Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Cieknie olej spod gumek na śrubach pokrywy zaworów

gardziel - 2013-03-13, 22:25
Temat postu: Cieknie olej spod gumek na śrubach pokrywy zaworów
Witam,jak w temacie...po wymianie uszczelki pod "klawiatura" i daniu nowych gumek na śrubach leci spod nich bardzo delikatnie olej:( pomyślałem,ze może ten gwint jest troszkę za krotki,to podłożyłem pod każda nakrętkę większa aby mocniej dociągnąć,efekt?nic nie pomogło,pomimo lepszego dokręcenia :mur: . Spotkał się ktoś z forumowiczów z takim przypadkiem?to mój pierwszy temat-proszę o wyrozumiałość i o pomoc:)
wojtas83 - 2013-03-13, 23:01

Jeśli cieknie na nowych gumkach to zdemontój je i wymyj wszystko dobrze, możesz użyć do tego np zmywacz do hamulców (świetnie odtłuszcza), a potem posmarój delikatnie sylikonem i skręć. Jak wyschnie nie powinno cieknąć.
A tak na marginesie to wypada sie przywitać w odpowiednim dziale http://forum.vwvento.org/...p=248076#248076

zB3ig - 2013-03-13, 23:03

dobre pytanie, ja też jak uszczelkę mieniałem to te gumki wymieniłem i cieknie gorzej niż przed :młotek: teraz myślę że lepiej było tego nie zaczepiać na ale trudno... no ale zauważył że pokrywa zaworów krzywa więc było ciężko klawiaturę uszczelnić :( już teraz przestałem się tym przejmować bo przyczyn tego nie odnalazłem.
hrubek18 - 2013-03-13, 23:12

u mnie też po wymianie uszczelki i tych gumek ciekło mi spod nich ale wyjąłem te gumki wyczyściłem założyłem i dałem nowe nakrętki i jak ręką od ją :) być może że już się nakrętki zjechały,ewentualnie jak wyciągniesz te gumki to dokręć tą szubę z tymi nakrętkami co się pokrywę przykręca może się dopiero ułożyło wszystko i trzeba dokręcić ;) na pewno nie zaszkodzi spróbować :)
zB3ig - 2013-03-13, 23:18

hrybek, ja robiłem tak jak Ty ze trzy razy ;) za czwartym razem pod uszczelkę pokryway i na uszczelkę masę uszczelniającą i dopiero pomogło a środkowej śrubki dalej cieknie :(
hrubek18 - 2013-03-13, 23:22

mi właśnie spod środkowej najwięcej się pociło,co auto to inne rozwiązanie działa ;) a może zamień tą środkowa gumkę z jakąś inna gumką to przynajmniej wykluczysz gumkę ;) ale skoro dałeś masę uszczelniającą to powinno poradzić,ja bym dał jeszcze jedną warstwę :D
zB3ig - 2013-03-13, 23:24

hrubek18 napisał/a:
bym dał jeszcze jedną warstwę
chyba trza :D
hrubek18 - 2013-03-13, 23:25

zB3ig napisał/a:
chyba trza :D

nie ma innego wyjścia :D

gardziel - 2013-03-13, 23:31

zB3ig napisał/a:
hrybek, za czwartym razem pod uszczelkę pokryway i na uszczelkę masę uszczelniającą i dopiero pomogło :(


kolego a co posłużyło Ci za masę uszczelniającą?

zB3ig - 2013-03-13, 23:43

idziesz do sklepu z farbami/klejem do szyb takie tam, i prosisz po prostu o masę uszczelniającą bitumiczną i masz, nie wiem czy to jest odporne aż tak na wysokie temperatury jak silikon czerwony (pewnie nie) ale do pokrywy zaworów wystarczy ( bo jakie tam niby temperatury panują ?!)
qbas190 - 2013-03-14, 18:48

Siema też mi ciekło mam 1.9 D użyłem silikonu czerwonego auta po skończonej pracy nie odpalałem silnika z 12 - 15 godzin stał, dopiero na drugi dzień jeździłem. I mam sucho :) Smarowałem w pokrywie zaworów od środka i górne gwinty szpilek po założeniu pokrywy
lesny1982 - 2013-03-15, 07:00

a jak mocno dokrecacie te nakretki ?? wiecie ze tam jest max. sila dokrecania ??
qbas190 - 2013-03-15, 14:55

ja dokręcam najpierw lewa prawa i środek po trochu tak z ćwierć obrotu i po sprawie tylko z wyczuciem
Brutal - 2013-03-15, 18:44

Silikon na temperaturę ten czerwony i po problemie a nie jakieś wydziwianie.
lesny1982 - 2013-03-16, 08:40

no wlasnie silikon to jest wydziwianie :D w oryginale tez tak miales zrobione ?? a gwint jest regulowany jak za mocno dowalicie nakretke , potem wykrecacie wszystko z gniazda rozwalacie gwint i leci zadnych podkladek ,silikonow ,gumerk i innych tam :P wyczyscic wszystko ladnie zobaczyc czy na pokrywie gdzie wchodza szpilki nie jest zagniecione a czesto tak jest ( i nic Ci nie da wtedy ze dokrecisz na maxa zawsze szpare znajdzie ) nowa oryginalna podkladka , najlepiej szpilki tez , nakretki i dokrecac zgodnie z podana sila przez producenta specjlanym kluczem :D ( jaka to sila NIESTETY NIE PAMIETAM ) :P
Kruchy69 - 2013-03-16, 11:20

jesli to nakretka 8 to na pewno nie wiecej jak 40Nm. I dokrecaj od środka na zewnatrz bo wtety naprezenie sie rozchodza, a jak dokrecasz od zewnatrz do sredka to naprezenia sie schodza. ;) Dlatego głowice sie dokreca od srodka i po przekatnej do zewnątrz. ;)
zB3ig - 2013-03-16, 12:25

Kruchy dobrze gada, wódki mu dać !!
a co do tego tematu to ja moją pokrywę mam zwichrowaną trocha znaczy się wygiętą w śmigło, nie wiem sam czemu :połbie: i dla tego musiałem zastosować tak dramatyczne środki zapobiegawcze :P jeżeli wszystko ze sobą gra to sprawa się ma tak jak napisał Leśny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group