Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Przekaźnik kierunkowskazów

gwozdziu - 2013-04-15, 20:02
Temat postu: Przekaźnik kierunkowskazów
Dobry wszystkim. Sytuacja ma się tak: grzebałem z kumplem przy radiu bo nie działało więc nowy kabel zasilający do radia został poprowadzony, radio działa, ale kumpel mówi sprawdź czy wszystko dobrze podłączyłem, więc siadam zapalam silnik wrzucam kierunek a tu nie wiem jak to opisać coś pyknęło, strzeliło i pupa.
Włączam awaryjne to brzęczy przekaźnik, ale jak dam jakiś kierunek to nic nie słychać, ale nic nie świeci ani na zegarach, ani kierunki. Wyjąłem ten przekaźnik i wtyk nr 49a jest trochę ciemniejszy, ale jak go rozebrałem to nie widzę, żeby był spalony, czy uszkodzone jakieś luty...
Pytanie: wymieniać cały przekaźnik czy może być jakaś inna przyczyna? Jak sprawdzić na pewno że przekaźnik jest spalony? Czemu akurat to strzeliło?? Patrzyłem kable i na 99% żaden kabel nie styka się z niczym ani nic z tych rzeczy.

matrix1415 - 2013-04-15, 21:06

przekazniki kolego nie są drogie kosz to okolo 20/30 zł kup przekaznik, mogł dostac lewego pradu i sie spalic ... i ogarni wszystko czy dobrze podłaczyles w radiu czy nie zabrałes pradu od czegos waznego własnie ... a poza tym upenwij sie ze przy radiu nie ma gdzies uszkodzonego kabla co moze dotykac gdzies do pasy czy swierac sie ...
Kruchy69 - 2013-04-15, 23:48

a patrzyłeś bezpieczniki? Niby to oczywiste, ale nic o tym nienapisałeś. Od czego pociagneliscie kabel do radia? Od aku? Ze skrzynki bezpieczników? A moze gdzies znaleźliscie plusik i pociagneliscie do radia? A co to znaczy "lewy prąd"?
Cytat z innego forum
Cytat:
W Golfie 3 awaryjne nie są zabezpieczone bezpiecznikiem - natomiast kierunkowskazy tak; dlatego przy włączeniu lewych kierunkowskazów prawdopodobnie spalił się bezpiecznik a po włączeniu awaryjnych - przekaźnik.
Mając to na uwadze oraz podane objawy - sugeruję zwarcie w lewej gałęzi (lewej stronie) kierunkowskazów; włóż nowy bezpiecznik w gniazdo 17 i w miejsce przerywacza złącz piny 49 i 49a w tym jego gnieździe oraz włącz prawą stronę kierunkowskazów (powinny świecić stałym światłem) a następnie lewą stronę: gdy bezpiecznik zostanie spalony, to potwierdzi zwarcie w lewej stronie i należy przeszukać całą gałąź, żarowki, gniazda żarówek, możliwe miejsca przetarć itd.
Awaryjnych nie włączać!


Do tego temat z naszego forum:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=2612

PS. Wystarczy poszukać, na forum mamy taka opcje i nawet jest mowa o niej w regulaminie :czytaj: ;)

gwozdziu - 2013-04-16, 11:14

Widziałem ten temat ale nie było to dokładnie to o co mi chodziło. Kable sprawdzałem po drodze czy nie stykają się z czymś z czym nie powinny i od bezpieczników zacząłem więc teraz ten przekaźnik wymienię i zobaczę czy pomoże :)
Kruchy69 - 2013-04-16, 14:44

Spróbuj zrobic tak w tym cytacie., zebys kolejnego bezpiecnzika nie spalił. ;)
gwozdziu - 2013-04-16, 20:01

Czyli jeśli bezpiecznik jest ok, ale przerywacz walnięty to kierunki świecą światłem ciągłym?
Kruchy69 - 2013-04-17, 00:35

wyciagasz przerywacz, mostkujesz styki 49 i 49a i wlaczasz lewy kierunek, jesli sie zapali ciaglym swiatlem, to bd w porzaku. Jesli wywali bezpiecznik to bedziesz musial szukac zwarcia. Tak samo z prawym. Jesli nie bd pali bezpiecznikow, to zostaje zalozyc nowy przerywacz i to bedzie oznaczalo, ze to byl zbieg okolicznosci
gwozdziu - 2013-04-17, 16:26

Okazało się że kabel do radia był prowadzony od przewodu od tego przekaźnika. Kabel za przeproszeniem wypierdzieliłem założyłem nowy przekaźnik, bo ten był spalony i gro :)
Teraz jeszcze dojść do naprawienia obrotomierza i prędkościomierza bo nie działają...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group