|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Hałas po zmianie silnika
bullet35i - 2013-03-28, 16:54 Temat postu: Hałas po zmianie silnika Witam. Wczoraj zmieniłem silnik w moim Vento z 1Y na AAZ TD, odpalił od strzała, osprzęt ani rozrząd nie był ruszany, jedynie skrzynia przełożona z 1Y. Przez około 5 minut było cichutko, elegancki klekot diesla, po naciśnięciu gazu słychać gwizd turbiny od 2500 obr., (bo jeszcze nie ma całego wydechu). I nagle coś zaczęło szorować jakby łożysko oporowe, dźwięk jest dosyć głośny, ale po wciśnięciu sprzęgła nie przestaje. I teraz mam kilka pytań:
- czy uszkodzone sprzęgło/ skrzynia/ łożysko oporowe, po wciśnięciu sprzęgła powinny przestać hałasować ?
- czy może to szurać turbina ? Gwiżdże ładnie, ale jak będę wieczorem w garażu sprawdzę luzy wirnika według instrukcji.
- olej wlałem do należytego stanu, odpaliłem, pochodził, i jak wystygł stan nadal się zgadza, więc chyba przycieranie silnika mogę wykluczyć
Wieczorem jadę dalej walczyć, gdyby ktoś mógł podpowidzieć na co zwrócić uwagę, co jeszcze mogę sprawdzić byłbym wdzięczny.
PS. Dodam że nie ma znaczenia czy auto jedzie czy stoi w miejscu.
areczek0000000 - 2013-03-28, 17:49
Nagraj i zapodaj ten dźwięk szorowania.Może koło pasowe???
Kruchy69 - 2013-03-28, 18:35
Może rolka od rozrzadu? Jakbyu łozysko oporowe to po wcisnieciue sprzegła powinno wyc troche głośniej.
bullet35i - 2013-03-28, 19:50
Własnie wybieram się do garażu, pokombinuję i nagram filmik.
Rafik - 2013-03-28, 21:19
Cytat: | po wcisnieciue sprzegła powinno wyc troche głośniej.
_________________ |
jeśli jest zuzyte sprzegło i juz slychac lozysko oporowe to po wcisnieciu sprzegla powinno ucihcnąc tak mialem w 1Y jak sprzeglo juz bylo wysłużone
bullet35i - 2013-03-29, 16:12
PROBLEM ZDIAGNOZOWANY- hałasuje turbina, kiedy przestała gwizdać i zaczęła szurać, nie zwróciłem własnie uwagi na to że przestała gwizdać
Teraz pytanie, jeśli na początku gwizdała konkretnie, i nagle padła, mniej więcej po 5 minutach pracy silnika, zastanawia mnie czy dostawała olej ? Jak mogę sprawdzić czy olej idzie na turbinę ? Odpalić silnik i odkręcić przewód od oleju ? Niby jest brudna od oleju no ale... Chyba że coś z wirnikiem, albo poprostu się wysłużyła. Dzisiaj ściągnę dolot i wszystko powinno być wiadome. Hałas jest niesamowity.
Dzięki za wszystkie sugestie i zainteresowanie tematem.
Kruchy69 - 2013-03-29, 18:03
Tak samo bret miał w borze, załozył nowe turbo, ale było niewyważone i bardzo głośno swistało, dokładnie 5 min pochodziła i zaczeła dymic na szaro, a gwizdanie przerodziło sie w szuranie i zgrzyt...
bullet35i - 2013-03-29, 19:12
No własnie jak kupowałem to serducho to cos tam wspominali ze turbo po regeneracji, ale nie bralem tego na powaznie. Zastanawiam sie jak sprawdzic czy sprawne jest smarowanie turbiny, zeby po zalozeniiu drugiej turbinki nie zrobic takiej samej skuchy.
Ide zdjac dolot i zobaczyc co jest ku#&a grane..
PS. Czy przez to szuranie moze uszkodzic sie silnik ? Chodzi mi gdyby oderwala sie lopatka czy jakis element to pewnie silnik go zassie i lepiej nie odpalac go w tym stanie ?
Kruchy69 - 2013-03-29, 23:23
u brejdaka było mnóstwo opiłków, ale do kolektora dolotowego nie doszły, zatymały sie w wiekszosci w IC, wiec wystarczylo wyczyścic przewody i IC i było w porzadku, u Cb jest gorzej, bo odrazu zmucha w kolektor, wiec lepiej zajrzyj i sprawdz. Jesli beda duze odłamki, to być może trzeba bd ściagać głowice :/
|
|