|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Zapchany EGR.
lukasz3k007 - 2013-04-13, 12:24 Temat postu: Zapchany EGR. Panowie prosze mi powiedzieć czy przypchany EGR będzie miał wpływ na spalanie?
shranz - 2013-04-16, 18:06
Też na swoje problemy wszystkie nie mogę uzyskać odpowiedzi. A ja Ci powiem na temat egr , czytałem ze nie którzy zaślepiają a nie którzy czyszczą egr. A jakie masz objawy prócz większego spalania? Kopci ? Nie ma siły czy jak?
MustangGT - 2013-04-16, 23:40
EGR brudny auto będzie słabsze, łakome na ropke itp. bo tak być nie powino
EGR zaślepiony jedni mówią że daje to mocy-ekonomi itp. ale ja nie z tych bo EGR otwiera się tylko na biegu jałowym albo podczas hamowania silnikiem.
Pozdro.
lukasz3k007 - 2013-04-17, 11:27
Auto dymiło mi na wysokich obrotach ( powyżej 4 tys. ), ale dymiło tak że masakra - jeden wielki czarny obłok za mną. A z upływem czasu odczuwałem po prostu mniej mocy no i te spalanie. Któregoś dnia postanowiłem przeczyścić mu wydech i na odc. ok 15 km dostał tak po garach jak nigdy (wskazówka nie schodziła poniżej 4,5 tys heh ). I co sie okazało? Że auto przestało kopcić i ma większego buta więc doszłem do wniosku że musiał to być EGR. Więc stąd też moje pytanie czy mogło to mieć wpływ również na spalanie?
Kruchy69 - 2013-04-17, 22:24
MustangGT, bzdury. Zawór EGR jest sterowany od sondy lambda, która reguluje dawke w zaleznosci od ilosci tlenu w spalinach. Jesli tlenu jest brak to zawór EGR jest otwietany, w celu dopalenia spalin, aby spaliny miały jak najmniej CO2 oraz CO i tlenków azotu i tlenków wegla. EGR to układ dopalania spalin. W Toyyotach (nowych oczywscie) wystepuje piąty wtryskiwacz, który odpowiada za dopalanie spalin (silnik DCAT) I EGR działa najczesciej na wyskokich predkosciach obrotowych i przy duzym obciazeniu. Tak wiec, zaslepiajac EGR, zyskujesz moc, bo silnik dostaje cały czas powietrze, a nie spaliny, przy czym nie zasywiasz kolektora dolotowego, przez co jego powierzchnia jest równa wiec łatwiej powietrzu dostac sie do silnika.
bradley - 2013-04-18, 10:15
Kolego, bzdury to Ty gadasz.
Mamy doczynienia z dieslem starej generacji. Tam nie ma sondy lambda bo nie ma zadnego filtra czastek stalych, ani super nowoczesnych strategii paliwowych z 2 przedwtryskami i 3 powtryskami.
Zawor EGR to zawor recyrkulacji spalin. Celem tego jest obnizenie temperatury spalin a co za tym idzie redukcja tlenkow azotu. W glownej czesci chodzi tylko o to. O tlenki azotu, ktore tworza sie powyzej temperatury 1000C gdzie azot wykazuje duze powinowactwo do tlenu.
EGR dziala w scisle okreslonych warunkach. Na pewno nie na podczas obciazenia silnika, bo wtedy wysterowanie zaworka jest na minimum co z reszta widac w logach grupy 003.
Kruchy69 - 2013-04-18, 23:52
Ooo, widzisz. To zwracam honor, ale w szkole tak nas własnie uczyli. no ale wiadomo to wiedza ogolna, a nie na temat konkretnego samochodu.
Ale dzieki za poprawke, na pewno jej nie zapomnie, a człowiek uczy sie całe życie.
Jakbym mógł prosić człowieka który stworzył temat o plusika dla bradley'a za wykrycie i korekte mojego błedu.
lukasz3k007 - 2013-04-19, 09:20
No to panowie ja juz nie wiem, co było przyczyną zadymienia??? To ten EGR miał na to wpływ czy nie?
bradley - 2013-04-19, 15:06
Kruchy69, w nowych dieslach to i owszem. Tam lambda jest wlasnie tylko po to. Aby mierzyc tlen zawarty w spalinach i sterowac zaworem EGR.
|
|