|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Vento nie dopala po rozgrzaniu silnika
Pigmej - 2013-04-08, 10:00 Temat postu: Vento nie dopala po rozgrzaniu silnika Witam,
Przepraszam jeśli wątek się już pojawił ale nie mogłem znaleźć podobnego problemu do mojego z odpalaniem. Mianowicie jeśli silnik jest zimny, to auto odpali bez problemu na benzynie lub gazie. Ale jeśli się przejedzie tak z 20 km, i temperatura silnika wzrośnie, po zatrzymaniu się (np. na stacji po zatankowanie) auto nie odpala. Nie wiem dlaczego ale jak otworzy się maskę i poczeka tak ze 3 minuty auto odpali od razu. Bez tego manewru nie da rady. Przyznam, że to otwieranie klapy jest uciążliwe dla mnie. Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
shranz - 2013-04-08, 10:12
Auto sie grzeje ? ma ponad 90 stopni wtedy czy jak? Pewnie i bez otwierania maski by sie obyło tylko dłuzej byś musial poczekac zeby ostygł.
Pigmej - 2013-04-08, 10:17
No właśnie temperatura jest w normie. Równo wskazówka na środeczku. Nawet czasami jeśli jest tak kolo 70 stopni to efekt identyczny.
hrubek18 - 2013-04-08, 10:53
Pigmej, napisz jaki masz silnik
Pigmej - 2013-04-08, 10:59
Rzeczywiście , w sumie zapomniałem o najważniejszym, Silnik 1,8 , 66 KW, wersja GLX. Rocznik 95
kwazi30 - 2013-04-08, 11:13
miałem podobne objawy w golfie padła cewka
hrubek18 - 2013-04-08, 11:17
może być wina czujnika temperatury też tak miałem jak mi padł,ale najlepiej podpiąć się pod komputer,z wrocławia jest parę osób które maja pewnie kabelek i za polowe ceny to zrobią albo za darmo jak będą mieli dobry humor
i takie pytanie rozrusznik chce kręcić czy nic się nie dzieje?czy jest taki objaw jak by aku padł że rozrusznik ledwie co kręci?i jest takie "łył łył" i koniec
Pigmej - 2013-04-08, 11:40
Jeśli chodzi o rozrusznik i akumulator to wszystko ok. Rozrusznik kręci na pełnych obrotach, po prostu to tak jakby nie docierało ani paliwo ani gaz. Aczkolwiek jak się klapę otworzy to jest ok po 3 minutach.
Paweł J. - 2013-04-08, 11:56
A jak nie chce odpalić to przypadkiem nie smierdzi gazem
Pigmej - 2013-04-08, 12:28
Właśnie zapachu nie czuć, na przegląd gazu udaje się co 10 000 km. Na ostatnim jakoś 2 miesiące temu powiedziano mi że z instalacją jest ok. Problem w tym że nie da się odpalić ani na gazie ani na paliwie jak wcześniej już nadmieniłem.
shranz - 2013-04-08, 12:33
A masz immobiliser? Może on coś szwankuje>?
kwazi30 - 2013-04-08, 22:26
A jak się rozgrzeje i nie odpala to masz iskrę sprawdź miernikiem czy do cewki dochodzi napięcie. Z tego co kolega pisze to coś się grzeje i szwankuje czujnik bym skreślił bo co by nie pokazał to by się odzywał chociaż, bo mrozów nie ma aż takich.
Kruchy69 - 2013-04-08, 22:30
Wymien swiece, kable, palec i kopułke. Jestem pewien na 100 pro. Dokładnie to samo było w ibizie która robiłem. Wymieniłem przewody i swiece i było git. Ty dla pewnosci sprawdz, czy w momencie gdy nie chce odpalic sprawdz, czy cewka nie jest zbyt ciepła, wtedy to bedzie wina cewki. Ale i tak na pierwszy ogien bym rzucił siwece i przewody.
Pigmej - 2013-04-09, 14:18
Dziękuję za pomoc, w weekend zabiorę się do pracy. Dam znać czy pomogło.
lukasz3k007 - 2013-04-09, 16:14
na 100% będą to kable
kwazi30 - 2013-04-12, 21:15
i co z autkiem wyjaśniło się ?????????
shranz - 2013-04-12, 21:36
weekend dopiero się zaczyna
Lukertus - 2013-05-24, 12:31
To będzie wina gazu:) Do wymiany filterek gazu i spuść olej z reduktora:) Powinno wrócić wszystko do normy Pozdrawiam
Paweł J. - 2013-05-24, 12:48
Cytat: | To będzie wina gazu:) Do wymiany filterek gazu i spuść olej z reduktora:) Powinno wrócić wszystko do normy Pozdrawiam |
A co to ma do odpalania także na benzynie
Lukertus - 2013-05-24, 13:03
Nie doczytałem że na benzynie też nie odpala:) Ale nie wydaje mi się żeby to była wina kabli. Jeżeli były by to kable to samochód by przerywał i strzelał:)
Paweł J. - 2013-05-24, 13:15
U mnie jest tak, że jak zaczyna długo kręcić gdy jest ciepły, wiem że trzeba zajrzeć do kopułki i wyczyścić styki, potem pali na dotyk. Na zimnym jest ok. A już dłużej na ciepłym kręci mi ze 2 tygodnie i może w końcu tam zajrzę. Co do przewodów, niekoniecznie musi kichać, ale wystarczy, aby było przebicie ( co zdarza się nawet w nówkach) i już będzie dłużej kręcić, ale odpalić w końcu powinien.
|
|