Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Vento bieg 3 nie wchodzi przy redukcji!

maroo - 2013-03-19, 21:09
Temat postu: Vento bieg 3 nie wchodzi przy redukcji!
Witam, problem tkwi w tym, że od dłuższego czasu przy redukcji z 4 lub 5 na 3 nie chce wejść 3 bieg! Żeby włączyć 3 muszę dać najpierw 2 a potem 3. Wczoraj ściągnąłem skrzynie żeby wymienić tarcze i przy okazji zobaczyć co jest grane z ta 3. Po ściągnięciu skrzyni sprawdzałem to wszystkie biegi ładnie lekko wchodzą, co może być przyczyną? zużyty synchronizator 3 biegu?? Dodam, że w skrzyni nic nie zgrzyta!
areczek0000000 - 2013-03-25, 19:42

Wyreguluj wybieranie biegów przy skrzyni biegów.
shranz - 2013-03-25, 19:53

I ogólnie przywitaj sie w odpowiednim temacie ;) to wiecej Ci osób pomoże.
Kruchy69 - 2013-03-26, 23:09

U mnie jest problem z jedynka, inni maja problem z dwójka, ty masz z trójka. Niestety, te skrzynie tak maja, musisz przywyknąć. ;)
muchomorek165 - 2013-04-04, 21:35

Ja mam problem z jedynką ale sie przyzwyczaiłem :P
Zawsze można zaczynać od dwójki :faja:

Luqua - 2013-04-04, 22:00

U mnie jest tak, że z każdego biegu wbijając "jedynkę" muszę zatrzymać auto. Inaczej jest zgrzyt. To nie problem. Przełożenie jest przyjemne, bo dieselowski Vencisz na "dwójce" bez gazu pokonuje każdy pagórek i spokojnie po dziurawym przejeździe kolejowym się przetoczy.
Bardziej problematyczny jest fakt, że przy starcie ze świateł z "byle Astrą 1.8", trzymając elegancko dwie rączki na kierze, wbijam dwójkę "przez zęby" i jak to mawia Pan Cejrowski - to mnie wkurza.
Rozumiem fakt istnienia i zasadę działania synchronizatorów, ale autem, które posiadam, nie da się najzwyczajniej w świecie jeździć dynamicznie. Szybkie włożenie dwójki (z jedynki) charakteryzuje się przykrym dźwiękiem i mało przyjemnym odczuciu na lewarku, natomiast zachowując się jak na street racera przystało zdarza się, że dwójka wyskakuje i palę sfuj imicz :P Jedynka aligancko, szbko dwa i mi gałka w ręku zostaje (187864378 razy już sklejana). Najpierw poszła naowa gałka, później taniej wyszedł poxipol, póxniej się na cyjanopan przerzuciłem, a teraz już tylko taśmę izlolacyjną wożę.
Ja rozumiem, że latam 60 konnym dieselem, ale biegi powinny wskakiwać. Po roku mnie to irytowało. Teraz pogodziłem się z myślą, że to tylko 60km i się tym nie ścigam (może czasem).
Moja wypowiedź nie wniosła w sumie nic do tematu, ale na pocieszenie dodam, że nigdy nie jest tak żle, by nie mogło być gorzej. Ciesz się, że nie jesteś kierowcą KRAZa. Ten to ma przewalone i to się nazywa szarpanina.
Pozdrawiam i polecam filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=RfFOLHyPpVQ

maroo - 2013-04-10, 00:11

Uporałem się już kupiłem nową skrzynie, zmontowałem, wyregulowałem biegi i teraz wchodzą jak w masełko ;) lecz jest kolejny problem: hamulce.... jak nie urok to sraczka...
Kruchy69 - 2013-04-10, 10:07

moze zapowietrzyłes jak odpiąłeś przewód od sprzęgła?
geckon - 2013-06-08, 22:51

Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj.
Dzisiaj podczas dynamicznego przyspieszania przy wbijaniu biegu numer 2 było słychać zgrzyt. Próba kolejna-znów zgrzyt. Przy spokojnym ruszaniu wszystko w porządku. Inne biegi, nawet przy dynamicznym ruszaniu, żadnego zgrzytu nie wydają.
Czy to synchronizator? Oby nie...chociaż nie wiem, czy tu jest jakaś inna opcja ;)

hrubek18 - 2013-06-08, 23:11

geckon, ja też tak mam że przy wbijaniu 2 biegu mam zgrzyt i to nie zależnie czy wbijam szybko czy wolno,czasami uda się wrzucić bez zgrzytu ale np. jadę dojeżdżam do krzyżówki i wcześniej wrzucę na luz i trzymam na sprzęgle ciągle i pożniej uda się wrzucić normalnie albo jak bardzo powoli wkładam 2,ale ktoś kiedyś pisał na forum że ten typ tak ma ale nie dam sobie uciąć za to ręki :]
Kruchy69 - 2013-06-09, 21:29

ja tak miałem z jedynką i regulacja wybieraka pomogła + wymiana oleju. ;)
maroo - 2013-08-18, 14:02

Na szczęście nie mam tego problemu z 2 :) a co do hamulców to ciekło mi z korektora siły hamowania dlatego hamulce były słabe a pedał miękki...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group