Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Problemy z silnikiem Diesela

Luqua - 2013-04-15, 11:34
Temat postu: Problemy z silnikiem Diesela
Witam. Temat łamigłówka, nie związany z VW, ale mam nadzieję, że to nie problem.
Otóż borykam się ostatnio z problemem wariującego silnika. Jest to silnik Johnston z zabudowy VT650. Jest to nieskomplikowany silnik diesela, posiadający śladowe ilości elektroniki. Pojemność 6000cm3, silnik czterocylindrowy z pompą starego typu VE.
Problem polega na tym, że silnik odpala, ale gaśnie po 5 sekundach. Wkręca się na obroty bez problemu, pracuje równo, ale ze stoperem w ręku pracuje 5sek i gaśnie. Następnie rozruch na dotyk i znów to samo. Czym może to być spowodowane bo już sam głupieję?
Dodam jeszcze, że jest to silnik z zabudowy i nie ma tam czegoś takiego jak kody błędów et cetera.

shranz - 2013-04-15, 16:13

immo odcina paliwo?Co to za samochód?
Luqua - 2013-04-15, 23:10

Nie ma immo. Co to za samochód? Hmm można by powiedzieć, że Iveco Eurocargo, ale rzecz dotyczy silnika Johnston.
Ten pojazd ma dwa silniki. Jeden 6cyl jezdny, drugi do zabudowy. W wielkim skrócie napędza kilka pomp (wodna, hydrauliczna) i służy głównie do napędu dmuchawy, która zamontowana jest zamiast skrzyni biegów i służy do rozpędzenia wielkiej dmuchawy, która wytwarza podciśnienie wewnątrz zbiornika, sprawiając, że auto działa jak wielki odkurzacz, rwąc z ziemi nawet kilkukilkogramowe kamienie.
To jest ten pojazd:



Ogólnie to moja służbówka i przez problemy z silnikiem nie mogę nim jeździć. Właściwie to jeździ ale nie spełnia swojej roli, czyli zamiatarki.
Odnoszę wrażenie, że to coś z elektroniką. Jeśliby był zapowietrzony to wiadomo, jakieś syfy to nierówno chodzi, jak leją wtryski też wiadomo.
Ładnie się wkręca, nie dławi się i tak jakby miał jakąś odcinkę po 5 sekundach, ale nie wiem czym to jest spowodowane.
Odnośnie napędzania podzespołów...
Napędza między innymi to:


W sumie to najbardziej skomplikowany sprzęt z jakim miałem styczność... Prócz gołej mechaniki jest tu sporo elektroniki (nie na zabudowie) + hydraulika w wersji wodnej i olejowej + pneumatyka. Same kable, przewody, rurki, zawory i rozdzielacze. W dodatku ma dwa silniki o łącznej pojemności 11 000 cm3

Kruchy69 - 2013-04-15, 23:34

Jedyne co mi przychodzi do głowy to przekaźnik od zaworu magnetycznego, ten co w zwykłym dieslu odpowiada za unieruchomienie silnika, ale to jest moja fanaberia. :/
Luqua - 2013-04-16, 10:11

Może być...
Jutro na zmianie poszukam, bo nawet nie wiem gdzie on może się znajdować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group