Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - uszczelka pierścienie lub głowica

Wenar - 2013-04-19, 14:17
Temat postu: uszczelka pierścienie lub głowica
Witam, was serdecznie. to mój pierwszy post więc witam was serdecznie :)
od razu przejdę do rzeczy

objawy: znikający olej i płyn chłodniczy - nie ma wycieku jako takiego czasem chłodnica się gotuje.

diagnoza u mechanika 3 i 4 nie ma sprężania właściwego, wymiana całego silnika, za drogo, wymiana uszczelki pierścieni i głowicy za drogo

czy mogę to zrobić samemu w garażu?
co prócz części potrzebuję
jakieś specjalne narzędzia?

jakieś porady?
może ktoś to robił i ma fotki schematy czy coś?

każda pomoc się przyda.

Kruchy69 - 2013-04-19, 16:33

Zacznijmy od tego, czy masz chodź odrobine fachu w reku? To raczej objawy uszkodzonej uszczelki pod głowica. Z dodatkowych narzedzi to raczej bedziesz potrzebował klucz "kątowy" i klucz dynanometryczny, aby móc z odpowiednia siła dokrecic głowice. Masz jakies znajomosci, aby po taniosci spalnować głowice i sprawdzic jej szczelnosc? Bo Normalnie biara około 400 zł na wymiane prowadnic, uszczelniaczy, planowanie i sprawdzenie szczelnosci. To nie jest zbyt trudne zadanie, ale wymaga dosc sporej precyzji, sterylnosci i dokładnosci, oraz musisz stosować sie do pewnych nienaruszalnych zasad, np, kolejnosc dokrecania sób głowicy oraz momnety jej dokrecania. ;)
Wenar - 2013-04-19, 17:18

trochę fachu mam wszystko robię zazwyczaj sam w aucie. zawieszenie sam wymieniłem.
ale nigdy nie musiałem nic poważnego robić przy silniku.
a czy są jakieś schematy i gdzie można je znaleść aby to wykonać? (co do kolejności śrub)
no a co do spawanie głowicy to ciężko, ale by się ktoś znalazł.

chyba że macie kogoś znajomego co by za "flaszkę" pomógł z tym. w okolicy Legnicy wrocław dolnyśląsk, można dojechać przecież.
nie mam klucza dynanometrycznego niestety.

Kruchy69 - 2013-04-19, 17:29

nie spawać, tylko splanować, czyli wyrównać płaszczyzne bo głowica przy odkrecaniu zacznie sie deformować i koniecznie jest jej przeszlifowanie.
Tu masz schemat, a pod schematem momenty dokrecania i kąty.
http://www.fotosik.pl/sho...272c27204098c67
Aha, panewki na wałki rozrzadu dokrecasz z siłą 20Nm.
A co do pierscieni to jestes pewnien ze sa do wymiany? Sprawdzali Ci cisnienie i robili próbe olejową?

Wenar - 2013-04-19, 23:50

tak sprawdzali
1: 13
2: 12
3: 7
4: 8

przy próbie olejowej było w granicach 10-11 na 3 i 4.

przed ściąganiem rozrządu zaznaczać i czym jego miejsce?

Kruchy69 - 2013-04-20, 09:51

bron boze! Nigdy, przenigdy nie rob wlasnych znakow na rozrzadzie, poniewaz nigdy nie uda Ci sie dobrze go ustawic w takiej pozycji jak byl. Na rozrzadzie masz znaki umieszczone przez producenta, bez problemu znajdziec rysunek w necie. Pasek zakladaj nowy, tak samo rolke napinajaca i pompe wody.
Widze ze pierscienie tez sa konieczne do wyminy. Do tego bedziesz musial odkrecic miske olejowa, przed czym spusc olej. Do tlokow i tak dobierzesz sie po sciagnieciu glowicy. Pozniej poszukam jakiego filmu instruktarzowego. ;)
Edit. Nic nie znalazłem. Wieczorem jak bede miał chwile wolnego to napisze Ci krok po kroku co i jak trzeba robić, i czego możesz sie spodziewać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group