, ja robiłem tak jak Ty ze trzy razy za czwartym razem pod uszczelkę pokryway i na uszczelkę masę uszczelniającą i dopiero pomogło a środkowej śrubki dalej cieknie
hrubek18 - 2013-03-13, 23:22
mi właśnie spod środkowej najwięcej się pociło,co auto to inne rozwiązanie działa a może zamień tą środkowa gumkę z jakąś inna gumką to przynajmniej wykluczysz gumkę ale skoro dałeś masę uszczelniającą to powinno poradzić,ja bym dał jeszcze jedną warstwę
zB3ig - 2013-03-13, 23:24
hrubek18 napisał/a: | bym dał jeszcze jedną warstwę | chyba trza
hrubek18 - 2013-03-13, 23:25
zB3ig napisał/a: | chyba trza |
nie ma innego wyjścia
gardziel - 2013-03-13, 23:31
zB3ig napisał/a: | hrybek, za czwartym razem pod uszczelkę pokryway i na uszczelkę masę uszczelniającą i dopiero pomogło |
kolego a co posłużyło Ci za masę uszczelniającą?
zB3ig - 2013-03-13, 23:43
idziesz do sklepu z farbami/klejem do szyb takie tam, i prosisz po prostu o masę uszczelniającą bitumiczną i masz, nie wiem czy to jest odporne aż tak na wysokie temperatury jak silikon czerwony (pewnie nie) ale do pokrywy zaworów wystarczy ( bo jakie tam niby temperatury panują ?!)
qbas190 - 2013-03-14, 18:48
Siema też mi ciekło mam 1.9 D użyłem silikonu czerwonego auta po skończonej pracy nie odpalałem silnika z 12 - 15 godzin stał, dopiero na drugi dzień jeździłem. I mam sucho Smarowałem w pokrywie zaworów od środka i górne gwinty szpilek po założeniu pokrywy
lesny1982 - 2013-03-15, 07:00
a jak mocno dokrecacie te nakretki wiecie ze tam jest max. sila dokrecania
qbas190 - 2013-03-15, 14:55
ja dokręcam najpierw lewa prawa i środek po trochu tak z ćwierć obrotu i po sprawie tylko z wyczuciem
Brutal - 2013-03-15, 18:44
Silikon na temperaturę ten czerwony i po problemie a nie jakieś wydziwianie.
lesny1982 - 2013-03-16, 08:40
no wlasnie silikon to jest wydziwianie w oryginale tez tak miales zrobione a gwint jest regulowany jak za mocno dowalicie nakretke , potem wykrecacie wszystko z gniazda rozwalacie gwint i leci zadnych podkladek ,silikonow ,gumerk i innych tam wyczyscic wszystko ladnie zobaczyc czy na pokrywie gdzie wchodza szpilki nie jest zagniecione a czesto tak jest ( i nic Ci nie da wtedy ze dokrecisz na maxa zawsze szpare znajdzie ) nowa oryginalna podkladka , najlepiej szpilki tez , nakretki i dokrecac zgodnie z podana sila przez producenta specjlanym kluczem ( jaka to sila NIESTETY NIE PAMIETAM )
Kruchy69 - 2013-03-16, 11:20
jesli to nakretka 8 to na pewno nie wiecej jak 40Nm. I dokrecaj od środka na zewnatrz bo wtety naprezenie sie rozchodza, a jak dokrecasz od zewnatrz do sredka to naprezenia sie schodza. Dlatego głowice sie dokreca od srodka i po przekatnej do zewnątrz.
zB3ig - 2013-03-16, 12:25
Kruchy dobrze gada, wódki mu dać
a co do tego tematu to ja moją pokrywę mam zwichrowaną trocha znaczy się wygiętą w śmigło, nie wiem sam czemu i dla tego musiałem zastosować tak dramatyczne środki zapobiegawcze jeżeli wszystko ze sobą gra to sprawa się ma tak jak napisał Leśny
|
|